Ik heb een uur geleden nog eens gebeld uit ontevredenheid uit de zoveelste disconnect (9min geleden). Ontevredenheid uitgedrukt, laten weten dat er nog gebruikers last van hebben, vervelend dat we er geen nieuws van hebben, laten horen dat ik denk op van isp te veranderen. Enigste wat ze me konden zeggen is dat er een ticket openstaat en als het probleem opgelost is, ze me persoonlijk op de hoogte brengen .. blablabla. Oud nieuws van snelheidsverlaging en verhoging en de lijnmonitoring, geen ander nieuws te melden. Geen meldingen van andere gebruikers noch van problemen op de centrale.
Mijn modem zie ik ook vaker dan normaal rebooten, hoe komt dat dan weer
disconnects op de centrale in Kessel-Lo
-
- Member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 26 okt 2008, 15:53
- Locatie: Kessel-Lo
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
-
- Elite Poster
- Berichten: 1626
- Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 88 keer
Ik lees in je vorige posts dat je al een andere modem hebt geprobeerd en het probleem aanhoudt.
Dat je modem regelmatig reboot is zeer abnormaal en ligt meestal niet aan een slechte lijn maar aan het toestel zelf.
Dat je modem regelmatig reboot is zeer abnormaal en ligt meestal niet aan een slechte lijn maar aan het toestel zelf.
Ik heb gisteren ook gebeld naar de helpdesk. Je krijgt er niets uit:
-ze weten dat er een probleem is
-de technieker is er mee bezig
-helpdesk weet niet wat het is
-helpdesk weet niet hoe lang het gaat duren.
maar ze gaan iets laten weten als het opgelost is.
-ze weten dat er een probleem is
-de technieker is er mee bezig
-helpdesk weet niet wat het is
-helpdesk weet niet hoe lang het gaat duren.
maar ze gaan iets laten weten als het opgelost is.
bij mij ook nog steeds hetzelfde. Heb gisteren nog een mail gestuurd naar de technische dienst, en binnen 5 minuten een automatisch antwoord gekregen dat er iemand 'aangesteld' was voor mijn ticket (dus mijn mail gelezen heeft ) en dat die vond dat verder onderzoek nodig was om tot een oplossing te komen. Waarschijnlijk hebben ze gewoon weer een lijnmonitoring gestart. Ze willen hier precies niet persoonlijk op reageren.
-
- Member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 26 okt 2008, 15:53
- Locatie: Kessel-Lo
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Ik heb geen disconnects meer gehad de voorbije 15 uur. Hout vasthouden en hopen dat het opgelost is!
Identiek hier *me happy* . Gisteren omstreeks 19h een langere disconnect dan normaal gehad (15- 20 min).
Sinds dat moment is de lijn rock stable. Hopelijk blijft het duren
Ik begon al schrik te krijgen dat we eerder een regering gingen hebben dan dat het probleem zou gefixed worden
Sinds dat moment is de lijn rock stable. Hopelijk blijft het duren
Ik begon al schrik te krijgen dat we eerder een regering gingen hebben dan dat het probleem zou gefixed worden
-
- Member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 26 okt 2008, 15:53
- Locatie: Kessel-Lo
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
@vork lol
@denbar
niet wachten, bellen!
@denbar
niet wachten, bellen!
-
- Member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 26 okt 2008, 15:53
- Locatie: Kessel-Lo
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
ok .. morgen bellen dan!
Dommel is blijkbaar van mijn lijn afgebleven. Identiek als in het begin.
http://www.speedtest.net/result/1188069096.png
Nog steeds stabiel. Wel deze morgen een enkele disconnect. Gisteren ook nog een gehad. Ik vloog vroeger reglematig om de 3 tot 4 uur uit mijn VPN verbinding. Gisteren weer. dat was dus elke keer als hij opnieuw diende te cionnecteren. Het gaat dan wel vrij snel.
http://www.speedtest.net/result/1188069096.png
Nog steeds stabiel. Wel deze morgen een enkele disconnect. Gisteren ook nog een gehad. Ik vloog vroeger reglematig om de 3 tot 4 uur uit mijn VPN verbinding. Gisteren weer. dat was dus elke keer als hij opnieuw diende te cionnecteren. Het gaat dan wel vrij snel.
De beschrijving hierboven over de rebootende modem kan een gevolg zijn
van een DSLAM port reset.
Zelf gebruik ik cityconnect met een PCI modem insteekkaart. De kaart
bestaat uit een Conexant CX94410 frontend rechtstreeks gekoppeld met
een Xilinx FPGA controller. Bij een DSLAM port reset hangt de
CX94410. De frontend reageert dan niet meer op de controller, en
zelfs de watchdog timer stopt. Enkel een full reset helpt.
Het bijna onmogelijke is dus mogelijk.
van een DSLAM port reset.
Zelf gebruik ik cityconnect met een PCI modem insteekkaart. De kaart
bestaat uit een Conexant CX94410 frontend rechtstreeks gekoppeld met
een Xilinx FPGA controller. Bij een DSLAM port reset hangt de
CX94410. De frontend reageert dan niet meer op de controller, en
zelfs de watchdog timer stopt. Enkel een full reset helpt.
