Domeinen niet bereikbaar na verhuis naar Versio
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Een tijdje geleden heb ik mijn domeinen verhuisd naar Versio.
Dit is prima verlopen, op een vervelend detail na: ik kan ze niet meer bereiken vanop mijn werk Op andere plaatsen is er geen probleem.
Ik heb de technische dienst ingelicht hier, maar er wordt blijkbaar niet naar gekeken. En vermits het niet werk-gerelateerd is, kan ik moeilijk aandringen.
Via ispgids.com heb ik andere sites getest die bij Versio gehost worden. Sommige werken, sommige niet.
Ik heb nu Versio gecontacteerd om mijn sites te verplaatsen naar een nameserver die wel bereikbaar is. Versio is heel behulpzaam, maar vermoed dat het ergens met blokkering van ip adres te maken heeft. Volgens mij niet, omdat ik mijn DirectAdmin panel niet via de url kan bereiken, maar wel rechtstreeks via het ip-adres.
Iemand een idee hoe dit te verhelpen?
Zouden jullie kunnen kijken of je wel of niet op mijn sites kan. Om niet beschuldigd te worden van sluikreclame, geef ik het adres van een domein dat ik enkel voor mail gebruik: http://www.jenf.be
Alvast bedankt!
Dit is prima verlopen, op een vervelend detail na: ik kan ze niet meer bereiken vanop mijn werk Op andere plaatsen is er geen probleem.
Ik heb de technische dienst ingelicht hier, maar er wordt blijkbaar niet naar gekeken. En vermits het niet werk-gerelateerd is, kan ik moeilijk aandringen.
Via ispgids.com heb ik andere sites getest die bij Versio gehost worden. Sommige werken, sommige niet.
Ik heb nu Versio gecontacteerd om mijn sites te verplaatsen naar een nameserver die wel bereikbaar is. Versio is heel behulpzaam, maar vermoed dat het ergens met blokkering van ip adres te maken heeft. Volgens mij niet, omdat ik mijn DirectAdmin panel niet via de url kan bereiken, maar wel rechtstreeks via het ip-adres.
Iemand een idee hoe dit te verhelpen?
Zouden jullie kunnen kijken of je wel of niet op mijn sites kan. Om niet beschuldigd te worden van sluikreclame, geef ik het adres van een domein dat ik enkel voor mail gebruik: http://www.jenf.be
Alvast bedankt!
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
Dit werkt vanaf hier. (BGC & Dommel connectie)
Mogelijk even het IP noteren en op het werk een traceroute doen en ping. Als die door gaat dan kan je al met de server connecteren.
Daarna even proberen te pingen naar je domein, werkt dit niet, doe dan zeker even een nslookup (dns test)
Mogelijk even het IP noteren en op het werk een traceroute doen en ping. Als die door gaat dan kan je al met de server connecteren.
Daarna even proberen te pingen naar je domein, werkt dit niet, doe dan zeker even een nslookup (dns test)
-
- Elite Poster
Tom,
thx voor de info.
Dit zijn de resultaten:
ip adres: tracert & ping zijn ok
domein: time out
nslookup geeft ook een connection time out.
Kan ik eigenlijk zelf via DirectAdmin mijn nameservers aanpassen naar andere van Versio, of moeten deze de nameservers zijn zoals Versio mij die doorgegeven heeft?
thx voor de info.
Dit zijn de resultaten:
ip adres: tracert & ping zijn ok
domein: time out
nslookup geeft ook een connection time out.
Kan ik eigenlijk zelf via DirectAdmin mijn nameservers aanpassen naar andere van Versio, of moeten deze de nameservers zijn zoals Versio mij die doorgegeven heeft?
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
Doe ook even een nslookup op deze manier
Zo ga even kijken of het niet aan de locale dns servers ligt. Als dit gaat, dan is er een probleem met je lokale dns server (stel die van google dan in of...)
Code: Selecteer alles
nslookup jenf.be 8.8.8.8
-
- Elite Poster
een nslookup via 8.8.8.8 geeft een 'can't find server' melding. Niet enkel voor mijn site, ook voor vb userbase.be, waarschijnlijk is dat om de proxy niet te kunnen omzeilen.
Ik heb een domein dat ik alleen heb om wat mee te prutsen (fenj.be ), en ik heb daarvoor in DirectAdmin de nameservers veranderd naar die van Versio-sites die wel bereikbaar zijn. Morgen eens kijken of dat helpt.
