Disconnects..

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Tha_Matt_Man
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 aug 2010, 12:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Sinds gisteren krijg ik om de zoveel tijd een disconnect... Webpagina's e.d. laden niet meer maar de modem (bbox2) lijkt wel nog verbinding te hebben, DSL lampje brand nog en raar maar waar, msn werkt nog een tijdje verder. Modem uitschakelen en dan opnieuw inschakelen en ziezo daar is het internet terug..

Heb gelezen dat dommel klanten gisteren last hadden van disconnects en vandaag gehoord van iemand die VDSL2 bij Belgacom heeft dat hij ook een disconnect had gisteren.
Nu heb ik echter net weer een disconnect gehad, zijn er nog andere EDPnet klanten die dit ook hebben?
Scarlet (Thuis) en Mobile Vikings (Mobiel Internet)
Tha_Matt_Man
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 aug 2010, 12:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Firmware gedowngrade (had handmatig de nieuwste geïnstalleerd maar deze heeft dagen normaal gewerkt maar voor alle zekerheid de oude teruggezet), modem (bbox2) gereset, alles opnieuw ingesteld dan en het leek opgelost... Echter nu deze avond WEER disconnects, om de 3 kwartier ongeveer ! :-( Is echt extreem vervelend, je kan niets deftig beginnen doen want je weet dat je toch connectie verliest om de 3 kwartier..

Is nu al bijna een week lang zo, alles is correct geconfigureerd, dit is gewoon plots opgedoken (toen er ook verhalen waren van disconnects bij dommel en belgacom zelf), en is niet meer weggegaan. Bijna een week lang afgewacht met EDPnet te contacteren maar morgen zal er toch een ontevreden telefoontje komen..
Scarlet (Thuis) en Mobile Vikings (Mobiel Internet)
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 472
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 382 keer

Hoe zit het met je SNR waarden, modem dicht bij intropunt (waar belgacom binnen komt) gezet, filters correct geplaatst? Kijk dat eerst even na, en maak indien nodig nu nog een ticket aan bij edpnet, het zijn vragen die ze je toch gaan stellen :wink:
Tha_Matt_Man
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 aug 2010, 12:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Waarden zijn niet veranderd, modem staat boven (kabel loopt van intro punt beneden naar boven naar de bbox2 toe), dit is altijd al zo geweest... En modem beneden plaatsen aan intro punt maakt geen verschil.

Wat ik nu wel merk in de security log van de firewall, de firewall die van zichzelf kuren begint te krijgen?:

Code: Selecteer alles

Feb 17 21:41:04 2011	Firewall Setup	Firewall internal 	Firewall configuration succeeded
Feb 17 21:41:03 2011	Firewall Setup	Firewall internal 	No IP for NAT - connections may fail [repeated 2 times, last time on Feb 17 21:41:03 2011]
Feb 17 21:41:03 2011	Firewall Setup	Firewall internal 	Starting firewall configuration
en veel verkeer dat geblockt wordt (een hele waslijst om de drie kwartier wanneer we de connectie verliezen) tussendoor toch ook soms wat dingen die geblockt worden:

Code: Selecteer alles

Outbound Traffic	Blocked - NAT out failed
Heb security ook al op minimal gezet, maakt ook geen verschil.
de modem die kuren uit zichzelf begint te krijgen misschien (defect) ?
Scarlet (Thuis) en Mobile Vikings (Mobiel Internet)
Pluis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 25 jun 2007, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 34 keer

Ik heb die kuren al van het moment ik de Sagem heb, die poorten en legale connecties die geblokkeerd worden bij de vleet, wat de instelling van de firewall ook moge zijn. Het is gewoon een buggy firmware of buggy sagem hardware.
Van zodra je onder Firewall/Security Log/Settings , All Blocked Connection Attempts checkt, zal je zien dat de firewall gewoon niet naar behoren werkt, blokkeert véél legale connecties, waarschijnlijk dé oorzaak van de disconnects.

Nog een geluk dat weinig Sagem gebruikers online gamen, of ze hadden al een proces aan hun been bij BC/Sagem.
Tha_Matt_Man
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 aug 2010, 12:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Onze bbox2 heeft deze morgen bij het proberen van een reset de geest gegeven, stroom lampje brand nog maar wil NIET meer opstarten...

Contact opgenomen met EDPnet, uiteindelijk zijn we nu overgeschakeld van VDSL home naar het nieuwe abonnement Newer en faster internet (is gwn identiek hetzelfde gewoon ongelimiteerd trafiek nu inbegrepen in de 35 euro, we gaan dus 5 euro minder betalen) maar het belangrijkste, de sagem modem die je erbij krijgt.. Normaal wordt die opgestuurd en dat kon een week duren, en een week geen internet is echt niet mogelijk i.v.m hogeschool enzo. Dus net naar EDPnet in Sint-Niklaas gereden om de sagem af te gaan halen. Hopelijk is het disconnect probleem nu ook opgelost.. We will see..

En die sagem is wel een deftige modem volgens mij, de eigen software van Belgacom deugd idd gwn NIET.

En gamen op een PS3 doe ik wel, is altijd goed gegaan. IP van PS3 echter wel in DMZ gezet op de modem.


EDIT:
Na vele malen automatisch rebooten (updaten) lijk ik stabiel internet te hebben met de sagem, nog geen disconnects gehad (voorlopig), hopelijk blijft het zo. Het zal dus wel degelijk aan de bbox2 gelegen hebben, begon vanaf maandag waarsch. langzaam zijn geest te geven
Scarlet (Thuis) en Mobile Vikings (Mobiel Internet)
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1024
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

Pluis schreef:Ik heb die kuren al van het moment ik de Sagem heb, die poorten en legale connecties die geblokkeerd worden bij de vleet, wat de instelling van de firewall ook moge zijn. Het is gewoon een buggy firmware of buggy sagem hardware.
Van zodra je onder Firewall/Security Log/Settings , All Blocked Connection Attempts checkt, zal je zien dat de firewall gewoon niet naar behoren werkt, blokkeert véél legale connecties, waarschijnlijk dé oorzaak van de disconnects.

Nog een geluk dat weinig Sagem gebruikers online gamen, of ze hadden al een proces aan hun been bij BC/Sagem.
Ik merk toch niets met online gamen.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”