Fibernet: modem/only versus modem/router
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
- Contacteer:
Dacht gelezen te hebben dat dit NIET het geval was (dus dat je hier niet voor moest bijbetalen).
Nu ja, ik zit zelf met problemen ivm de modem/router & voip. Misschien dat ik in de loop van volgende week (als het probleem nog niet gefixt is), ook eens ga vragen achter een modem-only.
Maar aangezien dit hun fout is, ga ik hier vanzelfsprekend niet voor betalen.
Nu ja, ik zit zelf met problemen ivm de modem/router & voip. Misschien dat ik in de loop van volgende week (als het probleem nog niet gefixt is), ook eens ga vragen achter een modem-only.
Maar aangezien dit hun fout is, ga ik hier vanzelfsprekend niet voor betalen.
- Kitt
- Elite Poster
- Berichten: 1004
- Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
- Twitter: kitt1977
- Locatie: ON4TOP
- Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
- Bedankt: 45 keer
- Contacteer:
Tja... dus als je via internet je camera's af en toe es wil bekijken mag dat ook niet ? ( is ook een webserver é )jeanke81 schreef:Vergeet het maar als je een modem met ingebouwde router hebt (zoals 99,9% van de Fibernetklanten). Ik heb hetzelfde probleem met dyndns en krijg geen modem-only want in de Algemene Voowaarden staat blijkbaar dat je geen webserver thuis mag hebben draaien.Dakurt71 schreef:onze nieuwbouw is af en wij zijn verhuisd, telenet is al ...
Of remote desktop naar je pc .. is ook een vorm van een server ...
Nu wat kriske zegt is ook wel waar .. bij belgacom kan jer ervoor kiezen om poort 80 & 443 ( https ) wel open te zetten bij de E-services .
Ongedacht wel abonnement je hebt ... bij Telenet mag je dat vergeten tenzijn je een fixed ip hebt ( Fibernet 60 business )
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Dan moet de klant ook nog investeren in een vpn server...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Kunnen we a.u.b. terug on-topic gaan.krisken schreef: Ach één tip voor iedereen : kijk of je een vdsl met een 30mbit kan krijgen. Dit is zeker niet traag (ok, FN 60 is sneller...maar met welke gevolgen?) en je poorten etc zijn vrij zoals het hoort...
Deze tread gaat over de verschillen tussen de Telenet Home Gateway (router) en de modem/only.
Niet over de discussie Telenet versus DSL.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Denk dat de verschillen intussen duidelijk zijn vanaf de eerste post.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Premium Member
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
- Locatie: wervik
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 6 keer
Er moet dus een nieuwe modem(/router) komen. Maar ben nu eigenlijk aan het denken: alles gaat terecht komen op mijn Windows Home Server (mijn documenten en alle camera beelden). Dan heb ik in principe genoeg met een simpele port forward om via RDP de server te bereiken. Dan voldoet de modem/router eigenlijk voor mij.ikzelf schreef:Hoewel ik in principe niets tegen een all-in-one modem zou hebben, werk ik nog redelijk veel met dyndns ivm bewakingscamera en een kleine file server.
Ipv te moeten zagen om een modem-only zou het simpelste gewoon zijn dat ik mijn huidige modem kan behouden. Hierbij dus de vraag of dit mogelijk zou zijn?
Of is dit niet zo simpel als ik denk?
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 21 feb 2011, 14:38
Wat Dyndns betreft zat ik met een vraagje:
als ik het goed begrijp, is er in een dubbel-NAT scenario een probleem om DynDNS te updaten wanneer de interne router de DynDNS configuratie bevat. Gebeurt hetzelfde ook wanneer een update client van DynDNS wordt gebruikt op één van de pc's van het interne netwerk??
Ik veronderstel van wel, aangezien ik vermoed dat in beide gevallen het door de telenet router uitgereikte 109.168.0.x IP van de interne router als WAN IP zal worden aanzien en dat daarin het probleem ligt. Maar mocht ik in die veronderstelling verkeerd zijn, dan kan de update client mss toch uitkomst bieden?
als ik het goed begrijp, is er in een dubbel-NAT scenario een probleem om DynDNS te updaten wanneer de interne router de DynDNS configuratie bevat. Gebeurt hetzelfde ook wanneer een update client van DynDNS wordt gebruikt op één van de pc's van het interne netwerk??
