Telenet en Torrents...

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Akuma
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 dec 2010, 15:18

Ik wil hier geen eeuwenoude discussie starten over torrents en pîraterij,iedereen heeft het wel eens gedaan,dus kom niet de hypocriet uithangen,en me met de vinger wijzen.Gebruik torrents voor mijn zoontje omdat hij gek is van Bugs Bunny en Tom & Jerry,en die zijn niet zo simpel in de winkel te pakken te krijgen.

Maar sinds ik FN60 heb(terwijl dat ervoor minder opvallend was),heb ik de indruk dat Torrents serieus gecapped zijn?Ik weet ook wel dat torrents heel erg afhankelijk zijn van Seeders/Leechers Ratio,maar ben op dit moment iets aan het dowloaden tegen 25KB/s,en dan gebruik ik nog een download accelerator...

Dit zou toch niet mogen met een FN60 verbinding?Daarom dat ik me afvraag of Telenet torrent verkeer vanuit Mechelen capped?
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Zou me verbazen, ik zit wel op een business abbo Fibernet, maar ik kan mijn torrents toch wel naar 6-7 mb/sec krijgen (naargelang de seeders).

grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Akuma
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 dec 2010, 15:18

@Sasuke,ik spreek wel over "gewone" torrentsites en niet sites zoals Rapidshare of Megaupload.Moest je dat ook op gewone sites halen,die speeds,dan ben ik jaloers :D

Vraag me dan af of er ergens anders iets mis is.?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Sasuke : ik heb dit nochthans al meerdere keren gehoord over de abonnementen voor particulieren...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Da's toch al jaaaren zo dat die torrents gecapped worden door Telenet?

Er zijn daar al ellenlange polemieken over gevoerd geweest, oa op het TIK forum.
Akuma
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 dec 2010, 15:18

@TomG

dat heb ik persoonlijk nog niet gemerkt dan.Als ik via TPB iets download,dan zat ik gemiddeld tss de 450 en de 800KB/s,met pieken tot 2Mb/s.Nu ben ik iets aan het downloaden tegen 35Kb/s.Dit is beginnen op te vallen sinds ze de nieuwe modem hebben geinstalleerd.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Hmm, zouden de betamax klonen voor VoIP gebruik maken van Peer-to-peer SIP? :angel:
En WeePee niet? :wink:

Lang leve de nieuwe modem/router van TN.
Met NAT kan je diverse wegen bewandelen. Dacht ik zo.
Laatst gewijzigd door ubremoved_15739 op 08 feb 2011, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Nog nooit iets van gemerkt... en gezien de snelheden waarmee sommige binnenkomen betwijfel ik het sterk.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Ambroos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 14 jan 2011, 11:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

Standaard zijn de nieuwe modems gewoon niet optimaal geconfigureerd voor Torrents, nee.

Wat je best doet:
- Zet UPnP aan op je modem. Mijn Telenet -> Wireless Modem -> Geavanceerd -> Tab Firewall -> UPnP actief op actief -> Opslaan.
- Gebruik µTorrent, veruit de beste torrent client voor modems met UPnP.
- In µTorrent druk je CTRL+P (voorkeuren). Bij Verbinding (vierde item links) zorg je ervoor dat UPnP en NAT-PMP ingeschakeld zijn. Bij BitTorrent (6de item) zorg je ervoor dat Encryptie ingeschakeld staat.

Bij mij gaan bijna al mijn torrents aan de maximumsnelheden van mijn verbinding (6.8MB/s, Fibernet 60).

Succes!
Al mijn posts zijn 100% Ambroos en 0% mijn werkgever.
Akuma
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 dec 2010, 15:18

@Ambroos;

Alvast bedankt voor de info,ga dat eens uitproberen.

