Tips voor nieuwe smartphone?

silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Met de 2.6.34.7 kernel ging mijn htc G1 ongeveer 3-4 dagen mee, veel hangt af van de gebruikte kernel (en apps op de background).
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

AnD schreef:Ik wil me ook een smartphone kopen, maar ik denk dat ik ga wachten tot de smartphones met dual core uitkomen.
+1

da's zot nu nog een single core te kopen!!! EOL.....als ge dat bedrag uitgeeft, wil ik ook laatste nieuwe....

eerste smartphone (=LG Star X2) die er mee op de markt komt....
http://www.androidworld.nl/60455/lg-opt ... elanceerd/

http://www.engadget.com/lg-star/preview/
This is seriously shaping up to be one of next year's highlight devices (and if it isn't, it just means 2011 will be a spectacular year in smartphones)

dus mensen die hier nog in december een Desire HD bestellen aan 500 €, volg ik niet echt...... :oops:

http://www.gforgames.com/gadgets/news-g ... 2011-2700/
So the LG Optimus 2x ( LG Star ) release date for Europe is now set for January 2011 :banana:

Ok, in vind HTC ook beter, maar lees nog nergens* van dualcores bij HTC....enkel HTC scorpion (1,5 Ghz.) van feb. 2010, die nooit naar europe verscheept is.....

nu nog afwachten wat dat beestje zal kosten.......

* Allee, htc en samsung zouden er ook eindejaar 2010 gelanceerd hebben...
http://www.knowyourmobile.com/features/ ... _2011.html
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Marlboro schreef: En een iphone blijft z'n waarde behouden, andere toestellen niet zoals een htc desire; hoeveel kostte een htc desire toen deze nieuw was? 500 euro ofzo meende ik? Die is dan wat gezakt en nu blijkbaar nog eens een stuk gezakt in waarde, als je die volgend jaar wil verkopen dan schiet er niet teveel meer van over, bij een iphone krijg ik ieder jaar er nog mooi geld van zenne :-).
Tuurlijk zal een Iphone bij herverkoop meer waarde hebben want ge betaald ook meer dan voor een andere gsm.
Een BMW of Mercedes kost ook meer dan een VW, de restwaarde van de BMW of Mercedes zal bij herverkoop ook veel hoger liggen, maar tenslotte komt ge met beide ook overal waar ge moet zijn. De prijzen van de Iphones blijven ook hoog omdat het waard is wat de zot eraan wilt geven. :lol:

Ik ben geen apple 'hater' zoals ge in het ander topic aanhaalt, heb zelf een apple laptop. :wink:
Maar zeggen dat het zovéél beter is dan ander os'en vind ik erover. :beerchug:

satsurfer schreef:
dus mensen die hier nog in december een Desire HD bestellen aan 500 €, volg ik niet echt...... :oops:

Sommige mensen moet niet 'het' laatste nieuw hebben. :wink:
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Nogmaals; hoeveel koste de htc desire de eerste dagen en/of weken? 500 euro + met 16-32gb kaartje nog iets meer?

Kijk nu eens hoeveel die nieuwprijs nu nog is; 370 euro heb ik gelezen? Wat binnen de 6tal maand dan?
Dan zal de prijs mss nog een stuk gezakt zijn, als je dat toestel moet verkopen zit je met 2 problemen; het 1ste is dat je er nauwelijks nog wat van krijgt en ten 2de) je zal het moeilijker kwijt geraken ook. :-).
En de iphone is het eenvoudigste en gebruiksvriendelijkste toestel.

