Ik heb sinds ongeveer 15 maand BGC internet favorite + BGC TV.
1jaar lang geen probleem: mijn download snelheid was altijd rond de 7mb (helaas geen vdsl2 beschikbaar...)
ik zat op down stream 9mb (9xxx kbps)
maar sinds enkele maanden kan ik niet meer deftig surfen, en op BGC TV kunnen we echt NIKS meer deftig bekijken (het blijft om de paar seconden hangen...)
192.168.1.1 ---> ik heb net gezien dak nu op down stream 5mb zit (5467 kbps om exact te zijn)
wat kan ik het best doen om terug een deftig product te krijgen (het ding waarvoor ik dus betaal...) ?
alvast bedankt
Internet + BGC TV, en toch verlagen ze mijn profiel !!!
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
bellen en vragen om uw vroeger profiel terug te krijgen.
Indien ze niet willen vragen de nodige papieren te sturen om op te zeggen.
Indien ze niet willen vragen de nodige papieren te sturen om op te zeggen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Elite Poster
- Berichten: 2385
- Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
- Locatie: nevele
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
Rustig blijven en vriendelijk dan krijg je meestal je goesting!Shekeer schreef:ik heb al meerdere keren gebeld maar wordt continu doorverbonden enz... tot als ik zot word
is er geen mail adres om zulke problemen te melden ?
Enja komen ze niet met een oplossing dreigen met opzeggen want je bent niet meer onder contract.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Eerst en vooral: een Internet Favorite (het "ding waarvoor je betaalt") heeft géén zin als je geen VDSL2 hebt (tenzij je niet toekomt met 50GB download). Je kan dus al om te beginnen 10.5€ per maand sparen door te downgraden naar Internet Comfort (32.92€ ipv 43.46€).
Downgraden kost wel éénmalig 6.20€ swapkosten, en je hebt terug een jaarcontract.
Wat betreft je snelheid: helpdesk bellen (0800 22700), of je lijnnummer eens doorgeven (per PB) aan één van de BGC techniekers hier op het Forum. Check ook eens je binnenbekabeling, splitters, enz...
Downgraden kost wel éénmalig 6.20€ swapkosten, en je hebt terug een jaarcontract.
Wat betreft je snelheid: helpdesk bellen (0800 22700), of je lijnnummer eens doorgeven (per PB) aan één van de BGC techniekers hier op het Forum. Check ook eens je binnenbekabeling, splitters, enz...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Eerst en vooral, 5467 kbps is geen profiel. Dus je staat waarschijnlijk nog altijd op 9mbit profiel maar om één of andere reden haal je die snelheid niet.
Controleer eerst uw binneninstallatie. Als je telefoons hebt, trek deze dan eens uit en test zo uw snelheid nog eens. Als je geen telefoonabonnement hebt, dan kan je nog altijd eens luisteren met een telefoontoestel waar je de modem normaal aansluit. Je moet dan een bezettoon horen, zoniet is er zeker iets mis met de lijn. Stuur eventueel je nr of login door dan kan ik vanavond een lijntest doen.
Controleer eerst uw binneninstallatie. Als je telefoons hebt, trek deze dan eens uit en test zo uw snelheid nog eens. Als je geen telefoonabonnement hebt, dan kan je nog altijd eens luisteren met een telefoontoestel waar je de modem normaal aansluit. Je moet dan een bezettoon horen, zoniet is er zeker iets mis met de lijn. Stuur eventueel je nr of login door dan kan ik vanavond een lijntest doen.
gisteren en vandaag verschillende keren gebeld en terug opgebeld geweest etc.
geen problemen met uw lijn zeiden ze...
ze raadden me aan om over te stappen naar vdsl2 (wat in mijn straat net beschikbaar is)
ben vandaag een bbox2 gaan halen, ze zeiden dat alles automatisch ging, maar snelheid is nog altijd rond de 3MB...
mijn binnen bekabeling is zeer simpel en zeer netjes georganiseerd, daar zal het ook niet aan liggen volgens mij
edit: ik vroeg aan de helpdesk + aan de verkoper bij BGC of er iets moest veranderen aan de splitter (full rate splitter in de kelder, vanwege alarminstallatie), maar hun antwoord was neen...
geen problemen met uw lijn zeiden ze...
ze raadden me aan om over te stappen naar vdsl2 (wat in mijn straat net beschikbaar is)
ben vandaag een bbox2 gaan halen, ze zeiden dat alles automatisch ging, maar snelheid is nog altijd rond de 3MB...
mijn binnen bekabeling is zeer simpel en zeer netjes georganiseerd, daar zal het ook niet aan liggen volgens mij
edit: ik vroeg aan de helpdesk + aan de verkoper bij BGC of er iets moest veranderen aan de splitter (full rate splitter in de kelder, vanwege alarminstallatie), maar hun antwoord was neen...
