Na jarenlang - tot voor kort - tevreden klant geweest te zijn bij Priorweb ben ik stillaan op zoek naar een nieuwe webhostings provider. De service is van zeer goed geweest tot tegenwoordig erg slecht (netwerk interface naar databaseserver die plots down gaan, povere MySQL performantie, en nu zelfs een bepaalde website die ze offline hebben gehaald, tot ganse webserver die offline gaat). Ook met de mailservers zijn er al problemen geweest paar maanden terug.
Omdat ik bepaalde specifieke eisen heb, kan ik dus niet bij de eerste de beste terecht. Momenteel hebben we bij Priorweb dergelijk paket.
Eisenpakket:
- Eigen DNS beheer: beheer van alle mogelijke records (A, CNAME, MX,...) voor meerdere - bij deze hostingsprovider geregistreerde - domeinnamen.
- Shell toegang webserver (SSH)
- Meerdere MySQL databases (stuk of 5 is genoeg)
- En alle andere standaard stuff (PHP 6, CGI,...)
- E-mail: bij voorkeur een soort colaboration platform, zoals Zimbra ZCS bvb (da's ook wat Telenet webmail tegenwoordig gebruikt) + uiteraard IMAP/POP3 toegang (+ SSL) en SMTP server van hoster zelf. Een mailbox of 5 met een aantal aliassen is meer dan genoeg.
- Onbeperkt van dit of dat heb ik geen boodschap aan. Het moet kwaliteit zijn en geen quantiteit.