Hallo mensen.
Ik heb een Draytek Vigor 2750n gekocht en probeer die nu aan de praat te krijgen maar ik doe iets verkeerd. Ik geef mijn BGC gebruikersnaam en wachtwoord op in de instellingen maar toch slaag ik er niet in om connectie te krijgen. Nochtans staat er bij de status wel SHOWTIME en 16MBIT verbinding etc, dus de router ziet wel de connectie, maar toch kan ik van op mijn PC niet het internet op. Zou iemand me kunnen vertellen wat ik waar moet instellen om deze router aan de praat te krijgen op mijn BGC verbinding?
btw, klopt het dat mijn username van Belgacom anders is dan die in mijn Bbox2? De BBox2 heeft zichzelf ingesteld toen ik hem de 1e keer aansloot en daar ziet mijn username zo uit: sb******@SKYNET, terwijl mijn username die ik kreeg toen ik internet nam er zo uit ziet: fa******@SKYNET. Mijn broer heeft trouwens gebeld naar BGC voor een nieuw wachtwoord en toen kreeg hij er 1 voor de fa****** username.
Mvg
Terwijl nog een kleine vraag: In onze straat hebben ze een tijdje geleden rode kabels in de grond gelegd, weet iemand toevallig wat voor kabels dat zijn?
VDSL met Vigor 7250n router
- Muscleduck
- Starter
- Bedankt: 2 keer
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
da gaat niet werken, synchro zult ge hebben zonder problemen, alleen het login en paswoord worden over Vlan20 gestuurd. dit is waarschijnlijk niet voorzien op de draytek. kijk maar eens hier over het topic van de fritz!box 7390 http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=27372 , daar vindt u meer informatie over de vlan 20.
mischien kan u of iemand een config aanpassen in de draytek en vlan 20 toevoegen zodat dit wel werkt , wie weet....
Rode gevlochten draad van 3 met elkaar? hoogspanning is dit dan.
b.
mischien kan u of iemand een config aanpassen in de draytek en vlan 20 toevoegen zodat dit wel werkt , wie weet....
Rode gevlochten draad van 3 met elkaar? hoogspanning is dit dan.
b.
Laatst gewijzigd door Benbits 04 maa 2011, 16:51, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 127 keer
- Contacteer:
Dat is natuurlijk geen goedgekeurde modem. Zowieso moet je niet alleen line-sync hebben (die 16.5 mbps wijst er op vanwel) maar dan moet je ook nog de juiste VLAN hebben, en daaroverheen moet dan een PPPoE verbinding (die met fa***** login)
- Muscleduck
- Starter
Hmm, het zou nochtans wel moeten werken. Ik vond een ander topic via Google (over Dommel) en daar heeft iemand exact dezelfde router en werkt het wel: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=57&t=28570. Ook staan er verwijzingen naar Belgacom in de handleiding van de router.
De rest van de uitleg (De juiste VLAn met daaroverheen PPPoE) is wss iets te technisch voor mij, ik ken eigenlijk (quasi) niks over de werking van ADSL of VDSL (of routers).
De rode kabels waren dikke van pakweg 6 cm doorsnee, en hoogspanning kan wel, want vandaag hebben we enkele uren geen elektriciteit gehad, merci.
De rest van de uitleg (De juiste VLAn met daaroverheen PPPoE) is wss iets te technisch voor mij, ik ken eigenlijk (quasi) niks over de werking van ADSL of VDSL (of routers).
De rode kabels waren dikke van pakweg 6 cm doorsnee, en hoogspanning kan wel, want vandaag hebben we enkele uren geen elektriciteit gehad, merci.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Ik kan alleen maar bevestigen dat rode kabels hoogspanning zijn
ROOD doet je denken aan GEVAAR
Zo heeft alles zowat zijn eigen kleurtje
Minimum 10.000V als ik me niet vergis
Wat hier wordt gezegd over VLAN20 is inderdaad waar.