Maar die UTorrent,kan ik die gebruiken om torrents via Pirate bay te downloaden?
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Volgens mij zien jullie problemen waar er geen zijn.
Zelf zit ik met een Fibernet 100 verbinding en ik kan je bevestigen dat de laatste nieuwe aflevering van Top Gear in 720p formaat gisteren in welgeteld 14 minuten heb binnengehaald. We spreken hier over 1,46GB. De torrent mocht alle bandbreedte gebruiken met een maximum van 2000 peers voor die torrent.

Hou er rekening mee dat de seeders zelf misschien aan cappen doen, evenals hun ISP's. En ik kan mij best inbeelden dat torrents zoals Tom & Jerry nu eenmaal niet zoveel seeders heeft. Zo kom je al snel aan snelheidsbeperkingen. Vergeet ook niet dat veel torrentprogramma's zelf ook cappen als jouw seedratio niet oké is of wanneer je de uploadsnelheid capt.

Wat ik wel merk is dat zaken bij VDSL 2 (Dommel en EDPnet) wel vlotter gaan (en dan heb ik het ook over algemene dingen zoals surfen, YouTube,.). Ik vermoed dus eerder dat er problemen zijn bij de uplinks van Telenet als het daar dan toch ergens ligt.

Doe anders zelf even de test en download <knip>

Mod edit: cf. regels, gelieve geen illegale ocntent te posten op UB!
Ambroos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 14 jan 2011, 11:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

Akuma schreef:@Ambroos;

Alvast bedankt voor de info,ga dat eens uitproberen.

Maar die UTorrent,kan ik die gebruiken om torrents via Pirate bay te downloaden?


Jup, µTorrent is daar ideaal voor!
Al mijn posts zijn 100% Ambroos en 0% mijn werkgever.
Ambroos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 14 jan 2011, 11:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

neji schreef:Wat ik wel merk is dat zaken bij VDSL 2 (Dommel en EDPnet) wel vlotter gaan (en dan heb ik het ook over algemene dingen zoals surfen, YouTube,.). Ik vermoed dus eerder dat er problemen zijn bij de uplinks van Telenet als het daar dan toch ergens ligt.


Probleem bij Torrents is dat je zelf een upload cap moet instellen, anders is er niet meer genoeg plaats voor je overhead.

In µTorrent is dit erg simpel. Druk CTRL+G, selecteer bovenaan "Netherlands, Amsterdam 1", en klik 'Start tests'. Je laat die eventjes lopen, en klikt dan op Save&Close. µTorrent kiest dan zelf een upload cap die optimaal is.

Anders, stel je upload cap in op 100KB/s en je zit altijd wel goed.

(legale torrents, natuurlijk)
Al mijn posts zijn 100% Ambroos en 0% mijn werkgever.
Akuma
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 dec 2010, 15:18

neji schreef:Volgens mij zien jullie problemen waar er geen zijn.
Zelf zit ik met een Fibernet 100 verbinding en ik kan je bevestigen dat de laatste nieuwe aflevering van Top Gear in 720p formaat gisteren in welgeteld 14 minuten heb binnengehaald. We spreken hier over 1,46GB. De torrent mocht alle bandbreedte gebruiken met een maximum van 2000 peers voor die torrent.

Hou er rekening mee dat de seeders zelf misschien aan cappen doen, evenals hun ISP's. En ik kan mij best inbeelden dat torrents zoals Tom & Jerry nu eenmaal niet zoveel seeders heeft. Zo kom je al snel aan snelheidsbeperkingen. Vergeet ook niet dat veel torrentprogramma's zelf ook cappen als jouw seedratio niet oké is of wanneer je de uploadsnelheid capt.

Wat ik wel merk is dat zaken bij VDSL 2 (Dommel en EDPnet) wel vlotter gaan (en dan heb ik het ook over algemene dingen zoals surfen, YouTube,.). Ik vermoed dus eerder dat er problemen zijn bij de uplinks van Telenet als het daar dan toch ergens ligt.

