Belgacom TV on PC (Wireless workaround)

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
joj
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 feb 2011, 20:27
Bedankt: 1 keer

Volgens de informatie door Belgacom aangereikt werkt Belgacom TV op de PC niet draadloos.

Ik ben op zoek naar een workaround om dit toch mogelijk te maken.

Ik heb naar de Belgacom technical support gebeld, en men vertelde me dat je op de LAN1 poort een wireless routertje kan hangen en mits de juiste instellingen wat natting/routing betreft het misschien wel zou kunnen lukken. Belgacom supporteert dit niet maar heeft er geen probleem mee als je voldoende kennis hebt om dit te configureren.

Nou, ik heb die kennis wat networking betreft niet, dus vroeg ik me af of iemand hier goede tips voor mij heeft om dit mogelijk te maken?
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Geen idee hoe het zit met ruckus of een met een gewone AP...
Denk dat het anders wel al zou geweten zijn indien dit zou gaan (al snap ik niet echt waarom het niet zou gaan)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
knuppel
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 mar 2010, 00:06
Bedankt: 17 keer

eenvoudigste workaround is volgens mij de volgende:
van BBOX naar powerline, andere powerline plaatsen waar je je laptop wilt zetten, Ethernet in je powerline en lader van je laptop in het stopcontact.
Zou moeten werken (hoop ik....)
joj
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 feb 2011, 20:27
Bedankt: 1 keer

Ja, die power line zou inderdaad moeten werken, ik probeer dat alvast eens...

Toch blijf ik echt wel nieuwgierig of het op één of andere manier draadloos kan omzeild worden ;-)
joj
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 feb 2011, 20:27
Bedankt: 1 keer

Via powerline werkt het zonder problemen

Het verschil is natuurlijk dat de wireless router die ik er tussen zet "natting" doet, en daar wringt volgens mij het schoentje
Ik heb ook geprobeerd mijn pc in een dmz te plaatsen op de wireless router, maar dat werkt ook niet...
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Ik ben al een tijdje op zoek naar een workarround maar heb nog niets kunnen ontdekken.
Zie ook deze post en andere posts van mij in dit topic: viewtopic.php?f=56&t=28871&start=60#p369190

Volgens mij moet het wel mogelijk zijn om het te doen werken via wireless maar ik vind niet waar de bridge instellingen tussen lan en wireless gedaan kunnen worden.
joj
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 feb 2011, 20:27
Bedankt: 1 keer

Ik heb een oplossing gevonden ! Belgacom TV op PC via wireless router werkt.... yihaaaa...

"Je moet je router configureren als access point."

Concreet komt het erop neer dat je volgende instelling moet aanpassen:

- Connecteer je bbox2 PC port aan een LAN poort op je wireless router
- Pas de instellingen van je router al volgt aan:
a) Turn of enable DNS relay
b) Disable dhcp
- disconnect van je draadloos netwerk & reconnect

Ik heb zelf een d-link DIR-655 en dit was het artikel waarin het stond hoe je dit voor deze router kon doen:
http://askville.amazon.com/disable-routing-feature-D-Link-DIR-655-Extreme-Gigabit-router-access-point/AnswerViewer.do?requestId=5930766

Met wat googlen zal je dit zonder twijfel ook voor je eigen router vinden mocht het niet werken.
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Zeer goed dat je het zo werkende gekregen hebt!
Ik blijf toch nog even verder zoeken om het met de bbox2 zelf te doen. Hopelijk kan iemand met veel verstand mij hierbij helpen.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Is dit effectief toegepast? Chique dat je dat gevonden hebt! :o
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Da's ook logisch dat het op die manier werkt hé.

Alles wat je na die LAN op die Sagem/Bbox hangt zal uiteraard ook kunnen profiteren van die tv functionaliteit. Of het nu een ap is (of router gedegradeerd naar ap), zo'n ethernet over power dinges (devolo en consoorten,...).
Ambionix
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 okt 2009, 19:42

Kan dit ook met een Siemens Santis ADSL 50?

Ik heb deze nog van mijn Belgacom ADSL verbinding.
Zo kan dit bakje toch nog voor iets dienen.

Mvg Ambionix
Gebruikersavatar
rowan
Premium Member
Premium Member
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:35
Locatie: 59GIS0
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer

Siemens Santis 50 is nog 802.11b, zal niet voldoende denk zijn
joj
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 feb 2011, 20:27
Bedankt: 1 keer

Ja, inderdaad, uiteindelijk is het wel logisch dat het met een Wireless AP lukt.

Ook al beweert Belgacom het tegendeel, de conclusie mag dan wel zijn dat het dus wel mogelijk is om draadloos naar Belgacom TV op je PC te kijken!

