ifoon en ipness failliet

Plaats reactie
zenarose
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 maa 2011, 16:19

Ik stel me de vraag of SIP in België wel rendabel kan zijn.

Heb net gezien dat zowel ifoon als ipness failliet zijn. Who's next?

Toch wel spijtig... Wie kent er een deftige speler op de markt met een beetje financiële ruggegraat?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Als iedereen de goedkope VoIPBuster achtige clonen gebruikt... en in het beste geval de Belgische provider voor een lokaal nummer, tja dan begrijp ik dat het niet eenvoudig is om zoiets rendabel te krijgen. We wensen nooit teveel te betalen, maar het type klanten dat VoIP gebruikt wil volgens mij dikwijls het onderste uit de kan.
[email protected]
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 mei 2009, 13:25
Bedankt: 11 keer

voor particulieren gaat dat inderdaad op ... het zijn vooral die VoIP providers die het moeilijk hebben,
er zijn er die particulieren erbij nemen ... en niet als core business hebben, dan is dat wel behoorlijk rendabel na een aantal jaren,
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

ipnes failliet??? Wtf? Mijn werk belt via hen. Bron???

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Misschien een andere firma met dezelfde naam?
Staatsblad schreef:RUBRIEK EINDE (STOPZETTING, INTREKKING STOPZETTING, NIETIGHEID, GER. AK., ENZ...
2010-12-27 / 0046322
Publicatie : 2010-12-27

Bij vonnis van de rechtbank van koophandel te Antwerpen, d.d. 16 december 2010, is Ipness NV, Mechelsesteenweg 217, 2018 Antwerpen-1, detailhandel via postorderbedrijven of via internet, ondernemingsnummer 0875.628.403, bij dagvaarding, failliet verklaard.
Curator : Mr. Bosmans, Hendrik, Amerikalei 27, bus 8, 2000 Antwerpen-1.
Datum der staking van betaling : 16 december 2010.
Indienen der schuldvorderingen ter griffie : vóór 14 januari 2011.
Neerlegging van het eerste proces-verbaal van nazicht der ingediende schuldvorderingen : 11 februari 2011, ter griffie van de rechtbank van koophandel te Antwerpen, Bolivarplaats 20, 2000 Antwerpen.
De personen die zich persoonlijk zeker hebben gesteld voor de gefailleerde (onder meer de borgen van de gefailleerde), kunnen hiervan ter griffie een verklaring neerleggen (artikel 72bis en artikel 72ter Fail.W.).
De griffier, R. Gentier.(Pro deo)
The Phone Company, van dezelfde eigenaars, ging ook al eens failliet in 2009.

Van ifoon vind ik geen publicatie van een faillissement.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

r2504 schreef:Als iedereen de goedkope VoIPBuster achtige clonen gebruikt... en in het beste geval de Belgische provider voor een lokaal nummer, tja dan begrijp ik dat het niet eenvoudig is om zoiets rendabel te krijgen. We wensen nooit teveel te betalen, maar het type klanten dat VoIP gebruikt wil volgens mij dikwijls het onderste uit de kan.
Er zijn toch ook wel grote verschillen tussen 'Belgische' providers. 3stars bv. is toch wel goedkoper qua belkost dan Weepee en dat loopt op. Soms 3x goedkoper.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik meen me te herinneren dat ze mij enkele maanden geleden vroegen om instellingen te wijzigen (wat ik denk ik nooit gedaan heb want ze wisten niet precies te vertellen welke instellingen). Had iets te maken met het overzetten van accounts naar een ander platform.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
guntherstassen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 09 feb 2011, 20:16
Locatie: Sint-Truiden
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer
Contacteer:

Shlomi en Mati (mensen van IPNESS) zijn nu met Twytel.eu begonnen. Ze gingen alle klanten overzetten (seffes al een jaar geleden) naar de nieuwe VOIP-server maar daar is nooit niets van in huis gekomen. Ik had daar een aantel telefoonnummers bij hun maar ik rook al eerder onraad en had die al een ruime tijd geleden overgezet naar Weepee. Behalve 1 telefoonnummer.

Ik hoop dat de nummers van de klanten nog overzetbaar zijn naar een andere provider.
sigma
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 jun 2008, 14:20

guntherstassen schreef:Ik hoop dat de nummers van de klanten nog overzetbaar zijn naar een andere provider.
Wie is eigenlijk de eigenaar van een telefoonnummer? Ik veronderstel dat het nummer geen eigendom van de klant is.
Bij een faillissement vertegenwoordigen ze toch een bepaalde waarde.

