Tips voor nieuwe smartphone?

Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

theduvelking schreef:Dat zal niet gebeuren, gezien het aantal "klonen" die de ronde doen ...

Te veel credit. Alsof Apple de enige echte smartphone met aanraakscherm-bouwer is...
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

theduvelking
Premium Member
Premium Member
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

Lord Utopia schreef:Te veel credit. Alsof Apple de enige echte smartphone met aanraakscherm-bouwer is...


Ik bedoel dat die markt nie meteen zal dichtslibben aangezien iedereen nu touchscreen gsm's bouwt.

Ik zeg ook nergens dat Apple de enige echte is ...
weske
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 19 okt 2004, 14:21
Locatie: antwerpen



Cool, ben benieuwd, heb nu de wildfire 1 en die blijkt toch wel goed te werken.
Gebruikersavatar
rowan
Premium Member
Premium Member
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:35
Locatie: 59GIS0
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer

Bij Androïd wordt google maps als gps gebruikt.
Die kaarten staan die vast op de gsm geinstalleerd? of heb je hiervoor continu verbinding nodig?

Bestaat er evt. een andere gratis gps software voor Android die offline navigatie biedt?
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Voor Google Maps heb je inderdaad verbinding nodig. Niet zo handig als echte GPS dus. Er bestaan community-driven GPS applicaties, maar ze voldoen geen van allen IMHO. En dan heb je nog de betalende apps, waar er een paar fijne tussenzitten (ik denk aan iGo en Navigon).
ooh. shiny.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Een tip, Navigon heeft (tijdelijk) zijn navigatie app voor de Benelux in prijs verlaagd naar 29,95€ (ipv 59,95€).

Persoonlijk heb ik Sygic Mobile Maps, maar hun nieuwe versie 'Aura' lijkt ook wel de moeite te zijn.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Voor Google Maps heb je tegenwoordig enkel een internetverbinding nodig op je vertrekpunt dacht ik. Dat biedt niet heel veel meerwaarde maar kan toch een hulp zijn in sommige gevallen :-)
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

cloink schreef:Voor Google Maps heb je inderdaad verbinding nodig. Niet zo handig als echte GPS dus. Er bestaan community-driven GPS applicaties, maar ze voldoen geen van allen IMHO. En dan heb je nog de betalende apps, waar er een paar fijne tussenzitten (ik denk aan iGo en Navigon).

Igo idd, navigon is/was vrij beperkt.

Ik gebruik liever google maps, zeer duidelijk, verbruik valt goed mee.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Waze is zo'n community-gps. Betalende gps-systemen zijn meestal beter, maar waze is vooral leuk om te gebruiken. En als de community groeit, zal de toepassing ook betere info krijgen.

Momenteel heb ik een Nokia, en gebruik ik Ovi maps in het buitenland, en Waze in Belgiê.
Maar vermits Nokia blijkbaar de kaart van Windows Mobile gaat trekken, zal mijn volgende smartphone ook wel een Android worden.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Hier vind ik meestal wat inspiratie voor een nieuwe smartphone (al wacht ik momenteel nog op Mobilevikings 3G vooraleer ik iets nieuw koop):
http://www.techradar.com/news/phone-and ... day-645440
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

http://www.samsunggalaxy-s2.com/
Samsung Galaxy S2
http://www.bgr.com/2011/02/13/samsung-galaxy-s-ii-hands-on/#.1258-stage-subhero1-2

Afbeelding

dual-core processor, Wi-Fi direct support, HSPA +21 Mbps radio, 1080p HD recording and playback at 30fps, and hardware accelerated encryption — just to name a few. Oh, and who could forget that 4.3-inch Super AMOLED Plus screen
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

En tegen 2012 zitten we met Quadcores in tablets (en misschien wel phones?).

http://www.engadget.com/2011/02/14/qual ... quad-core/

WTFBBQ!
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Duvelking,

ik heb bij mijn weten nergens gezegd dat de iPhone een verschrikkelijk slecht product is in vergelijking met de rechtstreekse concurrentie, maar wat me vooral stoort is dat de "fanboys" Apple de hemel gaat in prijzen - ook als het niet gegrond is. "Apple" heeft de smartphone markt opengebroken met de iPhone? Dat zou kunnen, maar wat je je moet afvragen is of de credit daarvoor volledig voor Apple toe te kennen is of ook deels hun OEMer Foxconn en of er geen algemene plannen waren van diverse producenten om dergelijke producten uit te brengen (en apple gewoon een "exclusive first" had gekregen) ... Per slot van rekening zijn zij diegenen die de hardware hebben ontwikkeld, NIET Apple.

Apple is eigenlijk een verschrikkelijk arrogant bedrijf. Moesten ze een pak klantvriendelijker zijn (zeker t.o.v. dealers die Apple product WILLEN verkopen maar nog geen officieel dealer zijn) en telkens toegeven als er problemen waren met hun producten had ik wellicht veel positiever t.o.v. hen gestaan.