Ik heb een domein dat ik alleen heb om wat mee te prutsen (fenj.be ), en ik heb daarvoor in DirectAdmin de nameservers veranderd naar die van Versio-sites die wel bereikbaar zijn. Morgen eens kijken of dat helpt.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
wat is je domein, en wat is het IP dat het normaal zou hebben?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
ik heb de site http://www.kloth.net/services/nslookup.php gevonden om nslookups uit te voeren.
Via de servers van google en opendns werkt het prima, via localhost niet
Het positieve aan de zaak is dan alvast dat het enkel van hieruit niet bereikbaar is, en voor de rest van de buitenwereld wel.
Via de servers van google en opendns werkt het prima, via localhost niet
Het positieve aan de zaak is dan alvast dat het enkel van hieruit niet bereikbaar is, en voor de rest van de buitenwereld wel.
-
- Moderator
- Contacteer:
Skynet : IP klopt
Dommel : IP klopt
VPS België (s01.be.it2go.eu) : IP klopt
VPS Nederland (s01.nl.it2go.eu) : IP klopt
VPS UK (s01.uk.it2go.eu) : IP klopt
VPS Duitsland (s01.de.it2go.eu) : IP klopt
VPS Frankrijk (s01.fr.it2go.eu) : IP klopt
VPS Luxemburg (s01.lu.it2go.eu) : IP klopt
VPS Ukraïne (s01.ua.it2go.eu) : IP klopt
Het lijkt er dus op dat alles juist is ingesteld, maar dat de ISP van jouw werk de juiste settings nog niet heeft doorgekregen.
Is dit toevallig telenet? Bij hun is dat namelijk normaal dat het 24 tot soms 36 uur duurt eer ze die overnemen!
Wel op letten : je beide nameservers bevinden zich in dezelfde ip range (.220 en .221), als er dus ooit een fall-out is van het netwerk gaat niks meer werken! Best eens kijken naar backup dns of fall back dns diensten. Als je wilt dat ik je hiermee help, geef maar een gil!
http://www.robtex.com/dns/jenf.be.html#records
http://www.intodns.com/jenf.be
Dommel : IP klopt
VPS België (s01.be.it2go.eu) : IP klopt
VPS Nederland (s01.nl.it2go.eu) : IP klopt
VPS UK (s01.uk.it2go.eu) : IP klopt
VPS Duitsland (s01.de.it2go.eu) : IP klopt
VPS Frankrijk (s01.fr.it2go.eu) : IP klopt
VPS Luxemburg (s01.lu.it2go.eu) : IP klopt
VPS Ukraïne (s01.ua.it2go.eu) : IP klopt
Het lijkt er dus op dat alles juist is ingesteld, maar dat de ISP van jouw werk de juiste settings nog niet heeft doorgekregen.
Is dit toevallig telenet? Bij hun is dat namelijk normaal dat het 24 tot soms 36 uur duurt eer ze die overnemen!
Wel op letten : je beide nameservers bevinden zich in dezelfde ip range (.220 en .221), als er dus ooit een fall-out is van het netwerk gaat niks meer werken! Best eens kijken naar backup dns of fall back dns diensten. Als je wilt dat ik je hiermee help, geef maar een gil!
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
we hebben hier onze eigen dns server, en sinds ik bij Versio ben, heeft het nog nooit gewerkt.
Vroeger loste ik het op door via ddns naar de backup van de sites te gaan op mijn server thuis. Maar sinds deze week worden ddns-urls hier ook geweerd door de proxy.
Omdat ik gemerkt had dat andere Versio-sites wel werken, hoop ik dat Versio de configuratie van mijn sites kan aanpassen, zodat het oorspronkelijk probleem omzeild wordt.
Daarnet heb ik wel gemerkt dat ddns-url's nog werken over https, dus heb ik poort 443 opengesteld op mijn router en kan ik terug aan mijn eigen server.
Het enige nadeel is dan nog dat ik geen mails kan sturen van en naar mijn werk, maar dat 'heb ook zijn voordeeel', om het met Cruyff te zeggen
Vroeger loste ik het op door via ddns naar de backup van de sites te gaan op mijn server thuis. Maar sinds deze week worden ddns-urls hier ook geweerd door de proxy.
Omdat ik gemerkt had dat andere Versio-sites wel werken, hoop ik dat Versio de configuratie van mijn sites kan aanpassen, zodat het oorspronkelijk probleem omzeild wordt.
