Slechte Favorite verbinding.

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
theory18
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 feb 2011, 20:33

Hoi ik ben net nieuw hier en zit al een tijdje met een probleem, heb even rondgezocht maar niet echt iets relevant gevonden.
Mijn internet is nooit en zelf niet dicht bij wat ons vermeld is qua snelheden.
Belgacom vermeld 25mbps terwijl ikzelf maar 5mpbs haal maximum(nog nooit meer gehad zelfs).
Nu zit ik nog achter een router en een draadloze router daarop aangesloten maar via kabel is het hetzelfde verhaaltje.
Ik heb het tool VDSL2tool proberen te gebruiken maar ik denk niet dat ik 1 van deze bakskes heb.

Ik lees hier zaken zoals bbox en dergelijke maar ik moet bekenen dat mijn bakske wel al 7 jaar oud is denk ik.
Ik zal hieronder een foto bijvoegen voor de kenners.

Ook vind ik niets in mijn modem van noise margin en dergelijke dus kan deze ook niet opgeven.
Ik hoop alvast dat iemand mij kan helpen....


Mijn setup:
1.Afbeelding

2.Afbeelding

3. is de router een SMC Barricade.

Bedankt alvast!
Laatst gewijzigd door theory18 08 feb 2011, 00:26, in totaal 2 gewijzigd.
bulleke
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 sep 2010, 12:48

je hebt een isdn instalatie met een twin, misschien heb je meer als 1 telnr of nog een nr voor eventueel een alarm. de reden dat de vdsl tool niet werkt is dat je nog op adsl zit
theory18
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 feb 2011, 20:33

Wij hebben een tel en fax nummer inderdaad.
Is hier veel aan te veranderen?
Zou namelijk wel eens boven de 5mbps willen komen zonder al te veel kosten.

Bedankt alvast.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Er zijn hier op het forum behulpzame BGC technici aanwezig.
Met je gebruikersgegevens kunnen zij normaliter wel zien of je in aanmerking komt voor VDSL2.
Indien ja, dat zal je snelheid wel drastisch omhoog gaan (mits plaatsen van de nieuwe hardware uiteraard).

Eventjes afwachten dus.
Als het meezit, weet je vanavond al of het mogelijk is.
theory18
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 feb 2011, 20:33

Tof! Bedankt alvast, het probleem is denk ik dat dit momenteel op het werk van mijn vader staat omdat zij het internet en dergelijke betalen. Maar als het een bakske veranderen is ofzo zou dit prachtig zijn maar ik vrees dat dit buitenshuis ook zal moeten veranderd worden niet?
technieker
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 245
Lid geworden op: 02 jun 2009, 18:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 66 keer

Je hebt dus een isdn lijn. Met een adsl splitter en een isdn-modem. Pm me uw BA nr. Telefoonnr. en ik kijk wel effe of je naar vdsl2 kan overgezet worden. De adsl-splitter en de modem worden dan vervangen. De twin kan blijven hangen.
theory18
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 feb 2011, 20:33

Heb je een PM gestuurd, bedankt alvast :).
technieker
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 245
Lid geworden op: 02 jun 2009, 18:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 66 keer

Je bent aansluitbaar op vdsl2. Je kan bellen naar bgc en een upgrade vragen. De adsl-splitter en de modem worden dan vervangen.
theory18
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 feb 2011, 20:33

Mooi! Bedankt alvast om eens te kijken.

Weet je soms ongeveer wat hier de kosten van zijn?
en of daar dan maandelijks een meerprijs aanhangt?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

In principe een éénmailge kost van 50 EUR. Verder geen maandelijkse meerprijs.
Je moet er zeer hard op aandringen als je met BGC contact opneemt dat je de ISDN lijn wilt behouden.
Dat het dus niet de bedoeling is over te schakelen naar analoog.

Bij mij bleven ze bij hoog en laag beweren dat de BBox2 niet compatibel was met ISDN, en ik dus naar analoog moest overschakelen. Achteraf bleek dit absoluut geen waar te zijn (voor VDSL2).

Misschien is het niet relevant in jullie situatie (gezien je vader's werkgever de lijn betaalt), maar je kan wel een en ander besparen, zonder in te boeten op de 2 lijnen (2 nummers):
  1. jullie zouden kunnen overschakelen op analoog, met het faxnummer op de analoge lijn (waarop het klassieke faxtoestel staat), en gratis i-Talk nemen voor telefoon (telefoontoestel aangesloten op de BBox2): besparing ca 18 EUR/maand.
  2. ofwel volledig op VoiP gaan (maar niet zo evident met een klassieke fax). Besparing ca 35 EUR/maand.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
theory18
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 feb 2011, 20:33

Ok bedankt ik zal even navragen daarvoor.
Zal iets terugposten als ik meer weet.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Normaal zal dit geen probleem mogen zijn Philippe : we doen nog steeds reparaties op ISDN vlak. Commercieel zou de verkoop van ISDN niet meer mogen, doch ik merk dat ik toch eens per 2/3 weken een nieuwe install mag doen (echter geen twin). Het zal dan ook geen probleem zijn om dit te veranderen.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
theory18
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 feb 2011, 20:33

Kom dus net van de telefoon en men kan dit inderdaad doen voor 50 euro geen verdere kosten en dergelijke
maar het komt dus wel op de factuur dus dit is geen optie voor mij :(.
Had de persoon graag cash betaald zodat mijn vader zijn werk niet moet opdraaien voor de upgrade maarja helaas :).

Zijn toevallig mensen die dit in hun vrije tijd ook kunnen tegen betaling ofniet(die toevallig bij belgacom werken of de kennis hebben)?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Die 50 €, dat is voor administratieve kosten... Dat je vader even met zijn werkgever daarover overlegt, dan? Die komen daar wel uit.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 31 keer

wat je wel kan doen en en storing faken. maar dan ga ik wel ver buiten de regels omwerken. als je dan zonder isdn modem zit en over gezet kan worden zou de technieker je normaal moeten omzette naar vdsl2. en dit gebeurt gratis normaal. maar zo als eerder gezegt dit gaat wel erg ver buiten de regels om
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Ik weet niet of dat met deze situatie zal werken, maar als je niet meer vasthangt aan Belgacom, kan je dat altijd in het telefoongesprek laten vallen.
bv. "Dus ik stap beter over naar Telenet, dan heb ik sneller internet en moet ik minder activitiekosten betalen..."

Meestal kunnen ze dan wel een commerciële geste doen, door die €50 kwijt te schelden.
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 31 keer

de vraag is gaan ze dat aan nemen van de 3 want die dat de factuur betaalt heeft belgacom echt zaken mee
theory18
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 feb 2011, 20:33

wauw de echte kenners lol. Ja klinkt langs een kant wel allemaal logisch
maar is toch wel een gewaagde zet haha. En voor een storing te faken ken ik EEECHT niets vanaf..
Maar toch bedankt voor de supertip!
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”