Doe anders zelf even de test en download <knip>[/code]



Ben dus deze test eens aan het uitvoeren?Gevolgd wat Ambroos zei wat te doen met de modem en instellingen in de torrentclient.

Resultaat nu : 360Kb/s down en 1,5 Kb/s up.Dus ergens klopt er iets niet....
Ambroos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 14 jan 2011, 11:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

Duurt altijd een paar minuten voor je de maximumsnelheid bereikt met torrents.

Staat er rechtsonder in µTorrent een groen vinkje of een waarschuwingsteken?
Al mijn posts zijn 100% Ambroos en 0% mijn werkgever.
Gebruikersavatar
FezzFest
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 05 jan 2006, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 16 keer

Je kan ook altijd in utorrent (voorkeuren -> BitTorrent) de protocolversleuteling op 'Gefroceerd' zetten en 'Inkomende legacy-verbindingen toelaten' uitvinken. Op die manier kan je een eventuele QoS van je ISP omzeilen. De meeste bittorrentclients ondersteunen versleutelde verbindingen, in de praktijk ga je slechts in een beperkt aantal gevallen seeds/leechers missen die dit niet ondersteunen.
Ambroos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 14 jan 2011, 11:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

Fezzfest, is niet nodig bij Telenet. Ze doen voor zover ik weet geen traffic shaping. Ik haal in ieder geval altijd mooi mijn maxspeeds zonder geforceerde encryptie.
Al mijn posts zijn 100% Ambroos en 0% mijn werkgever.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Hier ook Turbonet XL, altijd een 2.8MB/s (indien genoeg seeds natuurlijk)

µtorrent met standaard instellingen.
Disme
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 08 jul 2010, 11:28

Torrents worden niet gecapped bij TN, althans bij mij niet.

Snelheid hangt af van seeders en leechers en kan ook door een te hoge up-speed laag blijven.

1 goede raad: Mijd publieke trackers als TPB en consoorten.
Ga voor een deftige private tracker en je zal zien dat je je snelheid bijna altijd max'ed.
Zeuske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 21 apr 2009, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 6 keer

Een goede tip : download iets van axxo :) als jij daar u volledige snelheid haalt dan mag jij zeker zijn dat telenet niet afknijpt :)
Akuma
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 dec 2010, 15:18

Disme schreef:Torrents worden niet gecapped bij TN, althans bij mij niet.

Snelheid hangt af van seeders en leechers en kan ook door een te hoge up-speed laag blijven.

1 goede raad: Mijd publieke trackers als TPB en consoorten.
Ga voor een deftige private tracker en je zal zien dat je je snelheid bijna altijd max'ed.

probleem is dat je bij private trackers altijd moet betalen voor lid te zijn,of jij moet iets weten wat ik niet weet :angel: ,anders PM je me maar :angel:
Gebruikersavatar
FezzFest
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 05 jan 2006, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 16 keer

Ambroos schreef:Fezzfest, is niet nodig bij Telenet. Ze doen voor zover ik weet geen traffic shaping. Ik haal in ieder geval altijd mooi mijn maxspeeds zonder geforceerde encryptie.


Vandaar dat ik 'een eventuele QoS van je ISP' schreef. Bij mij staat protocolversleuteling op 'Ingeschakeld', ook al doet mijn ISP (Scarlet) niet aan QoS. Waarom? Gewoon, omdat het kan 8).
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Kunnen jullie dat eens doen in drukke uren (bvb tussen 19u en 21u)?
Misschien shapen ze niet altijd?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

neji schreef:Volgens mij zien jullie problemen waar er geen zijn.
Zelf zit ik met een Fibernet 100 verbinding en ik kan je bevestigen dat de laatste nieuwe aflevering van Top Gear in 720p formaat gisteren in welgeteld 14 minuten heb binnengehaald. We spreken hier over 1,46GB. De torrent mocht alle bandbreedte gebruiken met een maximum van 2000 peers voor die torrent.


Grappig, ik deed net dezelfde test op een tracker met > 1000 seeds.