Ik veronderstel van wel, aangezien ik vermoed dat in beide gevallen het door de telenet router uitgereikte 109.168.0.x IP van de interne router als WAN IP zal worden aanzien en dat daarin het probleem ligt. Maar mocht ik in die veronderstelling verkeerd zijn, dan kan de update client mss toch uitkomst bieden?
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 21 feb 2011, 14:38
^ok thx, dan is dit geen probleem voor mij aangezien ik toch een pc 24/7 laat lopen
Zit ik persoonlijk wel nog verveeld met het feit dat het allemaal goed en wel is dat je je interne router in DMZ van de telenet router kan zetten, maar dat je geen fixed IP's vanuit de telenet router kan assignen op basis van Mac address.
Als je interne router dus bij een reboot een ander IP krijgt toegewezen door de telenet router, dan moet je dus iedere keer ook manueel je DMZ gaan aanpassen in de telenet router...
Zit ik persoonlijk wel nog verveeld met het feit dat het allemaal goed en wel is dat je je interne router in DMZ van de telenet router kan zetten, maar dat je geen fixed IP's vanuit de telenet router kan assignen op basis van Mac address.
Als je interne router dus bij een reboot een ander IP krijgt toegewezen door de telenet router, dan moet je dus iedere keer ook manueel je DMZ gaan aanpassen in de telenet router...
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Je kan die interne router toch ook een fixed IP geven in het juiste subnet ?
De meeste routers hebben die mogelijkheid !
De meeste routers hebben die mogelijkheid !
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Kitt
- Elite Poster
- Berichten: 1004
- Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
- Twitter: kitt1977
- Locatie: ON4TOP
- Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
- Bedankt: 45 keer
- Contacteer:
Ge zou Telenet eigenlijk 5 frank geven ....
Vorige week zijn ze bij iemand de modem gaan verplaatsen zogezegd ( ander aansluiting in een bedrijf ) .
Die mens belt nu doodleuk dat niks meer werkt remote ... juist ja ze hebben WEERAL een wifi modem geplaatst ..
Die techniekers trekken zich geen zak aan van de bestaande infrastructuur echt triestig ... zal nu proberen die DMZ te activeren voorlopig .
Maar ook weer hier het probleem Dyndns updaten via de Linksys router werkt niet ..geeft een 192.168.0.x door naturlijk .
Maar ze zullen nog es GRATIS mogen terug komen met een modem only allesins
Zoiets is gewoon dubbel werk en kost Telenet handen vol geld pfff
Vorige week zijn ze bij iemand de modem gaan verplaatsen zogezegd ( ander aansluiting in een bedrijf ) .
Die mens belt nu doodleuk dat niks meer werkt remote ... juist ja ze hebben WEERAL een wifi modem geplaatst ..
Die techniekers trekken zich geen zak aan van de bestaande infrastructuur echt triestig ... zal nu proberen die DMZ te activeren voorlopig .
Maar ook weer hier het probleem Dyndns updaten via de Linksys router werkt niet ..geeft een 192.168.0.x door naturlijk .
Maar ze zullen nog es GRATIS mogen terug komen met een modem only allesins
Zoiets is gewoon dubbel werk en kost Telenet handen vol geld pfff
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 21 feb 2011, 14:38
ja, maar het is toch beter dat dit vanuit de telenet router gebeurt?philippe_d schreef:Je kan die interne router toch ook een fixed IP geven in het juiste subnet ?
De meeste routers hebben die mogelijkheid !
Je kan wel een static ip instellen op je interne router (of op een pc rechtstreeks achter de telenet router bvb) maar dan kan het zijn dat als je toestel uitstaat, de DHCP van de telenet router dit IP weggeeft aan een ander toestel. Dat lijkt me vragen om conflicten.
Veel beter lijkt het me dat ze static IP's toe zouden laten op basis van Mac address in de telenet router configuratie.
