Hello
ben een n00b op gebied van BGCM, dit ten eerste.
Ik heb een BBOX2 en een 8 tal toestellen die op het netwerk moeten en vooral op internet.
Ik heb de BBOX2 verbonden vanaf P1 naar mijn Dlink Switch met 8 poorten.
Als ik daar nu 4 kabels insteek die vertrekken naar een pc,dan werkt het internet. ALs ik er 1 of de resterende 4 poorten ook connecteer met andere toestellen, kan niemand op internet.
Als ik die dan weer losmaak, is alles in orde.
Ip adres zijn in 192.168 range...
Iemand een idee hoe dit komt? Heb Internet Favourite.
PS: is voor bij een kennis die geen kabel had, anders was het allang telenet geworden. (man, die adsl is toch traag tgo mijnen TN thuis).
BBOX2 + Dlink Switch 8port
- solid-killer
- Premium Member
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 20 jan 2011, 16:06
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 48 keer
die laatste PC dat je inplugt heeft toevallig toch geen fixed IP staan op 192.168.1.1 ? want dan zou het logisch zijn
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
U komt hier om hulp te vragen in het Belgacom subforum, en je allereerste post is al kritiek op Belgacom ?Phille schreef:PS: is voor bij een kennis die geen kabel had, anders was het allang telenet geworden. (man, die adsl is toch traag tgo mijnen TN thuis).
Als je alles zoveel beter weet, heb je toch niet veel hulp nodig denk ik ??
Uw opmerking is in ieder geval niet relevant voor de oplossing van uw probleem !
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
sorry Philippe, maar ik constateer gewoon dat ADSL zoveel trager is dan Telenet.
Is dit kritiek? Nee, gewoon een vaststelling. Ik heb zelf al sinds 2000 telenet, op alle bedrijven had ik ook TN en dit is mijn eerste ervaring met ADSL.
Ik wist dat het trager was dan TN, maar als je MAX 400Kbps haalt, dan snap je niet dat dit nog wordt verkocht.
OT nu aub.
Is dit kritiek? Nee, gewoon een vaststelling. Ik heb zelf al sinds 2000 telenet, op alle bedrijven had ik ook TN en dit is mijn eerste ervaring met ADSL.
Ik wist dat het trager was dan TN, maar als je MAX 400Kbps haalt, dan snap je niet dat dit nog wordt verkocht.
OT nu aub.
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Geen appelen met peren vergelijken aub. Het is maar zo snel dan wat je er voor betaald he, als je vriend/kennis nog op adsl zit moet je dat niet gaan vergelijken met een fibernet abbo van TN, hij betaald waarschijnlijk ook minder dan de helft van jouw TN abbo. Als dat niet het geval is wordt het tijd om eens met de BGC helpdesk te bellen voor een upgrade naar vdsl
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Conclusie : hij heeft een BGC favorite abonnement, maar is aangesloten op een ADSL1 (6mbit max) centrale. Vraag eens een omzetting naar VDSL2, het zal al een pak sneller gaan!
Heb je dit ook al geprobeerd met een "gewone" switch?
Geef eens de pc's een manueel IP adres (192.168.1.100 tem .108 bvb)?, subnetmask 255.255.255.0 en gateway 192.168.1.1.
Heb je dit ook al geprobeerd met een "gewone" switch?
Geef eens de pc's een manueel IP adres (192.168.1.100 tem .108 bvb)?, subnetmask 255.255.255.0 en gateway 192.168.1.1.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
is bij een bedrijfje in Mechelen-Noord. Installatie is van 2002. TOt vandaag stond daar een CIsco 800 modem.
VDSL2 zal het dan zijn. Merci Krisken.
Wat bedoel je trouwens met een gewone switch? DLink = toch gwoon?
Ga morgen die BBOX2 is benaderen en zien wat ge daar allemaal in kunt vaststellen.
VDSL2 zal het dan zijn. Merci Krisken.
Wat bedoel je trouwens met een gewone switch? DLink = toch gwoon?
Ga morgen die BBOX2 is benaderen en zien wat ge daar allemaal in kunt vaststellen.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Om uit te sluiten dat het de switch is, zou ik aanraden om daar eens een andere op te plaatsen. Eerst dacht ik dat je DHCP server in je bbox niet aan stond doch dit blijkt er niks mee te maken te hebben als je zegt dat bij het aansluiten van de zoveelste computer er op geen enkele computer internet toekomt.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- solid-killer
- Premium Member
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 20 jan 2011, 16:06
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 48 keer
sinds wanneer is dit topic omgeslagen in een provider bashing topic ??