Daarnet heb ik wel gemerkt dat ddns-url's nog werken over https, dus heb ik poort 443 opengesteld op mijn router en kan ik terug aan mijn eigen server.
Het enige nadeel is dan nog dat ik geen mails kan sturen van en naar mijn werk, maar dat 'heb ook zijn voordeeel', om het met Cruyff te zeggen
-
- Moderator
- Contacteer:
Het is dus enkel op je werk dat het niet gaat?
Wat is de ISP van je werk? Surf anders eens naar www.watismijnip.be en post het hier eens?
Wat is de ISP van je werk? Surf anders eens naar www.watismijnip.be en post het hier eens?
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Moderator
- Contacteer:
Ik vermoed dat de cache van jouw provider te hoog ligt. Zie de PM die ik je heb gestuurd.
Vanuit vele netwerken heb ik getest en tot de conclusie gekomen dat op jouw dns servers er geen probleem is.
Vanuit vele netwerken heb ik getest en tot de conclusie gekomen dat op jouw dns servers er geen probleem is.
Telefonie = EDPnet + OVH
- Kitt
- Elite Poster
- Twitter: kitt1977
- Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
- Bedankt: 45 keer
- Contacteer:
@kriske kan dat alleen maar bevestigen dat Telenet's dns veel cached ...
Als ik een domain verander van nameservers .. werkt het meestal na enkele uurtjes al bij skynet etc .. maar telenet meestal maar 24-48 uur later
Als ik een domain verander van nameservers .. werkt het meestal na enkele uurtjes al bij skynet etc .. maar telenet meestal maar 24-48 uur later
-
- Elite Poster
Bedankt allemaal voor de hulp. Versio is ook echt behulpzaam geweest, maar ook geen oplossing gevonden.
Ik heb nog eens een vriendelijke mail gestuurd naar de technische dienst op het werk.
Krisken, kan ik iets doen om het probleem met die 'backup' dns op te lossen?
Ik heb nog eens een vriendelijke mail gestuurd naar de technische dienst op het werk.
Krisken, kan ik iets doen om het probleem met die 'backup' dns op te lossen?
-
- Moderator
- Contacteer:
Die server die je nu hebt, is dat een eigen server, of een hosted account?
Indien eigen server kan je dit zeker doen. Indien niet zit je bij een slechte provider. Een beetje provider heeft namelijk:
- meerdere DNS servers
- DNS servers over meerdere netwerken (AS nummers) en/of subnets
- Geografisch verspreid (bvb niet allemaal in hetzelfde datacenter), het liefst verdeeld in het land of nog beter : het buitenland
- DNS op meerdere domeinen draaien (bvb ns.bedrijfsnaam.be, ns.bedrijfsnaam.com, ns.bedrijfsnaam.net, ...) Niet persé nodig, maar heb al gelezen dat dit ook een voordeel heeft bvb als je vergeet om je domeinnaam waar je nameservers op draaien te herregistreren en het is in quarantaine geraakt.
Daar zonder nameservers niks van sites zou werken, is dit één van de zaken die je ZEKER op orde moet hebben!
Indien eigen server kan je dit zeker doen. Indien niet zit je bij een slechte provider. Een beetje provider heeft namelijk:
- meerdere DNS servers
- DNS servers over meerdere netwerken (AS nummers) en/of subnets
- Geografisch verspreid (bvb niet allemaal in hetzelfde datacenter), het liefst verdeeld in het land of nog beter : het buitenland
- DNS op meerdere domeinen draaien (bvb ns.bedrijfsnaam.be, ns.bedrijfsnaam.com, ns.bedrijfsnaam.net, ...) Niet persé nodig, maar heb al gelezen dat dit ook een voordeel heeft bvb als je vergeet om je domeinnaam waar je nameservers op draaien te herregistreren en het is in quarantaine geraakt.
Daar zonder nameservers niks van sites zou werken, is dit één van de zaken die je ZEKER op orde moet hebben!
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
Het is een hosted account bij Versio.nl
Ondertussen heb ik een oplossing gevonden.
Voordat ik bij Versio was, had ik mijn domeinen bij Webreus.nl. Ben vooral overgestapt omdat Versio meerdere domeinen toelaat in 1 hosting-pakket, bij Webreus kan dat niet. De nameservers en dns-records heb ik voor alle domeinen meteen overgezet naar Versio, om alles op 1 plaats te kunnen beheren. De domeinregistratie doe ik pas wanneer ik die moet hernieuwen.