Of zie ik iets verkeerd?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Met vaste IP adressen kan je conflicten vermijden, door een IP adres te kiezen binnen het subnet, maar buiten de DHCP range. Voorbeeld:
als de DHCP range ingesteld staat op 192.168.0.2 tot en met 192.168.0.100, dan zijn alle adressen >100 vrij.
als de DHCP range ingesteld staat op 192.168.0.100 tot en met 192.168.0.199, dan zijn alle adressen <100 en >200 vrij.
Neem bijvoorbeeld: 192.168.0.250, krijg je nooit conflicten ...
als de DHCP range ingesteld staat op 192.168.0.2 tot en met 192.168.0.100, dan zijn alle adressen >100 vrij.
als de DHCP range ingesteld staat op 192.168.0.100 tot en met 192.168.0.199, dan zijn alle adressen <100 en >200 vrij.
Neem bijvoorbeeld: 192.168.0.250, krijg je nooit conflicten ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 21 feb 2011, 14:38
Hi & thx again
Weer iets bijgeleerd!
Maar ik dacht niet dat je met de telenet router een range kan bepalen voor z'n dhcp via de 'mijn telenet' pagina en als dusdanig kan je je eigen router niet in het subnet buiten de dhcp range van de telenet router plaatsen.
Dan zit je dus nog altijd met het probleem dat het IP van je eigen router al bezet kan zijn bij een eventuele reboot en je dus constant IP's in de eigen router en in de DMZ van de telenet router moet zitten wijzigen.
Of ben ik opnieuw iets over het hoofd aan het zien?
Weer iets bijgeleerd!
Maar ik dacht niet dat je met de telenet router een range kan bepalen voor z'n dhcp via de 'mijn telenet' pagina en als dusdanig kan je je eigen router niet in het subnet buiten de dhcp range van de telenet router plaatsen.
Dan zit je dus nog altijd met het probleem dat het IP van je eigen router al bezet kan zijn bij een eventuele reboot en je dus constant IP's in de eigen router en in de DMZ van de telenet router moet zitten wijzigen.
Of ben ik opnieuw iets over het hoofd aan het zien?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
In theorie heb je gelijk, maar ....
- - hoewel je de range via "Mijn Telenet" niet kan wijzigen, zal deze pool toch wel niet oneindig groot zijn, dus in de praktijk waarschijnlijk 1-100, of 100-200 ?
- de kans is groot dat bij een reboot alle Ip's "vergeten" zijn, en dat hij terug begint vanaf de eerste in de pool.
- als je een IP neemt zoals in mijn voorbeeld (192.168.0.250) is de kans zéér klein dat dit adres ook nog eens door de router uitgegeven wordt (tenzij je al 248 PC's hebt staan)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Plus Member
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 14 jan 2011, 11:42
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 17 keer
Ik heb op mijn modem slechts 2 devices aangesloten: PC - kreeg .100 en GSM (WiFi) - kreeg .233... Zit niet echt een logica in, maar ze krijgen 't welk altijd opnieuw, zelfs na een reset!
Al mijn posts zijn 100% Ambroos en 0% mijn werkgever.
- Kitt
- Elite Poster
- Berichten: 1004
- Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
- Twitter: kitt1977
- Locatie: ON4TOP
- Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
- Bedankt: 45 keer
- Contacteer:
Daarnet gebeld met de business klantendienst ( 015/33.22.66 ) voor een modem only .
Vroegen ook eerst of ik die dmz etc al geprobeerd heb etc .. uitgelegd dat ik een publiek ip wilde op router bij die klant ( zoals vroeger )
Was geen probleem hij vulde alles van motivatie waarom ik modem only wenste in dossier in , morgen komen ze modem reeds omwisselen naar een 6120 Motorola .
Vroegen ook eerst of ik die dmz etc al geprobeerd heb etc .. uitgelegd dat ik een publiek ip wilde op router bij die klant ( zoals vroeger )
Was geen probleem hij vulde alles van motivatie waarom ik modem only wenste in dossier in , morgen komen ze modem reeds omwisselen naar een 6120 Motorola .
