technische aanpassing aan internetinstallatie?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
jgysenbergs
Starter
Starter

Ik krijg 20/1 een brief van BGC met de mededeling dat er een technieker moet langskomen om een 'technische ingreep uit te voeren ter hoogte van uw aansluitdoos ...'. Ik moet bellen voor 26/1 naar een 0800-nummer om een uur af te spreken. Weet iemand wat ze van plan zijn?

Ik hang nu met een Bbox op VDSL2 en dat werkt prima alhoewel ik denk dat het sneller kan voor een Favorite.

Dank voor het lezen - JG

Code: Selecteer alles

* VDSL2 modem tool 1.6 *

download      upload
line:                 21628 kbps    2860 kbps 
payload:              16536 kbps    2056 kbps 
max line:             64112 kbps 
max payload:          52104 kbps 
bands used:           2             2
bandplan:             8D
training:             25.6 dB 
loop length:          460 m 
near end:             834 m 
far end:              443 m 
avg. length:          579 m 
snr margin:           23.0 dB 
attenuation:          15.7 dB 
avg. margin:          25.4 dB 
avg. snr:             40.0 dB 
forecast max line:    115200 kbps 
forecast max payload: 93440 kbps
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ik vermoed dat ze ontdekt hebben dat jouw lijn andere aansluiting(en) in de straat soort.
Perfect mogelijk zonder dat je het zelf merkt.
Een technieker op het forum kan dit waarschijnlijk wel uitzoeken voor je :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
jgysenbergs
Starter
Starter

Ik heb de brief even naar tekst gescand (geöcred in de nieuwe spelling?). Ik had even de indruk dat ze het extra paar draadjes kwamen aansluiten om de zaak wat sneller doen te gaan. Goede tip van die buren, ze hebben langs beide kanten ADSL en bij gelegenheid zou ik hun eens kunnen vragen of alles goed gaat met hun BGC-aansluiting. Groet - JG

Brussel, 20 januari 2011
Technische aanpassing van uw internetinstallatie
Geachte mevrouw, geachte heer,
Belgacom moderniseert haar netwerk om op de evolutie van haar producten en diensten vooruit te lopen. In het kader hiervan zijn we genoodzaakt een technische aanpassing aan uw internetinstallatie door te voeren.
Het gaat om de lijn met nummer [snip].
Deze aanpassing is nodig om u een optimale verbindingssnelheid en beeldkwaliteit voor tv te waarborgen.
Concreet betekent dit het volgende:
Een Belgacom-technicus zal een technische ingreep uitvoeren ter hoogte van uw aansluitdoos op het Belgacom-netwerk. Deze operatie zal ongeveer 20 minuten duren en is volledig gratis.
Uw aanwezigheid tijdens deze interventie bij u thuis is vereist. Zou u ons willen contacteren vóór 26/01/2011 op het nummer 080022055 om een afspraak te plannen? Dit nummer is tijdens de week bereikbaar van 8 tot 16.30 u.
Wij danken u voor uw begrip.
Met vriendelijke groeten,
Het Belgacom Internet en TV-team
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

jgysenbergs schreef:Deze aanpassing is nodig om u een optimale verbindingssnelheid en beeldkwaliteit voor tv te waarborgen.
Zou jij het snappen als je een technisch gedetailleerde brief krijgt van BGC als modale gebruiker (waarvoor het allemaal maar goed is zolang het werkt)?
Ik kan me best wel voorstellen dat er mensen minder bereidwillig zijn om te reageren als ze er zelf geen "voordeel" bij hebben.

Voor zover allemaal speculaties van mij hoor van die storing... :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
jgysenbergs
Starter
Starter

De brief is keurig opgesteld en heel begrijpelijk voor de modale gebruiker. Het lijkt me dat de aanpassing een hogere bandbreedte mogelijk zou maken. Heeft iemand op het forum ook zo een brief gehad en wat deed de technieker dan precies? Ik zal het maandag ook vragen aan de persoon die het 0800-nummer bedient maar hgstwrschnlk regelt die alleen de afspraken. Ik ben benieuwd en post terug op het forum na het weekend. - JG
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Dit is voor klanten die nog op vdsl1 staan die overgezet gaan worden op vdsl2.

Klanten met een storing die op een repair profiel staan worden enkel telefonisch op de hoogte gebracht.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Hij zit al op vdsl2?
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Bizar.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Ik heb exact dezelfde brief gehad met exact dezelfde tekst. Ik heb gebeld voor een afspraak te maken en volgens de dame die ik aan de lijn had komen ze een nieuwe modem plaatsen? Ik heb nochthans een BBOX2 met werkende VDSL2-verbinding. De dame wist me te vertellen dat meer mensen die opmerking gaven maar dat ze die modems zouden vervangen door andere voor een beter signaal? Het enige dat ik weet dat er "schort" is dat ik geen 30 Mbit kan krijgen.

Ik gaf ook de opmerking dat als het gewoon de modem vervangen is dat ik dat ook zelf kan maar dat mocht blijkbaar niet wat mij doet vermoeden dat ze ook iets in de kast moeten aanpassen. De afspraken konden trouwens ten vroegste half maart gemaakt worden. Omdat ik me echter wat flexibel heb opgesteld qua tijdstip heeft ze me er volgende week kunnen inpassen, ik zal daarna rapporteren wat er gebeurd is...

