Gepaste van Tweakers.net:
Zuid-Korea wil internetsnelheden verder opschroeven
Door Joost Schellevis, dinsdag 22 februari 2011 11:58, views: 16.720
De Zuid-Koreaanse overheid wil de snelheid van de internetverbindingen in het land verder opschroeven. Eind 2012 moet elke Zuid-Koreaan beschikken over een verbinding met een snelheid van 1Gbps. Het land loopt internationaal al voorop.
Op dit moment beschikt de gemiddelde Zuid-Koreaan over een verbinding met een snelheid van 100 megabit per seconde, waarvoor doorgaans een bedrag rond de 28 euro per maand moet worden neergelegd. Die snelheid is al fors hoger dan de downloadsnelheid van 17,5Mbps waarover Nederlandse internetgebruikers volgens iPingTest gemiddeld beschikken.
Met de snelheid van 100Mbps is Zuid-Korea echter nog niet tevreden; de overheid wil dat aan het einde van 2012 iedere Zuid-Koreaan de beschikking heeft over een internetverbinding met een snelheid van 1Gbps. Dat bericht The New York Times. Het is niet bekend of het daarbij enkel om downloadsnelheid gaat, maar dat is wel waarschijnlijk. In een pilot onder 5000 huishoudens betalen deelnemers rond de 20 euro voor internettoegang met een dergelijke snelheid. het is onbekend welke prijzen de markt zal hanteren, al zullen die waarschijnlijk hoger liggen.
Voila, is wel dus degelijk zeer haalbaar, voor een mooi prijsje ook. Dit om de sceptici en mensen die blij zijn met oudere technologien wat tegen te spreken..
Eind 2012 1Gbps voor IEDEREEN (Zuid Korea)
Dell Studio XPS 1645 / Red Leather i720QM | 4GB DDR3 1333Mhz RAM | 16" RGBLED Full-HD screen | 1GB ATI 4670 Graphics | Blu-Ray Burner | 256 GB SSD | Bluetooth | Dell Wireless (a/b/g/n) | Windows 7 Ultimate | 3 years Next-Business Day Premium Warranty + 3 years Accidental Damage Support
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Alvast door niet te zeggen: "Niemand heeft fiber nodig."
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Tja daar hebben ze allemaal fiber...maar tis niet omdat het daar kan, dat het hier ook kan! Of wil je onder hetzelfde regime gaan leven als ginds?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Erelid
Heeft Zuid-Korea een regime?
Uiteindelijk is alles mogelijk, maar je moet het willen en bereid zijn er veel geld in te steken. Daar is breedbandinternet natuurlijk gesubsidieerd. Ik zie de Belgische steden hier niet opdraaien voor al die kosten.
Uiteindelijk is alles mogelijk, maar je moet het willen en bereid zijn er veel geld in te steken. Daar is breedbandinternet natuurlijk gesubsidieerd. Ik zie de Belgische steden hier niet opdraaien voor al die kosten.
-
- Moderator
- Contacteer:
Democratie kennen ze sinds ... 1992. Toen kwam Kim Young-sam aan de macht, wat meteen de eerste president was zonder een militaire achtergrond.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Glasvezel alleen is niet voldoende voor z'n snelheden. Ook uw apparatuur moet het ondersteunen (evt. door verschillende lijnen te trunken of load balancen).krisken schreef:Tja daar hebben ze allemaal fiber...maar tis niet omdat het daar kan, dat het hier ook kan! Of wil je onder hetzelfde regime gaan leven als ginds?
-
- Moderator
- Contacteer:
Is een punt waar je 100% gelijk in hebt.
Telefonie = EDPnet + OVH
Het kan hier technisch perfect ook...maar er moet een wil zijn, en wat investeringen. Hangt allemaal van af in wat de staat in wilt investeren.
And for the record, Zuid-Korea is wel degelijk een democratie.
And for the record, Zuid-Korea is wel degelijk een democratie.
Dell Studio XPS 1645 / Red Leather i720QM | 4GB DDR3 1333Mhz RAM | 16" RGBLED Full-HD screen | 1GB ATI 4670 Graphics | Blu-Ray Burner | 256 GB SSD | Bluetooth | Dell Wireless (a/b/g/n) | Windows 7 Ultimate | 3 years Next-Business Day Premium Warranty + 3 years Accidental Damage Support
-
- Elite Poster
En de staat = wij (alé ik maak er alvast "deel" van uit). Wie is bereid naast onze schuldenberg (€ 20 miljard) ook te investeren hierin? Er zijn imho veeeel grotere prioriteiten dan een glasvezel tot in uw huis op dit moment.Synthesis schreef:Hangt allemaal van af in wat de staat in wilt investeren.
