Hallo,
Probleem dat precies als maar groter wordt, maar ik heb als maar meer problemen om m'n Belgacom Philips-modem (ADSL2+) (met blauw deksel, dus geen VoIP) toestellen draadloos aan te sluiten.
Ik heb nu al 3 verschillende HP-notebooks (met WinXP en Win7) en een Nokia GSM die niet willen verbinden. Ze zien het netwerk wel, maar connectie maken faalt uiteindelijk.
Geen beveiliging, WEP of WPA maakt niet uit. (Modem kan geen WPA2).
Oudere toestellen verbinden zonder problemen en ik heb eerlijk gezegd geen idee wat er nog fout kan zijn?
Diezelfde toestellen verbinden zonder problemen op andere access-points en modems, dus ik neem aan dat daar zich het probleem niet bevindt...
... ik bedenk mij nu wel.... heeft die modem een beperking op het aantal aangesloten wireless/wired clients?
WIFI + Philips modem, nieuwe toestellen no-go
- jaker
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 89 keer
Ik heb de versie met het rode deksel (met VoIP) en heb nog geen problemen ondervonden. Ik heb regelmatig ook nieuwe toestellen hier die ik dan draadloos verbind. De toegepaste beveiliging is WEP+Mac filtering (Ik weet dat dat niet de beste beveiliging is, maar daar zijn redenen voor).
Internet/TV: Orange Zen Fiber + TV Vlaanderen
Kabelmodem: Arris CM3500B
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Mobile Vikings / Samsung Galaxy S23
- Kitt
- Elite Poster
- Twitter: kitt1977
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 45 keer
Ik weet op sommige Philips modems zat er inderdaad een beperking tot 4 clients bedraad + draadloos .. ( hangt van firmware af )
Je zegt met blauw deksel , dat is toch de versie zonder PSTN poorten voor voip dacht ik ?
Die met rood deksel is met voip poorten ( heb er nog zoentje liggen ergens ) .
Is wel bekend dat het niet de allerbeste wifi spullen zijn .. je zegt geen WPA2 zelfs .. geen idee zou het moeten controleren ..
Wat ik wel weet dat voor sommige je een SMC of nog een ander merk firmware er in kon flashen ... die meer mogelijkheden bood ..en de 4 clients beperking weg doet ..
Heb denk ik een SMC firmware in mijn rode geflashed ..
Even een oud topic opgezocht :
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=299781
Maar er was denk ik nog een andere software .. OZENDA.. wel opletten want er waren denk ik 3 of 4 soorten philips modems ..
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... lit=ozenda
Je zegt met blauw deksel , dat is toch de versie zonder PSTN poorten voor voip dacht ik ?
Die met rood deksel is met voip poorten ( heb er nog zoentje liggen ergens ) .
Is wel bekend dat het niet de allerbeste wifi spullen zijn .. je zegt geen WPA2 zelfs .. geen idee zou het moeten controleren ..
Wat ik wel weet dat voor sommige je een SMC of nog een ander merk firmware er in kon flashen ... die meer mogelijkheden bood ..en de 4 clients beperking weg doet ..
Maar er was denk ik nog een andere software .. OZENDA.. wel opletten want er waren denk ik 3 of 4 soorten philips modems ..
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
- Bedankt: 780 keer
3 gsm's met wifi, 2 laptops, een popcorn hour , een bravia-tv en 2 desktop-pc's zijn dus te veel voor 't ding. Miljaarde toch.
Flashen met firmware die van de Belgacom-site komt? http://support.nl.belgacom.be/app/answe ... /a_id/2125
Flashen met firmware die van de Belgacom-site komt? http://support.nl.belgacom.be/app/answe ... /a_id/2125
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Tijd voor een niew modemke meon
.
Of een eenvoudige WiFi accespoint aansluiten voor het wireless netwerk ?
Andere mogelijkheid: Philips modem inruilen voor een Bbox2 (in principe gratis en klaar voor VDSL).

