Versio.nl haalt website offline

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer

Bij ons wordt komend weekend een grote loopwedstrijd gehouden. En dat voor de eerste editie! Een succesverhaal.

Ware het niet dat versio.nl de website van het evenement afgelopen vrijdag offline heeft gehaald. Terwijl de wedstrijd zondag (!) is.

http://www.kortemarkloopt.be

Het zou gaan om een reseller die er blijkbaar een knoeiboel van heeft gemaakt. Hoewel de organisatoren al betaalden voor de hosting.

Die mensen staan nu met de rug tegen de muur. Ik hoef jullie niet te vertellen dat hier veel belangen en geld mee gemoeid is.

Ik kan me niet voorstellen dat die http://www.versio.nl een heel weekend die website offline blijft houden. Hoewel quasi alle hosters de boeken toe doen op zaterdag en zondag.

Dit alles brengt me bij het volgende. Zijn er mensen die hosters kennen die tegen een goede prijs betrouwbaar zijn?

Ik informeerde al eens bij one.com omdat die onglimiteerde trafiek aanbieden (hetgeen waar nu bij versio.nl) het schoentje knelt. En dat er pakweg 300 bezoekers tegelijk op de website zitten, zou bij One.com geen probleem vormen.

Typisch aan dit soort manifestaties is dat er 11 maanden geen kat op zo'n website zit en hoe dichter bij het evenement, hoe drukker het dataverkeer (meer en meer bezoekers dus).

Versio.nl doet er dus best aan om de website per direct on line te gooien, want dat is in elk geval geen goede reclame. Dat de organisatoren dan ergens voor die 2 dagen nog 50 of 100 euro betalen is echt wel niet het probleem.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Ik snap geheel niet dat je Versio met de vinger wijst.
Zij zullen allicht wél geleverd hebben wat gevraagd (en betaald) werd...
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Ik ga akkoord met eternum.

Versio heeft (wellicht zelfs automatisch) het resellerpakket gesuspend omdat de reseller de bandwith usage niet goed heeft ingeschat en daardoor die overschreden heeft op zijn resellerpakket.

Oftewel heeft ie dus aan overselling van zijn pakket gedaan, oftewel heeft een van zijn klanten hem niet goed ingelicht over de hoeveelheid traffiek die zijn site zou veroorzaken.

Maar versio is in dit geval niet de schuldige, en ze worden hier dus onterecht door het slijk gehaald infeite.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Ik zit zelf bij Versio en ik kan mij niet voorstellen dat ze zoiets doen zonder reden.

Neem contact op met hen (of met je reseller), per email.
Ik heb, zelfs in het weekend, altijd al redelijk snel antwoord gekregen.
Desnoods betaalt je reseller hun extra datatrafiek (als dat het probleem is). Ik dacht dat dat €0.20 per gigabyte was, maar zeker ben ik niet.

De titel van je topic is heel misleidend, want waarom baseer je je dat versio de schuldige is?
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

Heel raar! Ik host mijn sites daar ook, maar heb nog nooit problemen gehad. De mensen bij versio werken trouwens wel in het week-end. Gewoon bellen of mailen.

Wat ik vermoed is dat je datalimiet op is en dat is natuurlijk niet de fout van versio, maar die van u.
koekie
Forumtroll
Forumtroll

Voor alle duidelijkheid, ik heb niets met die website te maken hoor :!:

Maar is wel sneu ... Een groots loopevenement dat hierdoor flinke schade oploopt.

De fout zal wel niet bij Versio liggen, maar inderdaad bij de reseller. Normaal gezien moet het via Visa mogelijk zijn om onmiddellijk geld over te maken.

En dus de website weer online te krijgen.

Trouwens, ik zou niet weten waarom de titel misleidend is. Of zijn het de kaboutertjes geweest die deze website offline hebben gehaald?

Iemand beweert hier dat versio.nl ook in het weekend werkt, dus dat zou geen probleem mogen zijn mits betaling.

