Grace Period van Mobile Vikings verdwijnt

Nieuws omtrent telecom
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Mobile Vikings is gekend om onder andere zijn flexibiliteit en gratis mobiel internet. De operator paste sinds zijn start eind 2008 een Grace Period toe, een periode waarin extra data niet wordt aangerekend. Voor zij die het nog niet wisten: Die periode zal uiteindelijk verdwijnen.

Mobiel internet is bij Mobile Vikings "gratis". Bij het herladen van 15 of 40 euro krijg je 2 GB internet bovenop tweeduizend smsjes. Deze megabytes en smsjes zijn 30 dagen geldig. Na die termijn dient er in principe betaald te worden voor extra eenheden (0,10 euro/sms, 2,50 euro/MB). Wie vergeet te herladen en toch op volle snelheid zou surfen, zou zijn belkrediet in enkele tellen volledig erdoor jagen. Om dat te voorkomen heeft Mobile Vikings een Grace Period in het leven geroepen. Voorheen was die periode quasi onbeperkt; enkel bij extreem verbruik zouden gebruikers toch moeten betalen voor hun extra megabytes.

Maar tussen de meer dan 30.000 gebruikers zitten er ook enkele misbruikers. Mobile Vikings moet ook betalen voor mobiel internet en met die enkele misbruikers die gigabytes versluizen, elke maand opnieuw, zonder er voor te betalen, is zoiets niet langer haalbaar. Momenteel is de Grace Period teruggebracht naar 900 MB of drie maanden, het hangt af van wat eerst komt.

Uiteindelijk zal deze genereuze periode volledig verdwijnen. Hopelijk komt er iets anders in de plaats voor zij die iedere maand graag betalen maar soms absent zijn. Met de terminatie van de Grace Period stop je niet enkel het misbruik, maar ook het het simpele gebruik.

UB Frontpage
FezzFest
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 16 keer

Zonde, jammer, maar begrijpelijk. Voor €15/maand blijft het toch nog een aantrekkelijke deal, aangezien na afloop van de maand je resterende krediet gewoon blijft bestaan. €2,5/MB vind ik echter duur. Ik heb liever dat ze bijvoorbeeld 1GB gratis geven en dan €0,10/MB als de maand afgelopen is. Bij normaal gebruik (op een smartphone) soupeer je die 2GB toch nooit op.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Probleem (denk ik) is: Dan krijgen ze enkel gebruikers die weinig mobiel internetten en net geen packs van 15 euro zullen aankopen. Net hun doelpubliek niet.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Ik ben zeer tevreden dat ze die onduidelijkheid eindelijk afschaffen. Gaat dat belkrediet eindelijk eens weg.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Ik vind dit voor hun ook een goede stap. Ik ken Mobile Vikings die daar niet zitten voor het mobiele internet en herladen wanneer hun geld op is.
Omdat het mobiel internet toch altijd blijf werken, dan gebruiken ze het ook maar, soms zelfs niet om de twee maanden.

Waarom niet gewoon een berichtje sturen als je bundel vervalt en dan nog 2 dagen laten doorlopen?
Bieden ze trouwens al automatisch herladen aan? Dat zou een ideale oplossing zijn!
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Je kan je bankkaart koppelen aan je account waardoor je maar een sms hoeft te verzenden waarna je kaart herlaadt.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 451 keer

Vind het ook wel goed, maar ze vergeten iets... Je kan nog steeds niet surfen op je geld. (2,5 euro per MB) Niet in het buitenland en niet in België. Base disconnect altijd jouw connecties (mogelijk om 'geld te sparen') maar zelfs de site van mobilevikings laden om een topup te doen lukt gewoon niet (via paypal).
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: kitt1977
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

Lord Utopia schreef:Je kan je bankkaart koppelen aan je account waardoor je maar een sms hoeft te verzenden waarna je kaart herlaadt.
ik gebruik al sinds het begin SMS TOPUP , das één keer een papier invullen voor Domiciliëring , werkt perfect .
Vandaag m'n smsje gekregen dat mijn bundel op 10/03 vervalt , soms wacht ik ook een beetje voor op te laden maar smsen worden dan duur natuurlijk ..
Echter ik heb elke maand nog 10/20 euro over ...( Bel heel weinig ) .
frado
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 4 keer

grace period 3 maand of 900 mb? Ik betaal al na 1 a 2 weken voor het internet aan de 'democratische' prijs van 2,5 euro per mb. Dus ik geloof niet echt dat die grace period 3 maand is. Anders zou ik maar om de 3 maand moeten herladen..
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Ik vind MV groot gelijk heeft en ze mogen niet dom gaan doen, ze zijn nu al zover geraakt, dat moeten ze echt wel houden zo en het is vind ik niet nodig ze mensen krediet geven zodat ze na de maand om is gratis kunnen surfen,komaan zeg, nergens in belgie buiten bij MV betaal je slechts 15euro voor 2GB per maand.
Ge kunt ze kussen
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Jammer maar als er zijn die er te veel gebruik van maken moet het maar hé.
Ik moet toch bijladen ik bel te veel in de auto :lol:
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