Ik zou de zoekfunctie eens goed gebruiken, want volgens mij is er wel een user die dit aan de praat gekregen heeft hier
ROOD doet je denken aan GEVAAR
Zo heeft alles zowat zijn eigen kleurtje
Minimum 10.000V als ik me niet vergis
Wat hier wordt gezegd over VLAN20 is inderdaad waar.
Ik zou de zoekfunctie eens goed gebruiken, want volgens mij is er wel een user die dit aan de praat gekregen heeft hier
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- Muscleduck
- Starter
Ik ga toch maar eens beef contacteren via PM dan... wel stom van BGC dat ze daar zo lastig over doen, die BBOX2 is met voorsprong het allerslechtste stuk technologie dat ik ooit in huis had.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
De zoekfunctie op dit forum werkt naar behoren, hoor.silencer schreef:welke zoekfuctie ? (is verloren gegaan na een eerdere upgrade)
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- Muscleduck
- Starter
Ik heb beef gecontacteerd en die heeft me naar de handleiding verwezen, heb ze gevolgd maar mijn internet werkt nog steeds niet. Ik krijg deze fout:
Heb er alleen geen idee van wat dit betekent. Iemand een idee? Het enige wat ik me kan bedenken bij 'authentication failed' is een verkeerd wachtwoord, maar dat zou me verbazen want dat is een nieuw dat we van Belgacom hebben gekregen via de telefoon. Is er ergens een manier om ons wachtwoord te testen?
Code: Selecteer alles
Jan 1 00:04:38 notice daemon pppd[5273]: Connection terminated.
Jan 1 00:04:38 err daemon pppd[5273]: CHAP authentication failed
Jan 1 00:04:38 info daemon pppd[5273]: CHAP authentication failed: Request Denied
Jan 1 00:04:38 warn user kernel: register netdev : ppp0^M
Jan 1 00:04:38 notice daemon pppd[5273]: Connect: ppp0 <--> eth1.10
Jan 1 00:04:38 info daemon pppd[5273]: Using interface ppp0
Jan 1 00:04:38 warn daemon pppd[5273]: hnat_patch_fn /tmp/pppoe.info/eth1.10
Jan 1 00:04:38 info daemon pppd[5273]: PPP session is 20496
- Muscleduck
- Starter
met die .be achter? Is het niet gewoon @SKYNET (in blokletters)?
Edit: beiden werken niet
Edit: beiden werken niet
- Muscleduck
- Starter
Ik kan jullie met grote heugenis vertellen dat ik deze post post live vanop onze nieuwe router Allemal héél erg bedankt voor de hulp!
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Zou je zo vriendelijk willen zijn om te zeggen hoe je dit hebt gedaan, zo heeft er misschien iemand anders ook iets aan ooit
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- Muscleduck
- Starter
Zeker
Het is eigenlijk gewoon een kwestie van de handleiding volgen zoals beef me al zei:
PPPoE selecteren, username (faxxxxxx@SKYNET) en paswoord ingeven, dan bij multi-vlan WAN VLAN ID op 10 zetten en bij Bridge 3 het vinkje aanzetten bij 'enable', ID op 33 zetten en de vinkjes bij P3 en P4 aanvinken. (dit is voor Belgacom TV op poort 3 en 4 te hebben).
Belangrijk is ook dat je lang genoeg wacht blijkbaar zodat de router tijd heeft om te verbinden.
(En ik had gisteren ook een verkeerd wachtwoord gekregen van mijn vader . Heb dan maar navraag gedaan bij mijn broer).
Het is eigenlijk gewoon een kwestie van de handleiding volgen zoals beef me al zei:
PPPoE selecteren, username (faxxxxxx@SKYNET) en paswoord ingeven, dan bij multi-vlan WAN VLAN ID op 10 zetten en bij Bridge 3 het vinkje aanzetten bij 'enable', ID op 33 zetten en de vinkjes bij P3 en P4 aanvinken. (dit is voor Belgacom TV op poort 3 en 4 te hebben).
Belangrijk is ook dat je lang genoeg wacht blijkbaar zodat de router tijd heeft om te verbinden.
(En ik had gisteren ook een verkeerd wachtwoord gekregen van mijn vader . Heb dan maar navraag gedaan bij mijn broer).