Fibernet en VoIP
Ik overweeg een overstap naar Fibernet 40 van Telenet. Heeft er al iemand zijn VOIP werkend gekregen met de nieuwe modem/router die bij dit abonnement geïnstalleerd wordt?
Ik werk met Fritzbox 7170.
Ik werk met Fritzbox 7170.
Laatst gewijzigd door a3ke 21 jan 2011, 15:43, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Caps is niet beleefd
Reden: Caps is niet beleefd
-
- Elite Poster
- Berichten: 882
- Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
- Locatie: Rotselaar
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 17 keer
- Contacteer:
Momenteel lijkt enkel WeePee te werken via de Modem/Router.
Men weet waar het probleem ligt en werkt samen met hun leverancier aan een oplossing.
Voor moment nog even wachten met overschakelen of modem only vastkrijgen natuurlijk...
Men weet waar het probleem ligt en werkt samen met hun leverancier aan een oplossing.
Voor moment nog even wachten met overschakelen of modem only vastkrijgen natuurlijk...
Everything that has a beginning has an end.
joke34 schreef:Ik overweeg een overstap naar Fibernet 40 van Telenet. Heeft er al iemand zijn VOIP werkend gekregen met de nieuwe modem/router die bij dit abonnement geïnstalleerd wordt?
Ik werk met Fritzbox 7170.
Ik gebruik ook VoIP, Sipgate.de. met een ATA286.
Alles proberen maar het werkt nog niet.
Hoop om het probleem op te lossen, maar jammer dat de Telenet publieke IP niet meer verleend.
Hier noch mal der deutsche Text falls jemand den besser verstehen kann.
Ich benutze auch Voip , Sipgate.de. mit ein ATA286.
Alles Probiert aber es funktioniert noch nicht .
Hoffe auf Lösung des Problems aber schade das Telenet keine öffentlichen IP mehr vergeben .
Orange Trio met 4 GSM Abo`s
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ralf ...
Es gibt nur eine Lösung: einfach Modem/Router wechseln, und im Telenet Shop versuchen ein Motorola SVG6120e zu bekommen. Schau mal nach in Topic: Fibernet: modem/only versus modem/router .
Grüße,
Philippe.
Es gibt nur eine Lösung: einfach Modem/Router wechseln, und im Telenet Shop versuchen ein Motorola SVG6120e zu bekommen. Schau mal nach in Topic: Fibernet: modem/only versus modem/router .
Grüße,
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Hallo ik het goed begrijp dat je kan werken Voip .Jelly schreef:Momenteel lijkt enkel WeePee te werken via de Modem/Router.
Men weet waar het probleem ligt en werkt samen met hun leverancier aan een oplossing.
Voor moment nog even wachten met overschakelen of modem only vastkrijgen natuurlijk...
Hoe kan dat recht gebruik maakt van "WeePee" maar het is dezelfde Poort ?
local SIP port: 5060
local RTP port: 5004
STUN server is: (stun.sipgate.net:)10000
nodig.
philippe_d schreef:Ralf ...
Es gibt nur eine Lösung: einfach Modem/Router wechseln, und im Telenet Shop versuchen ein Motorola SVG6120e zu bekommen. Schau mal nach in Topic: Fibernet: modem/only versus modem/router .
Grüße,
Philippe.
@Philippe
Dan moet ik mij een nieuwe draadloze router kopen ( n Standaard wegen 40 mb/sec )
@All
Als de voip werkt niet
Ik moet een andere weg te vinden
Skype, bijvoorbeeld,
Groetjes Ralf
Orange Trio met 4 GSM Abo`s
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
- Contacteer:
Zijn de problemen opgelost, of is het nog steeds aan te raden de Motorola SBV6120E te vragen, als je voip wilt gebruiken?
Ik doel hier op de voip-phones (gigaset IP ea)
Ik doel hier op de voip-phones (gigaset IP ea)
Laatst gewijzigd door 2Flip 01 feb 2011, 21:26, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Werkt uw SIP verbinding wel met een programma zoals bvb x-lite?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Vandaag werd bij mijn dochter FiberNet 40 geinstalleerd (gewonnen bij de actie).