Bel naar klantendienst.
Duidelijk gezegd dat ik Belgacom klant ben, maar best wil overstappen naar FN40 maar moet ABSOLUUT 6120E modem hebben...
"Geen probleem, Mijnheer. Wanneer mag de technieker langskomen ?" Afspraak gemaakt, deze man is net de deur uit, en ik ben in het bezit van FN40 met 6120E modem. Moest wel (telefonisch)uitleggen aan technische dienst, die de technieker opbelde owv vereiste modem, waarom ik deze wou. Uitleg gegeven dat ik reeds over bestaand netwerkbeschik en veelvuldig gebruik maak van FTP en VoIP en dat was Ok voor hun.
Dus ik zo snel ik kon naar speednet.net om test te doen en dit was het resultaat :
[Mod Edit] speedtest resultaten naast elkaar gezet ipv onder elkaar
Duidelijk gezegd dat ik Belgacom klant ben, maar best wil overstappen naar FN40 maar moet ABSOLUUT 6120E modem hebben...
"Geen probleem, Mijnheer. Wanneer mag de technieker langskomen ?" Afspraak gemaakt, deze man is net de deur uit, en ik ben in het bezit van FN40 met 6120E modem. Moest wel (telefonisch)uitleggen aan technische dienst, die de technieker opbelde owv vereiste modem, waarom ik deze wou. Uitleg gegeven dat ik reeds over bestaand netwerkbeschik en veelvuldig gebruik maak van FTP en VoIP en dat was Ok voor hun.
Dus ik zo snel ik kon naar speednet.net om test te doen en dit was het resultaat :
[Mod Edit] speedtest resultaten naast elkaar gezet ipv onder elkaar
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Toevallig Kaspersky draaien?
Zet uw virusscanner eens af voor de duratie van uw speedtest. Dat geeft anders vertekende downloadsnelheden.
Zet uw virusscanner eens af voor de duratie van uw speedtest. Dat geeft anders vertekende downloadsnelheden.
Je kan toch ook altijd op de PC zelf bij de netwerkinstellingen het gewenste IP adres ingeven? Zelfs al staat de router ingesteld als DHCP en zelfs al valt dit IP adres binnen de range, dan nog zal je altijd dat IP adres krijgen van de DHCP. (is toch mijn ervaring - als het adres nog vrij is natuurlijk - best niet hetzelfde IP adres kiezen als dat van je router ). 't Is natuurlijk beter als je dat kan instellen in de modem zelf, vooral voor om de reden van het gemak van centraal beheer, maar gezien de meeste mensen geen tientallen PC's thuis hebben hangen in hetzelfde netwerk, maar hoogstens twee-drie, is dat nu ook niet ZO veel werk om dat eens in te stellen per PC.philippe_d schreef:In theorie heb je gelijk, maar ....Gewoon doen: zoek a.u.b. toch geen probleem waar er in de praktijk hoogstwaarschijnlijk geen probleem is !!!
- - hoewel je de range via "Mijn Telenet" niet kan wijzigen, zal deze pool toch wel niet oneindig groot zijn, dus in de praktijk waarschijnlijk 1-100, of 100-200 ?
- de kans is groot dat bij een reboot alle Ip's "vergeten" zijn, en dat hij terug begint vanaf de eerste in de pool.
- als je een IP neemt zoals in mijn voorbeeld (192.168.0.250) is de kans zéér klein dat dit adres ook nog eens door de router uitgegeven wordt (tenzij je al 248 PC's hebt staan)
Vandaag technieker over de vloer gehad voor installatie FN40 en telefonie.
Had reeds vooraf (via site bij bestelling) doorgegeven dat ik een modem only wou.
Voor technieker (zeer vriendelijke mens) begon gebraagd om model 6120.
"Geen probleem meneer, als u dat wenst" en dat was het. Heeft zelf niet gebeld naar Telenet.
Alles geïnstalleerd, ook nog switch voor DTV en dat was het. Een ex-skynet gebruiker en nu zeer tevreden Telenet gebruiker.
