Werken bij Belgacom
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Je kan de vragen ook stellen op het forum hier. Zo worden we allemaal slimmer.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
dat stijgt volgens het aantal jaren dienst.
Je moet ook kijken naar het totale pakket voordelen die je krijgt.
Je moet ook kijken naar het totale pakket voordelen die je krijgt.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Bwa, ge moet zien naar het uurloon en eventuele bonussen van de werkgever.
Een maand of 2 geleden was er weer een indexaanpassing naar omhoog en ben ik naar iets meer dan €12 per uur gegaan. Gene vette, maar wij krijgen wel bonussen bij het behalen van individuele en groeps targets, en die maken veel goed. En dan nog een wagen + tankkaart + gsm €50.
Belgacom zelf is nu ook aan het rekruteren, ze zoeken nog veel techniekers en lassers. Geen idee wat hun verloning is.
Een maand of 2 geleden was er weer een indexaanpassing naar omhoog en ben ik naar iets meer dan €12 per uur gegaan. Gene vette, maar wij krijgen wel bonussen bij het behalen van individuele en groeps targets, en die maken veel goed. En dan nog een wagen + tankkaart + gsm €50.
Belgacom zelf is nu ook aan het rekruteren, ze zoeken nog veel techniekers en lassers. Geen idee wat hun verloning is.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Het loon zal niet slecht zijn, maar ook niet uitzonderlijk goed. Als je geld wil scheppen bij belgacom moet je aan de slag gaan als lasser, ze hebben daar een tekort aan.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Berichten: 891
- Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 40 keer
En wat houdt jouw functie dan juist in als ik zo nieuwsgierig mag zijn?aceke schreef:hangt er van af bij wie je werkt, alle aanemers betalen verschillend
ik zit aan 1600€ netto elke maand + wagen, tankaart, gsm abbo, laptop,
en ik die maar gemiddeld 6-7uur op een dag
-
- Elite Poster
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
- Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
- Bedankt: 145 keer
Als 'buiten'-techniekers bij belgacom volgens barema worden betaald, gaat er dan een deel van het loon af voor de bedrijfswagen (buiten het 'wettelijke'!) tov collegas in hetzelfde barema maar dan in binnendienst?
-
- Plus Member
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 06 dec 2010, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 15 keer
full technieker + special careBMaster schreef:En wat houdt jouw functie dan juist in als ik zo nieuwsgierig mag zijn?aceke schreef:hangt er van af bij wie je werkt, alle aanemers betalen verschillend
ik zit aan 1600€ netto elke maand + wagen, tankaart, gsm abbo, laptop,
en ik die maar gemiddeld 6-7uur op een dag
wat de meeste techniekers zijn
en idd op u bruto loon komt een bepaald bedrag extra die de waarde van de auto voorstelt, je wordt dus extra belast op dat bedrag en achteraf trekken ze he volledige bedrag van u netto loon terug af.
ik reken btw niet in uurloon omdat de meeste aannemers niet per uur betalen.
Er zijn 3 mogelijkheden om aan de slag te gaan voor Belgacom.
1. In loondienst bij belgacom zelf
2. In loondienst voor een onderaanneming
3. Als zelfstandige via een onderaanneming
Keuze 1 lijkt mij niet aantrekkelijk, je begint altijd met een tijdelijk contract (6maanden?) dat ongetwijfeld een paar keer vernieuwd wordt. Uw verdiensten zijn hier (althans de eerste jaren) het laagste van de 3 en de voordelen ook (geen bedrijfswagen, geen tankkaart, beperkt gebruik gsm, ...). Op lange termijn lijkt mij deze keuze wel het beste (maar dan spreek ik over +10jaar). Het is ook lang niet zeker dat je in de field terechtkomt als beginner.
Keuze 2 is zeker interessant om te beginnen, de eerste maanden moet je de kneepjes van het vak leren dus ga je sowieso minder presteren (wat zeker aan te raden is voor keuze 3). De meeste onderaannemers hebben voor hun werkvolk een bedrijfswagen (personenauto of camionette), gsm (met beltegoed), tankkaart en laptop (werklaptop belgacom) over. Het loon is redelijk en soms zijn er bonussen.
Keuze 3 is enkel voor de werkmens Loon naar werken, dus hoe meer je werkt hoe meer je verdient. En hier kunnen de verdiensten veel hoger oplopen als bij Keuze 1 of 2. Maar als je houdt van veel verlof en een 9 to 5 job? Blijf dan bij Keuze 1 of 2.
