Hey,
Vermits mijn werkgever mijn internet wil betalen, overweeg ik om er dan ineens ook goed voor te gaan ipv mijn EdpNet abonnementje met 6 mbit lijntje.
Digital TV mag er dan ook wel bijzitten vind ik, dus ik twijfel nog tussen Telenet en Belgacom.
Telenet lijkt niet zo interessant omdat ik niet overal coax kabel heb.
Ik heb volgende setup:
- beneden gewone beeldbuis tv met enkel scart aansluiting
- Linksys WAG120 ADSL modem + wifi + 4 ethernet uitgangen
- daar hangen verscheidene kamers aan en de zolder
- op de zolder Netgear switch waaraan verschillende computers en TV (LE37C550) aanhangt
- op mijn homeserver heb ik een IPv6 tunnel draaien
Ik zou nemen: Pack Internet Intense + TV Comfort.
Wat gaat Belgacom installeren (of moet ik zelf installeren?)
Kan ik nog steeds een IPv6 tunnel draaien, doet Belgacom dingen anders dan EdpNet op technisch vlak (poorten dicht of zo?)
Kan ik de Belgacom TV decoder op zolder bij die TV daar hangen via Ethernet kabel achter switch op zolder?
Gaat dit 43,87€ + 18,31€ per maand kosten, of komen er nog kosten bij? Discovery lijn vervalt?
En hoe moet ik het aanpakken dat de overstap van EdpNet naar Belgacom zo vloeiend mogelijk verloopt?
Ik werk regelmatig thuis dus als dat er enkele dagen uit ligt, heb ik wel een dik probleem.
Overstap van EdpNet naar Belgacom
-
- ISP Official
- Twitter: proximus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 106 keer
- Contacteer:
Beste Chris_147,
In verband met uw overstap van EdpNet naar Belgacom adviseer ik u om eerst even contact te nemen met ofwel de klantendienst via het gratis nr. 080022800 of met een verkooppunt.
Zij kunnen ahv uw persoonlijke gegevens nachecken wat de mogelijkheden zijn op uw adres.
Indien de werkgever uw internet betaalt en effectief de facturatie op zijn factuur wil, dan dient de aanvraag ook via de werkgever te gebeuren.
In dit geval is dan een packcombinatie van uw internet en tv niet mogelijk.
Onze klantendienst of verkooppunt zal u alles in detail uitleggen.
Met vriendelijke groeten,
Eva
In verband met uw overstap van EdpNet naar Belgacom adviseer ik u om eerst even contact te nemen met ofwel de klantendienst via het gratis nr. 080022800 of met een verkooppunt.
Zij kunnen ahv uw persoonlijke gegevens nachecken wat de mogelijkheden zijn op uw adres.
Indien de werkgever uw internet betaalt en effectief de facturatie op zijn factuur wil, dan dient de aanvraag ook via de werkgever te gebeuren.
In dit geval is dan een packcombinatie van uw internet en tv niet mogelijk.
Onze klantendienst of verkooppunt zal u alles in detail uitleggen.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 2 keer
Eva,
bedankt voor de reactie.
Ik ben deze namiddag langsgeweest bij de Belgacom boutiek, maar heb toch nog een belangrijke vraag:
kan de TV decoder achter 2 switches werken?
Even mijn setup uitleggen:
- telefoonkabel komt binnen (geen vaste telefoon, enkel internet) en gaat nu naar mijn ADSL modem
- daar hangen 4 netwerk kabels aan, dus de eerste vraag is of de VDSL modem ook 4 netwerkpoorten heeft
- 1 van die kabels gaat naar de zolder waar verscheidene pc's achter een switch staan
- 1 van die kabels van die switch gaat naar mijn TV hoek op de zolder
- daar heb ik nu een TV met netwerk en zou ik ook de Belgacom decoder willen plaatsen
- dus daar zou ook nog een switch komen.
in totaal hangt de TV decoder dus achter: VDSL modem en 2 switches boven.
Die switches staan ook niet continu aan, maar worden met spanningslatten afgezet 's nachts.
Kan de decoder daarmee om?
bedankt voor de reactie.
Ik ben deze namiddag langsgeweest bij de Belgacom boutiek, maar heb toch nog een belangrijke vraag:
kan de TV decoder achter 2 switches werken?
