Aankomende update
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Er komt binnenkort (maar of het binnen enkele minuten, uren of dagen is, dat zien we dan wel ) een forum update aan. Dit zal wat downtime van het forum met zich meebrengen. Gelieve ons hier alvast reeds voor te verontschuldigen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Sorry...k Vind dat niet kunnen
Gaan jullie eindelijk andere hardware gesponsord krijgen door edpnet ofzo?
Gaan jullie eindelijk andere hardware gesponsord krijgen door edpnet ofzo?
# Colocation. We krijgen van hen 10Mbit non-burstable speed en een maandelijkse traffic van 40GB.
# Server. Ons aller walhalla is een supermicro server met 1GB geheugen, 160GB harde schijf en een 3.2Ghz processor ter beschikking gesteld door EDPnet.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Contacteer:
Had ik wel gedacht Misschien eens een update geven?
Telefonie = EDPnet + OVH
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
foto's hé
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Moderator
- Contacteer:
Meon,
Gelieve deze werken in t vervolg uit te voeren in weekends (bij voorkeur de nacht van zaterdag op zondag) tussen 4u en 8u
Nu ik thuis zit wegens ziekte kan ik UB moeilijk missen
Overigens : zijn er al plannen om de ipv6 toer op te gaan met de UB server?
Gelieve deze werken in t vervolg uit te voeren in weekends (bij voorkeur de nacht van zaterdag op zondag) tussen 4u en 8u
Nu ik thuis zit wegens ziekte kan ik UB moeilijk missen
Overigens : zijn er al plannen om de ipv6 toer op te gaan met de UB server?
Telefonie = EDPnet + OVH
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
IPv6 -> points at Sub/Zeon, maar ik vermoed dat de hoster dan ook wel IPv6 moet kunnen aanbieden op alle betrokken hardware, en ik weet niet of dat dat het geval is...
What's the fuzz about ipv6 anyways, uw site beschikbaar maken over ipv6 is leuk, mais alors?
What's the fuzz about ipv6 anyways, uw site beschikbaar maken over ipv6 is leuk, mais alors?
-
- Moderator
- Contacteer:
Hoe meer content via ipv6 aangeleverd word...hoe sneller ISP's eens gaan denken aan ipv6 in hun abo's te steken. Er is al 1000 keer gezaagd geweest hierover : het is inderdaad een kip-of-ei verhaal, maar als forum met als belangrijkste doelpubliek fervente internetters en techneuten denk ik wel dat het een leuk extra'tje zou zijn en een fijn weetje dat jullie al toekomstgericht kijken.
PS : hoezo alle hardware? Draait UB op meer dan één server oid? Want voor zover ik weet is edpnet toch druk bezig met alles dualstack te maken?
PS : hoezo alle hardware? Draait UB op meer dan één server oid? Want voor zover ik weet is edpnet toch druk bezig met alles dualstack te maken?
Telefonie = EDPnet + OVH
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Ja, onze databasecluster, loadbalancer, security gateway en front-end servers natuurlijk. Dan hebben we nog de fileservers, SVN en OTA-omgeving niet meegerekend.
*kuch*
Bedoelde dus qua netwerk bij EDPnet eh, ik ken d'er niks van
Maar philippe_d had dat inderdaad ook al eens geopperd, dan zouden we http://ip.userbase.be eens kunnen updaten naar een pagina die ook uw IPv6 geeft, al heb ik nog nergens iets gelezen hoe PHP daar mee omgaat...
En meh, 't zal niet meer voor vandaag zijn, merk net da'k Goztow's (virtuele) aanwezigheid toch wel zou weten te appreciëren, want volgens mij gaat er vast weer iets fout gaan als ik dat alleen probeer
*kuch*
Bedoelde dus qua netwerk bij EDPnet eh, ik ken d'er niks van
Maar philippe_d had dat inderdaad ook al eens geopperd, dan zouden we http://ip.userbase.be eens kunnen updaten naar een pagina die ook uw IPv6 geeft, al heb ik nog nergens iets gelezen hoe PHP daar mee omgaat...
En meh, 't zal niet meer voor vandaag zijn, merk net da'k Goztow's (virtuele) aanwezigheid toch wel zou weten te appreciëren, want volgens mij gaat er vast weer iets fout gaan als ik dat alleen probeer
-
- Moderator
- Contacteer:
EDPnet is normaal uitgerust met ivp6 op corerouters en switches. Misschien dat iemand van hun team dit kan ontkennen/beamen?
Succes met de updates!
Succes met de updates!
Telefonie = EDPnet + OVH
- honda4life
- Elite Poster
Geweldig.
De report-knop en het online label overlappen elkaar wel.
Ik denk dat mods de report knop niet zien, en dit dus over het hoofd gezien hebben
Edit: Geen karma naar profiel toe op het eerste zicht?
De report-knop en het online label overlappen elkaar wel.
Ik denk dat mods de report knop niet zien, en dit dus over het hoofd gezien hebben
Laatst gewijzigd door honda4life 23 feb 2011, 22:32, in totaal 1 gewijzigd.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- honda4life
- Elite Poster
Haha andere knopjes 'k ken ze wel hoor.
Ben ook nog lange tijd moderator geweest elders
Jaja jeugdherinneringen, nu niet dat ik zo oud ben, maar toch... tijd van komen en tijd van gaan helaas
Ben ook nog lange tijd moderator geweest elders
Jaja jeugdherinneringen, nu niet dat ik zo oud ben, maar toch... tijd van komen en tijd van gaan helaas
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Dat online-label moest daar niet staan (da's het blauwe poppetje voor de nickname bij ons). Is nu weg.honda4life schreef:De report-knop en het online label overlappen elkaar wel.