FezzFest schreef:Zonde, jammer, maar begrijpelijk. Voor €15/maand blijft het toch nog een aantrekkelijke deal, aangezien na afloop van de maand je resterende krediet gewoon blijft bestaan. €2,5/MB vind ik echter duur. Ik heb liever dat ze bijvoorbeeld 1GB gratis geven en dan €0,10/MB als de maand afgelopen is. Bij normaal gebruik (op een smartphone) soupeer je die 2GB toch nooit op.
na 2 weken normaal gebruik 2 gig er door, regelmatig redactie.be google maps, .. google calendar en wat mail.. weg het volume.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Ik kan ze alleen maar gelijk geven
Blackwidow
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 4 keer

Ofloo schreef: na 2 weken normaal gebruik 2 gig er door, regelmatig redactie.be google maps, .. google calendar en wat mail.. weg het volume.
Ik ben sinds een maand bij MV, net omdat mobiel internet zo goedkoop is. Maar ik heb op die maand slechts 120Mb verbruikt. Hoe kan je 2Gb verbruik op je smartphone bekomen? Misschien dat ik ook al direct naar een andere provider overstap, want ik denk maar 250Gb te verbruiken maandelijks...
sky
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

Een beetje off topîc misschien, maar toch;
Waarom bestaat er geen profiel waarbij dat je niet verbruikte data bruikbaar blijft in de volgende maaanden?
Je doet een herlading met 15€ je hebt daarbij xxx aantal bel minuten en bv 2GB data verkeer.
En dit blijft bruikbaar tot het effectief op is, is dat nu na 2 weken of na 4 maand.
Want als je niet veel verbruikt binnen de maand moet je telkens herladen voor data, terwijl je nog belkrediet hebt.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Blackwidow schreef: Ik ben sinds een maand bij MV, net omdat mobiel internet zo goedkoop is. Maar ik heb op die maand slechts 120Mb verbruikt. Hoe kan je 2Gb verbruik op je smartphone bekomen? Misschien dat ik ook al direct naar een andere provider overstap, want ik denk maar 250Gb te verbruiken maandelijks...

Als je veel met de auto rijdt is je tank toch ook sneller leeg?
Ik zit ook makkelijk aan 500 tot 1.5gb per maand, met gebruik regelmatig gebruik van hotspotfunctie zit ik in no time aan 1gb.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

sky schreef:Een beetje off topîc misschien, maar toch;
Waarom bestaat er geen profiel waarbij dat je niet verbruikte data bruikbaar blijft in de volgende maaanden?
Je doet een herlading met 15€ je hebt daarbij xxx aantal bel minuten en bv 2GB data verkeer.
En dit blijft bruikbaar tot het effectief op is, is dat nu na 2 weken of na 4 maand.
Want als je niet veel verbruikt binnen de maand moet je telkens herladen voor data, terwijl je nog belkrediet hebt.
Omdat ze dan failliet gaan? Voor je treinabonnement betaal je ook elke maand een prijs, of je nu veel of weinig op de trein zit. Wens je dit niet, dan koop je individuele ticketjes.

Die 2 GB, daar mag je je eigenlijk niet zo op blind staren. Dat is eerder een soort van "FUP" voor "ongelimiteerd" gebruik gedurende een maand.

Wat wel zou moeten kunnen volgens mij, is je belkrediet na die ene maand verder gebruiken om te surfen, maar dan aan een prijs van bijvoorbeeld 0,50 € per MB of zoiets.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Blackwidow schreef:
Ofloo schreef: na 2 weken normaal gebruik 2 gig er door, regelmatig redactie.be google maps, .. google calendar en wat mail.. weg het volume.
Ik ben sinds een maand bij MV, net omdat mobiel internet zo goedkoop is. Maar ik heb op die maand slechts 120Mb verbruikt. Hoe kan je 2Gb verbruik op je smartphone bekomen? Misschien dat ik ook al direct naar een andere provider overstap, want ik denk maar 250Gb te verbruiken maandelijks...
tja wat ik gewoon wou aantonen is dat mijn verbruik gestegen is in korte tijd en dat 2gig eigenlijk niks voorstelt eens je dat internet echt begint te gebruiken ! nu begrijp ik wel dat mv niet maanden internet kan geven voor 15 euro meestal laad ik elke maand tot elke 2 maanden, .. misschien maak jij meer gebruik van wifi in de buurt, ..

