Op zoek naar 3G prepaid internet

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
Archeon
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 mei 2006, 21:38
Bedankt: 3 keer

Ik ben een thuiswerker en voor mij is mijn internet connectie dus heel belangrijk. Ik zit bij Telenet en hoewel dat meestal goed gaat valt de verbinding heel af en toe toch eens weg. Soms is dat niet zo heel erg, soms is dat voor mij rampzalig.

Daarom ben ik van plan een 3G stick te kopen zodat ik via het GSM netwerk altijd een "backup' verbinding heb. Op mijn Draytek router kan ik zo'n stick rechtstreeks aansluiten en die is dan intelligent genoeg om, als de hoofdverbinding voor één of andere reden uitvalt, automatisch over te schakelen op de backup. Dat gaat dermate snel dat ik het zelfs niet zou mogen ondervinden (ik ga natuurlijk wel weer moeten her-inloggen op de VPN van het werk, maar alla...)

Omdat dit een verbinding is die ik niet veel ga gebruiken lijkt een een prepaid oplossing mij ideaal. Liefst zo goedkoop mogelijk uiteraard. :) De oplossing van Mobile Vikings leek mij wel wat omdat ze maar 12 euro kost en 2GB downloadlimiet geeft. Helaas blijft het tegoed maar 1 maand geldig en dan moet je opnieuw herladen. Dat vind ik nogal flauwe kul. Base heeft blijkbaar geen prepaid in het gamma. Proximus is schandalig duur en Mobistar heeft een belachelijke downloadlimiet...

In't kort, ik zoek een oplossing die (eens voorafbetaald) onbeperkt geldig blijft, met een redelijke downloadlimiet aan de treffelijke prijs. De prijs is eigenlijk niet eens zo belangrijk, als de downloadlimiet voor dat geld maar redelijk is en als hij maar altijd blijft bestaan, zodat het ding werkend is wanneer ik het nodig zou hebben (wat, for obvious reasons, nooit te voorspellen valt...)

Bedankt!
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Tja ik denk dat je alle oplossingen hebt genoemd hoor.
Zowel proximus als mobistar hebben een formule waarbij je x euro per maand betaald (dacht iets van een 5 euro) als abonnement, en dan 1 euro per dag dat je het gebruikt. Misschien is dit iets dan? Of je neemt een classic bij mobile vikings ipv data en je kan ook doen wat je wilt?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Archeon
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 mei 2006, 21:38
Bedankt: 3 keer

Zelfs bij een classic van Mobile Vikings blijft de databundel maar 1 maand geldig, jammer genoeg. Die 5 euro/maand + 1 euro per gebruikte dag is niet echt van toepassing gezien ik dan elke maand 5 euro moet betalen en ik het voor hetzelfde geld bv. 9 maanden niet nodig heb en de maand erop drie keer...

Ik denk dat de oplossing van Mobistar (voor mijn gebruik) dan nog de beste is. Jammer dat mobile vikings op die vervaldatum van 1 maand staan, anders waren zijn ideaal geweest.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Je zet 15 euro op je MV kaartje. Als je het niet nodig hebt, leg je de kaart apart (je gebruikt hem niet). En pas als je het nodig hebt zet je er 12 euro op? Simple as hell :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Archeon
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 mei 2006, 21:38
Bedankt: 3 keer

Klopt, maar dat komt er dan op neer dat, als ik de pech heb dat downtimes van Telenet ver genoeg uit elkaar liggen, dat iedere downtime mij dan 12 euro kost. Terwijl ik gewoon graag bijvoorbeeld een prepaid kaartje zou kunnen kopen met bv 2 GB op, dat ik dan zou kunnen blijven gebruiken tot die ratio op is. Net zoals met een GSM prepaid bellen dus. Maar bij MV bestaat dat dus niet.
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Ik heb een Proximus Pay & Surf.
Alleen goed voor noodgevallen.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Archeon
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 mei 2006, 21:38
Bedankt: 3 keer

Ik zie net dat bij Mobistar de bijgeladen tegoeden voor data ook maar 31 dagen geldig zijn, en bij Proximus zelfs maar enkele dagen, alnaargelang hoeveel je oplaadt.