Daardoor heb ik nog 2 domeinen bij Webreus staan. Voor zo'n domein heb ik nu de nameservers en dns-records terug bij Webreus gedefinieerd. En nu kan ik het wel benaderen op het werk, terwijl de hosting nog bij Versio staat.
De oplossing is dus: domeinregistratie bij Webreus en hosting bij Versio. De nameservers van Webreus staan blijkbaar wel in verschillende sub-domeinen, dus dan is dat probleem ook meteen opgelost!
Bedankt allemaal voor de hulp!
Ondertussen heb ik een oplossing gevonden.
Voordat ik bij Versio was, had ik mijn domeinen bij Webreus.nl. Ben vooral overgestapt omdat Versio meerdere domeinen toelaat in 1 hosting-pakket, bij Webreus kan dat niet. De nameservers en dns-records heb ik voor alle domeinen meteen overgezet naar Versio, om alles op 1 plaats te kunnen beheren. De domeinregistratie doe ik pas wanneer ik die moet hernieuwen.
Daardoor heb ik nog 2 domeinen bij Webreus staan. Voor zo'n domein heb ik nu de nameservers en dns-records terug bij Webreus gedefinieerd. En nu kan ik het wel benaderen op het werk, terwijl de hosting nog bij Versio staat.
De oplossing is dus: domeinregistratie bij Webreus en hosting bij Versio. De nameservers van Webreus staan blijkbaar wel in verschillende sub-domeinen, dus dan is dat probleem ook meteen opgelost!
Bedankt allemaal voor de hulp!
-
- Moderator
- Contacteer:
Euhm op dns.be staat het volgende:
Onsite contactpersonen : versio? Dit zou normaal dan webreus moeten zijn hé.
DNS 1 = ns61.axc.nl = IP 195.88.32.220
DNS 2 = ns62.axc.nl = IP 195.88.32.221
Dus zit zeker niet in verschillende netwerken hoor!
En als ze echt 62 nameservers hebben dan zouden dit 31 servers moeten zijn (2 nameservers per server). Als die vol staan met hostingpakketjes, dan kan een 2e en/of 3e nameserver er wel vanaf ze
Onsite contactpersonen : versio? Dit zou normaal dan webreus moeten zijn hé.
DNS 1 = ns61.axc.nl = IP 195.88.32.220
DNS 2 = ns62.axc.nl = IP 195.88.32.221
Dus zit zeker niet in verschillende netwerken hoor!
En als ze echt 62 nameservers hebben dan zouden dit 31 servers moeten zijn (2 nameservers per server). Als die vol staan met hostingpakketjes, dan kan een 2e en/of 3e nameserver er wel vanaf ze
Telefonie = EDPnet + OVH
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Telenet heeft nog webreus gecachet en verwijst daarnaar, alle anderen hebben al versio gecachet. Als beide gelijk staan, dan zal het wel werken.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
jenf.be staat nog op Versio, daar was ook het domein geregistreerd. Ik heb vandaag de overdracht van de registratie van Versio naar Webreus in gang gezet. Dat domein is gekoppeld aan Google Apps en het is gemakkelijker om email.jenf.be te typen dan mail.google.com/a/jenf.be. En het adres mijn.jenf.be verwijst naar mijn server thuis, via cname naar ddns-url
Het adres dat nu werkt vanop het werk, is www.zeedroom.be: ns & dns bij webreus, hosting bij versio
Het adres dat nu werkt vanop het werk, is www.zeedroom.be: ns & dns bij webreus, hosting bij versio
-
- Moderator
- Contacteer:
Even gekeken naar zeedroom.be op www.dns.be/nl/
nameservers voor dit domein zijn ns1.webreus.nl en ns3.webreus.nl. En je hebt hetzelfde probleem!
Enig verschilpunt : de vorige keer zaten ze op dezelfde server, nu zitten ze al op 2 diverse servers. Echter nog steeds binnen hetzelfde datacenter (zie lijntje 6 : Sara), en op hetzelfde netwerk (Clara). Tot lijntje 8 (212.61.142.114) is de router zelfs hetzelfde. Als deze dus plat ligt is alles erachter (zowel ns1+ns3) compleet onbereikbaar!
ns1.webreus.nl = IP 212.61.10.195
nameservers voor dit domein zijn ns1.webreus.nl en ns3.webreus.nl. En je hebt hetzelfde probleem!