Even mijn setup uitleggen:
- telefoonkabel komt binnen (geen vaste telefoon, enkel internet) en gaat nu naar mijn ADSL modem
- daar hangen 4 netwerk kabels aan, dus de eerste vraag is of de VDSL modem ook 4 netwerkpoorten heeft
- 1 van die kabels gaat naar de zolder waar verscheidene pc's achter een switch staan
- 1 van die kabels van die switch gaat naar mijn TV hoek op de zolder
- daar heb ik nu een TV met netwerk en zou ik ook de Belgacom decoder willen plaatsen
- dus daar zou ook nog een switch komen.
in totaal hangt de TV decoder dus achter: VDSL modem en 2 switches boven.
Die switches staan ook niet continu aan, maar worden met spanningslatten afgezet 's nachts.
Kan de decoder daarmee om?
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Het is min of meer wel een probleem. Zolang je geen "tv on pc" hebt heeft de decoder een ander ip (10.x.x.x) nodig dan dat van uw lokaal netwerk (192.168.1.x).
En het is nog een groter probleem dat je deze switches af zet, zeker als je tv wil kijken. De decoder heeft namelijk constant een netwerkverbinding nodig. 'snachts worden de updates naar uw decoder gestuurd, en dat gaat niet als ze geen verbinding hebben met het belgacom netwerk.
En het is nog een groter probleem dat je deze switches af zet, zeker als je tv wil kijken. De decoder heeft namelijk constant een netwerkverbinding nodig. 'snachts worden de updates naar uw decoder gestuurd, en dat gaat niet als ze geen verbinding hebben met het belgacom netwerk.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Pro Member
Bedankt!
Allee, dus weeral heeft het illegale niet enkel een kostenvoordeel, maar is het ook gebruiksvriendelijker.
Bij Telenet moet ik een coax kabel hebben tot op mijn zolder.
Bij Belgacom moet ik een aparte UTP kabel hebben tot op mijn zolder.
Zelfde probleem dus...
De Belgacom verkoper zei wel dat het mogelijk zou zijn om met zo'n bakjes op het elektriciteitsnet de decoder aan te sluiten.
Iemand daar ervaring mee?
Werkt dat betrouwbaar, is dat snel genoeg?
Allee, dus weeral heeft het illegale niet enkel een kostenvoordeel, maar is het ook gebruiksvriendelijker.
Bij Telenet moet ik een coax kabel hebben tot op mijn zolder.
Bij Belgacom moet ik een aparte UTP kabel hebben tot op mijn zolder.
Zelfde probleem dus...
De Belgacom verkoper zei wel dat het mogelijk zou zijn om met zo'n bakjes op het elektriciteitsnet de decoder aan te sluiten.
Iemand daar ervaring mee?
Werkt dat betrouwbaar, is dat snel genoeg?
Je moet geen "pc op tv" hebben om uw modem routed te zetten.
Download gewoon de laatste firmware (60a040) van http://cpe.mirrors.skynet.be/ en je kan op elke netwerkaansluiting een decoder hangen (zolang je er geen andere router tussen zet uiteraard, switchen zijn geen probleem zolang je geen apparte vlans gebruikt).
Uw switch(en) snachts uitzetten kan ook geen probleem zijn, de decoder haalt updates binnen wanneer er netwerkverbinding is. Niemand zegt dat dit snachts moet gebeuren. Als je uw switch met een timer snachts afzet en bvb smiddags op laat springen kan je gewoon tv kijken in de namiddag en savonds.
Check wel dat je VDSL2 kan krijgen als je meer tv's wil aansluiten.
Belgacom sluit allesinds deze 3 poorten, poort 80 (webserver), 23 (telnet) en 443 (https).
Maar je kan deze zelf openzetten via de e-services als je dit wenst.
Download gewoon de laatste firmware (60a040) van http://cpe.mirrors.skynet.be/ en je kan op elke netwerkaansluiting een decoder hangen (zolang je er geen andere router tussen zet uiteraard, switchen zijn geen probleem zolang je geen apparte vlans gebruikt).
Uw switch(en) snachts uitzetten kan ook geen probleem zijn, de decoder haalt updates binnen wanneer er netwerkverbinding is. Niemand zegt dat dit snachts moet gebeuren. Als je uw switch met een timer snachts afzet en bvb smiddags op laat springen kan je gewoon tv kijken in de namiddag en savonds.