Had reeds vooraf (via site bij bestelling) doorgegeven dat ik een modem only wou.
Voor technieker (zeer vriendelijke mens) begon gebraagd om model 6120.
"Geen probleem meneer, als u dat wenst" en dat was het. Heeft zelf niet gebeld naar Telenet.
Alles geïnstalleerd, ook nog switch voor DTV en dat was het. Een ex-skynet gebruiker en nu zeer tevreden Telenet gebruiker.
-
- Premium Member
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
- Locatie: wervik
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 6 keer
Had tijdens bestelling online aangegeven dat ik enkel modem wou, geen router. Madamke belde om te zeggen dat het alles in één was. Had me beetje verkeerd uitgedrukt eigenlijk Toen gezegd dat ik enkel modem wou, geen modem/router. Antwoord was "geen probleem" zonder meer uitleg te vragen.
Technieker stond hier vanmorgen aan de deur met een modem, geen modem/router
Technieker stond hier vanmorgen aan de deur met een modem, geen modem/router
Na alle verhalen gelezen te hebben over het hele modem-only gebeuren, toch maar de stap genomen om over te schakelen van TurboNetXL naar Fibernet 60.
Uiteraard wilde ik ook enkel een modem-only zonder het hele router/wifi prul. Ik naar de Business klantendienst gebeld en hen vertelt dat ik graag wilde overschakelen naar Fibernet 60, maar enkel een modem-only wilde hebben. Geen probleem, ik noteer het erbij, maar zeg het nog wel eens tegen de technieker en als hij er 1 bij heeft installeert ie die.
Ik OK, wanneer kan ie langs komen, liefst zo vlug mogelijk. De meneer van de klantendient: past deze avond tussen 17:00 en 20:00 u? Ik zeg geen enkel probleem.
Dit gesprek speelde zich af rond 15:16.
1 uur later rijdt de Telenet technieker achterom hij stapt uit, ik wandel hem tegemoet en groet hem, ik vertel hem dan ook dat ik een modem-only gevraagd had, hier wist ie niks van, maar was geen enkel probleem, hij moest enkel "een reden" hebben om eventjes naar telenet te mailen, hij deed zijn mail en begon direct met het plaatsen, even nadien krijgt ie een sms van Telenet dat het geen probleem was. De technieker begreep de situatie ook direct en was zelf voorstander van een modem-only.
De reden dat ze liever een router/wifi plaatsen is volgens hem omwille van stock, ze hebben minder modem-only's ter beschikking, hij had er nog maar 3 bij.
Iets voor 17:00 is alles werkend en wandelt de technieker terug richting bestelwagen.
Dus tussen het bellen van de klantendient en een werkend modem-only te hebben met FiberNet 60 heeft in mijn geval 2 uur geduurd.
Ze kunnen ook vlug zijn bij Telenet.
Resultaat:
Uiteraard wilde ik ook enkel een modem-only zonder het hele router/wifi prul. Ik naar de Business klantendienst gebeld en hen vertelt dat ik graag wilde overschakelen naar Fibernet 60, maar enkel een modem-only wilde hebben. Geen probleem, ik noteer het erbij, maar zeg het nog wel eens tegen de technieker en als hij er 1 bij heeft installeert ie die.
Ik OK, wanneer kan ie langs komen, liefst zo vlug mogelijk. De meneer van de klantendient: past deze avond tussen 17:00 en 20:00 u? Ik zeg geen enkel probleem.
Dit gesprek speelde zich af rond 15:16.
1 uur later rijdt de Telenet technieker achterom hij stapt uit, ik wandel hem tegemoet en groet hem, ik vertel hem dan ook dat ik een modem-only gevraagd had, hier wist ie niks van, maar was geen enkel probleem, hij moest enkel "een reden" hebben om eventjes naar telenet te mailen, hij deed zijn mail en begon direct met het plaatsen, even nadien krijgt ie een sms van Telenet dat het geen probleem was. De technieker begreep de situatie ook direct en was zelf voorstander van een modem-only.