Enig verschilpunt : de vorige keer zaten ze op dezelfde server, nu zitten ze al op 2 diverse servers. Echter nog steeds binnen hetzelfde datacenter (zie lijntje 6 : Sara), en op hetzelfde netwerk (Clara). Tot lijntje 8 (212.61.142.114) is de router zelfs hetzelfde. Als deze dus plat ligt is alles erachter (zowel ns1+ns3) compleet onbereikbaar!
ns1.webreus.nl = IP 212.61.10.195
ns3.webreus.nl = IP 212.61.252.195[root@s01 ~]# traceroute ns1.webreus.nl
traceroute to ns1.webreus.nl (212.61.10.195), 30 hops max, 40 byte packets
1 Gi4-0-232.bru-leu-access-1001.interoute.net (89.202.150.17) 4.699 ms 4.672 ms 4.661 ms
2 Gi4-0-232.bru-leu-access-1001.interoute.net (89.202.150.17) 4.651 ms 4.641 ms 4.626 ms
3 xe-1-2-0-0.lon-004-score-1-re0.interoute.net (212.23.41.86) 8.573 ms 8.579 ms 8.569 ms
4 g1-1-1-t40-br3.router.uk.clara.net (195.66.224.66) 9.529 ms 9.532 ms 9.512 ms
5 g2-4.tc1-br1.nl.clara.net (212.61.142.170) 13.492 ms 13.484 ms 13.453 ms
6 sara-br1.nl.clara.net (212.61.142.229) 13.458 ms 13.625 ms 13.581 ms
7 gig1-1.son-cr1.nl.clara.net (212.61.142.114) 16.527 ms 16.553 ms 16.510 ms
8 son-ar1.nl.clara.net (212.61.142.226) 16.547 ms 16.543 ms 16.525 ms
9 212.61.10.5 (212.61.10.5) 16.489 ms 16.482 ms 16.471 ms
10 ns1.webreus.nl (212.61.10.195) 16.413 ms 16.412 ms 16.401 ms
[root@s01 ~]# traceroute ns3.webreus.nl
traceroute to ns3.webreus.nl (212.61.252.195), 30 hops max, 40 byte packets
1 Gi4-0-232.bru-leu-access-1001.interoute.net (89.202.150.17) 5.695 ms 5.693 ms 5.684 ms
2 Gi4-0-232.bru-leu-access-1001.interoute.net (89.202.150.17) 5.674 ms 5.665 ms 5.656 ms
3 xe-1-2-0-0.lon-004-score-1-re0.interoute.net (212.23.41.86) 9.574 ms 9.575 ms 9.564 ms
4 g1-1-1-t40-br3.router.uk.clara.net (195.66.224.66) 10.536 ms 10.532 ms 10.522 ms
5 g2-4.tc1-br1.nl.clara.net (212.61.142.170) 13.505 ms 13.496 ms 13.455 ms
6 son-cr2.nl.clara.net (212.61.142.222) 16.440 ms 15.914 ms 15.679 ms
7 son-cr1.nl.clara.net (212.61.142.65) 16.636 ms 16.645 ms 16.625 ms
8 son-ar1.nl.clara.net (212.61.142.226) 16.620 ms 16.527 ms 16.456 ms
9 212.61.252.10 (212.61.252.10) 16.466 ms 16.744 ms 16.696 ms
10 ns3.webreus.nl (212.61.252.195) 16.683 ms 15.927 ms 16.389 ms
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Moderator
- Contacteer:
Vandaag heb ik slechts 3 werkende nameservers, verdeeld over 3 landen.
- ns.be.it2go.eu (België)
- ns.nl.it2go.eu (Nederland)
- ns.fr.it2go.eu (Frankrijk)
Mijn server te België is een effectieve server, waar de hosting ook op draait. De servers te NL en FR zijn ... simpele low budget vps'jes! Uiteraard is er nog altijd het buy peanuts, get monkeys concept, waardoor er binnenkort nog een aantal low-budget VPSjes bijkomen die ook als nameserver zullen dienen:
- ns.uk.it2go.eu (UK)
- ns.de.it2go.eu (Duitsland)
- ns.lu.it2go.eu (Luxemburg)
- ns.ua.it2go.eu (Ukraïne).