1. In loondienst bij belgacom zelf
2. In loondienst voor een onderaanneming
3. Als zelfstandige via een onderaanneming
Keuze 1 lijkt mij niet aantrekkelijk, je begint altijd met een tijdelijk contract (6maanden?) dat ongetwijfeld een paar keer vernieuwd wordt. Uw verdiensten zijn hier (althans de eerste jaren) het laagste van de 3 en de voordelen ook (geen bedrijfswagen, geen tankkaart, beperkt gebruik gsm, ...). Op lange termijn lijkt mij deze keuze wel het beste (maar dan spreek ik over +10jaar). Het is ook lang niet zeker dat je in de field terechtkomt als beginner.
Keuze 2 is zeker interessant om te beginnen, de eerste maanden moet je de kneepjes van het vak leren dus ga je sowieso minder presteren (wat zeker aan te raden is voor keuze 3). De meeste onderaannemers hebben voor hun werkvolk een bedrijfswagen (personenauto of camionette), gsm (met beltegoed), tankkaart en laptop (werklaptop belgacom) over. Het loon is redelijk en soms zijn er bonussen.
Keuze 3 is enkel voor de werkmens Loon naar werken, dus hoe meer je werkt hoe meer je verdient. En hier kunnen de verdiensten veel hoger oplopen als bij Keuze 1 of 2. Maar als je houdt van veel verlof en een 9 to 5 job? Blijf dan bij Keuze 1 of 2.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Eigenlijk is alles al beschreven en heb ik niks meer toe te voegen. Hier tussen 1400 en 1500 netto (vanaf juli 2010 bij BGC), bedrijfswagen met tankkaart (op papier gelimiteerd tot 400km/maand, in praktijk kunnen ze dit niet bijhouden voor iedereen, dus zolang je er geen gewoonte van maakt is 500km/maand geen probleem). Kost gebruik bedrijfswagen : 50 euro/maand. GSM is wat zwakjes (gsm mag je zelf kopen + 7 euro belkrediet). Er "zouden" (maar hoor dit al maanden) tarieven komen voor onderaannemers die belgacomproducten gebruiken, zodat je daar ook wat op wint.
Betreffende dit laatste : bij Telenet was dit €15/maand voor internet (ongeacht het abonnement), €5/maand/telefonielijn (+belkosten uiteraard. Geen idee wat dit bij Belgacom gaat worden...
Zoals gezegd : lassers zoeken ze met HOPEN bij belgacom!!!
Betreffende dit laatste : bij Telenet was dit €15/maand voor internet (ongeacht het abonnement), €5/maand/telefonielijn (+belkosten uiteraard. Geen idee wat dit bij Belgacom gaat worden...
Zoals gezegd : lassers zoeken ze met HOPEN bij belgacom!!!
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Dat zijn imho toch wel zeer slechte voorwaarden die jij hebt.krisken schreef:Eigenlijk is alles al beschreven en heb ik niks meer toe te voegen. Hier tussen 1400 en 1500 netto (vanaf juli 2010 bij BGC), bedrijfswagen met tankkaart (op papier gelimiteerd tot 400km/maand, in praktijk kunnen ze dit niet bijhouden voor iedereen, dus zolang je er geen gewoonte van maakt is 500km/maand geen probleem). Kost gebruik bedrijfswagen : 50 euro/maand. GSM is wat zwakjes (gsm mag je zelf kopen + 7 euro belkrediet). Er "zouden" (maar hoor dit al maanden) tarieven komen voor onderaannemers die belgacomproducten gebruiken, zodat je daar ook wat op wint.
Ik heb een personenwagen renaul megane grandtour met tankkaart, ik moet daar ~€100 voor afdragen elke maand, maar mag daarvoor wel onbeperkt rijden. En we krijgen zelfs winterbanden.
Wij krijgen een simpele gsm van het werk. Ik heb een budget van €50 dat officieel voor het werk dient, maar zolang ik onder die €50 blijf mag ik bellen prive zoveel ik wil. Van zodra ik boven de €50 uit kom moet ik het zelf betalen (split bill proximus), maar als ik kan aantonen dat dat voor het werk is betalen ze dat ook terug. Maar aangezien wij altijd via een 0800 nummer gratis naar de klanten bellen krijg ik dus die volle €50 om prive te bellen. Onze firma heeft het zojuist ook gedaan gekregen dat alle nummers van het werk in een CUG zitten en gratis bellen naar mekaar.
Nu niet om te stoefen, maar van alle onderaannemers is de onze het beste voor zijn personeel. (imho he)
Laatst gewijzigd door Trojan 26 feb 2011, 13:35, in totaal 1 gewijzigd.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Kan je even vermelden welk bedrijf dit juist is? (per PM ofzo)?