Ik zou ook graag apple pc/laptop hebben, mee windows alweer miserie mee virussen, eerst m'n jongste broer en nu heb ik het aan m'n kloten, begint serieus tegen te steken, je hebt 10 scanners nodig en ze kunnen die klodden nog niet tegen houden.
Ge kunt ze kussen
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Tja misschien wordt het in de nabij toekomst ook niet leuk meer met apple mac OS, iOS te werken :wink:
http://webwereld.nl/nieuws/105249/---ap ... rs---.html

Dit wordt waarschijnlijk een leuke HTC phone, ergens in mei verwacht
http://www.allaboutphones.nl/nieuws/617 ... aties.html

(Ik ben voorlopig content van mn lowbudget galaxy apollo phone als beginneling, al begint het wel tijd te worden dat ze deze ook eens van de 2.2 froyo upgrade voorzien, och en hun samsung kies s****)
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Marlboro schreef:
Ik zou ook graag apple pc/laptop hebben, mee windows alweer miserie mee virussen, eerst m'n jongste broer en nu heb ik het aan m'n kloten, begint serieus tegen te steken, je hebt 10 scanners nodig en ze kunnen die klodden nog niet tegen houden.
Koop je een apple, je gaat er zeker nog beter van slapen. :beerchug:
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Afbeelding
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster

decat schreef:
Marlboro schreef:
Koop je een apple, je gaat er zeker nog beter van slapen. :beerchug:
Het is algemeen geweten dat je veel sneller zo een zaken tegen komt met windows dan met een apple.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Het is algemeen geweten dat macfans niet voor zichzelf kunnen denken en zich enkel laten leiden door de huidige apple hype.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Verstandig surfen houdt al 95% van alle virussen tegen. Voor die andere 4,95% moet je een goeie firewall en virusscanner installeren.
Maar dat heeft totaal niets te maken met een smartphone.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster

Trojan schreef:Het is algemeen geweten dat macfans niet voor zichzelf kunnen denken en zich enkel laten leiden door de huidige apple hype.
Lol, ik heb altijd en zelfs tot nu alleen maar windows pc en laptops gehad.
Het enige wat ik van apple heb is een iphone.
Voor de rest nog nooit wat van apple gehad.
Neemt niet weg ik niet met oogkleppen blijf oplopen zoals vele andere wel doen.
Apple pc/laptops draaien echt wel soepeler dan windows, ik heb al bij meerdere mensen mogen surfen op hun laptop en pc van apple, net zoals bij de iphone zo smooth draaien man.
Hype; damn, die hype die blijft dan toch wel heel lang duren zenne.
Over 2 zaken ben ik het eens wat apple betreft; ze blokkeren teveel zaken + ze zijn heel duur.
Anderzijds zijn vele mensen bv bij telenet en belgacom; tja, bij deze is het ook vanhetzelfde, beperkingen en duur.
Neemt niet weg ieder voor zichzelf moet uitmaken wat deze wil.
Alleen doe ik niet mee azn dat gedoe van windows is slecht en alle anderen zijn goed. Hetgeen steeds gebeurt zijn mensen zoals u die een ander afbreken.

Ge kunt ze kussen
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

decat schreef:Sommige mensen moet niet 'het' laatste nieuw hebben. :wink:
tja, en dan gaan ze nadien janken dat ze niets krijgen als ze hem willen verkopen, of ze janken dat ze geen update naar honeycomb krijgen en maar het internet vollullen, waarom zij juist wel recht hier op hebben... (zoals bij sony xperia X10)
http://stuff.tv/News/Rumour-Mill-Honeyc ... ore/15442/

Now the two have met in a credible rumour from PC Magazine that suggests all Honeycomb tablets will need to meet a minimum spec that includes a dual-core ARM Cortex-A9 processor (as seen in the Tegra 2).
silencer
Elite Poster
Elite Poster

Froyo/Gingerbread needs 1GHz processor rumour: lol
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Ik heb gelezen dat alle foons met 2.2 ook 2.3 konden krijgen.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

silencer schreef:Froyo/Gingerbread needs 1GHz processor rumour: lol
needs dual-core 1GHz
remus
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 15 keer

honycomb (wss android 3.0) ≠ froyo(2.2)/gingerbread(2.3)

voor gingerbread is de minimum spec cpu een 1 ghz cpu
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

De nokia N9 MacBook Pro smartphone lijkt me ook een mooi toestel te gaan zijn.
http://www.gsmarena.com/nokia_n9-3398.php
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Ik heb lang getwijfeld om de Nokia N900 te kopen, maar toen de Samsung Galaxy S uitkwam ben ik toch daarvoor gegaan. Werkt zeer prettig, al moet ik zeggen dat het hierboven vermelde "lagless" werken niet altijd waar is. Ik heb al gelezen dat als ik er een custom rom op zet dit zou verbeteren, maar ik heb daar momenteel geen tijd voor :-D
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Neem er maar wat tijd voor, want met zo'n custom Rom werkt je Galaxy S nog veel prettiger...

