Jouw PDF handleiding is een zeer goed initiatief, op voorwaarde dat je open staat om de nodige aanpassingen / verbeteringen aan te brengen.
- voor zover ik altijd geweten heb, zijn bij Telenet de poorten <1024 gesloten. Geen idee waar jij de info haalt dat het de poorten <1000 zijn die Telenet afsluit (tenzij dit recent gewijzigd werd).
- het is voor mij ook nieuw dat je het gebruik van poorten moet aanvragen bij IANA, en dat je dus alléén poorten mag gebruiken tussen 49152 en 65535

.
- en dat alleen Stephen Castner poort 8080 mag gebruiken ?

.
- je uitleg over de IP camera's, waarbij je de poort 80 van de Ip camera moet veranderen .... is ook een jammerlijk gevolg van de gebrekkige port-forwarding mogelijkheden van de Telenet router. Ideaal zou je de poorten 50080, 50081 enz (in jouw voorbeeld) moeten kunnen forwarden naar poort 80 van camera 1, 2, enz...
- volgens mij heeft de camera portforwarding (HTTP) geen UDP nodig, alleen TCP.
- in de uitleg over portforwarding met een router achter de Telenet home gateway ("mogelijkheid 2", pag 8-9) is er nog een veel eenvoudigere oplossing: de router (192.168.0.184 in jouw voorbeeld) in de DMZ zetten.
- in je inleiding schrijf je dat één van de redenen op je eigen router te blijven gebruiken, het betere draadloos bereik is van sommige commerciële wireless-N routers. Als dit het geval is, ben je beter om je huidige wireless-N router in te stellen als switch/AP. Deze mogelijkheid beschrijf je niet in je handleiding.
- de uitleg dat je voor VOIP de poorten 5060 en 5004 moet openen is een beetje kort door de bocht.
- * voor SIP moet je inderdaad poort 5060 forwarden).
* voor RTP is het afhankelijk van welke RTP poorten jouw VoIP device gebruikt. dit is niet standaard 5004 !
* and last but not least: het werkt gewoon niet, zelfs als je die betreffende poorten openzet 
Conclusie:
- - Jouw poging om hiervoor een duidelijke handleiding te schrijven is een lovenswaardig initiatief.
- Maar ik raad je aan om er alle onzinnigheden eruit te halen, en eventueel aan te vullen met ontbrekende informatie.