Hoi,
Ik heb zelf de overstap gemaakt (paar maanden geleden).
Van Dommel HomeConnect naar Belgacom Favorite + WeePee.
Houd alvast rekening met deze zaken:
- Het moment dat je HomeConnect is opgezegd, kun je je bestaand telefoonnummer niet meer overdragen naar WeePee. Dommel moet daarnaast dit nummer ook aan WeePee vrijgeven.
- Als je de nummeroverdracht bij WeePee aanvraagt, krijg je iets later van hen een datum waarop deze nummeroverdracht zal gebeuren. Reken gemiddeld 14 dagen (na indiening aanvraag).
- De datum waarop WeePee je nummer overdraagt, sluit Dommel (de dag erna) meteen ook je internet af. Dit staat nergens in de voorwaarden van Dommel vermeld. Noch verneem je dit op de helpdesk. Maar het is wel zo.
- Ondertussen (ook al levert Dommel je geen enkel dienst meer) moet je wel blijven betalen aan hen. Tot het einde van je abonnementsperiode.
- Je Belgacom Internet Intense abonnement vraag je het best aan, de dag nadat WeePee je nummeroverdracht heeft voltooid (en Dommel je internet dus heeft afgesloten).
- Om Dommel correct op te zeggen, moet je je aangetekende brief een paar dagen voordat je nieuwe maand-periode ingaat versturen. Bijvoorbeeld: Je abonnement loopt de 15e van de maand. Stuur dan een aangetekende brief voor de 15e (bv op 13/03/2011) naar Dommel. Je abonnement loopt dan tot en met 15/04/2011 (één maand opzeg).
- Als je nummeroverdracht bij WeePee (in dit voorbeeld) op 25/03/2011 plaatsvindt, zul je vanaf 25/03 geen internet bij Dommel meer hebben (ook al betaal je Dommel ervoor tot en met 15/04/2011).
- Als je nummeroverdracht bij WeePee (in dit voorbeeld) na 15/04/2011 plaatsvindt, heeft Dommel je telefoonnummer stopgezet, waardoor WeePee dit niet meer kan overnemen.
Samenvattend (voorbeeld):
- Op 01/03/2011: Je vraagt de nummeroverdracht aan bij WeePee.
- Op 10/03/2011: WeePee deelt mee dat de nummeroverdracht op 24/03/2011 zal plaatsvinden.
- Op 10/03/2011: Je plaatst de Internet Intense bestelling bij Belgacom. Neem als activatie datum: 25/03/2011 (= 1 dag na nummeroverdracht).
- Op 10/03/2011: Je verstuurt een aangetekend schrijven (opzeg) naar Dommel. Je abonnement loopt de 15e van de maand. Het abonnement zal dus eindigen op: 15/04/2011.
- Op 24/03/2011: WeePee doet de nummeroverdracht.
- Op 25/03/2011: Dommel sluit je internet af (je telefoonnummer is reeds overgedragen).
- Op 25/03/2011: Belgacom activeert terug je internet.
- Enige nadeel. Je hebt Dommel betaald van 25/03/2011 tot en met 15/04/2011 (voor een dienst die ze niet meer leveren).
Alternatief (op eigen risico):
- Op 10/03/2011: Je verstuurt een aangetekend schrijven (opzeg) naar Dommel. Je abonnement loopt de 15e van de maand. Het abonnement zal dus eindigen op: 15/04/2011.
- Op 20/03/2011: Je vraagt de nummeroverdracht aan bij WeePee. (en gokt erop dat dit zeker binnen de 3 weken zal gebeuren!).
- Op 25/03/2011: WeePee deelt mee dat de nummeroverdracht op 10/04/2011 zal plaatsvinden.
- Op 25/03/2011: Je plaatst de Internet Intense bestelling bij Belgacom. Neem als activatie datum: 11/04/2011 (= 1 dag na nummeroverdracht).
- Op 10/04/2011: WeePee doet de nummeroverdracht.
- Op 11/04/2011: Dommel sluit je internet af (je telefoonnummer is reeds overgedragen).
- Op 11/04/2011: Belgacom activeert terug je internet.
- Voordeel: Je betaalt Dommel nog maar een paar luttele dagen (voor de periode 11/04/2011 tot en met 15/04/2011).
- Nadeel: Je gokt erop, dat de nummeroverdracht tijdig plaatsvindt. Als WeePee je een latere datum (na 15/04/2011) geeft, ben je je telefoonnummer kwijt.
Aan jouw de keuze.
Alvast veel plezier bij je nieuwe ISP !
P.S. Je bestand in bijlage kan ik niet openen.
Groetjes,
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).