Gezien mijn dochter binnen 2-3 maand verhuist, heb ik nu gekozen voor de all-in modem/router, met het idee, als het niet goed werkt, kunnen we binnen 2 maand nog altijd opteren voor de modem.
Er hangt nu achter de Telenet router een FritzBox (oud model FB7050). Ik heb aan de configuratie niets gewijzigd, dus dubbele NAT (FritzBox is nog als router ingesteld). Ik heb ook nog niets gewijzigd in "mijn Telenet" om de FritzBox in DMZ te zetten.
[Edit 6/2/11] Hoewel ik hier eerst had gerapporteerd dat VoIP werkt, kom ik ook tot de vaststelling dat alleen WeePee (inkomend en uitgaand) werkt. Betamax werkt niet goed (wel SIP registratie maar one-way audio, of helemaal niets. Ook een account met een Duitse Provider (sipgate.de) werkt niet goed
Geizen mijn dochter binnen enkele maand verhuist, zal ik het nu maar zo laten, en na de verhuis wat verder ingaan op de problematiek.
Gezien mijn dochter binnen 2-3 maand verhuist, heb ik nu gekozen voor de all-in modem/router, met het idee, als het niet goed werkt, kunnen we binnen 2 maand nog altijd opteren voor de modem.
Er hangt nu achter de Telenet router een FritzBox (oud model FB7050). Ik heb aan de configuratie niets gewijzigd, dus dubbele NAT (FritzBox is nog als router ingesteld). Ik heb ook nog niets gewijzigd in "mijn Telenet" om de FritzBox in DMZ te zetten.
[Edit 6/2/11] Hoewel ik hier eerst had gerapporteerd dat VoIP werkt, kom ik ook tot de vaststelling dat alleen WeePee (inkomend en uitgaand) werkt. Betamax werkt niet goed (wel SIP registratie maar one-way audio, of helemaal niets. Ook een account met een Duitse Provider (sipgate.de) werkt niet goed
Geizen mijn dochter binnen enkele maand verhuist, zal ik het nu maar zo laten, en na de verhuis wat verder ingaan op de problematiek.
Laatst gewijzigd door philippe_d 06 feb 2011, 10:35, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: originele tekst verbeterd
Reden: originele tekst verbeterd
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 882
- Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
- Locatie: Rotselaar
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 17 keer
- Contacteer:
philippe_d
WeePee werkt zonder aanpassingen.
Ander SIP providers kunnen wel registreren maar hebben problemen met het audio gedeelte zelf.
Probeer maar eens een Nomado of Rynga (betamax kloon).
Die zijn hier enkel pas tot stand gekomen na manuele aanpassingen van Telenet, wat erkend werd als een bug en waar men op zoek is naar een oplossing voor alle klanten met de nieuwe modems.
WeePee werkt zonder aanpassingen.
Ander SIP providers kunnen wel registreren maar hebben problemen met het audio gedeelte zelf.
Probeer maar eens een Nomado of Rynga (betamax kloon).
Die zijn hier enkel pas tot stand gekomen na manuele aanpassingen van Telenet, wat erkend werd als een bug en waar men op zoek is naar een oplossing voor alle klanten met de nieuwe modems.
Everything that has a beginning has an end.
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
- Contacteer:
Op 2 feb FN40 gewonnen ('t is nu 4feb, ik heb mijn bericht van 1feb aangepast)
Inkomende calls (via weepee) werken gewoon... maar geen audio bij uitgaande (via poivy, betamax-kloon).
Morgen dus maar eens naar de klantendienst bellen
Kan iemand me zeggen wat de klantendienst moet doen zodat dit opnieuw werkt? Waar moet ik naar vragen?
Alvast bedankt!
Inkomende calls (via weepee) werken gewoon... maar geen audio bij uitgaande (via poivy, betamax-kloon).
