Scarlet One pakket valt uit bij gebruik nieuwsgroepen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
simpleme
Starter
Starter

Hallo,

Ik ben sinds enkele dagen overgestapt op Scarlet one.

Ik heb de indruk dat vanaf ik hoge snelheden haal bij het downloaden van linux images via nieuwsgroepen, de hele boel uitvalt.

De Tv verbinding valt weg en geen enkele pc lijkt nog te verbinden met de router.

Ligt dit aan het feit dat de standaard meegeleverde router niet deugd?

En kan ik deze router vervangen door elke andere VDSL router? Of vereist het gebruik van belgacom TV een bepaalde soort router?

Alvast bedankt
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 4 keer

Download je images via het draadloos, of via de kabel?

Er zijn hier verschillende mensen die melden dat ze deze problemen hebben, maar grotendeels opgelost zijn als ze via de kabel verbinden.

Andere oplossingen (denk ik):
  • (via utp kabel verbinden)
  • andere draadloos acces point achter zetten
  • minder connectie met de newsserver (inplaats van 10-20 een stuk of 4-5 meestal behaal je dan al bijna het maximum)
  • snelheid limiteren op 70-90% van maximum dat je kan behalen (problemen treden bij andere op wanneer ze echt alles uit het draadloos halen)
  • router achter de sagem/bbox2 plaatsen (ik weet niet als dit goed werkt, aangezien je nog moeten kunnen tv kijken==> dubbele pppoe sessie?? :? )
  • de sagem volledig vervangen is niet mogelijk denk ik omwille van voip en belgacom TV
simpleme
Starter
Starter

Hi

Ik werk bekabeld.

Ondertussen wel wat verder gezocht en gevonden dat er een proces is dat 98% van de CPU van de router inneemt. Dit process succesvol gekilled en nu afwachten..
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 4 keer

Hier heb ik ook scarlet one:

ik werk draadloos, ik haal dan ook niet de volle snelheid door slechte ontvangst.
Ik ga binnenkort wel kabel leggen.

Maar komt het volgende wel eens voor voor: (nog maar enkele weken scarlet one, dus ook nog niet lang-
-iemand aan het bellen,
-decoder in hd opnemen
-(via draadloos) en newsserver downloaden aan 1.8-2.2MB/s (4-8 lijntjes)

Hier is de sagem nog niet uitgevallen. Ik heb wel de sagem verticaal voor een verluchtingsgat die naar de centrale verwarming loopt gehangen. Hier is dus veel lucht circulatie is.
De sagem wordt dan ook nooit warm, echter wanneer deze nog plat op een tafel stond had deze na 15min al redelijk warm.
Dit kan mogelijk helpen (gewoon sagem ophangen, of 2 blokjes onder de sagem steken) het verbeteren van de luchtciruclatie.

kheb btw ook testen gedaan op dag 1, 2x hd opnemen en via kabel volle bak afhalen en maar dit niet langer dan 30min => geen problemen dan.
Maar dit was dan ook van korte duur.
simpleme
Starter
Starter

Zal inderdaad de Sagem proberen rechtzetten, hopelijk lukt het dan beter, thx voor het advies
fidooke
Starter
Starter

ik heb hier ook scarlet one. de wifi van de scarletbox is niks waard, maar speelt eigen geen rol.
de meesten onder ons gebruiken toch een wifi router.
via nieuwsgroepen doet de scarletbox zeker niet moeilijk, zelfs niet bij telefoon gebruik.
ik haal ct de max snelheid, via de wifi router, dit met 8 lijntjes.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Ik ga m'n Sagem vervangen door een Fr!tzBox 7390. Schijnt veel beter te zijn :p

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”