Belgacom sluit allesinds deze 3 poorten, poort 80 (webserver), 23 (telnet) en 443 (https).
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Deze firmware alleen is niet voldoende. Je modem moet in fully routed staan ipv bridge (standaard).Joris84 schreef:Je moet geen "pc op tv" hebben om uw modem routed te zetten.
Download gewoon de laatste firmware (60a040) van http://cpe.mirrors.skynet.be/ en je kan op elke netwerkaansluiting een decoder hangen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Vergeet de belangrijkste niet, poort 25Joris84 schreef:Je moet geen "pc op tv" hebben om uw modem routed te zetten.

Ook niet te vergeten de crappy BBOX2, niet dat het beter is bij TN maar kom... (neem daar maar notie van EVA dat de firmware op niks trekt, voor zover jullie zelf wel weten, en er toch maar niks aan doen!)
Volgens mij is de TS toch wel een boven-gemiddelde gebruiker, en gaat hij toch best zijn huidige router gebruiken (weet niet of dat gaat met een 120, met de 320 gaat het zeker.)
[rood voor moderators]
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Das toch raar dat sommigen zo'n problemen met die bbox 2 ondervinden...
Hier wordt zo'n sagem (intern idem als bbox2) gebruikt voor ondertusse al bijna 3 jaar met 2 tv decoders en een 10-tal hosts (pc's/smartphones/tablet/...). Het enige dat niet gebruikt wordt is wifi: daarvoor wordt een eigen uitgebreid wifi netwerk gebruikt.
Poort 25 tcp inkomend moet overigens niet openstaan, mailservers horen bij bedrijven en datacenters thuis...
[
Post made via mobile device ]
Hier wordt zo'n sagem (intern idem als bbox2) gebruikt voor ondertusse al bijna 3 jaar met 2 tv decoders en een 10-tal hosts (pc's/smartphones/tablet/...). Het enige dat niet gebruikt wordt is wifi: daarvoor wordt een eigen uitgebreid wifi netwerk gebruikt.
Poort 25 tcp inkomend moet overigens niet openstaan, mailservers horen bij bedrijven en datacenters thuis...
[

- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Werkt goed... zolang je maar niet te veel begint met portforwarding enzo.
Wat je zegt over mailservers is waar... ik antwoord gewoon op de TS zijn vraag.
Wat je zegt over mailservers is waar... ik antwoord gewoon op de TS zijn vraag.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
In Bridged mode zijn internet en belgacomtv volledig gescheiden van elkaar (en heb je dus voor internet en belgacom tv een apparte utpkabel nodig). In fully routed mode niet, je kan op 1 en dezelfde netwerkaansluiting een pc of een tv hangen (of beide mits switch). Fully routed vraagt meer rekenkracht van uw modem, een ander nadeel kan ik niet direct opkomen... misschien dat iemand anders nog een slechte ervaring kan delen met onsChris_147 schreef:Mannen, bedankt de reacties, maar ik ben niet meer helemaal mee.
Wat betekent het om de modem in fully routed te zetten?
Voordelen/nadelen?

En zoals Trojan nog zei, je moet deze in de modem nog op fully routed zetten standaard staat ie op bridged mode.
-
- Pro Member
Bedankt Joris!
Meer rekenkracht? Enkel als ik TV kijk, of ook als ik niets doe op TV of PC?
En merk ik daar eigenlijk wel iets van (buiten iets hoger stroomverbruik)?
Ik zou dus voor Intense internet met Comfort TV gaan, da's dus met VDSL neem ik aan.
Met die VSDL modem van Belgacom is dit ook allemaal mogelijk?
En hoe stel ik dat in, of gaat de Belgacom installateur dat voor mij doen?
Zijn er verschillende modems van Belgacom, ene beter dan de andere?
In principe kan ik wel beide switches aan laten staan. Op beide plaatsen heb ik 2 stopcontacten, in 1 hangt een spanningslat die ik telkens afzet, maar in de andere kan ik de switch zetten.
Ok, ik denk dat ik bijna kan gaan bestellen...
Meer rekenkracht? Enkel als ik TV kijk, of ook als ik niets doe op TV of PC?
En merk ik daar eigenlijk wel iets van (buiten iets hoger stroomverbruik)?