Morgen dus maar eens naar de klantendienst bellen
Kan iemand me zeggen wat de klantendienst moet doen zodat dit opnieuw werkt? Waar moet ik naar vragen?
Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door 2Flip 10 feb 2011, 16:48, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
- Contacteer:
Zojuist naar de technische dienst van telenet gebeld, maar samen met de medewerker ben ik er niet uitgekomen.
Dit ondanks dat ik toch 34 minuten aan de lijn gehangen heb (en vanalles geprobeerd heb [port forwarding, audio codecs, modem reset, ...]), en de telenet-medewerker heeft denk ik zelf heel de handleiding van mijn C470IP doorgenomen!
Iemand enig idee wat er dan juist moet gebeuren zodat ik terug audio heb bij mijn betamax-oproepen?
Jelly sprak in een PB over "aanpassingen aan de NAT table" van zijn modem. Toen ik dit vermelde wist de medewerker echter niet meteen wat hij daar zou moeten aanpassen.
Dit ondanks dat ik toch 34 minuten aan de lijn gehangen heb (en vanalles geprobeerd heb [port forwarding, audio codecs, modem reset, ...]), en de telenet-medewerker heeft denk ik zelf heel de handleiding van mijn C470IP doorgenomen!
Iemand enig idee wat er dan juist moet gebeuren zodat ik terug audio heb bij mijn betamax-oproepen?
Jelly sprak in een PB over "aanpassingen aan de NAT table" van zijn modem. Toen ik dit vermelde wist de medewerker echter niet meteen wat hij daar zou moeten aanpassen.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
@Jelle, @2Flip ....
Inderdaad, ik kom tot dezelfde vaststelling: WeePee blijft wel werken, andere VoiP providers hebben problemen.
Ik heb mijn vorige post aangepast.
Ik denk dat er maar 2 oplossingen zijn voor het probleem:
Nog maar eens een bewijs van de superieure technische kennis bij WeePee
Inderdaad, ik kom tot dezelfde vaststelling: WeePee blijft wel werken, andere VoiP providers hebben problemen.
Ik heb mijn vorige post aangepast.
Ik denk dat er maar 2 oplossingen zijn voor het probleem:
- - ofwel Telenet moet de Mac PT vrijgeven (zodat we onze VoiP ATA een etxernal IP adres kunnen geven).
- ofwel modem/router vervangen door de (fel-begeerde) modem/only.
Nog maar eens een bewijs van de superieure technische kennis bij WeePee
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Iemand een idee hoe dit zit bij 3starsnet?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
- Contacteer:
Blijkbaar is er nog een andere oplossing (NAT table van modem aanpassen; dit was de oplossing bij Jelly).philippe_d schreef:@Jelle, @2Flip ....
Inderdaad, ik kom tot dezelfde vaststelling: WeePee blijft wel werken, andere VoiP providers hebben problemen.
Ik heb mijn vorige post aangepast.
Ik denk dat er maar 2 oplossingen zijn voor het probleem:Hoewel .... als WeePee het voor elkaar krijgt, waarom kunnen de anderen dat niet ?
- - ofwel Telenet moet de Mac PT vrijgeven (zodat we onze VoiP ATA een etxernal IP adres kunnen geven).
- ofwel modem/router vervangen door de (fel-begeerde) modem/only.
Nog maar eens een bewijs van de superieure technische kennis bij WeePee
Ik moet eerlijkheidshalve wel toegeven dat ik totaal niet weet wat dat inhoud.
-
- Elite Poster
- Berichten: 882
- Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
- Locatie: Rotselaar
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 17 keer
- Contacteer:
Bij Nomado (maakt gebruik van het netwerk van 3starsnet) heeft men geen oplossing kunnen vinden na uren technische hulp.
En we hebben echt wel elke instelling geprobeerd.
