cloink schreef:Een bestaande lijn (waar storing op zit door foute interne bekabeling en waarvan ik niet weet waar ie de woning binnen komt (huis jaar geleden gekocht en 't was al zo))...
Ik ga hier een stokoude thread nieuw leven inblazen, how's that for hardcore follow-up!
Gisteren zijn ze Scarlet komen "installeren" en de technieker grapte nog: "ha, dit is de makkelijkste install van de dag en nu ik dat gezegd heb zult ge zien dat er hier op mijn scherm sebiet allemaal rode tekst komt hé, haha!". Nog een 30 seconden later: allemaal rode tekst op zijn scherm...
Kortsluiting met de grond, zo bleek. Ik had gelukkig relatief recent ontdekt dat er achter een kast een verdacht contactje zat. Opengevezen en ja hoor: daar kwam de kabel binnen én was hij door de vorige eigenaar "vakkundig" vertakt met een "blokske". Dat blokske zag ook binnenin redelijk blauw/roestig, blijkbaar ooit vocht op gekomen. Blokske eraf, vertakking weg en nieuw blokske om het proper te maken en hoppa, ik zit netjes op 30Mbps nu! Driewerf hoera voor den technieker van dienst!
ooh. shiny.