VDSL2/splitter vraagje

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
nolfie
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

cloink schreef:Het ligt niet aan jou, maar daar heb ik enkel de lidwoorden van begrepen... Denk dat ik dat even uitprint en inderdaad maar eens een Belgacom-technieker laat passeren! :mrgreen: Merci !
Een invoer verlengen of een nieuwe binnensteken na een renovatie is niet gratis en zit ook niet in je aansluitingskosten! Dit ter info

[Afbeelding Post made via mobile device ]
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Ho? Da's wel nuttige info, ik vond 149€ precies al genoeg... :lol:

Iemand een ruwe raming van hoeveel dat moet kosten in regie dan? Hoeveel is 't per kwartier?
ooh. shiny.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Iemand? 't Is maar, ik ga stilekesaan bestellen en wil weten of ik nu de DIY installatie moet nemen (om daarna te gaan klagen dat' niet werkt) of de installatie door een technieker (149€), zodat het (hopelijk?) van den eerste keer werkt.
ooh. shiny.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Is het een nieuwe of een bestaande lijn?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Een bestaande lijn (waar storing op zit door foute interne bekabeling en waarvan ik niet weet waar ie de woning binnen komt (huis jaar geleden gekocht en 't was al zo))... :(
ooh. shiny.
Gette
Starter
Starter

ik heb al wat afgezocht maar ik kom er niet 100% uit...

ik heb vorig jaar een huis gekocht en al een boel verbouwd.
Nu wil ik VDSL2 laten aansluiten.
maar de telefoonaansluiting staat zoals bij zovele op een ongelukkige plaats...
ik heb een UTP5e kabel klaarliggen naar de plaats waar de modem en dergelijke moet staan.

Hoe kan ik best de kabels koppelen, en welke kleuren koppel ik best aan elkaar?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Eigenlijk maakt de kleur niets uit. Je moet wel één "koppel" gebruiken: in zo'n UTP kabel zitten er 4 getwiste koppels. Gebruik dus altijd één van de getwiste paren.
Gewoonlijk wordt het "blauwe" paar (blauw + blauw/wit) gebruikt als je er alléén telefonie wil mee doorverbinden.
In een standard UTP snoer is het blauwe koppel verbonden met de 2 middelste pinnen van de RJ45 connector (4+5).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gette
Starter
Starter

bedankt voor je snelle reactie,
maar op welke kleuren sluit ik het blauwe pair dan aan op de oude telefoonkabel:

ik heb 4 kleuren:
-oranje
-grijs
-blauw
-wit
(dacht ik)

en de 2 overige kabels lus ik dan vermoedelijk ook best door op een willekeirig pair?

kan ik voor het koppelen gewone kleine Wago klemmen gebuiken?
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: kitt1977
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

Meestal is oranje/blauw het 1ste paar , wit/grijs het 2de paar .
Aan elkaar zetten kan met wago's speciaal voor VVT/SVV .. maar ik raad van die UY2 Scotchlok met gel aan ..
http://multimedia.3m.com/mws/mediawebse ... a_conn.pdf

Afbeelding
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

cloink schreef:Een bestaande lijn (waar storing op zit door foute interne bekabeling en waarvan ik niet weet waar ie de woning binnen komt (huis jaar geleden gekocht en 't was al zo))... :(
Ik ga hier een stokoude thread nieuw leven inblazen, how's that for hardcore follow-up! :mrgreen:

Gisteren zijn ze Scarlet komen "installeren" en de technieker grapte nog: "ha, dit is de makkelijkste install van de dag en nu ik dat gezegd heb zult ge zien dat er hier op mijn scherm sebiet allemaal rode tekst komt hé, haha!". Nog een 30 seconden later: allemaal rode tekst op zijn scherm... :banana: Kortsluiting met de grond, zo bleek. Ik had gelukkig relatief recent ontdekt dat er achter een kast een verdacht contactje zat. Opengevezen en ja hoor: daar kwam de kabel binnen én was hij door de vorige eigenaar "vakkundig" vertakt met een "blokske". Dat blokske zag ook binnenin redelijk blauw/roestig, blijkbaar ooit vocht op gekomen. Blokske eraf, vertakking weg en nieuw blokske om het proper te maken en hoppa, ik zit netjes op 30Mbps nu! Driewerf hoera voor den technieker van dienst! :beerchug:
ooh. shiny.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”