Ik zou dus voor Intense internet met Comfort TV gaan, da's dus met VDSL neem ik aan.
Met die VSDL modem van Belgacom is dit ook allemaal mogelijk?
En hoe stel ik dat in, of gaat de Belgacom installateur dat voor mij doen?
Zijn er verschillende modems van Belgacom, ene beter dan de andere?
Hoe lang duurt het tussen het stroom geven aan die decoder en het kunnen kijken naar TV?Als je uw switch met een timer snachts afzet en bvb smiddags op laat springen kan je gewoon tv kijken in de namiddag en savonds.
In principe kan ik wel beide switches aan laten staan. Op beide plaatsen heb ik 2 stopcontacten, in 1 hangt een spanningslat die ik telkens afzet, maar in de andere kan ik de switch zetten.
Ok, ik denk dat ik bijna kan gaan bestellen...
Bij fully routed wordt elk pakketje gerouteerd, ook die van belgacomtv. Daar ga je zelf niks van merken buiten dat de modem iets warmer wordt en het stroomverbruik ieeeeeets hoger ligt.
Als je de decoder uit de stroom trekt reken dan toch wel 10 a 15 minuten tegen je terug kan kijken (ik heb het feitelijk nog niet exact getimed). Na netwerkkabel loskoppelen en terug aansluiten (of switch uitschakelen en inschakelen) speelt de tv hier na een paar seconden terug.
Denken dat je VDSL kan krijgen is zeker niet genoeg, het kan zijn dat dit simpelweg niet beschikbaar is in uw straat. Doe eerst de test op de site van belgacom (als je HD kan kijken is er VDSL2 beschikbaar).
Als je een volledige installatie hebt/krijgt dan komen ze bij u een nieuw aansluitpunt met filter + modem en decoder aansluiten, maar hou er rekening mee dat belgacom geen "netwerken" ondersteunt en dus uw switchen en dergelijke niet echt tot zo'n installatie behoren.
Als ze enkel bij u thuis komen om de lijn te "activeren" dan wordt er een nieuw aansluitpunt geplaatst met filter + de modem wordt geplaatst en beveiligd. Het is dan aan u om de rest van uw utpkabels aan te sluiten op de modem voor pc en tv's + het plaatsen van de decoder(s).
Het kan ook zijn dat alles op "afstand wordt geactiveerd" en in zo'n geval moet je alles zelf doen.
Als je de decoder uit de stroom trekt reken dan toch wel 10 a 15 minuten tegen je terug kan kijken (ik heb het feitelijk nog niet exact getimed). Na netwerkkabel loskoppelen en terug aansluiten (of switch uitschakelen en inschakelen) speelt de tv hier na een paar seconden terug.
Denken dat je VDSL kan krijgen is zeker niet genoeg, het kan zijn dat dit simpelweg niet beschikbaar is in uw straat. Doe eerst de test op de site van belgacom (als je HD kan kijken is er VDSL2 beschikbaar).
Als je een volledige installatie hebt/krijgt dan komen ze bij u een nieuw aansluitpunt met filter + modem en decoder aansluiten, maar hou er rekening mee dat belgacom geen "netwerken" ondersteunt en dus uw switchen en dergelijke niet echt tot zo'n installatie behoren.
Als ze enkel bij u thuis komen om de lijn te "activeren" dan wordt er een nieuw aansluitpunt geplaatst met filter + de modem wordt geplaatst en beveiligd. Het is dan aan u om de rest van uw utpkabels aan te sluiten op de modem voor pc en tv's + het plaatsen van de decoder(s).
Het kan ook zijn dat alles op "afstand wordt geactiveerd" en in zo'n geval moet je alles zelf doen.
-
- Pro Member
Bedankt voor de uitleg.
Maar kennelijk is mijn werkgever toch wel strict in wat mag en wat niet mag.
Intense internet zit er niet in, het zou Favorite moeten zijn. Enkel snelheid is hoger dan bij EdpNet.
Kortzichtigheid weer troef, maar ja.
Maar kennelijk is mijn werkgever toch wel strict in wat mag en wat niet mag.
Intense internet zit er niet in, het zou Favorite moeten zijn. Enkel snelheid is hoger dan bij EdpNet.
Kortzichtigheid weer troef, maar ja.