Heb ik overigens ergens beweerd dat Apple exclusief-recht heeft op productie-fouten en op het ontkennen daarvan?
Het fameuze antenne-probleem heb ik enkel als voorbeeld omdat dat velen hiervan gehoord hebben, maar er zijn in het verleden ook problemen geweest met bijvoorbeeld het barsten van plastic op de cube, het verkleuren van plastic, frequent voorkomende problemen met beeldschermen die worden ontkend, problemen met batterijen (maar als ik me niet vergis was dit eigenlijk een probleem van Sony - als batterij-leverancier)...

Ik heb er ook een probleem mee dat je een Apple iPhone officieel gezien in Belgie enkel mag gebruiken met een Mobistar abonnement (ook moesten andere gsm merken dat exclusief doen met 1 operator, maar ik denk niet dat je er veel zal vinden..).

Dat een producent een operator je korting geven op een bundle offer is 1 zaak - dat een producent je VERPLICHT van er een specifieke operator te nemen (behoudens het hacken van de firmware, en dus het nietigen van de garantie) is een heel andere zaak...

En, ja - de EU heeft nog zeer veel werk aan de winkel als het alle bedrijven wil beboeten die aan price-fixing en belemmering van de vrije handel doen.
Apple is zeker niet de enige, maar ze zijn wel een schoolvoorbeeld van een bedrijf dat eens dringend een zware boete zou mogen krijgen (ik kan er nog enkele noemen: Bose, B&W, Denon, ... maar er zijn er VEEL meer)

Mvg,

David
Afbeelding
Génicus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 05 okt 2009, 21:47
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

bij de vorige post moest ik even lachen.
ik heb bij mijn weten nergens gezegd dat de iPhone een verschrikkelijk slecht product is in vergelijking met de rechtstreekse concurrentie, maar wat me vooral stoort is dat de "fanboys" Apple de hemel gaat in prijzen - ook als het niet gegrond is. "Apple" heeft de smartphone markt opengebroken met de iPhone? Dat zou kunnen, maar wat je je moet afvragen is of de credit daarvoor volledig voor Apple toe te kennen is of ook deels hun OEMer Foxconn en of er geen algemene plannen waren van diverse producenten om dergelijke producten uit te brengen (en apple gewoon een "exclusive first" had gekregen) ... Per slot van rekening zijn zij diegenen die de hardware hebben ontwikkeld, NIET Apple.

Euhm, nee? Apple kiest zijn hardware. Zelfs de CPU (de A4) hebben ze zelf ontwikkeld met de chipontwerper die ze gekocht hebben (PA Semi) en met een 2e ontwerper (Intrinsity, hebben ze nu ook gekocht). De batterijtechnologie in hun computers en telefoons hebben ze ook zelf onderzocht, het ontwerp voor de digitaliser van het touchscreen en de glasplaat komt van Fingerworks, dat ze tevens gekocht hebben terwijl dit bedrijf de technologie ontwikkelde. Ze geven de plannen door aan foxconn en die gaan hem bouwen met de specificaties die Apple geeft.

Apple is eigenlijk een verschrikkelijk arrogant bedrijf. Moesten ze een pak klantvriendelijker zijn (zeker t.o.v. dealers die Apple product WILLEN verkopen maar nog geen officieel dealer zijn) en telkens toegeven als er problemen waren met hun producten had ik wellicht veel positiever t.o.v. hen gestaan.

Apple is like een van de klantvriendelijkste bedrijven die ik ooit ben tegengekomen? In welke officiele store wordt je ontvangen door mensen die je de weg lijden in de gigantische winkel? Bij welke officiele store worden er gratis introductiesessies gehouden tot het product elke dag? In welke officiele store laten ze je het toestel eerst van binnen en buiten zien, en leren ze hoe je ermee moet werken? Zo kan ik nog wel dingen opnoemen

Heb ik overigens ergens beweerd dat Apple exclusief-recht heeft op productie-fouten en op het ontkennen daarvan?
Het fameuze antenne-probleem heb ik enkel als voorbeeld omdat dat velen hiervan gehoord hebben, maar er zijn in het verleden ook problemen geweest met bijvoorbeeld het barsten van plastic op de cube, het verkleuren van plastic, frequent voorkomende problemen met beeldschermen die worden ontkend, problemen met batterijen (maar als ik me niet vergis was dit eigenlijk een probleem van Sony - als batterij-leverancier)...

Er zijn genoeg android telefoons met antenne problemen en andere mankementen: de nexus one heeft ook problemen met zijn 3G antenne, de Samsung Galaxy S heeft problemen met zijn GPS antenne, de Motorola DROID en Milestone hun batterijkapje lost veel te makkelijk de HTC EVO heeft enorm veel mankementen (batterij veel te snel leeg, wil soms niet laden, scherm lekt licht en het glas komt los, touch screen reageert niet altijd even goed). Wat computer betreft moet je maar eens zoeken naar de problemen die HP dv laptops hebben met hun ventilator.
Al die dingen komen blijkbaar niet in de media. Waarom?