Is alleen door Telenet op te lossen. Telenet medewerker die mij contacteerde heeeft ook wat testen doorlopen en nadien een wijziging aangebracht aan de NAT table van de modem; en werd dus opgemerkt als 'erkende' bug. Dit was trouwens ook een tijdelijke wijziging die men 'normaal niet mag doorvoeren'...
En we hebben echt wel elke instelling geprobeerd.
Is alleen door Telenet op te lossen. Telenet medewerker die mij contacteerde heeeft ook wat testen doorlopen en nadien een wijziging aangebracht aan de NAT table van de modem; en werd dus opgemerkt als 'erkende' bug. Dit was trouwens ook een tijdelijke wijziging die men 'normaal niet mag doorvoeren'...
Everything that has a beginning has an end.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Het probleem waarbij de SIP server wel registreert, maar toch audio problemen geeft, is soms te wijten aan het gedeeltelijk blokkeren van poort 5060 (vb: alleen TCP traffiek gaat door, maar geen UDP traffiek).
De oorzaak zou kunnen te wijten zijn aan de Telenet router die poort 5060 misschien (gedeeltelijk) blokkeert, zelfs naar een ATA in DMZ ?
Mogelijke oplossing:
De oorzaak zou kunnen te wijten zijn aan de Telenet router die poort 5060 misschien (gedeeltelijk) blokkeert, zelfs naar een ATA in DMZ ?
Mogelijke oplossing:
- zet de ATA volledig in DMZ (=> alle "vrije" poorten worden geforward (met uitzonderingen).
- verander de VOIP poort van de ATA naar vb 5070 in plaats van 5060.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 882
- Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
- Locatie: Rotselaar
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 17 keer
- Contacteer:
Ik heb bij mijn WeePee telefoon (Siemens A580 IP) nooit iets moeten aanpassen, ging zonder port forwarding of andere aanpassingen...
Configureer echter Nomado of andere Betamax kloon op diezelfde hardware en je hebt audio problemen.
Zo was er geen geluid indien het toestel niet in DMZ staat.
Wel geluid ontvangen als het toestel in DMZ staat maar geen geluid verzonden.
Deze problemen waren identiek op Siemens VoIP dect en Cisco SPA94x
Poorten forwarden of wijzigen hielp bij mij niets.
Mvg
Configureer echter Nomado of andere Betamax kloon op diezelfde hardware en je hebt audio problemen.
Zo was er geen geluid indien het toestel niet in DMZ staat.
Wel geluid ontvangen als het toestel in DMZ staat maar geen geluid verzonden.
Deze problemen waren identiek op Siemens VoIP dect en Cisco SPA94x
Poorten forwarden of wijzigen hielp bij mij niets.
Mvg
Everything that has a beginning has an end.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Krijg je een deftige verbinding als je STUN zou gebruiken?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Starter
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 01 feb 2011, 11:52
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 1 keer
Bij mij een gigaset c450ip
alles werkt behalve audio, bij de telenet klantendienst vertelt m'n mij, dat ze een oplossing willen zoeken, als ik een extra 29€ wil betalen.
alles werkt behalve audio, bij de telenet klantendienst vertelt m'n mij, dat ze een oplossing willen zoeken, als ik een extra 29€ wil betalen.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Is die 29 euro éénmalig of per maand? Grof dat zij de fout zijn van niet-werkend internet zoals het hoort maar je wel mag betalen voor hun fratsen. Lijkt mij iets voor de ombudsdienst eerlijk gezegd!
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Telenet op zijn best .... pffff.
-
- Member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 05 okt 2008, 18:32
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
Zelf heb ik ook fibernet40 met VOIP werkend met een softphone (USB-telefoon) en de VOIPbuster software op mijn PC .
Rechtstreeks via de fritzbox krijg ik het nog altijd niet werkend , maar daar hadden we het in een ander topic al uitgebreid over gehad , maar zoals nu hier blijkt lag de fout destijds ookal niet bij mij maar bij telenet, want zo te zien zijn er meer mensen met dat probleem .