EDIT: ik vind het gewoon een beetje vervelend dat mensen denke dat iedereen met 1mb toekomt, jij bent ik niet en ik ben jij niet, da's al net zoals die 10gb van BGC waar we zolang mee bezig geweest zijn, dit wordt zowat de eeuwige discussie, .. naargelang je nieuwe dingen begint te doen, zoals ik bv google maps voor verkeer informatie gecombineerd met gps, centraliseren van men kalender, .. enz, gaat uw verbruik omhoog, natuurlijk moet je er geen films mee beginnen downloaden he !
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ofloo schreef:tja wat ik gewoon wou aantonen is dat mijn verbruik gestegen is in korte tijd en dat 2gig eigenlijk niks voorstelt eens je dat internet echt begint te gebruiken !
Ik veronderstel dat je het dan gebruikt met een laptop en thetering (hoe leuk dat ook kan zijn, het is niet de bedoeling van dergelijke abonnementen vrees ik)... of is dat puur 2 GB via je GSM ?
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

puur gsm. soms theter ik wel eens maar dat gebeurd bv misschien 3 keer per jaar. en dan gebruik ik nog geen voip of zoiets !

puur gps file informatie en nieuws sites zoals redactie en slashdot enz.. en centrale kalender via google calendar alhoewel ik liever caldav gezien had maar kom, en als ik wanneer ik thuis kom gebruikt de gsm natuurlijk gebruik van wifi voor updates en dergelijke.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

Goztow schreef:
sky schreef:Een beetje off topîc misschien, maar toch;
Omdat ze dan failliet gaan? Voor je treinabonnement betaal je ook elke maand een prijs, of je nu veel of weinig op de trein zit. Wens je dit niet, dan koop je individuele ticketjes.

Die 2 GB, daar mag je je eigenlijk niet zo op blind staren. Dat is eerder een soort van "FUP" voor "ongelimiteerd" gebruik gedurende een maand.

Wat wel zou moeten kunnen volgens mij, is je belkrediet na die ene maand verder gebruiken om te surfen, maar dan aan een prijs van bijvoorbeeld 0,50 € per MB of zoiets.
Akkoord, maar als je een 10 ritten kaart koopt en op het einde van de maand heb je maar 2 ritten gebruikt, dan is het toch de logica zelf dat je andere ritten een andere keer kunt gebruiken.
In het geval van MV heb je betaald voor xx minuten bellen, xx sms'en en x GB data, en op het einde van de maand nemen ze het niet gebruikte volume gewoon af. Als je die data later wilt gebruiken hebben ze er toch geen extra kosten aan, vermits je betaald hebt voor die data.

Maar zoals je zegt zal dat niet genoeg opbrengen zeker.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Daar volg ik je niet. Je herlaadt gewoon voor 15€, je krijgt dan ook die 15€ om te bellen. Die data echter, krijg je gratis.
Stel: je koopt een 10-rittenkaart voor de bus. Maar met die 10-rittenkaart kun je bv. gratis met de trein gedurende een maand. Dan vind je het toch ook normaal dat na die maand dat je terug moet betalen voor de trein? :)

(belachelijk voorbeeld, weet ik)
Ik vind het spijtig dat het verdwijnt, maar op zich, mij ga je dat niet zien gebruiken, gewoon omdat ik zo ben.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

leuk
Laatst gewijzigd door skynetbbs 29 maa 2011, 20:48, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

sky schreef:Als je die data later wilt gebruiken hebben ze er toch geen extra kosten aan, vermits je betaald hebt voor die data. Maar zoals je zegt zal dat niet genoeg opbrengen zeker.
Het zijn wel extra kosten omdat hun prijsmodel er waarschijnlijk vanuit gaat dat slechts weinigen alles opgebruiken.

Hetzelfde heb je toch ook met vast internet... men geeft je een volume waarvan men hoopt dat de kleintjes de grote compenseren. Moest morgen effectief iedereen z'n "betaalde" volume opgebruiken dan was het gewoonweg gedaan met spelen... en da's met enorm veel dingen zo (niet iedereen kan morgen tegelijk naar Brussel rijden, niet iedereen kan morgen tegelijk gaan winkelen in de lokale supermarkt, ... nochtans hebben we daar allen het recht toe).