Ik heb er ook een probleem mee dat je een Apple iPhone officieel gezien in Belgie enkel mag gebruiken met een Mobistar abonnement (ook moesten andere gsm merken dat exclusief doen met 1 operator, maar ik denk niet dat je er veel zal vinden..).

Hein? Das het eerste dat ik erover hoor. Vandaar waarschijnlijk dat hij verkocht wordt zonder simlock enzo

Dat een producent een operator je korting geven op een bundle offer is 1 zaak - dat een producent je VERPLICHT van er een specifieke operator te nemen (behoudens het hacken van de firmware, en dus het nietigen van de garantie) is een heel andere zaak...

Is niet van toepassing in Belgie want de telefoon is simlockvrij. Voor de rest is er in zo ongeveer elk ander land koppelverkoop waar dit bij veel toestellen zo is. (laat daarom koppelverkoop ook in belgie wegblijven)
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Génicus,

proficiat om even te bevestigen dat u een apple fanboy bent ...

1)
De A4 is een ARM Cortex A8 processor in 1 package gebracht met een PowerVR SGX535 en gemaakt op een 45nm process door Samsung.
Apple zal hier écht verschrikkelijk veel zelf aan de hardware gedesigned hebben hoor... Foxconn bouwt een product op basis van componenten die ze aankopen bij derde partijen of zelf maken (Foxconn is ook een connector en PCB producent o.a.). Ik herhaal: Apple is geen fabrikant van hardware. Design is bovendien geen productie. Nvidia designed bijvoorbeeld ook chips (en dat kan je wel echt een chipdesigner noemen in tegenstelling tot Apple) - maar ze laten hun product wel produceren door TSMC ...

2)
Apple is helemaal niet klantvriendelijk t.o.v. dealers die bijvoorbeeld geen "officieel" apple dealer zijn en het willen worden:
- ze willen geen internet-only verkoop
- ze willen enkel nieuwe dealers als er al geen dealer in de regio is en je moet een minimum aantal m2 aan toonzaalruimte exclusief voor apple voorzien
- niet apple-dealers krijgen geen goede voorwaarden, in tegendeel - ze betalen in de praktijk vaak zelfs MEER dan een eindgebruiker in de applestore
- als je als niet officiëel apple dealer een offerte vraagt van 50 stuks voor een marketingactie van een klant, willen ze hiervoor geen betere prijzen geven
- ze beloven je steevast dat ze gaan terugbellen als je een vertegenwoordiger spreekt en ze doen het NOOIT
- ze voeren twijfelachtige benchmarks op invergelijking met een verouderd product ipv. een soortgelijk product er naast te zetten ...

etc.. etc...

En jij noemt deze houding niet arrogant?

Eigenlijk zeggen zij: je moet maar blij zijn dat je onze producten MAG verkopen, wees blij - hier zijn de voorwaarden waaronder dit mag ... (waaronder een bepaalde vaste prijs hanteren in publiciteit --> pricefixing dus).

Ipv.: kunt u a.u.b. ons product verkopen, hoe meer klanten hoe liever?

Ze denken niet op maat van hun klanten, maar ze doen lekker hun eigen zin ... Vroeg of laat gaat dat eens als een boemerang in hun gezicht terugkeren ...

3) Simlockvrij .. hmmm. Yeah right... Verklaar me dan eens even waarom er dan zoveel sites op het net te vinden zijn waarop wordt uitgelegd hoe je je iPhone moet jailbreaken/simlock vrij maken??? Waren er overigens ook geen enorme prijsverschillen tussen de verschillende landen waar men dit toestel kan bekomen??? Jailbreaken is per definitie een schending van je garantie...



3)
Afbeelding
Génicus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 05 okt 2009, 21:47
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

1)
De A4 is een ARM Cortex A8 processor in 1 package gebracht met een PowerVR SGX535 en gemaakt op een 45nm process door Samsung.
Apple zal hier écht verschrikkelijk veel zelf aan de hardware gedesigned hebben hoor... Foxconn bouwt een product op basis van componenten die ze aankopen bij derde partijen of zelf maken (Foxconn is ook een connector en PCB producent o.a.). Ik herhaal: Apple is geen fabrikant van hardware. Design is bovendien geen productie. Nvidia designed bijvoorbeeld ook chips (en dat kan je wel echt een chipdesigner noemen in tegenstelling tot Apple) - maar ze laten hun product wel produceren door TSMC ...

Dus je vertelt nu dat Apple een wit product koopt van foxconn? Dat ze de componenten van hun toestellen niet zelf bij elkaar zoeken? Bullshit.

3) Simlockvrij .. hmmm. Yeah right... Verklaar me dan eens even waarom er dan zoveel sites op het net te vinden zijn waarop wordt uitgelegd hoe je je iPhone moet jailbreaken/simlock vrij maken??? Waren er overigens ook geen enorme prijsverschillen tussen de verschillende landen waar men dit toestel kan bekomen??? Jailbreaken is per definitie een schending van je garantie...

omdat deze mensen hem in het buitenland goedkoper gaan kopen, waar er koppelverkoop is en dus gesubsidieerd met een abonnement? In Belgie koop je een los toestel, in Nederland een toestel met abo. Vandaar het prijsverschil. En jb'en is dat idd. Maar is het rooten dat dan niet? Of custom firmwares installeren? Wat is het verschil daarbij?

