Correct opzeggen homeconnect?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Ik wil weg bij dommel al een kleine 3j klant dus geen contract meer.
Dit is een printscreen vaan de laatsteperiode denk ik:
drommelss.png
(43.7 KiB) 8 keer gedownload
Ik zou overstappen naar internet intense of newer and faster van edp

*Telefoon nr wil ik naar weepee (wanneer vraag ik die portering aan?) Dit nr wil ik zeker niet kwijt!
*Wanneer stuur ik die opzegbrief naar dommel?
*Wanneer vraag ik bv intense aan bij belgacom zodat ik nog van de promo kan genieten?

#Tussen elke invoice zit er een 10 000tal dus heeft dommel nog zo een 10 000 klanten? :P
drommelss.png
(43.7 KiB) 8 keer gedownload
Laatst gewijzigd door q-tec 27 feb 2011, 18:24, in totaal 1 gewijzigd.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Hoi,

Ik heb zelf de overstap gemaakt (paar maanden geleden).
Van Dommel HomeConnect naar Belgacom Favorite + WeePee.

Houd alvast rekening met deze zaken:
- Het moment dat je HomeConnect is opgezegd, kun je je bestaand telefoonnummer niet meer overdragen naar WeePee. Dommel moet daarnaast dit nummer ook aan WeePee vrijgeven.
- Als je de nummeroverdracht bij WeePee aanvraagt, krijg je iets later van hen een datum waarop deze nummeroverdracht zal gebeuren. Reken gemiddeld 14 dagen (na indiening aanvraag).
- De datum waarop WeePee je nummer overdraagt, sluit Dommel (de dag erna) meteen ook je internet af. Dit staat nergens in de voorwaarden van Dommel vermeld. Noch verneem je dit op de helpdesk. Maar het is wel zo.
- Ondertussen (ook al levert Dommel je geen enkel dienst meer) moet je wel blijven betalen aan hen. Tot het einde van je abonnementsperiode.
- Je Belgacom Internet Intense abonnement vraag je het best aan, de dag nadat WeePee je nummeroverdracht heeft voltooid (en Dommel je internet dus heeft afgesloten).
- Om Dommel correct op te zeggen, moet je je aangetekende brief een paar dagen voordat je nieuwe maand-periode ingaat versturen. Bijvoorbeeld: Je abonnement loopt de 15e van de maand. Stuur dan een aangetekende brief voor de 15e (bv op 13/03/2011) naar Dommel. Je abonnement loopt dan tot en met 15/04/2011 (één maand opzeg).
- Als je nummeroverdracht bij WeePee (in dit voorbeeld) op 25/03/2011 plaatsvindt, zul je vanaf 25/03 geen internet bij Dommel meer hebben (ook al betaal je Dommel ervoor tot en met 15/04/2011).
- Als je nummeroverdracht bij WeePee (in dit voorbeeld) na 15/04/2011 plaatsvindt, heeft Dommel je telefoonnummer stopgezet, waardoor WeePee dit niet meer kan overnemen.

Samenvattend (voorbeeld): :wink:
- Op 01/03/2011: Je vraagt de nummeroverdracht aan bij WeePee.
- Op 10/03/2011: WeePee deelt mee dat de nummeroverdracht op 24/03/2011 zal plaatsvinden.
- Op 10/03/2011: Je plaatst de Internet Intense bestelling bij Belgacom. Neem als activatie datum: 25/03/2011 (= 1 dag na nummeroverdracht).
- Op 10/03/2011: Je verstuurt een aangetekend schrijven (opzeg) naar Dommel. Je abonnement loopt de 15e van de maand. Het abonnement zal dus eindigen op: 15/04/2011.
- Op 24/03/2011: WeePee doet de nummeroverdracht.
- Op 25/03/2011: Dommel sluit je internet af (je telefoonnummer is reeds overgedragen).
- Op 25/03/2011: Belgacom activeert terug je internet.
- Enige nadeel. Je hebt Dommel betaald van 25/03/2011 tot en met 15/04/2011 (voor een dienst die ze niet meer leveren).

Alternatief (op eigen risico): :!:
- Op 10/03/2011: Je verstuurt een aangetekend schrijven (opzeg) naar Dommel. Je abonnement loopt de 15e van de maand. Het abonnement zal dus eindigen op: 15/04/2011.
- Op 20/03/2011: Je vraagt de nummeroverdracht aan bij WeePee. (en gokt erop dat dit zeker binnen de 3 weken zal gebeuren!).
- Op 25/03/2011: WeePee deelt mee dat de nummeroverdracht op 10/04/2011 zal plaatsvinden.
- Op 25/03/2011: Je plaatst de Internet Intense bestelling bij Belgacom. Neem als activatie datum: 11/04/2011 (= 1 dag na nummeroverdracht).
- Op 10/04/2011: WeePee doet de nummeroverdracht.
- Op 11/04/2011: Dommel sluit je internet af (je telefoonnummer is reeds overgedragen).
- Op 11/04/2011: Belgacom activeert terug je internet.
- Voordeel: Je betaalt Dommel nog maar een paar luttele dagen (voor de periode 11/04/2011 tot en met 15/04/2011).
- Nadeel: Je gokt erop, dat de nummeroverdracht tijdig plaatsvindt. Als WeePee je een latere datum (na 15/04/2011) geeft, ben je je telefoonnummer kwijt.

Aan jouw de keuze.

Alvast veel plezier bij je nieuwe ISP !

P.S. Je bestand in bijlage kan ik niet openen.

Groetjes,
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Man, wat ben ik blij dat ik mijn tel.nummer nooit toevertrouwd heb aan die coboys !

Probleem is als je niet voor BGC kiest zal je wss wel een tijdje zonder inet zitten.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Ok Gent32m bedankt voor deze zeer duidelijke beschrijving!
De bijlage is nu wel zichtbaar en mijn nieuwe periode is net gestart de 21ste van iedere maand....zal nog ffkes wachten zijn dan.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”