XOIP fax nummer van ex-Tiscali klanten gedumpt ?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
philippe1965
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 jan 2006, 09:19
Locatie: Oost-Vlaanderen

Weet iemand hoe het nu zit met die XOIP fax(-to-email) nummers van ex-Tiscali klanten ?

Tiscali heeft die XOIP dienst en nummers niet aan Scarlet doorverkocht. De huidige web site van XOIP beweert dat zij de ex-Tiscali klanten gaan blijven ondersteunen. Intussen werken de nummers niet. De support van XOIP heeft mij laten weten dat er nog geen akkoord is over die nummers. De support van Scarlet zwijgt in alle talen. Voor mij was het gratis XOIP faxnummer een belangrijke reden om toen voor Tiscali te kiezen. Ik heb geen klagen over de kwaliteit van Scarlet, maar wil wel graag dat XOIP nummer weer zien werken.

Heeft iemand meer inside informatie hierover ?
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Geen 'inside' informatie maar wel algemene informatie.
Scarlet had , nog voor ze tiscali hadden overgenomen , ook zo"n dienst.Heb het toen een paar keer getest en dat werkte prima. Daarna is de dienst offline gegaan voor modernisering , ze zou terugkomen. Scarlet benadrukte dat het om een extra gratis dienst ging en dat de nummers niet verloren gingen gaan. Een hele tijd en een overstap van scarlet premium naar scarlet one later heb ik van die nummer niets meer gehoord.

Maar het zou logisch zijn dat ze hun eigen systeem zouden gebruiken ipv een externe ? xoip. Die nummers veranderen dan wel allemaal natuurlijk :s .
En wanneer het allemaal actief gaat zijn ... jaar stillekes :p
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Gebruikersavatar
philippe1965
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 jan 2006, 09:19
Locatie: Oost-Vlaanderen

Hier is het antwoord van Scarlet dat ik intussen kreeg:

Uw vraag heeft onze onverdeelde aandacht genoten. De fax en voice box is buiten werking gesteld omdat er teveel problemen mee werden gemeld. Momenteel werken we aan een nieuwe dienst waarvan de releasedatum voorlopig onbekend is.
Graag hadden we er op gewezen dat de fax en voicedienst altijd een gratis dienst geweest is, een suplement op de normale dienstverlening waarop scarlet nooit enige garantie heeft op gegeven. Het was in de eerste plaats bedoeld voor klanten die slechts af en toe met fax werkten.
Indien u, bijv omwille van beroepsdoeleinden, frequent fax nodig hebt raden we u aan om een apart faxtoestel aan te schaffen en dit te gebruiken.
De nieuwe fax en voicebox komt er aan maar geniet momenteel de laagste prioriteit.


Ik noem dit een juridisch antwoord, vermomd als een marketing praatje. In de VS noemt men dit B.S. Het gratis XOIP voice/fax nummer was een duidelijke diferentiator voor Tiscali/Scarlet. Het heeft hen allicht een aantal nieuwe klanten opgeleverd. Nu zeggen dat het maar een gratis kers op de taart is komt heel goedkoop over. Ze zijn zich reeds aan het afschermen tegen mogelijke claims. Ik vrees ervoor dat we die dienst nooit meer zullen zien. Mijn vaste contract met Scarlet komt weldra ten einde. Dat komt goed uit.
There are 2 secrets to success. The first one is to never tell all your secrets.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Zelfde antwoord bij mij.
maxicosy
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 jan 2003, 11:43

Xoip is misschien een gratis dienst maar dit wilt daarom niet zeggen dat scarlet zomaar met uw voeten mag spelen!

1)
De laatste berichtgeving die ik van scarlet/tiscali heb ontvangen spreekt over het afschaffen van <Email2phone & SMS Notificatie>. Fax2email & Voice2email blijft dus wel degelijk bestaan!!!

http://72.14.207.104/search?q=cache:Faj ... =clnk&cd=1

2) Verder heeft scarlet het over vele technische problemen. Mijn faxnummer heeft altijd zonder veel problemen gewerkt!

3) Scarlet disabled zomaar zonder enige berichtgeving de gratis fax dienst! Dit is werkelijke een manier van handelen die totaal niet door de beugel kan!

4) Ik wil graag mijn fax nummer terug of eventueel het fax nummer overkopen! Wat zijn de mogelijk opties?!?

Een zeer ontevreden tiscali klant!
Maxi
Gebruikersavatar
philippe1965
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 jan 2006, 09:19
Locatie: Oost-Vlaanderen

Akkoord met maxicosy dat het geen manier van handelen is. Ik heb 5 jaar in de VS geleefd, en daar durven ze zoiets niet, want ze krijgen dan een rechtzaak aan hun been gelapt en dat kan hen pakken geld kosten.

Mijn XOIP faxnummer werkt al een maand of twee niet meer. Ik zal uitzoeken waar ik hierover kan klagen, maar ze houden natuurlijk de deur handig (juridisch) op een kier:

De nieuwe fax en voicebox komt er aan ...
There are 2 secrets to success. The first one is to never tell all your secrets.
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

Effe dit "oude" Topic BUMPEN ..

Ik heb/had reeds 10 jaar een XOIP/PUM nummer bij Tiscali/Scarlet ... ( in mijn telefoon-zone )

Tot augustus 2010 kreeg ik daar geregeld nog een FAX op .. dit terwijl ik al enkel jaren geen Scarlet/Tiscali Klant meer ben .
( heb wel nog klantennummers etc en logins maar geen producten meer )

Maar gezien ik dat nummer nog op diverse papieren staan heb en op een stempel ..

Midden januari heb ik een poging gedaan om dat nummer naar WeePee over te zetten ...
Dit was niet eenvoudig gezien een gratis dienst = geen factuur van .
Heb wel bewijzen ( faxen - emails - stempels - briefhoofden ) dat ik dit nummer al 10 jaar bij me toekomt ..
Vandaag kreeg ik een mailtje van WeePee dat het nummer per 18/02 overgezet wordt . ( chapeau voor WeePee )
Dus ga ik eindelijk weer faxen kunnen ontvangen in pdf op mijn oude pum/xoip nummer .. de 18 euro éénmalige kosten heb ik daar heel graag voor over .
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Blij dat je dit gelukt is!!! Nu hopen dat vele andere volgen!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”