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Rustig afwachten tot ze je op VDSL2 overzetten.
Dat gaat niet zomaar automatisch, door er een BBox2 op aan te sluiten.
Een Belgacom technieker moet jouw lijn op de ROP overzetten naar VDSL.
Dat gaat niet zomaar automatisch, door er een BBox2 op aan te sluiten.
Een Belgacom technieker moet jouw lijn op de ROP overzetten naar VDSL.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1599
- Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 51 keer
Zéér correcte opmerking die ik een jaar terug al maakte! Helaas zijn de "packs" enkel te verkrijgen met Internet Favorite... Voor de mensen die geen VDSL2 beschikbaar hebben is het jammer maar helaas... Volle pot betalen en toch niet Internet Favorite krijgen! 't Alternatief om apart TV + Telefonie + Internet Comfort te nemen is helaas duurder dan het pack.philippe_d schreef:Eerst en vooral: een Internet Favorite (het "ding waarvoor je betaalt") heeft géén zin als je geen VDSL2 hebt (tenzij je niet toekomt met 50GB download). Je kan dus al om te beginnen 10.5€ per maand sparen door te downgraden naar Internet Comfort (32.92€ ipv 43.46€).
Downgraden kost wel éénmalig 6.20€ swapkosten, en je hebt terug een jaarcontract.
//EDIT:
Ik moet mezelf verbeteren: Het lijkt erop dat sinds de laatste "boost" de packs wel degelijk verkrijgbaar zijn met Internet Comfort. Straks even proberen te downgraden en zo weer 10€ besparen
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
* "simpel en netjes georganiseerd" is niet genoeg: het moet ook goed zijn en volgende regels (geen aftakkingen, geen oxidatie, goede verbindingen) ...Shekeer schreef:mijn binnen bekabeling is zeer simpel en zeer netjes georganiseerd, daar zal het ook niet aan liggen volgens mij
edit: ik vroeg aan de helpdesk + aan de verkoper bij BGC of er iets moest veranderen aan de splitter (full rate splitter in de kelder, vanwege alarminstallatie), maar hun antwoord was neen...
* ook voor de full rate splitter dezelfde opmerking: de splitter is maar goed .... als hij correct aangesloten is !
Dus nogmaals herhalen wat hierboven al meermaals gezegd is: binnenbekabeling controleren !!
Een goede check om een slechte binnenbekabeling uit te sluiten is:
- - ontkoppel de binnenbekabeling van de Belgacom intro.
- zet je modem direct op de Belgacom intro, en test je snelheid.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ik zal het zo zeggen dan; ik heb hier praktisch geen binnen bekabeling, de modem staat direct aan de BGC intro...
die full-rate splitter staat er al 2-3 jaar, en tot een paar maand gelede was alles in orde, dus het probleem zal niet bij mij liggen
ik zal morgen eens bellen...
die full-rate splitter staat er al 2-3 jaar, en tot een paar maand gelede was alles in orde, dus het probleem zal niet bij mij liggen
ik zal morgen eens bellen...
-
- ISP Official
- Berichten: 333
- Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
- Twitter: proximus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 106 keer
- Contacteer:
Beste Shekeer,
als u niet meer de synchronisatiesnelheid haalt van voordien, is er inderdaad ergens iets wat dat veroorzaakt. Dit kan ergens een verlies zijn op de lijn of op het gedeelte bij u thuis (splitters, binnenbekabeling, ...) .
Hopelijk heeft u ondertussen contact gehad met iemand van de storingen? Indien niet, mag je me via een privé-bericht je telefoonnummer (lijnnummer) of login doorsturen zodanig dat onze technische dienst dit kan nakijken.
Mvg
Eva van Belgacom
als u niet meer de synchronisatiesnelheid haalt van voordien, is er inderdaad ergens iets wat dat veroorzaakt. Dit kan ergens een verlies zijn op de lijn of op het gedeelte bij u thuis (splitters, binnenbekabeling, ...) .
Hopelijk heeft u ondertussen contact gehad met iemand van de storingen? Indien niet, mag je me via een privé-bericht je telefoonnummer (lijnnummer) of login doorsturen zodanig dat onze technische dienst dit kan nakijken.
Mvg
Eva van Belgacom
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.