Of een eenvoudige WiFi accespoint aansluiten voor het wireless netwerk ?
Andere mogelijkheid: Philips modem inruilen voor een Bbox2 (in principe gratis en klaar voor VDSL).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
- meon
- Administrator
Nieuwe modem is mij oké (BBox, BBox 2), maar ik kan dit probleem moeilijk aanhalen als reden voor een modemswap eh?
WIFI-accesspoint gebruiken is trouwens geen optie, ik blijf dan van dezelfde DHCP-pool (modem) IP's krijgen eh. (ik heb er nu ook al een 8-poorts switch op hangen).
WIFI-accesspoint gebruiken is trouwens geen optie, ik blijf dan van dezelfde DHCP-pool (modem) IP's krijgen eh. (ik heb er nu ook al een 8-poorts switch op hangen).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
- Bedankt: 103 keer
Oh jawal! Bel naar de helpdesk en zeg mijn modem werkt maar het draadloze deel is kapot: normaal geven ze je dan een nr waarmee je mee naar de bgcwinkel kan gaan om een nieuwe modem te gaan halen. En aangezien je geen vdsl2 hebt zal het zeer moeilijk zijn om aan een bbox2 te geraken!Nieuwe modem is mij oké (BBox, BBox 2), maar ik kan dit probleem moeilijk aanhalen als reden voor een modemswap eh?
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 246 keer
- Bedankt: 102 keer
Ik heb die met blauwe kap ook nog gebruikt, heb daar toen de originele Philips firmware opgezet vanop hun website, maar weet niet of ik meer mogelijkheden had. (te lang geleden)NickG schreef:Yep, vroeger had ik ook zo'n oude blauwe philips, en idd de BGC firmware beperkt tot een aantal devices! Probeer eens andere firmware te flashen of wat apparaten te verminderen?
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png

Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
-
- Moderator
Waarom zou dat moeilijke zijn ? Ze geven nog alleen Bboxen uit, zelfs voor ADSL2+ toch ?q-tec schreef: Oh jawal! Bel naar de helpdesk en zeg mijn modem werkt maar het draadloze deel is kapot: normaal geven ze je dan een nr waarmee je mee naar de bgcwinkel kan gaan om een nieuwe modem te gaan halen. En aangezien je geen vdsl2 hebt zal het zeer moeilijk zijn om aan een bbox2 te geraken!
Er zijn ook heel veel 2de hands Bboxen op de markt voor een appel en en ei ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
- Bedankt: 103 keer
bbox1 zal geen probleem zijn maar een bbox2 geven ze niet graag mee voor een adsl verbinding! Heb ik ook al meermaals geprobeerd gewoon als er dan vdsl komt im ready!Waarom zou dat moeilijke zijn ? Ze geven nog alleen Bboxen uit, zelfs voor ADSL2+ toch ?
Er zijn ook heel veel 2de hands Bboxen op de markt voor een appel en en ei ...
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Zou ook aanraden om te bellen dat het wifi gedeelte kapot is. Zeg gewoon de waarheid : je kan amper of geen connectie maken met de wifi, en ook kan je niet surfen met je bekabelde pc's. Uiteraard niet zeggen dat je technisch aangelegd bent 

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Kitt
- Elite Poster
- Twitter: kitt1977
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 45 keer
Ja ze moeten hun oude stock kwijt geraken zekerbbox1 zal geen probleem zijn maar een bbox2 geven ze niet graag mee voor een adsl verbinding! Heb ik ook al meermaals geprobeerd gewoon als er dan vdsl komt im ready!