Het bijna onmogelijke is dus mogelijk.
-
- Member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 26 okt 2008, 15:53
- Locatie: Kessel-Lo
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Da zal wel kloppen, de modem is nu net iets langer dan de lijn actief (3 dagen! wat'n opluchting!)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1626
- Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 88 keer
Een DSLAM port reset kan/mag normaal nooit als gevolg hebben dat de modem reboot. Ik heb zelf nooit meegemaakt dat een modem zich reboot na een reset.G/T schreef:De beschrijving hierboven over de rebootende modem kan een gevolg zijn
van een DSLAM port reset.
Een DSLAM port reset mag inderdaad niet als gevolg hebben dat de modem frontend hangt. Ik heb het twee
keer meegemaakt.
De eerste keer was na bevestiging van een ticket : linedrop elke 20 minuten. Om Fri 4 Mar 2011 17:14 hing
de frontend en om 19:20 deed ik een reset.
De tweede keer Mon 7 Mar 2011 11:40 belde de helpdesk om te melden dat het opgelost was en de
modem terug normaal mocht ingesteld worden, ik had zelf de S/N down op 31 dB geforceerd. Ik meldde :
alles in orde en kreeg als antwoord : zonet werd de DSLAM port gereset, even wachten. Directe daarop
hing de cx94410. De Xilinx fpga controller werkte : queries vertrokken naar de frontend maar deze
antwoordde niet meer. Er was ook geen local bus reset vandaar het vermoeden dat de frontend
watchdog timer zijn werk niet meer deed.
Dit is een PCI insteekkaart in een PC. Mijn backup Linux busybox modem dsl-320b heeft een supervisor
watchdog timer : als de Broadcom ADSL driver hangt doet deze een reboot, ontdekt door een eigen fout.
Een modem met een Conexant cx94410 frontend, firmware E.25.41.65 A, en een supervisor watchdog
timer zal dus rebooten na een DSLAM port reset.
Voor zover mij bekend zijn er 3 frontend reference designs : Ikanos ex Conexant, Broadcom, en Texas
Instruments. Een chipfabrikant, b.v. Infineon, die designs inkoop erft ook de bugs. De bug kan dus in wat
modems zitten.
Akkoord met "kan/mag normaal nooit". Zelf verrast door het bijna onmogelijke postte ik vorig bericht.
keer meegemaakt.
De eerste keer was na bevestiging van een ticket : linedrop elke 20 minuten. Om Fri 4 Mar 2011 17:14 hing
de frontend en om 19:20 deed ik een reset.
De tweede keer Mon 7 Mar 2011 11:40 belde de helpdesk om te melden dat het opgelost was en de
modem terug normaal mocht ingesteld worden, ik had zelf de S/N down op 31 dB geforceerd. Ik meldde :
alles in orde en kreeg als antwoord : zonet werd de DSLAM port gereset, even wachten. Directe daarop
hing de cx94410. De Xilinx fpga controller werkte : queries vertrokken naar de frontend maar deze
antwoordde niet meer. Er was ook geen local bus reset vandaar het vermoeden dat de frontend
watchdog timer zijn werk niet meer deed.
Dit is een PCI insteekkaart in een PC. Mijn backup Linux busybox modem dsl-320b heeft een supervisor
watchdog timer : als de Broadcom ADSL driver hangt doet deze een reboot, ontdekt door een eigen fout.
Een modem met een Conexant cx94410 frontend, firmware E.25.41.65 A, en een supervisor watchdog
timer zal dus rebooten na een DSLAM port reset.
Voor zover mij bekend zijn er 3 frontend reference designs : Ikanos ex Conexant, Broadcom, en Texas
Instruments. Een chipfabrikant, b.v. Infineon, die designs inkoop erft ook de bugs. De bug kan dus in wat
modems zitten.
Akkoord met "kan/mag normaal nooit". Zelf verrast door het bijna onmogelijke postte ik vorig bericht.
-
- Plus Member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 16 jan 2011, 10:06
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 4 keer
Heeft er nog iemand problemen in Leuven op dit ogenblik?
Ik zit aangesloten bij de Vismarkt, in de log bestanden van de modem staat met regelmaat het volgende:
16.04.11 15:27:17 DSL not responding (no DSL synchronization).
16.04.11 14:58:57 Internet connection established successfully. IP address: 83.101.62.***, DNS server: 193.109.184.72 and 193.109.184.75, Gateway: 83.101.62.1
16.04.11 14:58:53 DSL is available (DSL synchronization exists with 15396/786 Kbit/s).
16.04.11 14:58:10 Internet connection cleared.
Ik zit aangesloten bij de Vismarkt, in de log bestanden van de modem staat met regelmaat het volgende:
16.04.11 15:27:17 DSL not responding (no DSL synchronization).
16.04.11 14:58:57 Internet connection established successfully. IP address: 83.101.62.***, DNS server: 193.109.184.72 and 193.109.184.75, Gateway: 83.101.62.1
16.04.11 14:58:53 DSL is available (DSL synchronization exists with 15396/786 Kbit/s).
16.04.11 14:58:10 Internet connection cleared.