Ik zit al een paar weken op Darky's ROM (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=814091), na eerst een tijd met DocRambone's ROM te hebben gewerkt (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=817703). En het moet gezegd, zo'n custom ROM is da shizzle! :-D

Darky's ROM is eigenlijk zeer eenvoudig te installeren, op vijf minuten is de klus geklaard (als je geoefend bent in flashen tenminste). Neem WEL eerst de tijd om alles eens goed door te lezen, kwestie van te vermijden van voor verrassingen komen te staan.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

En blijven al je apps / configuratie er dan opstaan? Ik heb nog nachtmerries van die keer dat ik WM6.0 upgrade naar WM6.5 :eek:

silencer
Elite Poster
Elite Poster

droidexplorer/titanium backup.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

ela ik ben geen backup :p Maar dacht da da laatste betalend was?
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Zolang ik weet is die gratis :roll:
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Titanium backup is op zich gratis, maar als je je backup wil restoren, moet je voor elk programma dat je terug installeert bevestigen dat je het wil installeren. Met de betalende versie dien je slechts één keer te klikken.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Mathy schreef:En blijven al je apps / configuratie er dan opstaan? Ik heb nog nachtmerries van die keer dat ik WM6.0 upgrade naar WM6.5 :eek:
Welke telefoon moet dát zijn. Zijn maar een paar telefoons die een upgrade mochten ondergaan. Alee, ik met mijn Omnia 1 van Samsung niet. :(
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Apple hype? Ik ken geen enkel merk/product dat een hype van ca. 30 jaar overleeft. Want zo lang bestaat Apple namelijk al. Los daarvan heeft (de waarde van) Apple zijn grootste concurrent, Microsoft, voorbijgestoken. Apple is ca. 302 miljard dollar waard terwijl MS blijft steken op net geen 300 miljard. Hoezo hype? De commentaren van de Apple haters beginnen steeds meer op de lachspieren te werken.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Had Microsoft Apple maar geen geld toegestoken hé, zo enkele jaren terug. ;)
Het is inderdaad een hype, versterkt door de media en de goedgelovigheid van de mensen op de straat. Allemaal willen ze een Apple product, terwijl ze met iets veel goedkopers veel beter af zijn. En dan heb ik het over MP3, telefoons, laptops, computers en tablet pc's.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Je kan veel commentaar geven op Apple producten maar qua kwaliteit en afwerking zijn er weiningen die zich met Apple kunnen meten. Apple producten zijn idd duur maar je krijgt toch wel kwaliteit voor je geld.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Zo is dat, afwerking zoals met het antenne probleem bij de Iphone, voor dat geld wil ik toch een product waar niks aan mankeert.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Lol afwerking?

Willen we eens hun oude macbook lijn erbij halen, zo die witte plastieken? Afgezien van de oververhitting van de batterij, de haarscheurtjes in de plastiek, slecht scherm is er inderdaad niks mis met dat product. :roll:

En dan zwijgen we nog van hun garantie waarbij ze verschillende fabrieksfouten ontkennen en dus niet vervangen onder garantie.

Kom niet doen alsof apple heilig is, het heeft net als andere merken problemen met hun producten. Maar apple fans zien dat door de vingers en schapen dat ze zijn kopen ze gewoon een nieuwe mac ipv dat te laten herstellen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Lord Utopia schreef:
Mathy schreef:En blijven al je apps / configuratie er dan opstaan? Ik heb nog nachtmerries van die keer dat ik WM6.0 upgrade naar WM6.5 :eek:
Welke telefoon moet dát zijn. Zijn maar een paar telefoons die een upgrade mochten ondergaan. Alee, ik met mijn Omnia 1 van Samsung niet. :(
Dat was een HTC P4350.

Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik heb dit weekend Darky's MOD 9.2 erop gezet en hij is inderdaad wel wat sneller. Ik had echter ook LauncherPRO geïnstalleerd om te testen en omdat die mij wel beviel als default launcher ingesteld. Na een gedwongen reboot crashte die echter de hele tijd, wat natuurlijk niet echt praktisch is want ik kreeg niks meer geopend. Ik heb de hele gsm dan maar nog eens opnieuw geflashed en werkt totnogtoe perfect (met twLauncher).

iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Mijne Nokia is weer maar eens toe aan een nieuw scherm (het 2de op 2 jaar). Ik begin het beu te worden :-(
Wat is het verschil eigelijk tussen die 150€ & de 500€ android toestellen ? Buiten de prijs natuurlijk.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

De extra's en wat er in de toekomst uitkomt.

Ik heb een Galaxy Apollo van Samsung, maar het toestel bevat bijvoorbeeld geen 1 GHz Hummingbird of Super AMOLED scherm. Ik heb ook geen flitser, mijn camera is maar 3.2 MP, video's maken is praktisch onmogelijk, er is geen storage op mijn telefoon (tenzij ik een SD-kaartje gebruik wat ik doe - 8 GB), de grootte van het scherm is ook niet zo groot. Ik mag (zeer lang) wachten op een upgrade naar 2.2 (zit nog op Eclair). Er is wel HSDPA in, maar geen HSUPA. Geen front facing camera (wat nu niet echt aan de orde is, maar in de toekomst wel).

Maar ondanks al deze negatieve punten ben ik toch tevreden van het toestel. Heb het gekocht aan 200 euro. Wou ook geen toestel van 500 euro kopen voor wat ik het maar gebruik. Al mis ik de flitser en de goeie kwaliteit van de camera. (wat ik wel bij mijn Windows Phone 6.1 had :()
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Dit wijkt af van het smartphoneverhaal, maar ik denk dat we eens even een ballon moeten doorprikken voor alle Apple- exclusive fans. Maar waarschijnlijk gaat het toch niks uithalen, want ze geloven het toch heilig in hun onfeilbare Apple.... De meeste Apple-fans zijn zo vastgeroest in hun adoratie van het merk dat ze niet meer bereid zijn om te zien wat er werkelijk rond gebeurd.

Fact: Apple maakt buiten software en marketingmateriaal zelf helemaal NIKS van producten.
(net zoals HP bijvoorbeeld GEEN PRINTERS MAAKT)

En dan nog.. Mac OS is al enige tijd gebaseerd op BSD Unix met een eigen ontwerp grafische interface...

De meeste van hun producten worden door Foxconn (Hon Hai Precision Industries Co, zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Foxconn) geproduceerd. Dat is een bedrijf dat heel wat OEM/ODM product maakt voor allerlei merken (ook Dell en dergelijke, wat niet wil zeggen natuurlijk dat deze ene producent ALLES voor hen maakt - want dat is niet het geval), hoofdzakelijk dan nog PC product en recentelijk nog meermaals in het nieuws is gekomen omdat het zijn werknemers slecht betaald en er zo veel zelfmoorden worden gepleegd. Uw nieuwe Apple notebook of Mac pc/workstation is dus eigenlijk een PC met een designer behuizing, hoge prijs en eerder proprietary software voor een beperkt aantal gebruikers (Apple heeft maar een zeer klein marktaandeel, in sommige landen ligt het percentage wat hoger dan in andere).