Krijg je trouwens geen waarschuwingsmail of indicatie via het inlogscherm van de trafiek? Dacht het wel.
2Flip
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

Ik hoef jullie niet te vertellen dat hier veel belangen en geld mee gemoeid is.
Als dat het geval is, contacteren ze versio toch gewoon even, leggen ze de situatie even uit, betalen ze desnoods nog wat, en dan is de site binnen de 30min weer online...

Ik begrijp de combinatie "belangrijke website loopwedstrijd" en "budgethosting versio" ook niet helemaal.
Ik zit zelf ook bij versio, en heb absoluut niet te klagen, maar voor zo'n dingen zou ik mijn site toch onderbrengen bij een gevestigde waarde.

Voor evenement sites zou ik trouwens sowieso eerst de hoster contacteren, en vragen om een verhoging de maand voor en van het evenement, dit zal meestal wel niet zo'n probleem zijn :wink:
Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Als versio directadmin gebruikt, dan kan het ook zijn dat die reseller een limiet heeft gezet op jouw pakket, ofwel dat versio een limiet heeft gezet op het resellerpakket.

Voor hosting waar je genoeg traffiek kan/mag doen kan je uitkijken naar ovh, leaseweb, ... Zijn zeer grote spelers die niet kijken op een gigabit of gigabyte meer of minder. Maar SEO gezien niet interessant als je een .be site host. ONE is goed voor de huis-tuin-keuken website, maar je mag geen specifieke zaken vragen (zo doen ze al moeilijk voor bepaalde DNS aanpassingen die je niet via het CP kan doen).

Mocht je wat hosting zoeken : ik kan je wel wat geven (zowel hosting als resell) op een server die hangt in het datacenter te Oostkamp (DCO) met fallback nameservers te UK, NL, DE, LU, FR en UA.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
vakantieman
Starter
Starter
Bedankt: 18 keer

Je website is offline omdat de servers van Versio WEDEROM zijn gecrashed, dit was eergisteren ook het geval en NU weer. Ik zou ze dus persoonlijk aansprakelijk houden voor de schade die je hebt geleden. Ik krijg een puntmuts van die spotgoedkope hosting op VERSIO :evil:

Hmm server is weer ONLINE. Hoop dat dit niet 10x per dag gebeurt.

En weer OFFLINE, wat een godverdomme KANKER site.
Laatst gewijzigd door vakantieman 26 feb 2011, 16:34, in totaal 1 gewijzigd.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Hmmm hebben de problemen van versio niks te maken met de problemen bij de ams-ix toevallig?
Zie de kapjes in de traffic gisteren : http://www.ams-ix.net/statistics/

Telefonie = EDPnet + OVH
koekie
Forumtroll
Forumtroll

vakantieman schreef:Je website is offline omdat de servers van Versio WEDEROM zijn gecrashed, dit was eergisteren ook het geval en NU weer. Ik zou ze dus persoonlijk aansprakelijk houden voor de schade die je hebt geleden. Ik krijg een puntmuts van die spotgoedkope hosting op VERSIO :evil:

Hmm server is weer ONLINE. Hoop dat dit niet 10x per dag gebeurt.
"Je website" ... is niet mijn website hoor. :wink:

Ik doe gewoon mee aan de wedstrijd en ken de organisatie. Die waren op z'n zachtst gezegd in "paniek". Maarrrrrr

De website is ondertussen weer online. :banana:

Voor volgend jaar, de 2de editie zullen ze even dat wat meer in de gaten houden met die hosting. Als versio budget hosting is, kan je inderdaad niet verlangen dat iets 99,99% uptime heeft.

Volgens de eerste informatie zou de site over zijn limiet aan trafiek zijn heen gegaan. En dat ligt dus niet aan versio, maar aan de reseller :!:
vakantieman
Starter
Starter

We zijn klant bij versio niet bij AMX dus lekker belangrijk waar HUN problemen zitten.

Ik ga alle tijden noteren dat de site down is en dan kunnen ze een aanklacht verwachten wegens inkomstenderving.

