Pc maakt geen verbinding! HELP GEVRAAGD

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
JavaCrash
Starter
Starter

Hallo,
Ik heb een pc gekregen van iemand die hem gebruikte op zijn werk.
Het is een windows xp van Hp en een scherm van acer.
Nu alles werkt alleen geen internet... :(
Ik snap er niks van.
Toen ik hem aanzette waren er 3 LAN verbindingen die niet verbonden waren. (ik zag rechts onder dus zo 3computertjes met een kruisje erbij)
Ik bracht een Kabel van mijn D-link di-524 router naar boven en bracht hem in mijn pc...(nog 2pc's zijn verbonden met deze d-link) Toen ik de kabel erin stak ging het lichtje branden en kwam er
ook op mijn computer te staan dat ik verbonden was... Maar ik kan niet op internet (rechts vanonder was 1 van die 3 computertjes vernadert in 2computertjes waarvan om de beurten het scherm brande) Ik klik erop en ik krijg een schermpje genaamd "Status van LAN-verbinding 2.
In het schermpje staat:
Algemeen / Ondersteuning (ondersteuning opent een ander vak)
Verbinding
Status: Verbonden
Duur: Hier begint hij op te tellen hoe lang ik al verbonden ben
Snelheid: 100,0 Mbps

Activiteit
Verzonden -- (die 2 computertjes waarvan het schermpje pinkert) - Ontvangen
Pakketten: Hier begint ook iets optetellen...

Er onder kan ik ook nog klikken op Eigenschappen en Uitschakelen

Ik heb geprobeert zo goed mogelijk te beschijven wat ik zie... Ik ben nogal een leek op dit vlak...
Ik wil gerust verdere informatie geven,

Alle hulp word erg geapprecieert!
Alvast bedankt!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Open eens een command window en typ "ipconfig /all".

Vertel ook al eens hoeveel netwerk poorten/WIFI kaartjes erin zitten, en of hij vroeger voor ADSL is gebruikt geweest.

Ga anders eens naar Control Panel, Network connections en gooi alle definities weg.
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Misschien is er een fixed ip adres geconfigureerd en krijgt hij daardoor geen verbinding omdat hij in een ander netwerk bereik ligt.
Controleer dit eens en als het zo eens, verander dit dan eens naar "automatisch een IP-adres laten toewijzen"
rechter muisknop op de netwerkadapter die verbonden is --> eigenschappen --> internet protocol versie 4 --> eigenschappen --> "automatisch een IP-adres laten toewijzen" aanduiden, ook voor de DNS servers.
Ook verkeerde DNS servers gebruiken kan er al voor zorgen dat je wel op het netwerk maar niet op het internet geraakt
JavaCrash
Starter
Starter

r2504 schreef:Open eens een command window en typ "ipconfig /all".

Vertel ook al eens hoeveel netwerk poorten/WIFI kaartjes erin zitten, en of hij vroeger voor ADSL is gebruikt geweest.

Ga anders eens naar Control Panel, Network connections en gooi alle definities weg.
Hallo,
Ik heb het getypt maar het zwarte schermpje kwam tevoorschijn maar verdween direct weer... :S
Zou je me wat meer informatie kunnen geven over hoe je ziet hoevel netwerk poorten/wifi kaartjes erin zitten?
En waar vind ik control panel, network connections?
Sorry maar ik ben nogal een leek op dit vlak :S

Alvast bedankt!
JavaCrash
Starter
Starter

Braindamage schreef:Misschien is er een fixed ip adres geconfigureerd en krijgt hij daardoor geen verbinding omdat hij in een ander netwerk bereik ligt.
Controleer dit eens en als het zo eens, verander dit dan eens naar "automatisch een IP-adres laten toewijzen"
rechter muisknop op de netwerkadapter die verbonden is --> eigenschappen --> internet protocol versie 4 --> eigenschappen --> "automatisch een IP-adres laten toewijzen" aanduiden, ook voor de DNS servers.
Ook verkeerde DNS servers gebruiken kan er al voor zorgen dat je wel op het netwerk maar niet op het internet geraakt
Hallo,
Ik heb het gedaan maar enkel stond er bij mij niet internet protocal versie 4 maar er stond "internet-protocol (TCP/IP)" Maar verder heb ik nog geen internet.
Alvast bedankt!
GHX73
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Start > Instellingen > Configuratiescherm > Netwerkverbindingen

Achter de LAN-verbinding waar je de kabel hebt ingestoken zal "verbonden" staan.
Rechtsklik > Eigenschappen > Internet-protocol (TCP/IP) > Eigenschappen. Zet daar IP en DNS op automatisch toewijzen en klik 2x op OK.

Kijk ook eens na of er geen proxy ingesteld staat:

Start > Instellingen > Configuratiescherm > Internetopties > Verbindingen > LAN-instellingen

Verwijder daar indien nodig alle vinkjes.

Als het dan nog niet werkt moet je eens op de andere pc's kijken wat de TCP/IP instellingen zijn want dan wordt het IP waarschijnlijk niet automatisch toegewezen. De eerste pc is bvb. 192.168.1.2, de tweede 192.168.1.3 en de nieuwe wordt dan 192.168.1.4, alle andere regels blijven hetzelfde.
JavaCrash
Starter
Starter

Ik heb je stappen gevolgd en nog steeds geen verbinding.
Nu ben ik die IP-Adressen van de andere 2pc's gaan chekken en de codes zijn niet echt zoals jij ze schreef.
Die van de ene is:192.168.0.147
Die van de andere is:192.168.0.155
Die van mij is:192.168.0.100

Alvast bedankt!

[Mod Edit] fullquote uit bovenliggende post weggehaald
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Misschien een internet abbo met maar toegang voor 2 pc's (oud abbo) en dit is de derde?

Het ip adres zit toch al in de zelfde range

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Provider
Te Koop forum

Beste,

Kan je eens weergeven wat er gebeurt als je het volgende doet:

1. Start ==> Uitvoeren ==> cmd (en dan ENTER, dan krijg je een zwart dos scherm)
2. Intypen in dosscherm: Ping 208.67.220.220 (+ ENTER, en hiervan het resultaat posten)
3. Intypen in dosscherm: Ping www.google.be (+ ENTER, en hiervan het resultaat posten)
4. Intypen in dosscherm: ipconfig /all (+ ENTER, en hiervan het resultaat posten)

Alvast bedankt,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”