Kan er op zich wel mee leven : wij betalen €50 voor 400 km, maar zoals gezegd : het is nauwelijks of niet controleerbaar. Je moet natuurlijk ook geen 2000km/maand privé rijden hé. Heb er eens (ferm) overgezeten en dit ook kenbaar gemaakt aan mijn werkgever. Ze hebben daar geen spel rond gemaakt en heb er ook niks van afgehouden gezien op mijn loonbrief. Wagen is overigens een Citroen Berlingo van Europcar (lekker geen reclame ).
Qua GSM gebruik is het idem dito als bij jou : een split bill van Mobistar. Uiteraard bellen wij ook gratis naar alle diensten via de 0800 IBK. Ook bvb mijn belgacomcoach etc bel ik op deze manier.
Kan er op zich wel mee leven : wij betalen €50 voor 400 km, maar zoals gezegd : het is nauwelijks of niet controleerbaar. Je moet natuurlijk ook geen 2000km/maand privé rijden hé. Heb er eens (ferm) overgezeten en dit ook kenbaar gemaakt aan mijn werkgever. Ze hebben daar geen spel rond gemaakt en heb er ook niks van afgehouden gezien op mijn loonbrief. Wagen is overigens een Citroen Berlingo van Europcar (lekker geen reclame ).
Qua GSM gebruik is het idem dito als bij jou : een split bill van Mobistar. Uiteraard bellen wij ook gratis naar alle diensten via de 0800 IBK. Ook bvb mijn belgacomcoach etc bel ik op deze manier.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
- Locatie: Zwevegem
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Maximum 400 km/maand? Dus op reis gaan (2000km in een vakantiemaand is zeker niet overdreven) zit er dan niet in? Of wel als je alles wat meer dan 400 km aan diesel is, zelf betaald? Nu en een Citroen Berlingo, da's in feite toch gewoon een camionette? Daar wil ik nie mee rondrijden zu voor privé.
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
krisken schreef:Kan er op zich wel mee leven : wij betalen €50 voor 400 km, maar zoals gezegd : het is nauwelijks of niet controleerbaar. Je moet natuurlijk ook geen 2000km/maand privé rijden hé.
Ik ben begin februari nog op verlof geweest naar tignes een dikke 2000km ver en geen hond die daar om geeft. Maar nu ben ik aan het stoefen.TomG schreef:Maximum 400 km/maand? Dus op reis gaan bvb zit er dan niet in? Of wel als je alles wat meer dan 400 km aan diesel is, zelf betaald?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Reizen mag dan ook niet met de auto van t werk, dus enkel binnen BE.
't is inderdaad een camionette, lijkt me net iets praktischer om BGC stuff te vervoeren
't is inderdaad een camionette, lijkt me net iets praktischer om BGC stuff te vervoeren
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Tis maar hoe da jet bekijkt he. Ik had vroeger ook een camionet (opel combo). Handig die grote koffer ja, maar die smijt ik ook vol met grief dat ik eigenlijk niet allemaal nodig heb.krisken schreef:Reizen mag dan ook niet met de auto van t werk, dus enkel binnen BE.
't is inderdaad een camionette, lijkt me net iets praktischer om BGC stuff te vervoeren
Nu rij ik met ne break (opel insignia), daar past ook alles in ge moet alleen een beetje meer int oog houden wat je bij hebt. En das geen slechte zaak voor mij
- Devilzown
- Elite Poster
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Mijne transporter is ook wel praktisch om mijn motor in te vervoerenkrisken schreef:Reizen mag dan ook niet met de auto van t werk, dus enkel binnen BE.
't is inderdaad een camionette, lijkt me net iets praktischer om BGC stuff te vervoeren
Rechtstreeks voor BGC werken wil zeggen:
- U loon hangt af van uw hay-classificatie. Voor elke hay-graad zijn er barema's, afhankelijk van uw ancieniteit. Sommige Hay-graden (ik kijk naar managament graad bvb) hebben geen barema's maar een 'loonband' (MIN - MAX). Deelname in de winst en persoonlijke premies zijn afhankelijk van de behaalde resultaten (evaluatie) en van je functie.
- Extra legale voordelen: Voor zover ik weet zijn deze gelijk voor iedereen (verzekeringen, korting op persoonlijk internet, korting bij een aantal winkels, ...), behalve als je spreekt over Wagen, GSM en extra premies. Wagen (budget) is afhankelijk van je functie binnen de group. GSM: Je krijgt een budget voor toestel, en een Employee-plan voor gesprekken/sms/data. Ga je hierboven, moet je zelf bijleggen (en de prijzen zijn schandalig duur, geloof mij, we betalen meer dan ne Pay&Go'er...). Qua premies: afhankelijk van je functie en van het behaalde resultaat.