En toen waren ze weer Online yipeee

Wat zitten hier trouwens voor mongolen op 't forum dat ze me een negatief duimpje geven. Lmao, een bedrijf moet gewoon zorgen dat die zijn zaken op orde heeft, stelletje imbecielen.
Laatst gewijzigd door vakantieman 26 feb 2011, 16:45, in totaal 1 gewijzigd.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Euhm als de lijnen tussen versio (in welk dc die ook zitten) en de ams-ix eruit liggen (en dat was gisteren het geval bij zowat iedereen in NL), dan zijn sites van versio moeilijk bereikbaar!

- Is dit versio zijn schuld dat ams-ix eruit lag? Neen!
- Kan versio daar iets aan veranderen dat de ams-ix eruit lag? Neen!
- Kan versio zijn servers niet online houden zonder ams-ix? Ja! Maar dan moeten ze het verkeer re-routen en naar duurdere transitlijnen sturen.

Nogmaals : ik weet niet of het een verschil maakt en of dit probleem al dan niet had te maken met de problemen op de ams-ix! Maar als je een "beetje" kent van het internet weet je dat de ams-ix een héél belangrijke exchange is, en dat 100Gbit verschil op een grafiek weldegelijk veel is!

Overigens zal je maar weinig te noteren hebben vermoed ik...inkomstenderving zal je meer nodig hebben dan wat tijdstippen. Zo kan het evengoed liggen aan je ISP of aan de door jou gebruikte nameservers!

Telefonie = EDPnet + OVH
vakantieman
Starter
Starter

Als ik iets bestel bij de Wehkamp dan doe ik daar mijn beklag en niet bij de leverancier van de Wehkamp.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Zou dan toch eens de algemene voorwaarden moeten lezen in het vervolg...Daar zal je zien dat Versio zich hier heeft ingedekt. Ze zullen jouw klacht gewoon vertikaal klasseren
1.6. Versio is op geen enkele wijze aansprakelijk voor schade, derving of soortgelijke welke cliënt ondervindt door het niet naar wens functioneren van de faciliteiten of diensten van Versio.
http://www.versio.nl/algemenevoorwaarden.php

Telefonie = EDPnet + OVH
vakantieman
Starter
Starter

"t valt voor mij nog wel mee dus ik zal ze wss niet aanklagen maar als ik een groot bedrijf had gehad was 't wel anders, dan kan een bedrijf dat wel in z'n voorwaarden zetten en dan kan je die voorwaarden ook nog eens accepteren, maar dat betekent geenerzins dat die voorwaarden ook Geldig zijn.

De wet is gebasseerd op redelijkheid en billikheid dus alles wat dat in twijfel trekt kan een heel eind komen bij een rechter. Ik heb hier al eerder mee te maken gehad in een andere zaak en daarbij werden de algemene voorwaarden ontbonden omdat ze niet redelijk genoeg waren.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Dergelijke AV's zijn volledig standaard hoor, en algemeen aanvaard. Om je een voorbeeld te geven : als een bedrijf een uptime heeft van pakweg 364 dagen en juist op dag 365 gaat het down...ik denk wel dat dit een redelijke uptime is dan?

Telefonie = EDPnet + OVH
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Exactly Krisken...

en daar moet je dan nog bij in overweging nemen dat je (allezja, niet jij he... :p ) zelf ook schuldig bent aan je eigen inkomstenderving als je voor low-cost hosting gaat voor belangrijke dingen voor je bedrijf, en het feit dat algemene voorwaarden vaak schadeverdoedingen uitsluiten, in welke vorm dan ook, enz enz.

Kortom, wat je zelf doet, doe je beter, en als je het zelf niet kan, moet je er niet op willen beknibbelen, en als je dat toch doet, niet klagen als het schip zinkt vooraleer het de haven bereikt heeft ;)

ofzoiets :twisted:
koekie
Forumtroll
Forumtroll

vakantieman schreef:"t valt voor mij nog wel mee dus ik zal ze wss niet aanklagen maar als ik een groot bedrijf had gehad was 't wel anders, dan kan een bedrijf dat wel in z'n voorwaarden zetten en dan kan je die voorwaarden ook nog eens accepteren, maar dat betekent geenerzins dat die voorwaarden ook Geldig zijn.
Klopt, de wet gaat uiteindelijk altijd boven afspraken tussen 2 partijen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”