Ik had dat graag geweten omdat het risico op een faillissement van een voip provider wel een stuk groter is aan dan bv bij Belgacom of Telenet.
Als je je nummer voor je zaak of zo gebruikt zit je wel met een probleem.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

sigma schreef:Wie is eigenlijk de eigenaar van een telefoonnummer? Ik veronderstel dat het nummer geen eigendom van de klant is.
Ik denk dat niemand een portering uiteindelijk kan verhinderen, dus in dat opzicht ben jij toch eigenaar.
sigma schreef:Bij een faillissement vertegenwoordigen ze toch een bepaalde waarde.
Het is indirect een klant... in die zin heeft het waarde ja voor een overnemer.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik neem aan dat bij een faillissement van een VSP je telefoonnummer niet verloren gaat.
* in principe runt de curator de business verder tot een overnemer komt.
* indien toch geen overnemer, neem ik aan dat het je telefoonnummer naar een andere provider kan porteren. Ik hoop dat het BIPT daar toch een regeling voor heeft.

Misschien wel interessant om dat eens uit te pluizen ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

VOiD schreef:
r2504 schreef:Als iedereen de goedkope VoIPBuster achtige clonen gebruikt... en in het beste geval de Belgische provider voor een lokaal nummer, tja dan begrijp ik dat het niet eenvoudig is om zoiets rendabel te krijgen. We wensen nooit teveel te betalen, maar het type klanten dat VoIP gebruikt wil volgens mij dikwijls het onderste uit de kan.
Er zijn toch ook wel grote verschillen tussen 'Belgische' providers. 3stars bv. is toch wel goedkoper qua belkost dan Weepee en dat loopt op. Soms 3x goedkoper.
Het verlies halen ze dan weer op het hun abonnementen...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Mmm, dat betwijfel ik. Het hangt natuurlijk van je belgedrag af. Klein voorbeeldje, ik bel regelmatig naar Haiti mobiel (niet de meest courante bestemming maar kom er zullen nog wel gelijkaardige voorbeelden zijn). Zonder rekening te houden met de setup kost en tarifering per min of per sec:
- Weepee: 0.778€ / min - geen abonnement
- 3Stars: 0.2355€ / min - 20€ /jaar abonnement

Dus na 37min (op jaarbasis!) is het al voordeliger via 3stars en dit voor 1 bestemming. Nationaal vast en mobiel is 3stars ook voordeliger. Mischien moet ik maar eens gaan switchen :?

BTW: Ik merk net dat Weepee geen tarief meer heeft voor oproepen naar Belgacom lijnen ? Veranderingen op komst mischien ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
zenarose
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 maa 2011, 16:19

Wat betreft ifoon: Ik dacht dat ook ergens gelezen te hebben. Maar bekijk hun laatste neergelegde balans.
Ten gevolge van geleden verlies is het nettoactief gedaald onder het minimum te storten kapitaal... Iedere belanghebbende kan de ontbinding van deze vennootschap vragen...

Maar dat geldt eigenlijk ook voor Weepee...
Gebruikersavatar
guntherstassen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 09 feb 2011, 20:16
Locatie: Sint-Truiden
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer
Contacteer:

Net gekeken, Weepee staat er ook helemaal niet rooskleurig op.
Laatste gepubliceerde winst : -52.542,00 €....
Laatste jaarrekening nog niet neergelegd.. (die van 2010).
Ik vrees dat het binnenkort ook gedaan is met Weepee.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Voor zover ik weet is weepee ferm aan het investeren in NL om daar ook op de markt te komen. Misschien dat dit er iets mee te maken heeft?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

guntherstassen schreef:Net gekeken, Weepee staat er ook helemaal niet rooskleurig op.
Laatste gepubliceerde winst : -52.542,00 €....
Laatste jaarrekening nog niet neergelegd.. (die van 2010).
Ik vrees dat het binnenkort ook gedaan is met Weepee.
Kijk eens naar 3stars... Maar daarom zijn ze nog niet direct failliet he.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik stel voor dat we dit soort speculaties, en uit zijn context gerukte uittreksels uit jaarrekeningen, beter vermijden.
Zo'n publieke speculaties kunnen firma's - die het misschien tijdelijk wel moeilijk hebben - meer kwaad berokkenen dan goed, en dat is toch ook niet onze bedoeling ?
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”