De reden dat ze liever een router/wifi plaatsen is volgens hem omwille van stock, ze hebben minder modem-only's ter beschikking, hij had er nog maar 3 bij.
Iets voor 17:00 is alles werkend en wandelt de technieker terug richting bestelwagen.
Dus tussen het bellen van de klantendient en een werkend modem-only te hebben met FiberNet 60 heeft in mijn geval 2 uur geduurd.
Ze kunnen ook vlug zijn bij Telenet.
Resultaat:
Dat vondt ik ook, hier eventjes nog een voor en na.
Voor upgrade, TurboNetXL:
Na upgrade, Fibernet 60:
Aan de tijdsindicatie zie je duidelijk dat het snel gegaan is, nu voor een mobiel nummer over te dragen hebben ze wel 3 weken nodig gehad...
Voor upgrade, TurboNetXL:
Na upgrade, Fibernet 60:
Aan de tijdsindicatie zie je duidelijk dat het snel gegaan is, nu voor een mobiel nummer over te dragen hebben ze wel 3 weken nodig gehad...
- Dafke
- Elite Poster
- Berichten: 2755
- Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Ik ben benieuwd..
Ik gebruik mijn VPN met IPSEC in dezelfde range, dus dit zou niet werken met modem/router.
Duidelijk uitgelegd aan de juffrouw aan de andere kant van de lijn bij het maken van de afspraak.
De technieker komt vandaag tussen 08-13u dus ik ben benieuwd
Mijn huidige snelheid op Expressnet +:
Ik gebruik mijn VPN met IPSEC in dezelfde range, dus dit zou niet werken met modem/router.
Duidelijk uitgelegd aan de juffrouw aan de andere kant van de lijn bij het maken van de afspraak.
De technieker komt vandaag tussen 08-13u dus ik ben benieuwd
Mijn huidige snelheid op Expressnet +:
- Dafke
- Elite Poster
- Berichten: 2755
- Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Ik heb dus geen enkel probleem gehad om de modem te krijgen zonder router (alhoewel dat dit type bij de technieker bijna uitgeput was)..
Deze middag rond 13u hadden we iets van 38 Mbps, rechtstreeks op de switch.
Nu is het al veel minder, 's avonds krijgen we hier in de buurt blijkbaar last van tragere verbinding (al is de ping wel netjes). Dus de resultaten van Fibernet 40:
Deze middag rond 13u hadden we iets van 38 Mbps, rechtstreeks op de switch.
Nu is het al veel minder, 's avonds krijgen we hier in de buurt blijkbaar last van tragere verbinding (al is de ping wel netjes). Dus de resultaten van Fibernet 40:
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Dat is een schoonheids foutje natuurlijk, fibernet is docsis 3.0
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Dat staat er gewoon hardcoded... ze vonden dat waarschijnlijk cool om te tonenDafke schreef:Technologie EURODOCSIS 1.1
Hallo,
Ik lees hier heel wat zaken betreffende DMZ, extra router, enkel modem, modem/router, ...
Ik heb het volgende, een modem router en een nieuw aangekocht d-link dir-855.
Ik wil op de dir-855 al mijn computers aansluiten alsook via de wireless ipad/iphone...
Hoe begin ik aan die config?
Alvast bedankt!
Matthias
Ik lees hier heel wat zaken betreffende DMZ, extra router, enkel modem, modem/router, ...
Ik heb het volgende, een modem router en een nieuw aangekocht d-link dir-855.
Ik wil op de dir-855 al mijn computers aansluiten alsook via de wireless ipad/iphone...
Hoe begin ik aan die config?
Alvast bedankt!
Matthias
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
We zullen de hele uitleg niet meer geven, alles staat in een apart topic _ klik op onderstaande linkwebmatje schreef:Hallo,
Ik lees hier heel wat zaken betreffende DMZ, extra router, enkel modem, modem/router, ...
Ik heb het volgende, een modem router en een nieuw aangekocht d-link dir-855.
Ik wil op de dir-855 al mijn computers aansluiten alsook via de wireless ipad/iphone...
Hoe begin ik aan die config?
Alvast bedankt!
Matthias
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... euwe+modem
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727