Ter verduidelijking: Als je bvb als 'lasser' aan de slag gaat beschik je over een NUTS-voertuig, en niet over een bedrijfswagen. Dwz: Elke morgen moet je op eigen houtje tot aan u 'stelplaats' geraken. Daar staat dan je camionetje klaar. S'avonds lever je dit terug in. Prive-gebruik zit er dus niet in vrees ik.
Als je bvb van wacht moet zijn kan je deze wagen voor de periode van je wachtdienst wel mee naar huis nemen.
Oppassen dus met het begrip 'wagen'.
- U loon hangt af van uw hay-classificatie. Voor elke hay-graad zijn er barema's, afhankelijk van uw ancieniteit. Sommige Hay-graden (ik kijk naar managament graad bvb) hebben geen barema's maar een 'loonband' (MIN - MAX). Deelname in de winst en persoonlijke premies zijn afhankelijk van de behaalde resultaten (evaluatie) en van je functie.
- Extra legale voordelen: Voor zover ik weet zijn deze gelijk voor iedereen (verzekeringen, korting op persoonlijk internet, korting bij een aantal winkels, ...), behalve als je spreekt over Wagen, GSM en extra premies. Wagen (budget) is afhankelijk van je functie binnen de group. GSM: Je krijgt een budget voor toestel, en een Employee-plan voor gesprekken/sms/data. Ga je hierboven, moet je zelf bijleggen (en de prijzen zijn schandalig duur, geloof mij, we betalen meer dan ne Pay&Go'er...). Qua premies: afhankelijk van je functie en van het behaalde resultaat.
Ter verduidelijking: Als je bvb als 'lasser' aan de slag gaat beschik je over een NUTS-voertuig, en niet over een bedrijfswagen. Dwz: Elke morgen moet je op eigen houtje tot aan u 'stelplaats' geraken. Daar staat dan je camionetje klaar. S'avonds lever je dit terug in. Prive-gebruik zit er dus niet in vrees ik.
Als je bvb van wacht moet zijn kan je deze wagen voor de periode van je wachtdienst wel mee naar huis nemen.
Oppassen dus met het begrip 'wagen'.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Is dat zo bij BGC ? Der zijn ook bedrijven die daar geen probleem van maken.krisken schreef:Reizen mag dan ook niet met de auto van t werk, dus enkel binnen BE.
Gehoord dat je als beginnende (telecom) technieker bij BGC zelf ong. 1400€ netto hebt, weet niet hoe het zit met premies, prive gebruik wagen is er niet (niet zeker).
Laatst gewijzigd door silencer 26 feb 2011, 16:16, in totaal 2 gewijzigd.
Ik weet niet of dat voor iedereen hetzelfde is, maar ik kan enkel spreken over hetgeen ik ken:silencer schreef:Is dat zo bij BGC ? Der zijn ook bedrijven die daar geen probleem van maken.krisken schreef:Reizen mag dan ook niet met de auto van t werk, dus enkel binnen BE.
Gehoord dat je als beginnende (telecom) technieker bij BGC zelf ong. 1400€ netto hebt, weet niet hoe het zit met premies, prive gebruik wagen is er niet (niet zeker van).
- Geen limitatie op km's
- Tankkaart enkel BE
- Winterbanden
- Verzekerd voor gans de EU (en sinds dit jaar staat zelfs Turkije ertussen, maar om eerlijk te zijn, khad er tervoor nog nooit op gelet, dus weet ni hoe 'nieuw' da is)
Loon is niet te voorspellen, hangt af van vrij veel factoren.
Terugbetaling internet?silencer schreef:is bij Telenet.
Mmmm, oke, dan hou ik mijne mond, want dan heb ik duidelijk iets wat andere mensen binnen BGC niet hebben :-p
Dan zijn extra legale voordelen dus ook niet uniform en afhankelijk van bepaalde factoren.
Aan de Topic-starter: best is op gesprek gaan dan, en zien wat je aangeboden krijgt.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
En bij BGC zelf heb je normaal ook een aantal gratis treinkaartjes dacht k...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Het schijnt dat het in de nieuw contracten gaat staan die ergens in maart getekend worden. Aannemers zouden dan ook eindelijk korting krijgen op belgacom diensten.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
- Locatie: Zwevegem
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Ja, maar die 400 km/maand is toch privé? In hoeverre ben je dan belast voor privé gebruik daarvan? Die 50 euro?krisken schreef:Reizen mag dan ook niet met de auto van t werk, dus enkel binnen BE.
