Bbox2/Sagem firewall hel !

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Tha_Matt_Man
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 aug 2010, 12:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

De laatste tijd heb ik niets anders dan connectie problemen ! Sinds vrijdag heb ik een nieuwe Sagem modem van EDPnet, alles leek eindelijk opgelost tot plots vandaag, webpagina's laden uiteindelijk nog maar dit na een minuut/minuten... Alles komt er door in stukken en haken, ik kijk naar de Security Log bij de Firewall op de modem en ik zie dat ALLES weer geblockt wordt (reboot van modem hielp ook niet)

Code: Selecteer alles

Feb 20 13:38:15 2011   Firewall Setup   Firewall internal    No IP for NAT - connections may fail [repeated 2 times, last time on Feb 20 13:38:15 2011]


Code: Selecteer alles

Feb 20 13:41:52 2011   Outbound Traffic   Blocked - NAT out failed   First packet in connection is not a SYN packet: TCP 192.168.1.3:52184->74.125.77.99:80 on ppp0 [repeated 8 times, last time on Feb 20 13:41:52 2011]


Code: Selecteer alles

Feb 20 13:41:54 2011   Outbound Traffic   Blocked - NAT out failed   First packet in connection is not a SYN packet: TCP 192.168.1.3:52096->74.125.77.100:80 on ppp0


echt alles lijkt geblockt te worden... Dit was volgens mij het probleem dat ik had met mijn bbox2, om de 3 kwartier verloor ik connectie, modem heeft de geest gegeven bij het resetten, nu met de Sagem van EDPnet lijkt het weer het zelfde liedje te zijn, weer die firewall... Hoe komt het dat dit probleem de laatste tijd zo naar voor komt?

Versie op de modem (automatisch laten updaten):

Code: Selecteer alles

Runtime Code Version    60R109-60A022 
VDSL Version    Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47     


of er is momenteel iets mis bij EDPnet of het ligt aan de modem.. (Volgens mij de modem want anders zou er niet constant opkomen blocked blocked blocked)
Scarlet (Thuis) en Mobile Vikings (Mobiel Internet)
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1024
Lid geworden op: 10 mar 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

Ik heb dezelfde msgs

Feb 20 13:06:34 2011 Outbound Traffic Blocked - NAT out failed First packet in connection is not a SYN packet: TCP 192.168.1.5:50036->198.107.158.197:443 on ppp0
Feb 20 13:06:27 2011 Firewall Setup Firewall internal Firewall configuration succeeded
Feb 20 13:06:26 2011 Firewall Setup Firewall internal No IP for NAT - connections may fail [repeated 2 times, last time on Feb 20 13:06:26 2011]
Feb 20 13:06:26 2011 Firewall Setup Firewall internal Starting firewall configuration
Feb 20 09:53:48 2011 Firewall Setup Firewall internal Firewall configuration succeeded

Zo ziet dat er meestal uit, ondervond zelf geen last van eigenlijk, traag laden van websites? Niet echt iets gemerkt, tenzij het al heel de tijd zo is natuurlijk. PS3 gaat vlotjes online en speelbaar, downloaden gaat ook vlotjes van http/ftp . Enkel usenet is niet stabiel, nooit geweest, mss dat dit een basis oorzaak is, ik weet het niet.
Tha_Matt_Man
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 aug 2010, 12:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Websites laden met moeite, komen er in stukken door, duurt langer dan een minuut om een pagina te "laden", inloggen op PS3 lukt niet (en het IP-adres van de PS3 staat zelf in DMZ !?)... Even getest met een torrent te downloaden, deze download gewoon tegen een normale snelheid... :bang:

Is nu al een week continu connectieproblemen, was eindelijk opgelost met die Sagem, gisteren een dag normaal internet gehad, vandaag praktisch weer geen internet..
Snap er persoonlijk niets meer van, persoonlijk denk ik dat die firewall het probleem is want gelijk welke site ik laad, ik krijg altijd Traffic Blocked in de log te zien (naar het IP-adres van de site die ik net wou bezoeken..) maar als ik dan zie dat andere mensen dezelfde meldingen krijgen in die log en wel gewoon normaal internet hebben..
Scarlet (Thuis) en Mobile Vikings (Mobiel Internet)
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Bridgen geen optie?
Pluis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 25 jun 2007, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 34 keer

Volgens zijn die Sagem een einde-serie die BC tegen een spotprijsje op de kop getikt heeft. De software die erop staat is al jaren verloederd, vol bugs, waarschijnlijk een CPU van een afgedankte gameboy, poorten boven de 47000 worden gewoon niet ondersteund, connecties worden niet losgelaten, leaks bij de vleet, en gevolg, na enkele uren loopt het hele boeltje vast, en mag je weer vanaf nul beginnen.

Ik denk dat de enige optie degene is die ik in gedachte heb, de goeie ouwe voorhamer in de sagem zetten, en onmiddelijk je domiciliering bij EDPnet/BC stopzetten.
Géén service = niet betalen.

.... en hopen dat het bij Telenet iets beter wordt.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

@Tha_Matt_Man

Dit probleem werd hier recent al besproken: viewtopic.php?f=43&t=28945#p370014
Een nieuwe topic aanmaken was echt niet nodig.

Zoals Devilzown in een vorig antwoord al aangaf: jouw probleem zal alleen opgelost zijn, als je een eigen router (met PPPoE) aansluit, en de Sagem alleen als modem gebruikt.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
j0lle
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 apr 2008, 12:47
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

doe eens reset naar factory settings.
dan ssh'en naar uw toestel en firewall uitschakelen.
heeft dit bij mij opgelost.
Afbeelding
Pluis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 25 jun 2007, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 34 keer

Een nieuwe router kopen, en hopen dat de Sagem als simpele modem zijn manieren houdt.
Een modem van 150€, volgens mij hebben we als Belgen alweer een nieuw wereldrecord gevestigd. :lol:
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Pluis schreef:.... en hopen dat het bij Telenet iets beter wordt.

Permission to LOL ? :lol:

Bij VDSL2 heb je tenminste de optie om zelf je BBOX2/Sagem als modem-only te gaan gebruiken. Als je bij Telenet de verkeerde meekrijgt (en dus niet specifiek naar de modem-only setup vraagt), zit je véél verder van huis... Niet dat ik een Belgacom-fanboy ben ofzo (verre van), maar neen: bij Telenet is het in geen geval (iets) beter.
ooh. shiny.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1024
Lid geworden op: 10 mar 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

cloink schreef:Bij VDSL2 heb je tenminste de optie om zelf je BBOX2/Sagem als modem-only te gaan gebruiken. Als je bij Telenet de verkeerde meekrijgt (en dus niet specifiek naar de modem-only setup vraagt), zit je véél verder van huis... Niet dat ik een Belgacom-fanboy ben ofzo (verre van), maar neen: bij Telenet is het in geen geval (iets) beter.


Gelukkig dan dat je die gratis krijgt die sagem van 139€, dure modem only dan.

Dat is ineens het beperkte aan heel dat vdsl2 gedoe, gewoon internet only, dat wil ik, maar heel dat triple play gedoe zit in de weg. Vooruitgang noemen ze dat dan.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Bij Belgacom is die modem/router weldegelijk gratis. Bij alternatieve providers inderdaad niet (heb zelf ook een 139€ dure Sagem als "modem only", dus ik weet hoe het voelt...).
ooh. shiny.
depeje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 695
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:

Bij edpnet heb ik die nu ook gratis hoor. En ik ben ook blij dat ik er geen 100 euro voor heb betaald. Maar dat ze een gratis "modem" leveren vind ik wel netjes.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Tha_Matt_Man
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 aug 2010, 12:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Gratis maar wel mits een "activatiekost" van 50 euro omdat we nog niet lang genoeg klant waren..

