Hoe van lijnprofiel veranderen na firmware-update

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
FragZero
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 jan 2009, 09:55

Heb net mijn BBOX 2 volledig gereset en laten updaten, ik werkte nog met een niet-30 mb/s compatibele firmware (enkel als modem) en had gehoopt om 30mb/s te activeren, het vdsl2 tooltje toont aan dat ik 30mb/s aankan.

Momenteel heb ik de 60R109-60A022 firmware na enkele herstarts en nog steeds het oude 20/2 profiel. Ik was onder de indruk dat dit automatisch verhoogd zou worden na de update maar na enkele keren de bbox te hebben geherstart nog steeds niet.

Gebeurd dit nog of moet ik hiervoor bellen, indien ja, naar welk nummer?
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

Hmhm denk niet dat je profiel zomaar automatisch aangepast zal worden hoor . ( ja zal nu op een 8D profiel 20/2 staan )
Wat zegt de Belgacom TV check ? Ik dacht dat 3 hd tv's een 30mbit profiel was ( ben nu niet 100% zeker )

Anders es bellen naar 0800/22.700 en vragen of 30mbit mogelijk is of misschien kan er één van de Belgacom tech's hier op UB een check doen op je lijn ...
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

3 TV's / waarvan 2 HD = 30 mbit profiel in de BGC TV test.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
FragZero
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 jan 2009, 09:55

Jep, 3 tv's 2hd

Bellen dus? Mss de nummer van deze dienst? Voor ik mezelf in de ellende van de algemene helpdesk stort :'(
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

0800/22.700 is wel degelijk de nummer van de technische helpdesk. Maareuh, welk abonnement heb je? Heb je ook TV? Ik weet niet of ze voor enkel Internet / favorite het hoger profiel zouden activeren.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
FragZero
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 jan 2009, 09:55

Intense en 1 niet-hd Belgacom TV box.

Lijkt me van wel, ze beloven 30/4.5 op de site alleen al voor Intense.
Gebruikersavatar
foxhound
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 06 mei 2009, 16:35
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 19 keer

Goztow schreef:3 TV's / waarvan 2 HD = 30 mbit profiel in de BGC TV test.


Ben je daar zeker van? Krijg ook 3TV's, waarvan 2HD, maar als ik mijn lijnwaardes bekijk lijkt me een 30Mbit profiel zeer moeilijk te halen.
Zit geloof ik ook net meer als 500meter van de straatcabine/ROP
Afbeelding
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

FragZero schreef:Intense en 1 niet-hd Belgacom TV box.

Lijkt me van wel, ze beloven 30/4.5 op de site alleen al voor Intense.

Ze beloven juist niets.

Ze geven u altijd het hoogst mogelijke profiel, zeker als je belgacom tv hebt.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
inge25
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 jan 2008, 11:33
Bedankt: 34 keer

Ze strooien veel zand in de mensen hun ogen met de geadverteerde snelheden.
Zou het niet tijd worden dat Belgacom adverteerd met een profiel van 16.5 ipv van 25 ???
Ze beloven je wel degelijk in de belgacomwinkel een hoge snelheid todat je een contract afsluit en dan is het heel wat anders.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Als jij bananen verkoopt, adverteer je dan met gele of met groene? :-S
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
FragZero
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 jan 2009, 09:55

Thx voor de info, vandaag niet kunnen bellen, morgen eens doen.

En ja ze beloven me toch wel 30/4.5 maar ik begrijp ook wel dat dat alleen in de optimale omstandigheden is. (afstand-kwaliteit afhankelijk)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

inge25 schreef:Ze strooien veel zand in de mensen hun ogen met de geadverteerde snelheden.
Zou het niet tijd worden dat Belgacom adverteerd met een profiel van 16.5 ipv van 25 ???
Ze beloven je wel degelijk in de belgacomwinkel een hoge snelheid todat je een contract afsluit en dan is het heel wat anders.

Misschien de bewuste belgacomwinkel eens binnen gaan en daar hun confronteren met jouw waarheid?
Ben benieuwd hoe ze gaan reageren!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

inge25 schreef:Ze strooien veel zand in de mensen hun ogen met de geadverteerde snelheden.
Zou het niet tijd worden dat Belgacom adverteerd met een profiel van 16.5 ipv van 25 ???
Ze beloven je wel degelijk in de belgacomwinkel een hoge snelheid todat je een contract afsluit en dan is het heel wat anders.

Is inderdaad triestig. Wat je kan doen is: overstappen op Telenet, of naar een ander, lager abonnement (met lagere snelheid en idem prijs). Daarom zou Phillipe zijn idee "abonnementen op basis van technologie en snelheid" veel beter zijn dan het huidige. Had ik niet geklaagd en rondgebeld, zou ik nu op 3,3 Megabit (ipv 12Mb) rondsurfen op het net.

Spijtig genoeg weet je nooit vooraf of je een degelijke snelheid gaat krijgen of niet, want er zijn zóveel factoren die meespelen. Niet enkel bij DSL-providers, maar ook bij kabel. Internetverbindingen verkopen is duidelijk niet zoals bananen of appels verkopen (was het maar, want bij appels en bananen zien we wat we kopen).
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 31 keer

kan je met dsl ook. je hebt 14 dagen opzeg recht. dus gewoon bestellen en zien. maar het kost je bij wat pech wel enkele verlof dagen en anders en bgc technieker vragen wat je zou moeten kunnen krijgen
FragZero
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 jan 2009, 09:55

Net gebeld met de technische dienst. Ze vertelden me dat 30mb/s mogelijk was op mijn lijn maar nog niet beschikbaar in mijn regio en dat dit nog ging komen. (ze spraken echt over regio, niet over straat ofzo)

Is dit dan nog niet overal beschikbaar? Leek me van wel. Nogmaals proberen? Of kan iemand aanwezig op het forum me hiermee helpen, kan mn gegevens pm-en indien gewenst.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”