Bron: wikipedia
The Apple A4 is a package on package (PoP) system-on-a-chip (SoC) designed by Apple and manufactured by Samsung.[1] It combines an ARM Cortex-A8 CPU with a PowerVR GPU, and emphasizes power efficiency.[2] The chip commercially debuted with the release of Apple's iPad tablet;[3] followed shortly by the iPhone 4 smartphone[4], the 4th generation iPod Touch and the 2nd generation Apple TV.


En ja ik ben Apple fanboy. So? Dat heet men persoonlijke smaak. Ik kom er eerlijk voor uit dat ik niks van android noch google moet hebben, net zoals jij ervoor uitkomt dat jij niks van apple moet hebben? Is dat erg? Nee.
Laatst gewijzigd door Génicus op 14 feb 2011, 18:41, 3 keer totaal gewijzigd.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Voor de geïnteresseerden :
http://tweakers.net/reviews/1995/mwc-samsung-galaxy-s-ii-dubbele-evolutie.html

Review van Samsung Galaxy S II
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

TomVH
Pro Member
Pro Member
Berichten: 368
Lid geworden op: 13 nov 2010, 18:30
Locatie: Zaffelare
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

johcla schreef:Maar vermits Nokia blijkbaar de kaart van Windows Mobile gaat trekken, zal mijn volgende smartphone ook wel een Android worden.


En waarom kiezen voor Android i.p.v. Windows mobile? Wat zijn de specifieke applicaties die je wilt kunnen en niet (gratis) kan met windows mobile?

Tom
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Génicus,

1) Neen, ik zeg u dat Apple niet bijster veel zelf aan de hardware zal gedesigned hebben. In dit geval gaat het veeleer om ODM (original design manufacturing). Canon doet dit bijvoorbeeld ook vaak voor HP. Soms zijn deze inderdaad gebaseerd op bestaande producten of plannen, dat wil niet zeggen dat het bestaand design exact hetzelfde is en er op vraag van een grote klant geen aanpassingen kunnen aan worden gedaan natuurlijk. In dit geval gaat het om een exclusief ontwerp voor de klant Apple. De videocore is van Imagination Technologies (PowerVR Tm.) en de cpu is van ARM - Samsung doet de manufacturing voor Apple van deze SOC. Hardware assemblage en praktische uitwerking / R&D hiervoor zal voor een stuk in handen zijn van Foxconn. Heel wat hardware wordt trouwens gewoon gebouwd op basis van reference designs en aanpassings-opties die door de fabrikanten van de individuele chips ter beschikking worden gesteld. Of denk je nu echt dat Apple het hardware design volledig zelf gedaan heeft? Natuurlijk heeft Apple wel inspraak als het om ODM gaat maar zij zijn dus niet de technici die het product bouwen of al de r&d doen. Apple zal wel R&D doen maar dat zal dan eerder met ergonomie/gebruik mbt. tot de human interface te maken hebben (in relatie met hun software) dan met het hardware design. Natuurlijk zal Apple graag beweren dat ze alles zelf maken... Ze laten ook hun eigen logo op de chips drukken, maar dit is een praktijk die zeer vaak wordt toegepast in de IT industrie... Het is bijgevolg een beetje absurd "Apple" te gaan verheerlijken als producent en het hele verhaal PC vs Apple opnieuw te beginnen vermits Apple computers gewoon PCs ZIJN met een proprietary BIOS & hardware + OS, design behuizing en een prijskaartje dat doorgaans ook gevoelig hoger ligt dan soortgelijke producten op de PC markt ... De tijd dat Apple zelf nog veel hardware bouwde is toch al wel even passé...

2) Ondanks het feit dat Apple een overeenkomst heeft met Mobistar en de losse toestellen zonder die koppeling opvallend veel (lees: abnormaal) duurder zijn dan de simlocked (en dus ook jailbreaked evt. want dat kan je zelf doen) modellen in andere landen ... Officieel is deze gsm enkel exclusief te koop bij Mobistar shops in België. Het is erg dat je je toestel moet gaan cracken(hacken) om aan een betaalbare iPhone te kunnen komen (rooten, jailbreaken, .. of hoe je het wil noemen). Zie 849,00 EUR en 949,00 EUR voor een simlockvrij (gehacked dus) model bij smartphoneshop.be. 639.99 EUR of 749.99 EUR bij Mobistar (simlocked) - een groot verschil, maar hoe je het ook draait of keert - beide zijn VEEL te duur in vergelijking met andere markten en soortgelijke (of zelfs betere) toestellen ... In de USA kosten deze toestellen respectievelijk $199 of $299 met contract van AT&T of Verizon. Ik kan nog aannemen dat er een prijsverschil is op basis van de 21% BTW, bebat kost, kortere supply chain naar de USA etc... Maar dit verschil in prijs is toch ENORM - men kan hier zelfs spreken van woekeren, zelfs al gaat het om een bundle verkoop... Waar klopt hier het plaatje niet?