Conclusie: hetgeen ik zoek bestaat (nog?) niet in ons land. :-(

Zoals het er nu uitziet kan ik misschien best dat abonnementen systeem pakken van 5 euro/maand en 1 euro per gebruikte dag. Zo kost me dat wel 5 euro/maand, maar heb ik ook 1GB D/L limiet én krijg ik de USB stick (die toch ook een grote 60 euro kost) gratis (mobistar) of aan 1 euro (proximus). Uiteindelijk dan best voor Proximus gaan zeker. 't kost toch evenveel en 't netwerk zal daar wel beter van zijn (of is die assumptie verkeerd tegenwoordig?)
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Die kost kan toch geen probleem zijn? Als u thuiswerker bent in loondienst moet uw werkgever die back-up verbinding vergoeden. Waarom niet zelf een ADSL-verbinding dan? - technisch werkloos zijn is veel te kostbaar om daarop te zien.

En als zelfstandige zijn dat toch beroepsonkosten?

Echt het goedkooste is AldiTalk , 4 euro / 400mb / 30dagen. Wel geknoei met sim in een gsm moeten steken om een sms te versturen om die "databundel" te activeren. Voordeel is dat men een herlaadkaart kan kopen en gebruiken wanneer men het nodig heeft. Geen internet nodig om te herladen.

Voor de 3G-stick; http://www.huaweie220.com/ 32.80 euro met verzending. Betrouwbaar ding, website is betrouwbaarder dan ze eruit ziet. Heb daar al een bestelling geplaatst zonder problemen. Misschien kan je op eBay goedkoper vinden of via een promo van Belgacom ofzo een stick tegen 1 euro kopen. .... maar zijn de voorwaarden om die gunst dan te krijgen wel goed?
Archeon
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 mei 2006, 21:38
Bedankt: 3 keer

Bedankt Walter, dat is nuttige info!

Voorlopig kan ik de kosten ook niet inbrengen. Van mijn hoofdaansluiting wel, maar niet van de backup. Werkgever gaat hier niet in mee... voorlopig is dit dus een welles/nietes verhaal en wil ik er wel iets in investeren, maar niet teveel. 5 euro/maand lijkt mij nog aanvaardbaar.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

@ Archeon

Misschien kan je eerst eens een kennis vragen, met zo'n internet aansluiting via een GSM netwerk, om dit bij jouw thuis eens te proberen alvorens kosten te doen?
De snelheid (zeker binnenshuis) durft op sommige plaatsen wel eens heel erg tegenvallen ...
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

mss uw main verbinding overschakelen van Telenet nr VDSL2 van Belgacom ... dan kost die proximus mobile internet start maar 1.99 iplv 4.99/m (+1eur per surfdag). Komt ook allemaal op 1 factuur van bgc, mss wil uw baas dat wel betalen dan?

http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... rnet_price
Archeon
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 mei 2006, 21:38
Bedankt: 3 keer

eternum schreef:@ Archeon

Misschien kan je eerst eens een kennis vragen, met zo'n internet aansluiting via een GSM netwerk, om dit bij jouw thuis eens te proberen alvorens kosten te doen?
De snelheid (zeker binnenshuis) durft op sommige plaatsen wel eens heel erg tegenvallen ...