Mijn ervaring is dat met materiaal met voldoende seeds ik altijd de volle telenet snelheid haal.
Het is enkel met oudere torrents die al maanden geseed worden en met slechts nog een paar peers dat het debiel traag gaat, maar dat heeft weinig of niks met TN te maken.

Het zou wel kunnen dat TN peers vertraagt, en met torrents met waanzinnig veel peers, de torrent client dan gewoon meer peers aanspreekt om aan zijn max snelheid te komen. Vraag rest: hoe bewijs je dit ? In vuze zijn er plugins om capping en andere praktijken door isp's vast te stellen, moet er nog mee aan de slag.
Ambroos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 14 jan 2011, 11:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

http://broadband.mpi-sws.org/transparency/bttest.php

Automatisch traffic-shaping test. Duurt een 9 minuutjes, geeft wel een duidelijk resultaat.
(bij mij op Fibernet 60 rond 15u was het resultaat in ieder geval dat er geen shaping gebeurde)
Al mijn posts zijn 100% Ambroos en 0% mijn werkgever.
Akuma
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 dec 2010, 15:18

ub4b schreef:
neji schreef:Volgens mij zien jullie problemen waar er geen zijn.
Zelf zit ik met een Fibernet 100 verbinding en ik kan je bevestigen dat de laatste nieuwe aflevering van Top Gear in 720p formaat gisteren in welgeteld 14 minuten heb binnengehaald. We spreken hier over 1,46GB. De torrent mocht alle bandbreedte gebruiken met een maximum van 2000 peers voor die torrent.


Grappig, ik deed net dezelfde test op een tracker met > 1000 seeds.

Mijn ervaring is dat met materiaal met voldoende seeds ik altijd de volle telenet snelheid haal.
Het is enkel met oudere torrents die al maanden geseed worden en met slechts nog een paar peers dat het debiel traag gaat, maar dat heeft weinig of niks met TN te maken.

Het zou wel kunnen dat TN peers vertraagt, en met torrents met waanzinnig veel peers, de torrent client dan gewoon meer peers aanspreekt om aan zijn max snelheid te komen. Vraag rest: hoe bewijs je dit ? In vuze zijn er plugins om capping en andere praktijken door isp's vast te stellen, moet er nog mee aan de slag.



Heb hetzelfde probleem met recente torrents ook,dus daar ligt het niet aan.Vuze zou ik nooit gebruiken wegens adware die ze willen dat je installeert.Moet eens aan de slag gaan met Azureus.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

pakt usenet... is wel betalend maar wel max speed :D
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
acidh
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 feb 2011, 22:31

Hotfile is hier sinds gisteren gecapped, rapidshare nog steeds aan volle snelheid. Telenet FN60 abo
Ambroos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 14 jan 2011, 11:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

acidh, dat zal eerder aan hotfile dan aan Telenet liggen...
Al mijn posts zijn 100% Ambroos en 0% mijn werkgever.
acidh
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 feb 2011, 22:31

Nope, is echt gecapped bij Telenet !!!

Op een Belgacom Bizz Internet Pro abo loopt ie lekker vlot aan 2,2Mb/s, daar hij op een Telenet FN60 abo maar rond de 25Kb/s zit.
Op hetzelfde tijdstip getest, beiden met download manager en via Firefox getest.

Ligt dus echt niet aan hotfile......
Disme
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 08 jul 2010, 11:28

Akuma schreef:Heb hetzelfde probleem met recente torrents ook,dus daar ligt het niet aan.Vuze zou ik nooit gebruiken wegens adware die ze willen dat je installeert.Moet eens aan de slag gaan met Azureus.


Azureus en Vuze is hetzelfde. Azureus veranderde gewoon van naam een tijdje geleden en toen werd het vuze.
uTorrent blijft de beste lightweight torrent-client. Met azu/Vuze heb je wel meer instelmogelijkheden, maar gezien je 'beperkte' ervaring met torrents denk ik niet dat je dat nodig hebt.

