Asterisk (PIAF) & Jumblo?

Plaats reactie
taapo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 30 jul 2010, 13:24

Hallo,

Nog redelijk nieuw op gebied van Asterisk, maar met rasse schreden vooruitgang aan het boeken. Heb inbound & outbound werkende, alsmede IVR en routes. Dit weliswaar met WeePee, en daar wringt het schoentje.

Met Jumblo kan ik niet naar buiten bellen helaas. Ik krijg "all circuits are busy" ... dit is mijn info:

Mijn trunk settings:
host=sip.jumblo.com
username=*****
secret=*****
type=friend
canreinvite=no
disallow=all
nat=yes
insecure=very
qualify=yes
allow=alaw&ulaw

Mijn outgoung route dial pattern:
32xxxxxxxx
32xxxxxxxxx

Kan iemand wat raad geven? Thanks in advance!

Groetjes,
Frank
taapo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 30 jul 2010, 13:24

Niemand?

Is er niemand die zijn ASterik settings kan sharen? Zou heel tof zijn!
taapo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 30 jul 2010, 13:24

Zeer behulpzame zielen in dit forum :)

Na veel zoeken kwam ik een heleboel mensen tegen die problemen hadden met het gebruik van Betamax clonen als ze een PBX op een VPS draaiden. Blijkbaar wil betamax mensen met een pbx dwingen tot het afnemen van een wholesale account (min 500 euro startkosten). Maar Voxalot heeft een oplossing gevonden door het injecteren van een "p-src-id" header in de SIP connectie. Om het makkelijk te maken heb ik alle outgoing Trunks nu bij Voxalot geregistreerd, en de gegevens van Voxalot in mijn PBX outgoing trunk gestoken. Werkty nu 100%. Mochten er nog mensen zijn ... ik hoop dat *deze* post je wél kan helpen ;) </sarcasm>
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Dank voor het posten van de oplossing. Als niemand het antwoord wist, kunnen ze het maar moeilijk posten... Ben blij dat je de oplossing hebt gevonden.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
taapo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 30 jul 2010, 13:24

Ik was een beetje sarcastisch omdat ik weet dat er vele mensen gebruik maken van Jumblo of eender welke betamax clone - maar niemand zijn initiële settings wou sharen. Maar ik ben ook blij dat er een oplossing is gevonden :)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Als ik je kon helpen, zonder probleem. Echter had ik bij deze geen oplossing voor je. Heb zelf weepee ingoing en outgoing op mijn server (geen vps), moet nog eens kijken welke provider voor wat het goedkoopste is.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”