Goeie tip, bedankt!
Archeon
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 mei 2006, 21:38
Bedankt: 3 keer

ChelloExtremer schreef:mss uw main verbinding overschakelen van Telenet nr VDSL2 van Belgacom ... dan kost die proximus mobile internet start maar 1.99 iplv 4.99/m (+1eur per surfdag). Komt ook allemaal op 1 factuur van bgc, mss wil uw baas dat wel betalen dan?

http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... rnet_price

Uw advies is wellicht wel goed bedoeld, maar nee, merci! Ik wil geen xdsl in mijn kot! :) Bij mijn nieuwbouw heb ik zelfs niet eens nog telefoondraad naar binnen getrokken, zo zeker ben ik daarvan. Veel zou ik er ook niet eme uitsparen hé, 3 euro/maand. Maar dan moet ik wel de opzegkosten bij de ene erbij tellen en de installatiekosten van de andere. Tegen dan ben ik met pensioen. :)

Toch bedankt!
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Check dommel.com cityconnect als je dit kan?
En kabel binnentrekken is niet zo een probleem zenne...

Wireless gebruiken van de buren?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Er is nog een oplossing die ik eerder vergeten was omdat die zo ouderwets is;

De analoge modem. Inbellen. De laatste keer dat ik gezien heb dat die nog bestonden was dat enkel betalen wanneer gebruikt. Geen vaste kost. De snelheid ... tja, dat is een ander paar mouwen. Maar beter een goede klassieke inbelverbinding dan een waardeloze mobiele dataverbinding. Al die goedkope oplossingen gaan via het Base-netwerk en de het kan snel werken bij u thuis maar ook een ramp zijn.

Indien mogelijk test het eerst eens bij uw thuis.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Voor inbellen heb je wel een telefoonlijn nodig. Vermits hij geen koperdraad heeft, moet zijn telefonie (als hij dat al heeft) via Telenet gaan. Als zijn internet dan plat ligt, dan bestaat de kans dat zijn telefonie ook plat ligt.
EDPnet Free is zo'n inbeldienst.

Hier werkt indoor BASE 3G (1Mbps) perfect, maar best eens testen. (Ik woon aan de rand van Antwerpen)
CeeSsss
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 aug 2010, 05:24
Bedankt: 15 keer

Ik vind het grappig hoe je benadrukt hoe belangrijk een vervangverbinding bij defect voor je werk is maar dat 5 euro per maand te veel is. Ik vraag me echt af wat voor job je doet...
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Jim Mobile elke maand herladen voor 1€ en je datalimiet vervalt niet.
Archeon
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 mei 2006, 21:38
Bedankt: 3 keer

krisken schreef:Check dommel.com cityconnect als je dit kan?
En kabel binnentrekken is niet zo een probleem zenne...

Een kabel binnetrekken is inderdaad niet zo'n probleem nee, dat kan ik perfect mocht ik dat willen, er liggen wachtbuizen. Maar ik heb geen zin in xDSL, ik heb vroeger nog ADSL gehad en was daar nooit echt content van. Voor mij heeft het geen meerwaarde, en voor het gebruik dat ik ervoor voor ogen heb is het ook nogal duur voor de enkele keren dat ik dat zal nodig hebben.
Wireless gebruiken van de buren?

Was in dit geval ook geen optie, want de ganse gemeente zat zonder telenet. Dat zou dus niet veel uitgehaald hebben. :)

WalterB1 schreef:Er is nog een oplossing die ik eerder vergeten was omdat die zo ouderwets is;

De analoge modem. Inbellen. De laatste keer dat ik gezien heb dat die nog bestonden was dat enkel betalen wanneer gebruikt. Geen vaste kost. De snelheid ... tja, dat is een ander paar mouwen.

Dat klopt, maar die mogelijkheid wordt schaars. Vele providers ondersteunen het niet eens meer. Daarbij, als ik wil telewerken moet ik met een VPN verbinding inloggen op mijn werk. Dat zie ik mij nog niet doen met een dial-in. :)

Mod edit: dubbele post samengevoegd
Archeon
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 mei 2006, 21:38
Bedankt: 3 keer

CeeSsss schreef:Ik vind het grappig hoe je benadrukt hoe belangrijk een vervangverbinding bij defect voor je werk is maar dat 5 euro per maand te veel is. Ik vraag me echt af wat voor job je doet...