't is inderdaad een camionette, lijkt me net iets praktischer om BGC stuff te vervoeren
Want ofwel hebt ge een bedrijfswagens (meestal camionetten, bvb bouwondernemingen) die enkel van bedrijf - werven rijden en die je niet mee neemt naar huis (je rijdt met eigen auto naar bedrijf, althans in theorie, maar dus inderdaad niet om mee om op reis te gaan). Hierop ben je dus bij mijn weten ook niet belast op: dit zijn kosten eigen aan de werkgever.
Ofwel heb je een bedrijfswagen als extralegaal voordeel (belast i.f.v. co2 uitstoot en afstand woonwerkverkeer: meer of minder dan 25 van je werk). Zie hier de berekeningen daarvoor. Zo'n auto gebruik je dus ook privé en zijn meestal het soort leasing wagens die 2de hands veel waard zijn (BMW 1/3, Audio A4/6, alle "green" en "blue" modellen,...). Door die nieuwe wet sinds 2010 hou je dus meer van je netto loon over naarmate die auto minder co2 uitstoot. De afstand die de fiscus rekent voor woon-werkverkeer zijn kosten eigen aan de werknemer: daarom betaal je er ook belastingen op (ongeacht hoeveel je er privé mee rijdt).
Dat lijkt me toch de 2de categorie van mijn paragraaf hierboven.Genghis schreef:
Ik weet niet of dat voor iedereen hetzelfde is, maar ik kan enkel spreken over hetgeen ik ken:
- Geen limitatie op km's
- Tankkaart enkel BE
- Winterbanden
- Verzekerd voor gans de EU (en sinds dit jaar staat zelfs Turkije ertussen, maar om eerlijk te zijn, khad er tervoor nog nooit op gelet, dus weet ni hoe 'nieuw' da is)
Loon is niet te voorspellen, hangt af van vrij veel factoren.
Ik denk dus dat appels met appels moeten vergeleken worden. Een Citroen Berlingo is dus andere categorie dan een Opel Astra (bij wijze van voorbeeld).
TomG:
Want ik begrijp je punt niet helemaal goed Appels met Appels?Genghis schreef: Ter verduidelijking: Als je bvb als 'lasser' aan de slag gaat beschik je over een NUTS-voertuig, en niet over een bedrijfswagen. Dwz: Elke morgen moet je op eigen houtje tot aan u 'stelplaats' geraken. Daar staat dan je camionetje klaar. S'avonds lever je dit terug in. Prive-gebruik zit er dus niet in vrees ik.
Als je bvb van wacht moet zijn kan je deze wagen voor de periode van je wachtdienst wel mee naar huis nemen.
Oppassen dus met het begrip 'wagen'.
-
- Premium Member
- Berichten: 552
- Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 28 keer
Heb es gevraagd aan zo'n technieker hoeveel dat kost, en ligt idd rond de 1500-1600€/maand.
Je krijgt er dan een auto voor bij (die je ook voor privé kan gebruiken) en in sommige gevallen kan het maandloon oplopen tot 2000€ (bonus, etc).
Je krijgt er dan een auto voor bij (die je ook voor privé kan gebruiken) en in sommige gevallen kan het maandloon oplopen tot 2000€ (bonus, etc).
- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5263
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
da's toch draadjes aan elkaar maken, .. wist niet dat ze er daar tekort van hadden goed dat ik dat weet heb dat ooit nog voor kpn gedaan, .. 'k vraag me af waarom ze dat lassers noemen want er wordt niet echt gelast.Trojan schreef:Het loon zal niet slecht zijn, maar ook niet uitzonderlijk goed. Als je geld wil scheppen bij belgacom moet je aan de slag gaan als lasser, ze hebben daar een tekort aan.
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
... in weer en wind een heel jaar door.
En waarom noemt een loodgieter zo terwijl hij helemaal geen lood moet gieten?
En waarom noemt een loodgieter zo terwijl hij helemaal geen lood moet gieten?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
http://nl.wikipedia.org/wiki/LoodgieterEen loodgieter is een vakman die zijn naam ontleent aan het gieten van stroken lood en loden pijpen. Deze stroken werden gebruikt om buizen waterdicht te maken.
...
Anno 2006 is het werkgebied van een loodgieter een stuk ruimer, zo kan een loodgieter zich bezighouden met de aanleg en het onderhoud van sanitair, verwarmingsinstallaties, waterleidingen en/of riolering.