En als je er zo een pak hebt, kan je er prat op gaan dat als je webserver en zelfs diverse nameservers zullen platliggen, je mail zal blijven toekomen bvb! OK, ik geef toe : 7 nameservers is overkill (vanaf 3 nameservers in een verschillend netwerk en zelfs liefst een ander land is het al OK)...maar tis nog altijd beter dan wat jij verkrijgt!
- ns.be.it2go.eu (België)
- ns.nl.it2go.eu (Nederland)
- ns.fr.it2go.eu (Frankrijk)
Mijn server te België is een effectieve server, waar de hosting ook op draait. De servers te NL en FR zijn ... simpele low budget vps'jes! Uiteraard is er nog altijd het buy peanuts, get monkeys concept, waardoor er binnenkort nog een aantal low-budget VPSjes bijkomen die ook als nameserver zullen dienen:
- ns.uk.it2go.eu (UK)
- ns.de.it2go.eu (Duitsland)
- ns.lu.it2go.eu (Luxemburg)
- ns.ua.it2go.eu (Ukraïne).
En als je er zo een pak hebt, kan je er prat op gaan dat als je webserver en zelfs diverse nameservers zullen platliggen, je mail zal blijven toekomen bvb! OK, ik geef toe : 7 nameservers is overkill (vanaf 3 nameservers in een verschillend netwerk en zelfs liefst een ander land is het al OK)...maar tis nog altijd beter dan wat jij verkrijgt!
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
krisken, je hebt er precies heel wat meer kennis van dan ik. Zoveel ken ik niet van netwerken enz.
Wat betreft nameservers was ik het volgende aan denken. Kan ik nu zowel de nameservers van webreus en van versio gebruiken? Ik vermoed dat ik dan bij beide providers alle dns-records moet configureren? Op die manier heb ik ook een back-up als één van beide providers down is, en ga ik mijn mails blijven ontvangen bij Google Apps?
Wat betreft nameservers was ik het volgende aan denken. Kan ik nu zowel de nameservers van webreus en van versio gebruiken? Ik vermoed dat ik dan bij beide providers alle dns-records moet configureren? Op die manier heb ik ook een back-up als één van beide providers down is, en ga ik mijn mails blijven ontvangen bij Google Apps?
-
- Moderator
- Contacteer:
@ Trojan : gelijk wij geld scheppen via Belgacom, mag dat voor jou ook geen probleem zijn hé . Soit, alle gekheid op een stokje : zoals ik reeds zei heb je met 3 nameservers in 3 verschillende landen en 3 verschillende netwerken zeker genoeg! Bij santrex.net (waar AL mijn VPS'en zitten) kost één VPS met 30GB ruimte en 256MB ram (burst tot 512MB) je maandelijks 9 dollar, ofwel 6.5 euro. Voor een simpele nameserver te draaien is dit méér dan genoeg! Vroeger had ik in FR en NL een dedicated server draaien die hetzelfde werk deed, maar wel een pak meer geld kostte! Na wat over-en-weer gemail met Santrex ben ik tot een deal gekomen dat ik bovenstaande VPS kon krijgen in 5 landen (UK, NL, DE, LU, FR) bij betaling van 80 dollar per kwartaal (=58.40 euro). Ik kreeg zelfs dan een gratis VPS op hun nieuwe locatie (Rusland of Ukraïne) er gratis bij gedurende één jaar. Als je even kijkt bij Santrex.net kosten 6 VPS'en bij kwartaalbetaling je ... 150 dollar! Ofwel 110 euro! Als je de som even meevolgt, betaal ik nu 26 dollar per maand voor 6 VPS systemen, wat neerkomt op 4.3 dollar per VPS. Ofwel 3.14 euro per VPS. Wat nog niet de helft is van normaal
@johcla : jij KAN de nameservers van versio en webreus gebruiken, maar eerlijk gezegd zou ik betwijfelen of ze dit gaan doen voor je. Tenslotte ben zijn het concurrenten hé! Persoonlijk zou ik kiezen voor de gratis DNS service van HE (https://dns.he.net/) of http://www.powerdns.net/ (0.5 dollar per jaar per domein). Deze werken ook met meerdere locaties etc (grote transit provider ) en ben je meteen ook klaar voor ipv6 als je dat wenst. En je mails kan je uiteraard ook doorsturen naar Google Apps. Binnenkort ga ik eens samenzitten met Tim Bracquez (een ander forumlid hier) om powerdns te installeren op mijn hoofdserver te België als master DNS server, en de vps'jes als slave. Als deze setup klaar is, wil ik jouw 3 domeinen daar ook wel opzetten ze...