Bovendien bezondigt Apple zich regelmatig aan minder koosjer praktijken zoals het ontkennen van allerlei technische problemen met hun producten. Het fameuze antenneprobleem met de iPhone 4 is slechts het tipje van de ijsberg en eentje dat toevallig erg veel persaandacht heeft gekregen. Het klopt dat Apple de afgelopen jaren niets dan woekerwinst gemaakt heeft. Tja, niet moeilijk voor iemand die haar markt afschermt, die winst binnenrijft op de kap van een ander en door u te verplichten contracten aan te gaan met een bepaalde telefoonmaatschappij van uw keuze (ok, er zijn hacks - maar die hebben we duidelijk niet aan hen zelf te danken - het is zelfs schandalig dat die nodig zijn!) - ze doen dus aan koppelverkoop en ook aan effectieve price-fixing/prijsafspraken. Het wordt trouwens eens hoog tijd dat de EU zwaar naar dit bedrijf uithaalt voor concurrentievervalsing en belemmering van de vrije handel. Apple heeft een besloten dealernet en accepteert enkel dealers die een bepaalde minimumoppervlakte in hun winkel ter beschikking hebben om hun product te tonen (dus forget online stores zonder een winkel), deze dealers tekenen een exclusiviteitscontract en iedereen moet aan een vast bepaalde prijs verkopen - als je dat niet doet, dan leveren ze je gewoon niet meer ... Apple bepaald welke klanten voorrang krijgen, kortingen krijgen voor een media actie op aantallen is bijvoorbeeld ook al niet evident ... Niet-officiële Apple dealers krijgen geen goede voorwaarden, meer zelfs: ze betalen dikwijls zelfs meer dan de eindgebruiker (want zij moeten vaak apart wel nog transportkosten en recupel/bebat/auvibel taksen betalen terwijl die in de normale apple prijs op de appleshop reeds verrekend zijn en distributeur techdata heeft vaak ook haal wat producten niet op stock en een lange levertermijn, terwijl apple deze dan soms wel veel sneller aan gebruikers via de shop kan leveren - toeval?: zeker niet! Dat is meer winst voor hen zelf!). Tja met dergelijke praktijken en winstmarges die op die manier een stuk hoger liggen dan die van je rechtstreeks concurrenten is het natuurlijk niet erg moeilijk dat je veel winst maakt ...

De reden waarom Apple pc/notebook toestellen SOMS (de praktijk wijst vaak anders uit als je effectief neutraal en grondig gaat testen) stabieler zijn en vlotter lijken te werken is vrij eenvoudig:
- proprietary omgeving met drivers die sterk geoptimaliseerd kunnen worden omwille van een beperkte hoeveelheid te ondersteunen hardware
- tja, draait op een voor de hardware geoptimaliseerde compile van BSD/Unix .. Wat wil je .. Natuurlijk is dit sneller dan pakweg een MS windows die VEEL MEER hardware moet ondersteunen en veel legacy belast met zich meezeult ... Als je windows ook van veel die belast op een eenvoudige manier zou kunnen strippen zou het ook al wat geven... Linux/FreeBSD kan je ook op maat compilen dus daar is het verschil ook een pak kleiner.
- kwaliteit van de service na verkoop zou ook vrij goed zijn, maar dat hangt veelal af van de gekozen support-agent in een bepaalde region of sale ...

Naast een groter gamma hardware, en dat is dan nog wellicht het grootste probleem van het Apple en Linux/BSD platform, is grote hoeveelheid beschikbare commerciële software en games voor het Windows platform. DAT is de belangrijkste reden dat Windows momenteel het grootste marktaandeel heeft wat betreft operating systems. + ook dat Microsoft er ook beter is geslaagd is om meer hardware ontwikkelaars hun product in Windows te ondersteunen.

Ik ben nu ook niet bepaald een groot Microsoft fan, maar Apple is toch een pak erger en ook een veel arroganter bedrijf (ik heb in het verleden bij mijn vorige werkgever meermaals contacten gehad met beide) ...
Een feit is dat zowel Apple als Microsoft een paar originele ideeën hebben gehad, maar er ook diverse hebben gepikt van een ander.

Qua security problemen is het Apple platform volgens research ook niet echt veel veiliger - wat wel een feit is; maar dat geldt eveneens voor Linux/Unix/BSD/... is dat er minder virussen en trojans op deze platformen ontwikkeld zijn dan Windows (omwille van de veel grotere doelgroep natuurlijk). Datzelfde pleit dan ook eerder in het voordeel van Linux of FreeBSD (beide gratis) dan Apple ...