Voor alle duidelijkheid, er zijn producten van Apple die niet slecht zijn van kwaliteit en afwerking en Apple heeft wel degelijk soms eens een goed idee - maar waar ik dus absoluut wel een probleem mee heb zijn volgende:

- overdreven Apple-worshipping, alsof ze geen fouten zouden maken - het lijkt voor sommige wel dat dit bedrijf nooit fouten maakten en dat al hun producten beter zijn dan die van een ander ...
- het feit dat heel wat productie-fouten in het verleden niet erkend werden
- dat er soms vlakaf gelogen wordt in publiciteit en een oneerlijke vergelijking wordt gemaakt met een ander (verouderd) product ipv. met een vergelijkbaar nieuwer
- hun arrogante houding t.o.v. klanten
- zware over-pricing op bepaalde producten, koppelverkoop en price-fixing praktijken door middel van een exclusief dealernet die vaste prijzen opgelegd krijgen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

r2504 schreef:Er zijn ook geen Nokia's die Android OS draaien... wel spijtig want N8 lijkt me hardwarematig een cool toestel.

ze draaien een linux os, .. eigenlijk als ik het me goed herinner is het de enige telefoon die echt linux draait, .. er is nog iets onderweg wat wel cool leek maar nog in dev stadium is, .. kan alleen even niet op de naam komen.

edit: is ondertussen ff geleden kan weet niet hoever ze ondertussen staan.
http://meego.com/
yuan_lee86
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 24 jan 2007, 13:03
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Stormlord schreef: [...]
2) Ondanks het feit dat Apple een overeenkomst heeft met Mobistar en de losse toestellen zonder die koppeling opvallend veel (lees: abnormaal) duurder zijn dan de simlocked (en dus ook jailbreaked evt. want dat kan je zelf doen) modellen in andere landen ... Officieel is deze gsm enkel exclusief te koop bij Mobistar shops in België. Het is erg dat je je toestel moet gaan cracken(hacken) om aan een betaalbare iPhone te kunnen komen (rooten, jailbreaken, .. of hoe je het wil noemen). Zie 849,00 EUR en 949,00 EUR voor een simlockvrij (gehacked dus) model bij smartphoneshop.be. 639.99 EUR of 749.99 EUR bij Mobistar (simlocked) - een groot verschil, maar hoe je het ook draait of keert - beide zijn VEEL te duur in vergelijking met andere markten en soortgelijke (of zelfs betere) toestellen ... In de USA kosten deze toestellen respectievelijk $199 of $299 met contract van AT&T of Verizon. Ik kan nog aannemen dat er een prijsverschil is op basis van de 21% BTW, bebat kost, kortere supply chain naar de USA etc... Maar dit verschil in prijs is toch ENORM - men kan hier zelfs spreken van woekeren, zelfs al gaat het om een bundle verkoop... Waar klopt hier het plaatje niet? [...]


- bij mobistar (en in belgië) zijn alle gsm bij wet simlockvrij
- het toestel kan wel goedkoop zijn in de usa, maar de abo niet; goedkoopste (450 min, geen sms, 200mb) kost al $44,99 terwijl dezelfde bundel met onbeperkt sms al $64,99 kost (bron: http://www.att.com)
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

TomVH schreef:
johcla schreef:Maar vermits Nokia blijkbaar de kaart van Windows Mobile gaat trekken, zal mijn volgende smartphone ook wel een Android worden.


En waarom kiezen voor Android i.p.v. Windows mobile? Wat zijn de specifieke applicaties die je wilt kunnen en niet (gratis) kan met windows mobile?

Tom


Ik gebruik een Fritzbox router en een Synology NAS, en beide hebben apps voor iPhone en Android, maar niet voor Symbian of Windows mobile. Daarnaast gebruik ik Google Apps voor mijn email en agenda, en ik ga ervan uit dat hiervoor Android ook een uitstekende integratie heeft.
Een ander nadeel van Nokia is dat ze de native sip integratie hebben opgegeven.
En wat iPhone betreft, die vind ik een hype die prijs/kwaliteit gezien niet verantwoord is. En ja, dat is een volledig persoonlijke opinie :wink:

Ik ben altijd content geweest van Nokia, en als er meer apps bijkomen (zoals bovengenoemde), zal ik het bij de volgende aankoop ook overwegen hoor.
Génicus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 05 okt 2009, 21:47
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

De videocore is van Imagination Technologies (PowerVR Tm.) en de cpu is van ARM - Samsung doet de manufacturing voor Apple van deze SOC. Hardware assemblage en praktische uitwerking / R&D hiervoor zal voor een stuk in handen zijn van Foxconn. Heel wat hardware wordt trouwens gewoon gebouwd op basis van reference designs en aanpassings-opties die door de fabrikanten van de individuele chips ter beschikking worden gesteld. Of denk je nu echt dat Apple het hardware design volledig zelf gedaan heeft?