Snap die politiek ook niet van Belgacom ..waarom niet ineens een bbox2 aan iedereen meegeven ..
Je kan die nog altijd een forcen op ADSL ipv op Auto ( sneller sync )
Ken zo iemand die nu nog geen jaar adsl2 met belgacom tv heeft en een bbox1 meekreeg .. en in mei komt VDSL2 beschikbaar mag ie weer veranderen

Laatst gewijzigd door Kitt 15 feb 2011, 21:31, in totaal 1 gewijzigd.
- meon
- Administrator
Zal morgen dan eens bellen...
Was de ipad trouwens nog als wireless client vergeten...
... amai, eigenlijk nogal wat connected devices eigenlijk eh. Ik heb de inactieve laptops en pc's dan nog niet eens meegeteld...
Heb in dees straat toch geen VDSL2, dus een BBOX is mij goed... Is wlan-ontvangst daar even goed/ slecht van als bij de philips?
[
Post made via mobile device ]
Was de ipad trouwens nog als wireless client vergeten...
... amai, eigenlijk nogal wat connected devices eigenlijk eh. Ik heb de inactieve laptops en pc's dan nog niet eens meegeteld...
Heb in dees straat toch geen VDSL2, dus een BBOX is mij goed... Is wlan-ontvangst daar even goed/ slecht van als bij de philips?
[

- krisken
- userbase crew
Als je wilt weten of vdsl in bree beschikbaar is, geef maar een gil 

Telefonie = EDPnet + OVH
- krisken
- userbase crew
Kan altijd wel eens bellen wanneer het actief zou komen 

Telefonie = EDPnet + OVH
- meon
- Administrator
Geen idee of je een timing te weten kan komen, maar de kvd is "89BRE0_00620 MEEUWERKIEZEL - 3960 BREE".
In m'n nadeel speelt dat de overkant van de straat een groot weiland is, en dus geen aansluitingen komen, nu niet en in de toekomst niet
In m'n nadeel speelt dat de overkant van de straat een groot weiland is, en dus geen aansluitingen komen, nu niet en in de toekomst niet

- meon
- Administrator
Pfft, "normaal gezien is daar geen beperking op hoor meneer" en het enige dat ze kan aanbieden is om een nieuwe modem te kopen in een Belgacom center ... 

-
- Moderator
Blijven bellen tot je iemand krijgt die inschikkelijker is, zou ik zeggen.
Gewoon zeggen dat de wireless niet naar behoren meer werkt ...
Of gewoon, modem in de hand, een BGC center instappen en proberen om te ruilen voor een Bbox ...
Gewoon zeggen dat de wireless niet naar behoren meer werkt ...
Of gewoon, modem in de hand, een BGC center instappen en proberen om te ruilen voor een Bbox ...
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
n00b-mode aanzetten als je belt met de helpdesk en als dat niet werkt overschakelen naar prof-mode en de medewerker bestoken met technische termen tot hij iemand door verbind die wel snapt over wat het gaat 
De wifi op de bbox is overigens beter dan die van de philips modems, naar mijn ervaring. Er is een mogelijkheid tot het instellen van WPA2 en de firmware is ook meer up-to-date. Grappig eigenlijk, want die bbox is een hernoemde philips
(CIA6726).

De wifi op de bbox is overigens beter dan die van de philips modems, naar mijn ervaring. Er is een mogelijkheid tot het instellen van WPA2 en de firmware is ook meer up-to-date. Grappig eigenlijk, want die bbox is een hernoemde philips

- jaker
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 89 keer
Hey Kitt, bedankt voor je tip. Ik heb mijn rode Philips SNV6520 geflashed in een SMC7908VoWBRA. Heb firmware versie 2.15 erop gezet. Ik moet wel zeggen dat ik een tijdje heb gevreest dat mijn router gebrickt was, daar ik op een bepaald moment enkel nog in de 'Recovery mode' kon starten. Maar met de hulp van Google heb ik dan uiteindelijk ondekt hoe ik de nieuwe bootcode van SMC moest aanpassen, zodat die toch bruikbaar was voor mijn router (aanpassen signature). Heb nu de mogelijkheid om tot 4 verschillende VoIP nummers van verschillende providers te configureren! Ook dialing plans zijn nu mogelijk!Kitt schreef:Wat ik wel weet dat voor sommige je een SMC of nog een ander merk firmware er in kon flashen ... die meer mogelijkheden bood ..en de 4 clients beperking weg doet ..

Ik moet zeggen dat UB nu mijn meest favoriet forum is geworden

Internet/TV: Orange Zen Fiber + TV Vlaanderen