Wat doet dat er nu toe? Ik werk veel van thuis, dus de verbinding is belangrijk. Die 5 euro is me teveel omdat deze uit mijn eigen zakken komt, en uiteindelijk enkel en alleen bedoeld is voor mijn werk. Mijn werkgever komt tussen voor de hoofdverbinding, maar wil niet tussenkomen in de kosten voor de backup verbinding. Maar toch wil ik die hebben, omdat dat anders voor mij niet onoverkomelijk, maar wel heel vervelend is. Dat is toch niet zo moeilijk om te verstaan?

Petrikske schreef:Jim Mobile elke maand herladen voor 1€ en je datalimiet vervalt niet.

Ook hier op de website van Jim te lezen : 'houdbaarheidstermijn' data prepaid van maximum 1 maand, daarna herladen. Spijtig genoeg...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Alee, je werkgever betaalt je "hoofdverbinding", dan kan er toch wel vijf euro af voor een privéverbinding, niet? Zeker als je het echt noodzakelijk vindt. Of betaalt je werkgever je niet genoeg? ;)

Wat Petriske bedoelde is: Als je in maand 1 500 MB kocht aan 5 euro, en je hebt na die eerste maand nog 400 MB over, dan kan je voor het maandeinde herladen aan 1 euro. Als je dat doet heb je de volgende maand opnieuw 400 MB. Je moet wel herladen zolang je krediet nog geldig is. Alee, dat is een verhaal dat ik hier op userbase gelezen heb.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ik snap het nog steeds niet volledig.
Dus op de 30e dag van m'n pakket herlaad ik mijn belsaldo voor 1€, zo kan ik mijn data verder gebruiken? tot die 500 Mb op is?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Inderdaad. Zo begreep ik het.
Archeon
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 mei 2006, 21:38
Bedankt: 3 keer

Cool! Dat zou best wel eens de oplossing voor mij kunnen zijn. 12 euro per jaar kan er eigenlijk nog wel af. :angel:
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

honda4life schreef:Dus op de 30e dag van m'n pakket herlaad ik mijn belsaldo voor 1€, zo kan ik mijn data verder gebruiken? tot die 500 Mb op is?


Klopt, ik gebruik ongeveer 100mb/maand, net voor het einde van de maand herlaad ik voor 1€ en krijg daarvoor dan 10mb, de eerderr aangekochtte data neem ik dan ook mee naar de volgende maand.

Denk niet dat het goedkoper kan momenteel. :curt:
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

en ehhm van waar komen die 10 Mb dan plots?
En waarom is het minimumbedrag 1€?
Sorry dat ik zo nieuwsgiergig ben ze :lol:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
freakske_b
Pro Member
Pro Member
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2011, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 3 keer

Ik denk dat ik snap wat Petrikske bedoelt.

Wat ik inderdaad niet snapte is dat "herladen voor 1 €", want dat is niet mogelijk bij Jim. Het minimumbedrag om je belkrediet op te waarderen is 5 €.

Volgens mij bedoelt Petrikske dat je:
- 1 x MEGASURF activeert, de 500 mb databundel
- vervolgens telkens vlak voor vervaldatum van die bundel, een andere bundel WAP10MB activeren.

Heb ik dat goed begrepen Petrikske?

Is zeker een optie voor wanneer mijn werkgever mobiel internet niet meer zou betalen... :-D
voip en modem via Fritzbox 7360 OS 6.31: OVH inkomend, uitgaand vaste lijnen - freevoipdeal naar GSM
Wifi via Amplifi HD
proximus pack Familus = TV + internet + vaste lijn
Xiaomi Mi 8 met businesspack Orange
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Los er op freakske_b :-D
Door 10mb aan data bij te kopen voor de vervaldag zorgt er voor dat de eerder gekochte 500mb niet vervallen. :banana:

Oh ja.... die werkwijze staat hier ergens op het forum goed uitgelegd hoor.
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”