Rechtstreeks via de fritzbox krijg ik het nog altijd niet werkend , maar daar hadden we het in een ander topic al uitgebreid over gehad , maar zoals nu hier blijkt lag de fout destijds ookal niet bij mij maar bij telenet, want zo te zien zijn er meer mensen met dat probleem .
-
- Elite Poster
- Berichten: 882
- Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
- Locatie: Rotselaar
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 17 keer
- Contacteer:
Stun server lukt ook niet. Outbound proxy gaf ook geen goed resultaat...
En €29? Bij mij gaf men dit probleem een hoge prioriteit en heeft men dit opgelost na enkele telefoontjes (gecontacteerd door Telenet zelf)
En €29? Bij mij gaf men dit probleem een hoge prioriteit en heeft men dit opgelost na enkele telefoontjes (gecontacteerd door Telenet zelf)
Everything that has a beginning has an end.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Jelly : hoe heeft men dit opgelost?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
- Contacteer:
Jelly wist me te vertellen dat hij (na contact met iemand van "Charlotte") een gesprek heeft gehad met iemand van de technische dienst bij telenet, die enkele aanpassingen heeft gedaan in de NAT table van zijn modem. En na enkele dingen te proberen, heeft hij het werkende gekregen.
Wel vreemd dat ze het bij één iemand wel kunnen oplossen, en dat ze de rest in de kou laten staan.
Of is de oplossing die bij Jelly werd aangereikt goed voor de klant, maar niet voor telenet?
Hopelijk wordt het snel opgelost...
Wel vreemd dat ze het bij één iemand wel kunnen oplossen, en dat ze de rest in de kou laten staan.
Of is de oplossing die bij Jelly werd aangereikt goed voor de klant, maar niet voor telenet?
Hopelijk wordt het snel opgelost...
-
- Elite Poster
- Berichten: 882
- Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
- Locatie: Rotselaar
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 17 keer
- Contacteer:
krisken
Hoe heeft men mij niet exact willen vertellen
Er ging nog later contact met mij opgenomen worden voor eventuele extra testen; tot op heden niets meer gehoord.
Ik denk gewoon dat ik geluk had en dat het webteam Charlotte, mij heeft verbonden met personen die over de correcte kennis beschikken.
Buiten de medewerker aan de telefoon werd er ook nog deskundige bijgehaald voor de verbinding (modem) te monitoren tijdens een oproep.
Na enkele oproepen zag men dat het probleem lag aan de 'NAT table' van de modem. Hier heeft men aanpassing doorgevoerd en vanaf dan werkt dit perfect. (fingers crossed..)
Hoe heeft men mij niet exact willen vertellen
Er ging nog later contact met mij opgenomen worden voor eventuele extra testen; tot op heden niets meer gehoord.
Ik denk gewoon dat ik geluk had en dat het webteam Charlotte, mij heeft verbonden met personen die over de correcte kennis beschikken.
Buiten de medewerker aan de telefoon werd er ook nog deskundige bijgehaald voor de verbinding (modem) te monitoren tijdens een oproep.
Na enkele oproepen zag men dat het probleem lag aan de 'NAT table' van de modem. Hier heeft men aanpassing doorgevoerd en vanaf dan werkt dit perfect. (fingers crossed..)
Everything that has a beginning has an end.
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
- Contacteer:
Ja lap, zonder ook maar iets te veranderen aan de instellingen van mijn gigaset kan weepee zich plots niet meer aanmelden (dus ook al geen inkomende oproepen meer).
Bijgevolg wil ik even zien of ik wat kan veranderen aan de instellingen van de telenet-modem/router, dan blijkt dat ik (na inloggen op mijn account) alsnog niets kan wijzigen (er verschijnt een melding).
Pfft... toch maar beter voor een modem-only gegaan.
Iemand die twitter heeft, en Charlotte even kan vragen of ze het probleem ook voor ons kan oplossen?
EDIT:
Weepee gemailt. En zéér snel antwoord, en ik quote: "dit probleem zit hem in de slechte firmware van de home gateway van telenet, deze lapt de standaarden aan zijn laars ... en zit vol met bugs ..."
