Heb hier een iets oudere server staan van tranquil pc, namelijk de bbs2 . In deze setup zit een Intel® Desktop Board D945GCLF2met een uitbreidingskaart zodoende 5hd's te kunnen aansluiten ( 3xRaid option en 2 hotswap mogelijkheid, daar komt nog eens bij dat er een optie is van sata multiport voor verdere uitberiding.
Meer infoover server --> http://www.wegotserved.com/2009/01/25/h ... me-server/
Nu was mijn vraag welke upgrade mogelijkheden ik kan hebben voor betere prestatie en geheugen. Iemand die ervaring heeft met dit kaartje ?
Bestaat er een optie om dit mobo te vervangen met een iets snellere cpu en meer ram geheugen . En het zou tof zijn om 2 netwerkkaarten te hebben.
Draai dit ding headless met WHS v1 er op. Maar zou dit willen upgraden naar...... ( fedora14 en Amahi of WHS V2 )
Tranquil-pc BBS Mobo
- SniFManS
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Sub zero , heb ook de versie met 2gig . Maar kan je het mobo niet vervangen door eentje met zwaardere cpu en meer geheugen ? Heb alleen maar schrik wat betreft de plaats in dat ding . De PCI kaartjes die er in zitten zou ik ook terug opnieuw gebruiken om zo toch de vijf sata schijven kunnen blijven te gebruiken.
Denk dat het probleem zal zijn dat alles op de zelfde plaats zal moeten zitten. Zou da ding eens moeten openvuizen denk, omwat duidelijkheid te hebben;-)
Mor eigenlijk wel kontent van die BBS2.
Denk dat het probleem zal zijn dat alles op de zelfde plaats zal moeten zitten. Zou da ding eens moeten openvuizen denk, omwat duidelijkheid te hebben;-)
Mor eigenlijk wel kontent van die BBS2.