Nogmaals: Apple heeft een aantal ontwerpbureaus van ARM processoren gekocht en is dus perfect in staat om de chips zelfstandig te ontwerpen uit bijvoorbeeld de Cortex A8 (in het geval van de A4). Foxconn doet enkel de assemblage van Apple.
ARM maakt trouwens geen CPU's, het is een instructieset die per licentie gebruikt kan worden door fabrikanten.
De R&D ligt volledig bij Apple, niet bij Foxconn

Apple computers gewoon PCs ZIJN met een proprietary BIOS & hardware + OS, design behuizing en een prijskaartje dat doorgaans ook gevoelig hoger ligt dan soortgelijke producten op de PC markt ... De tijd dat Apple zelf nog veel hardware bouwde is toch al wel even passé...

Sinds intel hebben ze inderdaad de hardware gemeenschappelijk, ja. Ze gebruiken alleen geen bios, maar efi. En het prijskaartje, tja... Zet dan even een business dell naast een mac en je weet dat het prijskaartje overeenkomt. En ja, een mac gebruikt hardware die enterprise grade is.

Zie 849,00 EUR en 949,00 EUR voor een simlockvrij (gehacked dus) model bij smartphoneshop.be. 639.99 EUR of 749.99 EUR bij Mobistar (simlocked) - een groot verschil, maar hoe je het ook draait of keert - beide zijn VEEL te duur in vergelijking met andere markten en soortgelijke (of zelfs betere) toestellen ... In de USA kosten deze toestellen respectievelijk $199 of $299 met contract van AT&T of Verizon. (...)
Maar dit verschil in prijs is toch ENORM - men kan hier zelfs spreken van woekeren, zelfs al gaat het om een bundle verkoop...

Die 850 euro is de prijs van smartphoneshop, die de telefoons in nederland simlockvrij bij een operator koopt. Wat uiteraard duurder is aangezien ze geen abonement kunnen verkopen. Mobistar verkoopt losse telefoons, simlockvrij zonder abonement. Ik zit gewoon bij Base op mijn iPhone, ik heb nooit, maar dan ook nooit moeten unlocken. Nooit. Nooit, nooit. Nooit dus. In de VS is de serieuze korting er omdat hij daar MET simlock en 2 jarig abonement verkocht wordt. De simlock dient om het toestel niet te gebruiken op andere operatoren terwijl je aan het abonement vasthangt. Mobistar verkoopt de toestellen zonder abonement waardoor het argument om een simlock wegvalt, dus worden ze verkocht zonder simlock. Niks te kraken dus. Er is geen budel in België

Maarbon, je moet maar geloven wat je wilt he stormlord.
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

YuanLee86,

Ik kan maar hopen dat simlocking hier verboden is (lijkt me duidelijk in strijd met Europees handelsrecht en het gelijkheidsbeginsel), maar dat verklaart nog op geen enkele wijze een dergelijk prijsverschil op enkel het toestel en het feit dat de toestellen aan de "normale dure Belgische prijs" enkel in Mobistar shops worden verkocht en men er daar natuurlijk gelijk een Mobistar pakket mee wil verkopen (dus in de praktijk staat het al bijna gelijk aan simlocking, want de gemiddelde Vlaming kennende - gaan ze hun abonnement natuurlijk daar nemen omdat ze te beschaamd zijn om het aanbod van die winkel dan te weigeren) ...

Elders is het soms nog duurder omdat die shops ze ook gewoon als eindgebruiker daar moeten kopen als een toestel uit het Belgisch kanaal willen of aan parallel import moeten doen + evt. unlocking (dat kan weliswaar een stuk goedkoper, maar je zegt bye bye aan de garantie bij Apple zelf - kan wel zijn dat de winkelier het risico op zich neemt en hierom een -soms vrij fors- hogere marge vraagt dan gebruikelijk).

Ik krijg trouwens andere prijzen te zien in de USA Apple store wat betreft die abonnementsformules - misschien zijn sinds je laatste check de tariefplannen wat gewijzigd ...

zie:
http://store.apple.com/us/browse/home/s ... OTY2ODA2OQ

Vergeet ook niet dat het hier om dollars gaat, niet EUR ... Op het ogenblik van schrijven was 1 dollar nog net geen 0.74 EUR.

De toestellen kosten in de USA dus respectievelijk ± 148 en 222 EUR, excl. 21% BTW, bebat en evt. importduties. Je zal al verdomd gekke toeren moeten uithalen, zelfs voor 1 toestel om nog zelfs maar in de buurt te komen van de normale Belgische prijzen ...

En tariefplan met 450min beltijd tijdens de kantooruren (5000 buiten de uren) is op zich inderdaad al een vrij zware gebruiker naar mijn bescheiden mening, maar ik ben dan ook niet iemand die in de supermarkt in elke rayon naar zijn vrouw belt "schat ik sta nu in rayon x - bij de y, moet ge van hier iets hebben" ...

