Kan Adsl niet meer delen :(

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Internic

Yep, idd mense. Ik sharede mn adsl altijd, lukte perfect, maar ineens lukt dat niet meer : Dan, als ik eigenschappe doe, en vervolgens geavanceerd (om te delen) maar nu krijg ik ineens : Windows kan het bestand of onderdeel niet vinden.

Dus kan ik niet meer delen :( Enige oplossinge ?
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Welke windows versie gebruik je?

Windows Xp of Windows 2000.

Heb je nogwel een netwerk, indien je geen netwerk meer hebt, of er is een netwerk probleem of je hebt een defecte netwerkkaart, dan kan het zijn dat deze optie gedisabled wordt. De optie wordt pas actief wanneer er voldoende netwerkadapters zijn om een verbinding te sharen.

Je zal wel wat meer info moeten geven.

Firewall geinstalleerd soms waardoor het LAN geblocked wordt?
Welke wijzigingen heb je de laatste tijd gedaan?
I love it when a plan comes together!
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

probeer eens in het configuratie scherm/software en daar windows onderdelen toevoegen en bestands en prinetrdeling opnieuw te installeren. als je win Xp hebt dan zet hij automatisch zijn firewall op op de internet connectie als je deze deelt, dus zet die af want deze werkt niet echt goed :P
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

SeNsEi Ze0n schreef:probeer eens in het configuratie scherm/software en daar windows onderdelen toevoegen en bestands en prinetrdeling opnieuw te installeren.


Sensei,
dit is de manier onder Win9x,Me. Daar hij spreekt over een tabblad advanced en delen vermoed ik dat hij onder Win2000 of WinXp zit, dan zit die file-and printersharing ergens anders. WinXp en Win2000 laden dat idd automatisch, maar moest er toch iets misgegaan zijn, kan je die reinstallen ofzo in:
configuratiescherm >> netwerk en dialup-verbindingen >> de betreffende netwerkkaart >> eigenschappen en dan kan je services installen, configureren en uninstallen.

In Win2000 is dit toch zo, ik vermoed WinXp ook (ben eigenlijk zeker)

Wou maar meegeven, want bij software->add windows components heb je enkel om files and printers te sharen met linux.
I love it when a plan comes together!
Internic

Yem, ok dan.
Ik heb geen firewall of dergelijke, het heeft gewoon altijd gewerkt.
Het enige waaraan het MSSN zou kunnen ligge is het volgende :
Een progje dat al je adds en pop-ups al die rotzooi verwijderd (ook sommig register bestande)
Maar dat lijkt me sterk...
Foto :
http://users.skynet.be/grrr/wtf.JPG

Ik gebruik Win. XP Prof.

Thx allot
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

zoiets ben ik nog nooit tegengekomen :? ik heb geen idee wat het kan zijn, je kan mss doen wat hij zegt en naar een vorig herstelpunt terug gaan en proberen
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
Simplicity
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 jan 2003, 00:44
Locatie: wsmnstr

wel, doe ies zoals het er staat en doe es systeemherstel
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Internic schreef:Yem, ok dan.
Ik heb geen firewall of dergelijke, het heeft gewoon altijd gewerkt.
Het enige waaraan het MSSN zou kunnen ligge is het volgende :
Een progje dat al je adds en pop-ups al die rotzooi verwijderd (ook sommig register bestande)
Maar dat lijkt me sterk...
Foto :
http://users.skynet.be/grrr/wtf.JPG

Ik gebruik Win. XP Prof.

Thx allot



Hmm ik vrees dat je config beschadigd is en dat WinXP zichzelf daar een beetje voor isoleert, dat je daardoor die opties niet meer krijgt. Ik denk dat het zoiets is als: winxp raakt instabiel, winxp merkt dit en winxp disabled de zwakke plek... waardoor dat dit gebeurd is?? beats me... heb dat eveneens nog nooit gezien!!!

Kan dus ook alleen advisen om ofwel een systeem herstel te doen, en indien dat niet lukt --> format c:\ (heb namelijk niet zo een vertrouwen in het gefoefel door xp zelve...)

Maar zou eerst herstel proberen, heb daar al verscheidene meningen over gehoord, als het lukt heb je een minimum aan data-loss. dusja, proberen waard. Indien je geen format c:\ wenst om xp eventueel volledig te herstellen, zal je beroep moeten doen op andere software om je connection te sharen: vb. analogXproxy.

Daarvoor heb je de Windows ICS niet voor nodig.
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”