De iPhone heeft een evolutie veroorzaakt op het smartphone niveau en het is zeker geen slecht product, maar dat product had net zo goed een andere merknamen kunnen dragen - die evolutie had er hoe dan ook ooit gekomen. Apple is gekend om zich soms zeer snel (soms ook te snel) op bepaalde nieuwe technologiëen te storten, niet altijd met success overigens: firewire heeft nooit dezelfde populariteit gekend als USB, bluetooth was ook niet meteen de "grote hit" en ze waren ook wat te vroeg met het gebruik van Displayport op hun toestellen.

De vraag is of je Apple niet soms wat kritischer mag/kan/wil bekijken dan een gemiddelde Apple fanboy ...

My 2 cents,

David
Afbeelding
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Tja, Apple bij Techdata, Dell bij Copaco.... Als je klanten juist dat ene merk willen moeten ze maar extra betalen voor uw service of hem zelf aankopen in de Apple/Dell store en er verder hun plan mee trekken.
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

Stormlord schreef: Bovendien bezondigt Apple zich regelmatig aan minder koosjer praktijken zoals het ontkennen van allerlei technische problemen met hun producten. Het fameuze antenneprobleem met de iPhone 4 is slechts het tipje van de ijsberg en eentje dat toevallig erg veel persaandacht heeft gekregen.

Lol, maar dat andere telefoons er last van hebben daar zeg je niets over ...
Stormlord schreef: Het klopt dat Apple de afgelopen jaren niets dan woekerwinst gemaakt heeft. Tja, niet moeilijk voor iemand die haar markt afschermt, die winst binnenrijft op de kap van een ander en door u te verplichten contracten aan te gaan met een bepaalde telefoonmaatschappij van uw keuze (ok, er zijn hacks - maar die hebben we duidelijk niet aan hen zelf te danken - het is zelfs schandalig dat die nodig zijn!) - ze doen dus aan koppelverkoop en ook aan effectieve price-fixing/prijsafspraken. Het wordt trouwens eens hoog tijd dat de EU zwaar naar dit bedrijf uithaalt voor concurrentievervalsing en belemmering van de vrije handel.
Kijk aub eens naar onze omringende landen.
Daar doen ze niets anders dan abo's verlengen met gesimlockte toestellen van allerhande gsm merken ...
Ga je ook al die merken laten aanpakken?
Stormlord schreef:De iPhone heeft een evolutie veroorzaakt op het smartphone niveau en het is zeker geen slecht product, maar dat product had net zo goed een andere merknamen kunnen dragen - die evolutie had er hoe dan ook ooit gekomen.
Lol, je zegt het goed, ooit ... :bang:
Het enige bedrijf waar elke andere concurrent naar keek was Nokia en die bleven al jarenlang ter plaatse trappelen. Ze zijn een belangrijke speler geweest, maar zeg nu eerlijk, van hun zou het zeker niet gekomen zijn, laat staan iemand anders op korte termijn ...

Door de iPhone is de markt opengebroken. Dat kán je niet ontkennen. (kijk maar al die remakes, zowel model als software)
iceke
Elite Poster
Elite Poster

theduvelking schreef:Door de iPhone is de markt opengebroken. Dat kán je niet ontkennen.
... en gaat ze in de toekomst ook dichtslibben... als je als hardware fabrikant ook de software wil controleren...
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

Dat zal niet gebeuren, gezien het aantal "klonen" die de ronde doen ...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

als ge hier uw goesting niet in vindt, weet ik het niet meer.....ja, misschien een maand of 3-4 wachten nog.....

Samsung Galaxy S 2 (dual core)
http://vr-zone.com/articles/possible-sa ... 11078.html

HTC Saga (Desire2) dual core
http://vr-zone.com/articles/htc-saga-pi ... 11119.html
http://free-pc-guides.com/news/cellphon ... line-08490
[url]hhttp://htcsource.com/2011/02/htc-saga-poses-for-the-camera-again-runs-android-2-2-1/#comments[/url]

Dual-core HTC Pyramid
http://androidandme.com/2011/02/phones/ ... le-by-may/
It features a dual-core 1.2 GHz Snapdragon processor (MSM8260), 4.3 inch qHD display, and support for HSPA+ networks. T-Mobile has picked up the phone and their target release date is May 2011.
High-resolution WXGA (1280×800) display support
16-megapixel camera support
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”