Oplossing: C470IP (de router) zonder stroom zetten => telenet modem/router zonder stroom zetten => even wachten => telenetmodem opnieuw onder stroom zetten => even wachten (tot je terug internet heb) => C470IP onder stroom zetten... et voila (duurt enkele minuten eer je opnieuw aangemeld ben... duurt dit +10 minuten, dan heb je je C470IP te vlug ingeschakeld, gewoon even zonder stroom zetten, en het probleem is opgelost).
Quote2: "Deze procedure zult u waarsch elke x aantal tijd moeten doorlopen (telkens als dhcp sessie
vernieuwt bij telenet)" Hier kan ik iets minder mee lachen. Zijn er personen die hetzelfde voor hebben?
Dit werkte de eerst maal. Zojuist kon weepee zich echter opnieuw niet meer aanmelden. Resetten was eveneens zonder resultaat.
Bijgevolg wil ik even zien of ik wat kan veranderen aan de instellingen van de telenet-modem/router, dan blijkt dat ik (na inloggen op mijn account) alsnog niets kan wijzigen (er verschijnt een melding).
Pfft... toch maar beter voor een modem-only gegaan.
Iemand die twitter heeft, en Charlotte even kan vragen of ze het probleem ook voor ons kan oplossen?
EDIT:
Weepee gemailt. En zéér snel antwoord, en ik quote: "dit probleem zit hem in de slechte firmware van de home gateway van telenet, deze lapt de standaarden aan zijn laars ... en zit vol met bugs ..."
Oplossing: C470IP (de router) zonder stroom zetten => telenet modem/router zonder stroom zetten => even wachten => telenetmodem opnieuw onder stroom zetten => even wachten (tot je terug internet heb) => C470IP onder stroom zetten... et voila (duurt enkele minuten eer je opnieuw aangemeld ben... duurt dit +10 minuten, dan heb je je C470IP te vlug ingeschakeld, gewoon even zonder stroom zetten, en het probleem is opgelost).
Quote2: "Deze procedure zult u waarsch elke x aantal tijd moeten doorlopen (telkens als dhcp sessie
vernieuwt bij telenet)" Hier kan ik iets minder mee lachen. Zijn er personen die hetzelfde voor hebben?
Dit werkte de eerst maal. Zojuist kon weepee zich echter opnieuw niet meer aanmelden. Resetten was eveneens zonder resultaat.
Laatst gewijzigd door 2Flip 08 feb 2011, 19:42, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Tot mijn grote ontgoocheling moet ik melden dat de eerder vernoemde truuk niet geholpen heeft. Ook het specifiek forwarden van de RTP poorten (7078-7097/UDP) heeft geen soelaas gebracht .philippe_d schreef:Mogelijke oplossing:Ik heb dit nu (op afstand) bij mijn dochter gedaan (FritzBox achter Fibernet router) , ik laat hier nog weten of dit een oplossing is.
- zet de ATA volledig in DMZ (=> alle "vrije" poorten worden geforward (met uitzonderingen).
- verander de VOIP poort van de ATA naar vb 5070 in plaats van 5060.
WeePee blijft werken, maar bij de andere VoiP providers (Sipgate.de, Betamaxen) steeds hetzelfde: telefoon rinkelt, maar er is geen audio. Met andere woorden: de data stream (via de RTP poorten) geraakt niet van Alice naar Bob .
Ik denk dat WeePee het wel goed voor mekaar heeft, waarschijnlijk maken ze gebruik van geavanceerde technieken om de NAT problemen te doorbreken, zoals SBC (Session Border Controllers) of dergelijke .
Hopelijk komt Telenet snel met een goede Firmware Update.
