speciale tekens

Plaats reactie
Newbie

Hoi,

Kan iemand mij vertellen hoe ik ervoor kan zorgen dat wanneer iemand een é, à en meer van die tekens in het gastenboek typt, dit dan ook correct wordt weergegeven?
Ik weet wel dat je zelf kan werken met bv eacute; en #233 om een é weer te geven maar is er geen andere manier?
Op google heb ik al gezocht naar speciale tekens en special characters maar heb enkel gevonden door wat je die kan vervangen om zeker te zijn dat ze juist zijn.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Dat is een probleem dat niet echt een oplossing heeft. Het is namelijk niet omdat jij het wél juist ziet dat een andere dat ook zo ziet. Veel heeft te maken met de encoding (zeg maar welke tekenset) de browser moet gebruiken. Bij sommige coderingen ga je blokjes hebben met die speciale tekens, bij andere niet. En hoe dat op te lossen is ... die é en zo is inderdaad geen slecht idee, maar dat is geen algemene regel. Het zal afhangen van gastenboek tot gastenboeksysteem en van browser tot browser ...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

In vele gevallen is het echter de codepage van de server of achterliggende database welke foutief staat. Als je beide dus niet zelf onder controle hebt kan je daar weinig aan doen.

Misschien dat je wel een Javascript scriptje kan schrijven dat de é, à en meer van die tekens omzet naar de speciale ampersant notatie voor dat de form effectief gesubmit wordt.
Plaats reactie

Terug naar “Development”