Nog niet naar je eigen profiel, maar ik heb een kleine monsterquery klaar staan om op basis van user-moderaties karma per persoon te berekenen
- honda4life
- Elite Poster
Haha leuk, een eigen karma systeem
Een paar techniekers gaan hier goede punten scoren
Een paar techniekers gaan hier goede punten scoren
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Zijn er geen skins meer om uit te kiezen ???
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Was jij een van de 9 gebruikers van subsilver2 of prosilver? We hebben die die namelijk voorlopig uitgeschakeld omdat het beoordelingssysteem daar nog niet in verwerkt is.
- Patje
- Elite Poster
Yeps denk subsilver2 ofzo met in de linkerbovenhoek te zien PHPBB in een tent vormpje
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
- Patje
- Elite Poster
Onbruikbaar niet, maar ik vond er veel beter mijn weg terug op het forum en bij deze layout blijven sommige tabs hangen bovenaan als je de muis op forum houd naast nieuws en de muis weg doet blijven de tabs staan ipv weer te verdwijnen.
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Dat 'superfish'-menu (zo heet dat ding) werkt inderdaad niet overal even soepel, op een touch-device is het namelijk onbruikbaar.
In alle geval: kleine aankondiging op onze homepage met wat uitleg: http://userbase.be/userbase/syslog/580- ... verrassing
In alle geval: kleine aankondiging op onze homepage met wat uitleg: http://userbase.be/userbase/syslog/580- ... verrassing
-
- Moderator
- Contacteer:
Héhéhé, prachtige update mannen!!!
Telefonie = EDPnet + OVH
- Goztow
- userbase crew
ORLY, Sasuke?
Zoals op de homepage ook te lezen staat, is dit de eerste versie van de karma mod. In volgende versies gaan we de karma info waarschijnlijk ook linken aan users. De mod is ook zo ontwikkeld dat vandaag reeds de nodige informatie wordt bijgehouden om huidige evaluaties in een volgende versie aan users toe te wijzen. M.a.w. er zal geen informatie verloren gaan.
Op die manier zullen positieve karma evaluaties ("bedankt") ook een rol kunnen spelen. In de huidige versie spelen voornamelijk negatieve beoordelingen een rol: indien een voldoende aantal mensen een post negatief beoordeelt, zal deze namelijk verborgen worden. De precieze formule houden we vooralsnog voor onszelf, en deze zal ook aangepast worden naargelang de ervaringen.
Zoals op de homepage ook te lezen staat, is dit de eerste versie van de karma mod. In volgende versies gaan we de karma info waarschijnlijk ook linken aan users. De mod is ook zo ontwikkeld dat vandaag reeds de nodige informatie wordt bijgehouden om huidige evaluaties in een volgende versie aan users toe te wijzen. M.a.w. er zal geen informatie verloren gaan.
Op die manier zullen positieve karma evaluaties ("bedankt") ook een rol kunnen spelen. In de huidige versie spelen voornamelijk negatieve beoordelingen een rol: indien een voldoende aantal mensen een post negatief beoordeelt, zal deze namelijk verborgen worden. De precieze formule houden we vooralsnog voor onszelf, en deze zal ook aangepast worden naargelang de ervaringen.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
dis is bij mijn weten toch al een hele tijd, en is gedaan om te voorkomen dat mensen constant posts liggen te quoten die vlak voor hun staanSasuke schreef:Nog een "bugje" (bij mij toch). Bij de laatste post in een thread is de "citeer" knop niet zichtbaar !
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
- Goztow
- userbase crew
En het werkt ook heel goed!FlashBlue schreef: dis is bij mijn weten toch al een hele tijd, en is gedaan om te voorkomen dat mensen constant posts liggen te quoten die vlak voor hun staan
Sexy nieuwe tags voor de crew, trouwens .
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Die knoppen boven zouden wel eens ingevuld mogen geraken; de niet-werkende eruit gehaald. Als de crew hier mij toestemming geeft. (Er is ondertussen een to do-lijst verschenen in ons onzichtbaar forumonderdeel, gepost door Goztow)xedion schreef:Persoonlijk vindt ik, is er nog 1 knop(link) die behoorlijk ergerlijk is en nog steeds een 404 aangeeft.
Rechtsboven "speedtest"
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
Dat is toch de bedoeling. Als jij de eerst volgende poster bent, moet je het net bovenstaande toch niet gaan herhalen ... ?Sasuke schreef:Nog een "bugje" (bij mij toch). Bij de laatste post in een thread is de "citeer" knop niet zichtbaar !
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Misschien is het nuttig om de karma uit te schakelen bij uw eigen berichten.
Het is nogal vreemd dat je uw eigen kunt beoordelen. Als ik bij al mijn berichten +1 ga doen, kan dat wel een vertekend beeld geven.
Oké, ik heb wel wat beters te doen, dan als een halve gek overal op +1 te gaan klikken.
Het is nogal vreemd dat je uw eigen kunt beoordelen. Als ik bij al mijn berichten +1 ga doen, kan dat wel een vertekend beeld geven.
Oké, ik heb wel wat beters te doen, dan als een halve gek overal op +1 te gaan klikken.
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Dries, kan je niet .
Er zijn ook maatregelen genomen tegen flooding en andere vormen van misbruik hoor .
Ik heb blijkbaar de meldingen om zeep geholpen, even fixen.
Er zijn ook maatregelen genomen tegen flooding en andere vormen van misbruik hoor .
Ik heb blijkbaar de meldingen om zeep geholpen, even fixen.