In ieder geval: klanten die VoIP willen gebruiken moeten als de pest deze nieuwe Telenet modem/router vermijden ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dat gebeurt normaal heel zelden. Zolang je modem on-line blijft, blijft je Telenet IP adres in principe altijd gelijk.2Flip schreef:Quote2: "Deze procedure zult u waarsch elke x aantal tijd moeten doorlopen (telkens als dhcp sessie
vernieuwt bij telenet)" Hier kan ik iets minder mee lachen. Zijn er personen die hetzelfde voor hebben?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
- Contacteer:
Blijkbaar is er iets anders aan de hand. Sinds 17h20 (hoewel ik sinds 16h00 niet meer thuis was) kan weepee zich niet meer registeren. Telenet modem/router & C470IP resetten heeft geen resultaat (vorige post dus ook ge-edit).
Iemand hetzelfde probleem? Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om zijn telenet-instellingen te sharen, dan weet ik dat het daar alvast niet aan ligt.
Iemand hetzelfde probleem? Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om zijn telenet-instellingen te sharen, dan weet ik dat het daar alvast niet aan ligt.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Onze Telenet instellingen (met werkende WeePee account) zijn:
Geavanceerde instellingen > Firewall
Geavanceerde instellingen > Firewall
- UPnP: actief
DMZ adres: 192.168.0.212 (intern IP van de Wan poort van de FritzBox)
- 192.168.0.212 poort 7077-7077 UDP actief (dns poort)
192.168.0.212 poort 7078-7097 UDP actief (rtp poorten)
192.168.0.212 poort 5070 UDP+TCP actief (sip poort)
+ nog enkele poorten die ik gebruik om remote acces te hebben naar de FritzBox.
- SIP: 5060
RTP: de RTP poorten gebruikt door de Gigaset (ik denk 5004-5020 of zoiets)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
- Contacteer:
@Jelly: Maar met UPnP aan?
@ Philippe_d: Bedankt! Bij mij staat UPnP uit. Misschien dat hier het probleem ligt.
EDIT: Kan het echter niet uittesten, want er zijn onderhoudswerken bezig...
Nu ja, het uur waarop vind ik eigenlijk wel aanvaardbaar. Maar het feit dat je de modem/router niet offline kan instellen... pfft, beter voor een modem-only gekozen denk ik.
@ Philippe_d: Bedankt! Bij mij staat UPnP uit. Misschien dat hier het probleem ligt.
EDIT: Kan het echter niet uittesten, want er zijn onderhoudswerken bezig...
Nu ja, het uur waarop vind ik eigenlijk wel aanvaardbaar. Maar het feit dat je de modem/router niet offline kan instellen... pfft, beter voor een modem-only gekozen denk ik.
-
- Elite Poster
- Berichten: 882
- Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
- Locatie: Rotselaar
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 17 keer
- Contacteer:
blokkeer gefragmenteerde ip pakketten uit
upnp staat aan.
Firwall staat aan
dmz staat uit (0)
Hopelijk werkt tenminste WeePee voor jou dan terug
upnp staat aan.
Firwall staat aan
dmz staat uit (0)
Hopelijk werkt tenminste WeePee voor jou dan terug
Everything that has a beginning has an end.
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
- Contacteer:
's Avonds dacht ik: toch de boel nog maar eens resetten. En jawel, weepee kan zich weer aanmelden.
Ik kan er echt niet meer aan uit.
UPnP is niet-actief, C470IP staat in DMZ en heb zelfs geen enkele poort geforward (ik ben eens met een "schone lei" begonnen, om te zien wat er écht moest aan staan).
Moest weepee vandaag weer "uitvallen", dan zal ik eens UPnP activeren, misschien dat het probleem hier bij ligt.
Toch merci voor jullie settings te sharen!
Ik kan er echt niet meer aan uit.
UPnP is niet-actief, C470IP staat in DMZ en heb zelfs geen enkele poort geforward (ik ben eens met een "schone lei" begonnen, om te zien wat er écht moest aan staan).
Moest weepee vandaag weer "uitvallen", dan zal ik eens UPnP activeren, misschien dat het probleem hier bij ligt.
Toch merci voor jullie settings te sharen!