Er zal niemand tegen zo'n dergelijke vooruitgaan zijn, maar laten we beetje realistisch blijven ook. Velen hebben nog een stokoude telefoondraad of coax kabel tot in hun huis. Laat staan dat de glasvezel voor hun deur of zelfs tot in hun huis loopt (paar proefprojecten niet nagelaten).
Om nog maar te zwijgen over de backbone. Die op ons werk kost al €70.000 en dat zijn nog maar gigabit interfaces (wel meer dan 100, ma soit).
Bovendien is de eindapparatuur van de gemiddelde klant hier ook niet op voorzien. Laten we zeggen dat je met de overhead eraf nog zo'n 90-100 MB/s haalt. Vele harde schijven halen dat nog niet (vooral laptop schijven, moderne desktop schijven kunnen dat wel nog halen). En ik moet er ook geen tekening bij maken dat wireless uit den boze is. Dus iedereen een cat6 kabelke tot aan de pc.
Ik gok dat we het nog wel even zullen moeten doen met *DSL en Docsis * (waarbij de * een versie of variant is). Tijd zal raad brengen.
-
- Moderator
- Contacteer:
't Is inderdaad een democratie, maar zoals ik zei pas sinds 1992! Dat is nog geen 20 jaar hé!
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Hier ben je 60€ kwijt waar het elders aan de helft kan. Als men die 30€ verschil in het netwerk investeert, moet 1Gbps hier ongetwijfeld ook lukken.
-
- Erelid
En Belgacom bestaat sinds 1991 (of 1992), daarvoor was het de RTT. Men moet niet altijd denken aan het verleden, het heden is wat telt, en wat nu een feit is, is dat Zuid-Korea binnen enkele jaren aan elke inwoner 1 Gbps kan bieden. Dat is bij ons voorzien binnen 50 jaar.krisken schreef:'t Is inderdaad een democratie, maar zoals ik zei pas sinds 1992! Dat is nog geen 20 jaar hé!
-
- Moderator
- Contacteer:
Ofwel realistisch blijven ofwel daar gaan wonen lord
Blijkbaar heeft hier niemand, op een paar enkelingen na, verstand van de kostprijzen. Als je eens wat zoekt, zal je zien dat de staat zuid-korea alles bekostigd. En dit is gewoon in België niet denkbaar. België zit véél te moeilijk in elkaar al voor onze naaste buurlanden, dus laat staan in vergelijking met zuid korea!
Blijkbaar heeft hier niemand, op een paar enkelingen na, verstand van de kostprijzen. Als je eens wat zoekt, zal je zien dat de staat zuid-korea alles bekostigd. En dit is gewoon in België niet denkbaar. België zit véél te moeilijk in elkaar al voor onze naaste buurlanden, dus laat staan in vergelijking met zuid korea!
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Moderator
- Contacteer:
Zuid-koreanen dan uiteraard
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Erelid
Ik hen nochtans in mijn antwoord gezet:krisken schreef:Ofwel realistisch blijven ofwel daar gaan wonen lord
Dus ik neem aan dat je mij niet aanspreekt?Daar is breedbandinternet natuurlijk gesubsidieerd.
Je hebt natuurlijk wel gelijk dat België moeilijk in elkaar zit, en daar kunnen we niets aan veranderen zolang er geen regering is. Ik vrees trouwens dat telecombeleid niet één van hun speerpunten gaat worden.
-
- Elite Poster
There ain't no such thing as free luch: er zal altijd wel iemand betalen. Uiteraard is dit in België niet denkbaar met onze grote staatsschuldenberg! Dat België véél moeilijker in elkaar zit, vind ik persoonlijk zelfs nog een understatement.krisken schreef:Ofwel realistisch blijven ofwel daar gaan wonen lord
Ik denk dat het voordeel van China (en welllicht ook Zuid-Korea) is, dat dit een opkomende economieën zijn, waar bij ons al heel wat verzadigt is. In pakweg China is een elektrische auto nu al veel populairder dan in vele West-Europese landen. Wat een mooi voorbeeld is van zo'n opkomende economie. Het lijkt alsof men daar stappen over kan slaan.gm123 schreef:Conclusie: we halen massaal Chinezen en Koreanen naar hier om fiber te leggen
Ik bedoel, het is makkelijker om glasvezels in de grond te steken als men (bij wijze van spreken) aarden wegen heeft en nu niks heeft qua bekabeling dan wanneer er reeds veel infrastructuur is (wegen, nutsvoorzieningen, rioleringen,...) om die dan te gaan openbreken.
En dan nog, over openbreken gesproken. Dat men eerst maar eens de wegen in een goeie staat zet te krijgen i.p.v. glasvezels tot aan de huizen legt. We betalen er anders genoeg taksen voor (brandstof accijnzen en verkeerstaxen). Het zijn zowaar Roemeense toestanden hier op vele wegen.