Het goedkoopste gespreksplan is $39.99 of te net geen 30 EUR hiervoor krijg je bij AT&T tot 450 minuten beltijd tijdens business hours en tot 5000 minuten buiten de piekuren (later 's avonds en in het weekend). Verizon is qua prijs gelijk. Overminuten kosten bij beide operatoren 45 cent/minuut.

Het goedkoopste dataplan is $15 bij at&t of te ±11,1 EUR
Bij Verizon is het goedkoopste dataplan $29.99 maar unlimited traffic ±22.20 EUR

Stel je neemt het goedkoopste data+gespreksplan bij AT&T en je neemt een vergelijkbaar pakket met eentje van hier, dan zal je zien dat er tussen de paketten niet zo veel verschil in prijs zit (vaak maar enkele EUR per maand) en er daarentegen een ENORM verschil in prijs is op de aankoop van het toestel ...

Een vraag die ik me dan stel:
hoe lang gaat zo'n smartphone gemiddeld mee vooraleer hij vervangen wordt door iets nieuws? Toch zeker bij het publiek dat zich aangetrokken voelt tot deze hogere prijsklasse van toestellen? Ik denk dat je ruim onder de 3 jaar zal uitkomen. Je mag al zeer veel gaan bellen om duurder uit te komen tijdens zo'n gemiddele lifecycle als je het prijsverschil tussen de abonnementskost wil gaan compenseren met het verschil in aankoopkost denk ik zo ...

Mijn conclusie:
- de iphone 4 is zwaar overpriced in België
- Apple doet bovendien aan twijfelachtige handelspraktijken door haar verkoop aan banden te leggen en enkel 1 winkelketen (nl. de mobistarshops, de shops van een telefonieprovider - het is dus ook een vorm van verkoop die koppelverkoop stimuleert) deze toestellen te laten leveren aan de door hen normale vastgelegde prijs (price-fixing). Andere winkels kunnen ze enkel via aankoop in deze winkels bekomen aan dezelfde voorwaarden als de eindgebruikers. Dit is dus een vorm van oneerlijke concurrentie.

Génicus:
Het staat iedereen vrij te geloven wat hij of zij wil, maar zelfs van LANG voor de release van de eerste iPhone stond Apple er al voor gekend niet altijd correct te werk te gaan in haar publiciteit/productvergelijk met concurrentie, zijn ze altijd al erg duur geweest en als je wat opzoekingen doet kan je in gebruikersgroepen heel wat frequent weerkerende defecten terugvinden in Apple's historiek die nooit door hen als een gekend defect erkend werden. Ik kan begrijpen dat je de toestellen mooi vindt en dat je vindt sommige producten inderdaad innoverend waren - maar met de manier waarop Apple haar producten aanbiedt in de markt, de pricepolicy en het ontkennen van sommige vaak voorkomende defecten heb ik het wel moeilijk ... Begrijp me niet verkeerd: bij de concurrentie is het ook niet altijd perfect. Ik had alleen gehoopt dat de Apple fans hun favoriete leverancier/merk (ik heb het hier bewust niet over producent) ook af en toe eens wat kritischer kunnen bekijken. Maar dat blijkt voor sommige gebruikers zeer moeilijk ...
Afbeelding
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Stormlord schreef:Génicus:
Het staat iedereen vrij te geloven wat hij of zij wil, maar zelfs van LANG voor de release van de eerste iPhone stond Apple er al voor gekend niet altijd correct te werk te gaan in haar publiciteit/productvergelijk met concurrentie.

Ik had alleen gehoopt dat de Apple fans hun favoriete leverancier/merk (ik heb het hier bewust niet over producent) ook af en toe eens wat kritischer kunnen bekijken. Maar dat blijkt voor sommige gebruikers zeer moeilijk ...


http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20110215_054
Apple ontdekt kinderarbeid en giftige stoffen bij leveranciers
Gebruikersavatar
THRene
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jun 2010, 00:09
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 7 keer

Om dit onderwerp terug op te rakelen: ik zoek een nieuwe smartphone. Mijn verlanglijstje:

Amoled scherm of gelijkwaardig
HSDPA + GSM
WiFi-n
A-GPS
Kaartlezer
Gorilla-screen 3,7"
Budget 200€-400€
Open systeem (dwz dat je de firmware zelf kan aanpassen)
Email (liefst Office) en browser (Opera - Firefox)
(Wat vergeet ik hier?)

Besturingssysteem moet gewoon soepel werken en veel software toelaten.
Ik heb momenteel een MIO A701, de bompa van de smartphones dus :wink:
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

THRene schreef:Om dit onderwerp terug op te rakelen: ik zoek een nieuwe smartphone. Mijn verlanglijstje:


het neusje van de zalm (als je uw neus niet optrekt voor gebruikt toestel, lang kan dit niet zijn....daar pas enkele maanden uit)
http://www.gsmarena.com/samsung_i9100_galaxy_s_ii-3621.php

http://www.pocketinfo.nl/review-samsung-galaxy-s-ii-60486

http://www.2dehands.be/telecommunicatie/gsms/samsung/samsung-galaxy-s2-i9100-in-100028585.html?qq=galaxy+S2&pcpl=&pc_id=&afd=

Mio A701 kan je geen smartphone noemen :oops:
Laatst gewijzigd door satsurfer op 19 aug 2011, 18:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

HTC Desire.
Goed, toestel is nu al ruim een jaar op de markt, maar prijs is gezakt naar zo een €300. Bij de release ruim €500.