En momenteel heb ik geen problemen meer, maar die firewall is en blijft wel gewoon een probleem..
Scarlet (Thuis) en Mobile Vikings (Mobiel Internet)
remus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 28 dec 2009, 15:05
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 15 keer

in bridge zetten en er zelf een router naar keuze achter hangen
Tha_Matt_Man
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 aug 2010, 12:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Firewall blokkeerde net ALLE verkeer, in de log te zien zelf de connecties naar de DNS-server... Modem moeten herstarten en "opgelost"... Is er een manier om die firewall VOLLEDIG uit te schakelen.. Lijkt mij niet echt veilig maar toch, er staan firewalls op de PC's in het netwerk dus in principe is dit veilig genoeg denk ik zo..
Maar die firewall op die Bbox2/Sagem moet gewoon UIT ! En dit lukt blijkbaar niet door gewoon naar de modem te surfen en daar in de webinterface bepaalde delen van de firewall uit te schakelen, hij blijft gewoon connecties blokkeren..

Ik kan echt niet begrijpen dat Belgacom blijkbaar gewoonweg geen moeite doet om hun firmware toch iets deftiger te maken, lijkt zo buggy als het maar kan zijn..
En in bridge zetten met een router er achter is niet direct een optie.. Dus blijf vast hangen aan die Sagem. Zijn er mensen die een manier weten om die firewall VOLLEDIG uit te schakelen?
Scarlet (Thuis) en Mobile Vikings (Mobiel Internet)
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Vaste IP's op uw computers & in dmz zetten?
Of uw volledige dhcp pool in dmz.
Tha_Matt_Man
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 aug 2010, 12:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

PC's hebben al vaste IP's, DHCP uitgeschakeld, 1 PC staat in DMZ maar heb al gemerkt dat dit niets uithaalt? Zoals daarnet, deze PC had de zelfde problemen als PC die niet in DMZ staat..

(En onder Firewall, DMZ Host, is het toch enkel mogelijk 1 IP-adres hier in te stellen?)
Scarlet (Thuis) en Mobile Vikings (Mobiel Internet)
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Tha_Matt_Man schreef:PC's hebben al vaste IP's, DHCP uitgeschakeld, 1 PC staat in DMZ maar heb al gemerkt dat dit niets uithaalt? Zoals daarnet, deze PC had de zelfde problemen als PC die niet in DMZ staat..

(En onder Firewall, DMZ Host, is het toch enkel mogelijk 1 IP-adres hier in te stellen?)


De sagem enkel gebruiken als modem & bridgen is de beste optie voor u.
Tweedehands WRT54GL oid scoren?
Probeer eens een ppp sessie op te zetten via je pc, kijken of dit werkt?

Ik heb gemerkt dat bridgen het enige nuttige is wat je met die sagems/bbox2's kunt doen.
Pluis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 25 jun 2007, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 34 keer

Tha_Matt_Man schreef:PC's hebben al vaste IP's, DHCP uitgeschakeld, 1 PC staat in DMZ maar heb al gemerkt dat dit niets uithaalt? Zoals daarnet, deze PC had de zelfde problemen als PC die niet in DMZ staat..

(En onder Firewall, DMZ Host, is het toch enkel mogelijk 1 IP-adres hier in te stellen?)

Die DMZ optie is, net als de meeste "opties" onder firewall een onbestaand iets. Het firewall-menu van de Jungo software is door BC nagemaakt, maar de code ervan bestaat gewoon niet op de sagem, dus als je die "gebruikt" of niet zal weinig verschil maken, net als de andere zogezegde firewall opties.
Pluis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 25 jun 2007, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 34 keer

Mij hoor je alvast niet meer klagen over EDPnet sinds ik dat wafelijzer van Belgacom gebridged heb met een Netgear WNDR3700, snelheid goed, pingtijden goed, online gamen goed ! :-D

@The_Matt_Man, bridgen die handel ! :twisted:
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”