Misschien voorbereiding op IPv6? Dat is tegenwoordig ook een hot topic en zeker na Telenet hun aankondiging kan Belgacom hun hier de loef afsteken door te zeggen zij wel al klaar zijn voor de toekomst. Al lijkt mij een software-update van de BBOX2 voor IPv6 voldoende.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Of misschien heeft dat iets te maken met de "turbo rop's" (of hoe heette dat?) die ze gingen plaatsen?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Belgacom-technieker is geweest. Ik was zelf niet thuis dus heb niet veel details maar blijkbaar wist hij zelf niet goed wat er moest gebeuren. De brief getoond en hij heeft dan naar Belgacom gebeld om te informeren. Hij heeft een VDSL-splitter gestoken ipv een ADSL (die overigens bij de BBOX2 zat, ik wist niet dat dat een ADSL-splitter was) en mij op een andere poort geplaatst in de kast.

Resultaat: niets. Ik zit nog steeds op 20/2 ipv 25/3.5 dus de kwaliteit van mijn lijn is er niet op verbeterd... :banana: Nu weet ik waarom die prijzen bij Belgacom maar omhoog gaan :lol:
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Die brieven worden ook gestuurd naar klanten met zogenaamde "Guilty Lines", dit zijn vdsl2 aansluitingen die op het retourpaar zitten.
Belgacom heeft de laatste maanden hiervan een lijst gemaakt.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Goztow schreef:Of misschien heeft dat iets te maken met de "turbo rop's" (of hoe heette dat?) die ze gingen plaatsen?
VBB ofwel VDSL Boost Box

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Tis toch wel gek, men spreekt over olo rops, ik zie ze al staan in de straat, een straatkast van belgacom, daarlangs één van edpnet, daarlangs één van mobistar...
7seas
Starter Plus
Starter Plus

Ik heb exact dezelfde brief gekregen. Ik zit op het 30/6 Mbs profiel. Heb hen gecontacteerd en men vertelde mij dat ik op een retourpaar zou zitten, en dat men mij op een rechtstreeks paar zou zetten, zodat ik in de toekomst nog een betere kwaliteit zou genieten. Deze werken starten pas vanaf 23/3 vertelden ze erbij. Mijn afspraak is dus op 23/3 gemaakt. Ik hou jullie op de hoogte, want ben zelf benieuwd.
Afbeelding
technieker
ISP Staff
ISP Staff
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 66 keer

Trojan schreef:Bizar.
Als technieker krijg ik tegenwoordig regelmatig van die "Guilty Lines" opdrachten. Sommige mensen staan op een retourpaar en die moeten dan op het andere (directe) paar gezet worden. Ook al synct de modem aan 30Mbit. Ik merk dat dit ten voordele is van andere gebruikers in de straat. (Mensen die syncen aan 20Mbit en nu 30 Mbit aankunnen.)

Ook zijn er veel gebruikers die zonder dat ze het merken op repair-profiel staan. Klinkt misschien raar dat er iemand moet langskomen terwijl het werkt maar geloof me, dit is alleen ten voordele van de klant.
jgysenbergs
Starter
Starter

Wel, ik ben de oorspronkelijke poster en het verhaal eindigt als volgt: de technieker van Belgacom is langs geweest en heeft de lus naar de ROP een stuk korter gemaakt. Het nettoresultaat is dat de buren minder syncfouten krijgen maar ook dat BGC me zonder pardon op 15 Mb laat staan. Niks aan te doen want als ze me op 30 Mb zouden zetten, gaan de buren weer syncfouten krijgen. Ik zie mijn buren graag en heb dus mijn abo bij BGC maar opgezegd.

Na overschakelen op Telenet, ziet het er nu zo uit:

Belgacom Favorite (afgepitst op 15 Mb): 15,4 Mb down en 1,9 Mb up aan 43,46 EUR/maand
Telenet Fibernet40: 40 Mb down en 2 Mb up aan 44,95 EUR per maand

Ik heb wel gemerkt dat de twee ongecodeerde HD-kanalen (Canvas en Een) niet meer te onderscheiden zijn van de standaard digitale kanalen maar dat kan me worst wezen. Ik kijk nog nauwelijks naar het open net, op de actualiteit en af en toe een film na. Mijn significante andere kijkt wel nog graag naar TV.

Moraal van het verhaal: als je op 15 Mb staat en voor een Favorite betaalt, kan je beter downgraden naar een Comfort. Het scheelt weinig in snelheid maar wel veel in centen. Tenminste als je nog bij BGC wil blijven natuurlijk.

Naschriftje: toen ik 'waar voor mijn geld' ging vragen in de BGC-winkel, behandelde de bediende daar me als een klein kind. De BGC-technicus daarentegen was heel informatief en nam de tijd om me te laten zien hoe een en ander in elkaar steekt.
1161877085.png
(20.2 KiB) 1935 keer gedownload
;
1157363957.png
(20.74 KiB) 1936 keer gedownload
Xantos
Member
Member

Hmmm,

Gisteren telefoon gehad van belgacom dat ze in maart bij mij een technische aanpassing moeten doen.
Ik heb nu een zeer mooie stabiele goed werkende internetconnectie (30/6), waar ik echt super tevreden over ben.

Ik hoop na hun technische interventie dat ik niet tegen kom wat jgysenbergs heeft meegemaakt, dat zou echt wel jammer zijn, mijn jaar is dan ook voorbij en dan zou ik inderdaad ook wel uitkijken naar iets anders.
Ik zou echt wel niet terug naar telenet willen/moeten gaan, vdsl is zoveel beter (in mijn ogen dan).

Weet er al iemand meer waarom ze nu echt die technische aanpassingen doen?
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”