Het probleem is dat mensen die het onderste uit de kan willen halen uiteindelijk het systeem kapot maken (ondertussen spreekt men zelfs in Nederland al terug van betalen per volume !)
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

spijtig...
Laatst gewijzigd door skynetbbs 29 maa 2011, 20:48, in totaal 1 gewijzigd.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Reden waarom ik Mobile Vikings blijf is omdat ze een goeie support hebben, goeie bereikbaarheid, zo af en toe eens een twunch om hen te leren kennen (en uw mede Vikings), de herlaadmogelijkheden (hoef mijn huis niet uit), de vrienden aanbrengen, etc. Zoveel verbruik ik niet, maar ik verbruik wel genoeg om op een ander duurder uit te komen.

@skynetbbs: dan zijn alle andere providers ook vis noch vogel, want ook daar moet je elke maand herladen wil je uw voordeel halen/bellen/sms'en.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

Even opbellen
Laatst gewijzigd door skynetbbs 29 maa 2011, 20:49, in totaal 1 gewijzigd.
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Ik zit ook met een overschot aan belwaarde, omdat ik het eerlijk wil spelen en elke maand voor 15 euro oplaad ook al heb ik nog belwaarde genoeg.
Een data-only simkaart kost 12 euro, dus het lijkt mij handig als je 12 euro van je belkrediet zou kunnen gebruiken om opnieuw een maand internet te kunnen activeren ofzo...
JustBe74
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

BMaster schreef:Ik zit ook met een overschot aan belwaarde, omdat ik het eerlijk wil spelen en elke maand voor 15 euro oplaad ook al heb ik nog belwaarde genoeg.
Een data-only simkaart kost 12 euro, dus het lijkt mij handig als je 12 euro van je belkrediet zou kunnen gebruiken om opnieuw een maand internet te kunnen activeren ofzo...
Geweldig voorstel! Lijkt mij voor meer Vikings handig.
FezzFest
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 16 keer

Mijn mobiel internet staat altijd aan, ik laat gmail, agenda, twitter en facebook automatisch syncen (gmail is push, de rest synct 1x per uur). Ik surf met de standaard browser op de HTC Desire (dus alle flashcontent wordt mee binnengetrokken). Verder ben ik steevast aangemeld op Google Talk & Google Latitude. Ik bekijk regelmatig youtubefilmpjes. Afgelopen week heb ik 36,95MB verbuikt. Ronden we dit naar 100MB/week af (wat mij betreft overdreven), dan kom ik op een dataverbruik van 400MB/maand.
Meer dan 2048MB/maand verbruiken met een smartphone? Zal wel mogelijk zijn, maar dan ben je in mijn ogen een echte grootverbruiker.

just my 2 cents...
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

skynetbbs schreef:support via telefoon misschien...
op mijn laatste 4 emails op evenveel maand naar [email protected] bleven onbeantwoord;

hooguit op m'n laatste 2 tweets werd er gereageerd

begin april ga ik misschien eens naar een Twunch gaan in West-Vlaanderen...

ik zit al bij MV sinds the beginning... heb m'n zwart dozeke en pin nog wel ergens liggen :-)

* Ook hun iSociety lijkt niet echt meer gepromoot te worden?
* Iemand nog verder gegaan met die MicroMVNO , eg hun vereniging in MV veranderd?
* Iemand nog iets gehoord van hun "ibood" service waarmee ze bij lancering dachten geld te verdienen?
* Nog altijd niet mogelijk om via hun website je 2000smsjes te versturen :-)
Voorlopig doe ik het dan maar via Voipbuster :-)
Die onbeantwoorde mails vinden we niet terug in onze inbox. Kan u die nog eens doorsturen? Plaats [email protected] in CC.

Wat de verdere opmerkingen betreft: we hebben deze discussie al eens op Twitter gehad. De Grace Period was er om een paar dagen te overbruggen. De reden dat deze moet verdwijnen is door misbruik, namelijk mensen die het gebruikten om maandenlang niet te herladen. Wij geven gratis mobiel internet, beperkt tot 1 maand en 2 gieg, bij elke herlading.

Onbeperkt mobiel internet zou natuurlijk fantastisch zijn. Maar dat is gewoon niet mogelijk in België. Ik daag u uit om ons product te vergelijken met andere producten. Natuurlijk, indien u een product vindt dat beter bij uw verbruik past, hebt u het volste recht om hiernaar over te schakelen.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Lord Utopia schreef:Reden waarom ik Mobile Vikings blijf is omdat ze een goeie support hebben, goeie bereikbaarheid, zo af en toe eens een twunch om hen te leren kennen (en uw mede Vikings), de herlaadmogelijkheden (hoef mijn huis niet uit), de vrienden aanbrengen, etc. Zoveel verbruik ik niet, maar ik verbruik wel genoeg om op een ander duurder uit te komen.