-
- Starter Plus
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 28 mei 2009, 13:25
- Bedankt: 11 keer
je moet is kijken, als je telkens uitvalt of je IP veranderd is bij telenet,
ik weet niet of die ""router"" van hun ergens een dhcp renew tijd bijhoud ...
je kan dat ook eens vergelijken,
ik denk dat het bij ip renewal telkens de mist in gaat om hij (de router) zijn nat tabellen niet ververst
en zijn voip keepalives blijft sturen met oude ip headers ....
maar UPnP of DMZ gaan er niet aan verhelpen hoor ... dat moet gewoon out-of-the box werken,
de meeste tickets die wij zijn zijn van mensen waar het een tijdje gewerkt heeft en dan niet meer ...
*(oplossing, telenet router afzetten, siemens ip dect afzetten, wachten, telenet aan, ff wachten siemens aan)
erg leuk is dat niet ... oplossing is ook gewoon aan telenet EISEN dat je een modem wilt ter vervanging omdat hun ""router""
niet volledig functioneel is ... ze mogen je dat niet weigeren ... doen ze dat toch ... klacht neerleggen bij de ombudsdienst,
ik weet niet of die ""router"" van hun ergens een dhcp renew tijd bijhoud ...
je kan dat ook eens vergelijken,
ik denk dat het bij ip renewal telkens de mist in gaat om hij (de router) zijn nat tabellen niet ververst
en zijn voip keepalives blijft sturen met oude ip headers ....
maar UPnP of DMZ gaan er niet aan verhelpen hoor ... dat moet gewoon out-of-the box werken,
de meeste tickets die wij zijn zijn van mensen waar het een tijdje gewerkt heeft en dan niet meer ...
*(oplossing, telenet router afzetten, siemens ip dect afzetten, wachten, telenet aan, ff wachten siemens aan)
erg leuk is dat niet ... oplossing is ook gewoon aan telenet EISEN dat je een modem wilt ter vervanging omdat hun ""router""
niet volledig functioneel is ... ze mogen je dat niet weigeren ... doen ze dat toch ... klacht neerleggen bij de ombudsdienst,
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
- Contacteer:
UPnP heeft inderdaad niets geholpen.
DHCP renew vergelijken... tja, jammer genoeg kan de router enkel via "mijntelenet" benaderen... (en logs zijn dus niet zichtbaar).
De reset oplossing werkt wel, maar enkel voor een paar uurtjes (als het al zo veel is).
Ik heb Charlotte gecontacteerd op twitter, als er binnen enkele dagen nog geen oplossing is, dan ga ik eens naar de modem-only vragen.
Alvast bedankt!
DHCP renew vergelijken... tja, jammer genoeg kan de router enkel via "mijntelenet" benaderen... (en logs zijn dus niet zichtbaar).
De reset oplossing werkt wel, maar enkel voor een paar uurtjes (als het al zo veel is).
Ik heb Charlotte gecontacteerd op twitter, als er binnen enkele dagen nog geen oplossing is, dan ga ik eens naar de modem-only vragen.
Alvast bedankt!
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Bij ons loopt WeePee sedert enkele dagen stabiel.
FritzBox achter nieuwe Telenet modem/router (zie settings in vorige post).
FritzBox achter nieuwe Telenet modem/router (zie settings in vorige post).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter Plus
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 03 sep 2010, 14:39
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik heb sinds vanochtend Fibernet 40 met modem only. Alles werkt zoals voorheen, Voipbuster, Weepee, Dyndns,... Stuur ze gewoon wandelen als ze de modem only niet willen plaatsen. De techniekers hebben immers opdracht om de wifi versie zoveel mogelijk te plaatsen (zelf gelezen op de pc met instructies voor de techniekers). Deze brave man kloeg over de vele problemen die ze hebben bij installaties waar routers ed. staan. Nu was hij er op een 25 min vanaf. Ik vrees dat ze - zoals de waalse telenet tegenhanger VOO - hotspots willen gaan maken van die wifi modellen.