Akuma schreef:probleem is dat je bij private trackers altijd moet betalen voor lid te zijn,of jij moet iets weten wat ik niet weet :angel: ,anders PM je me maar :angel:


'k Weet niet over welke private trackers jij nu spreekt, ik heb er in ieder geval nog nooit voor hoeven te betalen. Enige voorwaarde is dat je de juiste connecties/vrienden hebt.
Disme
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 08 jul 2010, 11:28

titanium schreef:pakt usenet... is wel betalend maar wel max speed :D


Niet altijd betalend, er zijn alternatieven die gratis zijn.
Je hoeft ze enkel te kennen.
Akuma
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 dec 2010, 15:18

Gelieve me dan eens enkelen op te noemen.Desnoods in PB. :angel: 8)
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Trackers die je vragen om te betalen, zijn oplichters.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

is op dit moment Hotfile nog steeds traag? kan nu niet testen wegens niet thuis
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

acidh schreef:Nope, is echt gecapped bij Telenet !!!

Op een Belgacom Bizz Internet Pro abo loopt ie lekker vlot aan 2,2Mb/s, daar hij op een Telenet FN60 abo maar rond de 25Kb/s zit.
Op hetzelfde tijdstip getest, beiden met download manager en via Firefox getest.

Ligt dus echt niet aan hotfile......


Dat hoeft niet "gecapped" te zijn, maar kan evengoed aan routing liggen. Voorbeeldje, het 'surfen' naar thepiratebay ging via mijn vorige ISP (Scarlet) altijd zeer traag, met FN gaat het zeer vlot. Dat heeft niets met capping of shaping te maken, maar gewoon dat TN andere routing/peering gebruikt.

Sterker nog, hotfile geeft u een random downloadlocatie, dus zelfs als je op zelfde tijdstip dezelfde file neemt, ben je niet zeker dat die van dezelfde locatie komen.

Mvg,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Akuma schreef:Heb hetzelfde probleem met recente torrents ook,dus daar ligt het niet aan.Vuze zou ik nooit gebruiken wegens adware die ze willen dat je installeert.Moet eens aan de slag gaan met Azureus.


ik gebruik vuze onder linux, nooit gezeik mee, buiten dan de erg hoge memory load:

2001m virtueel geheugen
612m resident geheugen

voor een machine met 2.5 GB fysiek ram is dat dus erg veel

ik heb de vm size al op 512MB moeten zetten, anders kreeg ik steeds performance issues:

JAVA_ARGS="-Xmx512m"

heb hem wel in classic gui staan (azureus look), de nieuwe vuze look en al de social stuff interesseert me niet

het enige nadeel aan vuze zijn de hoeveelheid parameters die je kan instellen
als je de docs niet leest en zomaar begint uit te proberen, heb je vroeg of laat een half werkende client, bvb peers die je niet meer contacteren

onder windows verkies ik ook utorrent, veel minder zwaar, en de core features zijn ongeveer 't zelfde als vuze
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Heb sinds een uur of 2 Fibernet 60. Downloadje via torrent getest -> 5,2MB/s.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Zijn er nog mensen die niet meer op bitcommet geraken met telenet.
Dat ze cappen is ondertussen heel duidelijk ! Maar ik geraak nu zelfs niet meer binnen.
Met belgacom geen enkel probleem.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Ambroos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 14 jan 2011, 11:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

Ik raad je ten zeerste af Bitcomet te gebruiken. 't is een slechte client, die zelfs door veel andere clients al gebanned is. Gebruik µTorrent, en kijk eens na of bij Mijn Telenet, geavanceerde instellingen van je modem, "Firewall tab", UPnP wel op actief staat. Als dat zo is zou je bij Telenet bij dezelfde torrent altijd hogere snelheden moeten halen.
Al mijn posts zijn 100% Ambroos en 0% mijn werkgever.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”