@skynetbbs: dan zijn alle andere providers ook vis noch vogel, want ook daar moet je elke maand herladen wil je uw voordeel halen/bellen/sms'en.
reden waarom is omdat het op het moment voor mij de goedkoopste oplossing is en omdat het prepayed is !
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

An sich wel normaal dat die grace period verdwijnt, al mocht ze evengoed gereduceerd worden tot de paar dagen waarvoor ze bedoeld is.

Als ik hier thuis mijn volume niet opgebruik, dan gaat dat toch ook niet mee naar volgende maand ? (ik heb trouwens unlimited, hoe doe je dat dan ?)

Er is ooit voorgesteld om meerdere sims op 1 herlaadaccount te zetten, dus 1 keer herladen en dat dan op 2 telefoons kunnen gebruiken. Maar daar is ook nooit reactie op gekomen.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

...
Laatst gewijzigd door skynetbbs 29 maa 2011, 20:52, in totaal 1 gewijzigd.
BMaster
Elite Poster
Elite Poster

MoViChris schreef: Wat de verdere opmerkingen betreft: we hebben deze discussie al eens op Twitter gehad. De Grace Period was er om een paar dagen te overbruggen. De reden dat deze moet verdwijnen is door misbruik, namelijk mensen die het gebruikten om maandenlang niet te herladen. Wij geven gratis mobiel internet, beperkt tot 1 maand en 2 gieg, bij elke herlading.
Als je het over mijn opmerking/idee/voorstel hebt, dan begrijp ik uw antwoord hier niet helemaal. Effe verduidelijken, misschien dat het via twitter niet echt duidelijk overgekomen is:

Mijn voorstel is: schaf grace period af (of beperk het tot max. een aantal dagen). Maar voorzie dan de mogelijkheid om 12 euro belkrediet om te zetten in een extra maand internet. Dit brengt voor jullie meer op dan de grace period, en voor ons als gebruiker is het voordeliger dan elke maand 15 euro op te laden die toch maar blijft opstapelen en niet opgeraakt. 12 euro is trouwens dezelfde prijs als de data-only simkaartjes, dus dit lijkt mij dan niet verlieslatend voor MV.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Op die manier kom je tot het resultaat dat iedereen z'n tegoed volledig opgebruikt (wat niet ingecalculeerd is in de prijs).

Lees m'n post hierboven nogmaals... of lees eens wat meer over overbooking (wat in essentie hetzelfde concept is).
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Om nog even op de 10-rittenkaart terug te komen: ook die is slechts één jaar geldig, waarna de niet gebruikte ritten vervallen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
BMaster
Elite Poster
Elite Poster

Ik begrijp echt wel hoe overbooking werkt.

Volgens mij is het ook belangrijk dat de 12 euro van het belkrediet die ingeruild zou worden tegen een maand extra internet, 12 euro is die minder opgebeld zal worden. Het feit dat ze onlangs hun limiet verhoogd hebben van 1 naar 2 gb wil volgens mij trouwens zeggen dat ze nog wel wat speling hebben. Dat mensen hun krediet volledig gaan opgebruiken klopt misschien, maar daar staat dan ook tegenover dat er niet meer van de grace period kan geprofiteerd worden.

PS: In mij geval verbruik ik trouwens nooit de volledige 2 gb. Als ik 100MB haal zal 't al veel zijn.
BMaster
Elite Poster
Elite Poster

Update: volgens mij is de grace period nu echt weg. Ik kreeg vrijdag een mailtje met waarschuwing dat mijn databundel opgebruikt is. Ik had de laatste keer opgeladen op 8/3 dus dat kon kloppen. Maar ik dacht, ik wacht nog een paar dagen met opladen, ik had immers nog 40 euro belkrediet staan, en veel internet had ik toch niet nodig. Ik kon een paar dagen geleden zelfs mijn dataverbruik niet opvragen omwille van een technisch probleem.

Daarnet merkte ik echter dat ik geen data connectie meer heb, en dat ik ook niet meer kan bellen. Conclusie: mijn 40 euro is erdoor gedraaid aan internetverkeer aan 2.5 euro/MB.

Conclusie: grace period is volledig weg. En mijn goesting om over te stappen op pakweg proximus wordt groter.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

BMaster schreef:En mijn goesting om over te stappen op pakweg proximus wordt groter.
Ja, want proximus heeft een betere klantendienst en is goedkoper.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”