Ik heb'm 2 weken geleden gekocht bij vandenborre voor 300, in de fnac ook gezien voor die prijs en bij coolblue voor een 310.

Zijn extreem veel roms voor te vinden. Voor elks wat wils, van super flashy tot basic.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

THrene: Motorola Defy lijkt wel iets voor jou. http://www.pdashop.be/product/111754/motorola-defy.html
android OS, dus na unlocken zelf aan te passen, 3,7 inch, gorilla glass, sd slot, alles wat een android moet hebben (wifi -ook n-, gps)

Een Galaxy S2 kost in België 550 euro, dus te hoog voor je budget.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Een leuke raad is ook.
Koop geen Samsung als je iets of wat deftige software verwacht voor op jouw computer te installeren.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

't Is inderdaad geen leuke software, die KIES, maar ik vind niet dat dat mag meespelen in je keuze van smartphone. Hoe vaak gebruik je KIES eigenlijk? Ik twee keer per maand, en waarom? Om foto's over te zetten die ik dan uiteindelijk gewoon naar mezelf kan sturen via mail, via WiFi. (of gebruik dropbox,...)
Ik zou dus geen Galaxy S2 gekocht mogen hebben, gewoon omdat er KIES is? De GS2 is de absolute top. Bij de GS2 is er trouwens KIES AIR waarbij je geen usb kabel meer nodig hebt om te verbinden.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Voor Android zijn er genoeg waardige alternatieven voor te smsen vanop computer denk ik.
Iets wat zwaar faalt bij non-Android bij Samsung.
Ironisch genoeg de prutsgsm's ondersteunen dat dan weer wel. :roll:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Lord Utopia schreef:Een Galaxy S2 kost in België 550 euro, dus te hoog voor je budget.


misschien moet je mijn post nog eens herlezen Lordutopia.
400 € '2dehands'

ik koop al mijn spullen 2dehands van personen die hun toestel na 1 week of langer weg willen....

3 maand terug xperia x12 voor 300 Euro, die toen ook 500 eur stond bij alle shops. (moest een Aiphone hebben :-D )

x10 van 1 jr oud gekocht voor 125 €. had 1 jaar stof gehapt...

alsof pdashop ref. is van prijzen...peperduur....dan liever om de hoek kopen en geen kosten bij terugzenden...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Laatst gewijzigd door satsurfer op 19 aug 2011, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Joneszy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 08 jan 2010, 13:10
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 4 keer

vorige week via 2dehands een galaxy S2 gekocht voor 390 € , zalig toestel, nog beter dan dat ik verwacht had ! aanrader :-)
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

Als je nog even geduld zou hebben gehad zou de Xiaomi MI-ONE wel iets geweest zijn. Levert een 1,5 GHz dual core processor, 1GB RAM,... voor slechts 217 euro. Enkel het scherm van de Galaxy S2 is beter zou ik op het eerste zicht zeggen.
Enig nadeel is het feit dat we nog niet weten of het toestel en België gaat uitkomen :D
Dit soort toestellen voor zo'n prijs is nog een voordeel van Android smartphones. Ik zou wel eens een iPhone voor deze prijs willen zien.... (en met dezelfde specs, want hier loopt Apple de laatste jaren toch in achter volgens mij...)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Jordy1990 schreef:voor slechts 217 euro


Da's de prijs ginder... we zullen nog eens zien als het toestel hier in de winkel ligt.
Gebruikersavatar
THRene
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jun 2010, 00:09
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 7 keer

thamar schreef:HTC Desire.
Goed, toestel is nu al ruim een jaar op de markt, maar prijs is gezakt naar zo een €300. Bij de release ruim €500.
Ik heb'm 2 weken geleden gekocht bij vandenborre voor 300, in de fnac ook gezien voor die prijs en bij coolblue voor een 310


Eerst en vooral: bedankt iedereen voor de tips en de raad. Ik vond het geweldig :beerchug:

Het is dus de Desire geworden, 284€ bij de Fnac en vermits ik daar een kaart heb... Het was bijna de Defy (prijs voor de origineelste tip :-D ) want die heeft de mooiste papieren maar was niet in voorraad en ik had geen geduld....

Tot nu toe zalig. Vijf jaar evolutie ingehaald. Maar ik zal in de toekomst mijn A701 met weemoed blijven herdenken (alleen al voor de prijs :? ).
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Als je een snelle en minimalistische rom wilt, Oxygen. http://forum.oxygen.im/
En anders moet je maar eens zoeken op XDA, gingervillain had ik ook nog geprobeerd maar gps werkte niet bij die rom.
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”