De interessante vraag die blijft is natuurlijk of er een mogelijkheid is om het via de wireless van je bbox zelf te doen?
Ambionix
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 okt 2009, 19:42

Vandaag is het toch enkel SD dus 3 MBits stream met TV on PC, hiervoor is de 11 MBits Wifi van een Santis toch voldoende.

Weet iemand hoe ik de instellingen in deze Siemens Santis moet aanpassen om enkel als Access Point te dienen?

Mvg Ambionix
joj
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 feb 2011, 20:27
Bedankt: 1 keer

Die Siemens Santi50 zal geen optie zijn. Die 11 is niet gegaraandeerd, en zal je zelden halen.

Best een N router, en liefst eentje die qos heeft voor optimale kwaliteit.
De Dlink-DIR655 die ik heb doet het goed...
bschelst
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 mei 2006, 20:44
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 8 keer

joj schreef:Ja, inderdaad, uiteindelijk is het wel logisch dat het met een Wireless AP lukt.

Ook al beweert Belgacom het tegendeel, de conclusie mag dan wel zijn dat het dus wel mogelijk is om draadloos naar Belgacom TV op je PC te kijken!
?


Uiteraard is dit mogelijk!
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Hier de config van een BBOX2 met nieuwste firmware en tv-on-pc geactiveerd. Normaal staan alle mogelijke instellingen hierin.
Ik heb al zitten zoeken op multicast mcast igmp maar niets duidelijks gevonden.

http://pastebin.com/7dJtYKgS
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

joj schreef:Ja, inderdaad, uiteindelijk is het wel logisch dat het met een Wireless AP lukt.
Ook al beweert Belgacom het tegendeel, de conclusie mag dan wel zijn dat het dus wel mogelijk is om draadloos naar Belgacom TV op je PC te kijken!

Belgacom heeft nergens beweerd dat je niet draadloos naar Belgacom TV kan kijken.
Ze beweren alleen dat je niet draadloos met de BBox2 verbonden mag zijn, maar via de LAN poort. Als je gebruik maakt van een powerline, of van een apart draadloos ap, dan ben je natuurlijk ook via de LAN poort van de BBox2 verbonden. Uiteraard dat dit werkt ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Zou deze beslissing van BGC niet eerder te maken hebben met een toelating om televisie te mogen uitzenden?
Maar dan letterlijk?
Indien ik het mij goed herinner was er juridisch een verschil tussen het uitzenden van een WIFI signaal mbt computernetwerken en het uitzenden van een WIFI signaal mbt televisie...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Misschien weten ze zelf hoe instabiel hun wi-fi signaal is en kunnen ze enkel diensten garanderen via draad, wat veel stabieler is. Misschien is het een mengeling van alles. Telenet slaagt er wel in draadloos tv aan te bieden.
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Is er al iemand die aan de hand van mijn config geprobeerd heeft om te vinden hoe de bridge ingesteld wordt om ook igmp pakketjes door te laten via wifi?
http://pastebin.com/VANkTbmF

Ik geraak er niet aan uit alleszinds. Wat is eigelijk de wireless interface: eth2 of wifi0? En wat is het verschil tussen beiden.
Laatst gewijzigd door tomw op 22 feb 2011, 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Je zoekt in de juiste richting denk ik.
Ik heb zelf die nieuwe firmware niet (geen BGC TV) en het is al even geleden dat ik met netwerken geprutst heb, dus laat ik het aan jullie over.
De instellingen die je volgens mijn moet veranderen/toevoegen vind je via onderstaande links.
1) http://192.168.1.1/index.cgi?user_name= ... d=BGCVDSL2
2) javascript:mimic_button('navigator: 860..') <---- Invoeren in browserbalk boven nadat je naar de vorige link bent gegaan

Hopelijk heb je hier iets aan.
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Dit weekend eens proberen, maar ik had het al opgegeven.
Werkt het bij telenet eigelijk wel over wifi?
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 31 keer

ja maar en zelfs over en bgc verbinding het schoentje van die wirless zit er volgens mij in dat belgacom niet wil dat bv 1 iemand tv neemt en dat dan deelt met 2 andere buren. kan nu ook al perfect maar dat zou wel echt de pap in de mond geven worder anders denk ik zo.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Modbreak:
onnodige fullquote verwijderd. zie Forumregels.
....

Oftewel heeft Belgacom geen zin om klachten te behandelen over slechte beeldkwaliteit ivm verlies op draadloze verbindingen :wink:
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 31 keer

gaat zo i zo niet door de techs gebeuren want die hebben zo ver ik weet hier nog niks mee temaken en als je en waarschuwing zet en als mensen toch bellen zeg van ja sorry maar als u het draad loos doet is dit het gevaar
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”