@johcla : jij KAN de nameservers van versio en webreus gebruiken, maar eerlijk gezegd zou ik betwijfelen of ze dit gaan doen voor je. Tenslotte ben zijn het concurrenten hé! Persoonlijk zou ik kiezen voor de gratis DNS service van HE (https://dns.he.net/) of http://www.powerdns.net/ (0.5 dollar per jaar per domein). Deze werken ook met meerdere locaties etc (grote transit provider ) en ben je meteen ook klaar voor ipv6 als je dat wenst. En je mails kan je uiteraard ook doorsturen naar Google Apps. Binnenkort ga ik eens samenzitten met Tim Bracquez (een ander forumlid hier) om powerdns te installeren op mijn hoofdserver te België als master DNS server, en de vps'jes als slave. Als deze setup klaar is, wil ik jouw 3 domeinen daar ook wel opzetten ze...
Telefonie = EDPnet + OVH
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Ik krijg gewoon mijn uurloon van mijn werkgever.krisken schreef:@ Trojan : gelijk wij geld scheppen via Belgacom, mag dat voor jou ook geen probleem zijn hé
Als ik meer wil moet ik er ook harder voor werken.
En heb je soms al een businessmodel? Ik zou denken dat met alle uitgaves die je maakt voor die servers en vps'en dat je van plan bent om ergens inkomsten van te genereren?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Moderator
- Contacteer:
Héhé, ik host momenteel wat sites van mezelf, vrienden, familie en verenigingen waarin ik actief ben. Brengt me wel iets op, maar alles samen juist genoeg om het speelgoed te betalen. Niet echt winst dus.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
krisken,
Bedankt voor de links. Ik ga ze zeker bekijken. In mijn geval kan ik zowel de nameservers van versio en webreus gebruiken, omdat ik bij versio een hostingpakket heb voor 25 domeinen, en bij webreus de domeinregistratie. Ik heb ze nu de nameservers van beide in gebruik voor jenf.be en dat werkt blijkbaar. Met die powerdns.net ga ik wel eens experimenteren met mijn testdomein
Bedankt voor de links. Ik ga ze zeker bekijken. In mijn geval kan ik zowel de nameservers van versio en webreus gebruiken, omdat ik bij versio een hostingpakket heb voor 25 domeinen, en bij webreus de domeinregistratie. Ik heb ze nu de nameservers van beide in gebruik voor jenf.be en dat werkt blijkbaar. Met die powerdns.net ga ik wel eens experimenteren met mijn testdomein
-
- Moderator
- Contacteer:
Ziet er al wat beter uit, alleen is de SOA niet OK nu. Maar daar kan jij niks aan veranderen!
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
Effe een update:
voor mijn testdomein fenj.be heb ik nu dns via powerdns.net. Het werkt prima en is ook bereikbaar vanop mijn werk. Dat zal dan de setup worden die ik ga gebruiken: registratie en hosting bij Versio, dns bij powerdns.
Ondertussen heeft de technische dienst op het werk ook gereageerd. Ze hebben vastgesteld dat ze de updates die vanuit Versio verstuurd worden, niet ontvangen, maar kunnen er niks aan veranderen.
Behalve op mijn werk heb ik geen problemen gehad, tenzij met Ebay. Vroeger is het niet gelukt om mijn email-adres te wijzigen omdat ik de mail met bevestigingslink niet ontving. Vorige week is dat wel gelukt, dus misschien was daar een gelijkaardig probleem.
voor mijn testdomein fenj.be heb ik nu dns via powerdns.net. Het werkt prima en is ook bereikbaar vanop mijn werk. Dat zal dan de setup worden die ik ga gebruiken: registratie en hosting bij Versio, dns bij powerdns.
Ondertussen heeft de technische dienst op het werk ook gereageerd. Ze hebben vastgesteld dat ze de updates die vanuit Versio verstuurd worden, niet ontvangen, maar kunnen er niks aan veranderen.
Behalve op mijn werk heb ik geen problemen gehad, tenzij met Ebay. Vroeger is het niet gelukt om mijn email-adres te wijzigen omdat ik de mail met bevestigingslink niet ontving. Vorige week is dat wel gelukt, dus misschien was daar een gelijkaardig probleem.