Nokia en Microsoft gaan samenwerken in mobiele toestellen

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

De gsm-reus Nokia en de softwaregroep Microsoft kondigen een verregaande alliantie aan in de ontwikkeling van nieuwe mobiele producten. In een persbericht hebben beide bedrijven het over de bouw van een nieuw wereldwijd ‘ecosysteem’ voor mobiele toepassingen.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 110211_020
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Tja, na al die OS-perikelen die Nokia had (S40, Symbian S60, Symbian^3, Maemo, MeeGo) is dit misschien niet eens zo slecht voor beide partijen...
Symbian hinkt al-bij-al nog altijd qua usability en performance achterop, maar qua toestellen was Nokia wel altijd superieur (was het niet omwille van specs, was het omwille van prijs). Vind het wel erg voor heel die Symbian-community/developers...

De open brief trouwens: http://blogs.technet.com/b/microsoft_bl ... osoft.aspx
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Ik lees niet echt veel positieve reacties bij Nokia bezitters... ik bewtijfel of het dus een goede zet is.

Trouwens WP7 staat vandaag de dag niet echt ver, wat is het verschil dan met MeeGo aangezien je voor een WP7 telefoon ook nog 12 tot 24 maanden zal moeten wachten (Nokia heeft niet echt super CPU's en high-res schermen in z'n aanbod zitten, dus het heeft daar nog een hele weg af te leggen). Wat mij betreft had men beter wat meer energie in MeeGo gestoken dan te wedden op iemand anders z'n paard (wat vandaag niet bij de 5 eerste te zien is).

Zelfs in de veronderstelling dat WP7 een succes wordt, hoelang zal het duren voor je Chinese dump telefoons krijgt die sneller, beter en goedkoper zijn dan een Nokia... niet echt een goed vooruitzicht als je het mij vraagt om de hardware boer te gaan spelen zonder zelf iets in handen te hebben.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Mij lijkt dit ook geen verstandige keuze. Ik wou de Nokia e7 kopen maar zal dit na deze persconferentie zeker niet meer doen.
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 34 keer

Ik snap niet waarom velen dit als negatief aanzien. :???: Het is volgens mij een logische stap.

Nokia: telefoonfabrikant zonder goed telefoon OS
Micorosft: telefoon OS-fabrikant zonder (genoeg) goede telefoons

Ik zie het zelf positief in. Er is een grote kans dat dit de 3de grote speler wordt op de smartphone markt.
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Zijn HTC, LG en Samsung Omnia 7 dan geen goede telefoons? :eek:
Op de Mobile Vikings meeting in Antwerpen hebben ze zo'n toestel meegenomen (weet niet meer of het een LG of HTC was), en ik hem em getst. Ik was echt verbaasd over de kwaliteit en snelheid. Het is een pracht OS, maar helemaal anders dan Apple en Android. WP7 is wat moeilijker in gebruik als je nieuw bent, maar eenmaal gewoon (da's redelijk snel) is het even gemakkelijk als een Android.
Windows heeft gewoon het ongeluk niet te kunnen opboksen tegen de marketing, hipheid van Apple, al de rest is bijzaak) en het hippe, open, zeer gemakkelijke Android.

Gaven ze mij een WP7, ik zou niet ontevreden zijn. Voor die prijs (+500 euro) zou ik natuurlijk wel kiezen voor Android. Ook nog zoiets, die toestellen zijn pokkeduur. Honderd euro goedkoper en het geraakt misschien beter gelanceerd? Zeker in België. Dit land heeft al zo'n moeilijke markt. Zeer dure toestellen zijn nog steeds een nichemarkt, hier zijn toestellen tot 200 euro veel populairder dan toestellen van +500 Euro. (alee, dat denk ik, want ik zie nog veel mensen rondlopen met een softfoon, of een iPhone 3G/S, maar die zijn even goed af met een softfoon, die lieten zich verleiden door marketing)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Lord Utopia schreef:Zijn HTC, LG en Samsung Omnia 7 dan geen goede telefoons? :eek:
Inderdaad, merken die als zoete broodjes verkopen met Android erop... dus blijkbaar is het probeem WP7 ?

Zoals iemand anders elders schreef is dit de kreupele die de blinde gaat helpen... en ondertussen moet je de markt telefoons trachten te verkopen waar je vandaag al van zegt dat het puur is om nog "iets" te verkopen, want je gaat het dumpen in de nabije toekomst, en dat ze nog een dik jaar moeten wachten voor je misschien iets hebt.

Goeie analyse van dit alles kan je hier vinden... http://mynokiablog.com/2011/02/11/winne ... -alliance/
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member

Lord Utopia schreef:Zijn HTC, LG en Samsung Omnia 7 dan geen goede telefoons? :eek:
Mijn uitspraak moet je niet te letterlijk nemen. Het is eerder illustratief voor de problemen waar beide bedrijven mee kampen. Waarschijnlijk zijn die Windows Phone 7 toestellen wel goed. Maar voor de "man in de straat" zijn ze nog ongekend.
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member

Trouwens die nieuws is volgens mij ook de voorpagina waard!
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Omdat ge het zo lief voorstelt. :p
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

conehead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Ik ken ondertussen al wat mensen die android gebruikten en echt wel onder de indruk zijn van die windows 7 phone ... En dan ook overgestapt zijn ...

Kwestie van gewoon worden denk ik
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”