Deze morgen had ik geen verbinding, ik dacht het is 1 van de tijdelijke disconnects. Heb de modem uitgetrokken en ging maar naar werk. Wanneer ik terug was heb ik de modem terug in gestoken en nog steeds niets.
Dit zijn de symptonen:
- info led op modem blijft oneindig lang aan en uit gaan
- geen enkel pc kan met de modem verbinden, dus ik geraak niet aan de modem web interface.
Wat ik al heb geprobeerd:
- modem miljoen keer aan en uit doen
- op verschillende pc's geprobeert
Het lastige is dat deze modem ook geen reset knop heeft.
Dus ik weet niet wat ik nog verder kan doen buiten dommel te contacteren. Heeft iemand dit ook al voorgehad?
Ik zit momenteel op de oude siemens van mijn vorige homeconnect abo. Probleem is dat telefonie hierop niet werkt.
Cityline: is mijn fritzbox 7113 dood?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
- Bedankt: 18 keer
Dat gebeurt hier wekelijks. Bij mij blijven er 2 lampjes (DSL en info) oneindig aan en uit gaan.
Bij mij helpt het om de stroomkabel (+-5min) uit te trekken.
De reset aan de achterkant al eens getest?
Bij mij helpt het om de stroomkabel (+-5min) uit te trekken.
De reset aan de achterkant al eens getest?
Ik heb de ipconfig resultaat van de niet werkende fritzbox zowel als de wel werkende siemens gigaset toegevoegd.
@Sparky: Modem heeft uren lang uit gestaan maar tevergeefs. En bij mij is het alleen de info led dat aan en uit gaat, niets anders. En zoals ik al zei, deze modem heeft geen reset knop, er is 1 knop aan de achterkant voor wifi aan en uit te zetten. Plus stel dat ik die toch kon resetten, zou ik dan niet de voip van dommel gegevens kwijt zijn?
De exact proces wanneer de modem aangaat is: alle leds gaan aan en dan uit. Vervolgens gaat de "Power/DSL" led 3 keer aan en uit en daarna blijft de "Info" led oneindig lang aan en uit gaan. Is dit 1 of ander troubleshoot code?
@Sparky: Modem heeft uren lang uit gestaan maar tevergeefs. En bij mij is het alleen de info led dat aan en uit gaat, niets anders. En zoals ik al zei, deze modem heeft geen reset knop, er is 1 knop aan de achterkant voor wifi aan en uit te zetten. Plus stel dat ik die toch kon resetten, zou ik dan niet de voip van dommel gegevens kwijt zijn?
De exact proces wanneer de modem aangaat is: alle leds gaan aan en dan uit. Vervolgens gaat de "Power/DSL" led 3 keer aan en uit en daarna blijft de "Info" led oneindig lang aan en uit gaan. Is dit 1 of ander troubleshoot code?
- Bijlagen
-
- ipconfigSiemens.png
- (12.79 KiB) 200 keer gedownload
-
- ipconfigFritzBox.png
- (11.96 KiB) 200 keer gedownload
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Om te antwoorden op je vraag: je FritzBox is niet dood, maar het scheelt niet veel (ligt in coma).
Enige redmiddel is een Firmware Recovery. Hiervoor heeft AVM voor iedere Firmware een Recovery File.
Hierbij gaan al jouw instellingen inderdaad verloren. Een goed huisvader heeft natuurlijk al af en toe een back-up gemaakt van het configuratie bestand .
Enige redmiddel is een Firmware Recovery. Hiervoor heeft AVM voor iedere Firmware een Recovery File.
Hierbij gaan al jouw instellingen inderdaad verloren. Een goed huisvader heeft natuurlijk al af en toe een back-up gemaakt van het configuratie bestand .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Ik herinner een poging tot een backup te save een tijdje geleden, maar het werkte niet, ik denk dat dommel dit had uitgeschakeld? Bijvoorbeeld voor men siemens heb ik wel een backup file. Denk dat het zal neerkomen op terug sturen, is nog geen jaar oud.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 2 keer
ik ben al 2 jaar klant bij dommel en en had drie abo op verschillende plaatsen. twee abo zijn al opgezegd en de derde(cityline) ga ik deze maand opzeggen.
reden : ik ben het kotsbeu dat de internet (dagelijks) uitvalt, soms helpt het als ik de stekker uithaal en soms is er geen internet voor 8 uren of meer.
en als de internet niet werkt dan werkt de telefoon ook niet.
in twee woorden : Dommel s****...
reden : ik ben het kotsbeu dat de internet (dagelijks) uitvalt, soms helpt het als ik de stekker uithaal en soms is er geen internet voor 8 uren of meer.
en als de internet niet werkt dan werkt de telefoon ook niet.
in twee woorden : Dommel s****...
Even ter update.
Vorige maandag belde tech support me op en vroeg me om de modem terug op te sturen. Ik heb dat nog dezelfde dag gedaan. Dan vrijdag, gisteren, heb ik de modem terug gekregen via post. Dus 5.13€ aan post + een week zonder telefonie, niet echt slecht voor dommel. Eind goed al goed?
Vorige maandag belde tech support me op en vroeg me om de modem terug op te sturen. Ik heb dat nog dezelfde dag gedaan. Dan vrijdag, gisteren, heb ik de modem terug gekregen via post. Dus 5.13€ aan post + een week zonder telefonie, niet echt slecht voor dommel. Eind goed al goed?
- jaker
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
- Bedankt: 81 keer
Broli, blij voor jou dat het zo goed is gelopen, maar mag ik je een tip geven? Leest dit topic eens goed door: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=57&t=26547
Daarmee kan je je VoIP paswoord uit je fritzbox achterhalen. Indien je dan later nog eens problemen ondervindt, kan je gewoon een andere VoIP modem/router gebruiken dan die Fritzbox 7113. Of beter nog, kan je die fritzbox meteen opzij zetten, met een andere modem/router zal je een stabielere internet+telefonie verbinding hebben.
Daarmee kan je je VoIP paswoord uit je fritzbox achterhalen. Indien je dan later nog eens problemen ondervindt, kan je gewoon een andere VoIP modem/router gebruiken dan die Fritzbox 7113. Of beter nog, kan je die fritzbox meteen opzij zetten, met een andere modem/router zal je een stabielere internet+telefonie verbinding hebben.
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
ik heb vorige week ook weer last gehad met mijn cityline modem.
rukerneltool to the rescue.
Met die tool kan je alle settings wissen en een cleane firmware terug zetten. Met een gewone reset to factory settings wist hij niet alle settings en als dommel er dan toevallig een verkeerde gepushed heeft, zit je nog met de gebakken peren.
Je kan na de flash ook de dsl settings zelf zetten, alsook de provider-firmware en provider-settings update disablen.
Voorlopig werkt mijn box weer en kunnen ze zelf geen updates pushen. Hopelijk houdt hij het nu wat langer uit.
rukerneltool to the rescue.
Met die tool kan je alle settings wissen en een cleane firmware terug zetten. Met een gewone reset to factory settings wist hij niet alle settings en als dommel er dan toevallig een verkeerde gepushed heeft, zit je nog met de gebakken peren.
Je kan na de flash ook de dsl settings zelf zetten, alsook de provider-firmware en provider-settings update disablen.
Voorlopig werkt mijn box weer en kunnen ze zelf geen updates pushen. Hopelijk houdt hij het nu wat langer uit.