-
- Elite Poster
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
- Locatie: Zwevegem
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Natuurlijk is ADSL trager dan euro docsis 2 of 3. En wist je dat ISDN zelfs nòg trager was? En 56 nòg nòg eens trager?Phille schreef:sorry Philippe, maar ik constateer gewoon dat ADSL zoveel trager is dan Telenet.
Is dit kritiek? Nee, gewoon een vaststelling. Ik heb zelf al sinds 2000 telenet, op alle bedrijven had ik ook TN en dit is mijn eerste ervaring met ADSL.
Ik wist dat het trager was dan TN, maar als je MAX 400Kbps haalt, dan snap je niet dat dit nog wordt verkocht.
OT nu aub.
eigenlijk straf he, dat ze zo'n product nog gebruiken..adsl1...moet nie vragen wat een klantenbeheer er daar is bij BGCM.
Ge hebt 25Mbps, maar door een technische "achterstand" krijg je maar 6Mbps.
Dan is het de taak van BGCM om dit op te lossen, zonder tsskomst/telefoon van de klant, die maandelijks 800euro betaald.
CC
[Mod Edit] Dit is volledig off-topic. Deze topic - door jou zelf gestart - gaat over een Dlink probleem. Gelieve U dan te onthouden van commentaar over de provider, dit staat los van jouw probleem (of start hierover een nieuwe topic).
Dit geldt als een waarschuwing.
Ge hebt 25Mbps, maar door een technische "achterstand" krijg je maar 6Mbps.
Dan is het de taak van BGCM om dit op te lossen, zonder tsskomst/telefoon van de klant, die maandelijks 800euro betaald.
CC
[Mod Edit] Dit is volledig off-topic. Deze topic - door jou zelf gestart - gaat over een Dlink probleem. Gelieve U dan te onthouden van commentaar over de provider, dit staat los van jouw probleem (of start hierover een nieuwe topic).
Dit geldt als een waarschuwing.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Of je pakt gewoon je valies en gaat naar groenere oorden waar je 800 euro spendeert aan een andere ISP? Jij moet niet wachten tot je ISP denkt zoals jij wilt, je moet gewoon je valiezen pakken en overschakelen als je vind dat het bij een ander beter is En anders een kabel laten trekken tot bij je kennis (kost niet zoveel) en TN nemen hé.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
rustig mensen, kalm blijven zou ik zeggen , ik zou eerst hem eens naar 192.168.1.1 laten surfen om zijn profiel te checken, dan weten we al dat hij adsl heeft en welke snelheid hij syncroniseert ,of dat hij vdsl heeft, want 400kbs is toch traag, en wie weet moet hij nadien op zijn eigen commentaar geven, dat bgc toch een goede snelheid heeft , maar dat de dlink door één of andere instelling maar 400 kbs doorgeeft, tenzij iemand al een lijncheck gedaan of een biq meting , of een xdsl poller voor eventuele stubs
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Bulleke,
Noch ikzelf, noch mijn collega's alhier hebben bij om het even wie problemen gemaakt om eens iemand zijn profiel na te kijken, lijnmetingen te doen, de lijn te monitorren in de dsl poller, ... Maar als iemand op dergelijke manier zijn entree maakt op UB en meteen begint met ISP bashing denk dat u begrijpt dat noch ikzelf, noch mijn collega's die hier aanwezig zijn, de moeite zouden doen om deze persoon te helpen. Wij doen dit hier vrijwillig en buiten onze werkuren. De reden dat wij dit doen...ergens tussen "medemens helpen" en "goed gek zijn".
Een beetje respect voor ons en het bedrijf waarvoor wij werken is dan wel op zn plaats vind ik. Ik denk dat niemand van de techniekers die hier aanwezig zijn het 100% eens zijn met de beslissingen die in de toren te Brussel worden genomen, maar wij hebben ons ook maar te schikken en te plooien. Geloof mij : ik had ook liever meteen heel het POTS verhaal afgebroken en de fibers tot de huizen gelegd. En dan maar internet/tv/telefonie geven aan prijzen van €10/maand. Echter moeten we realistisch blijven : Belgacom is een NV, géén VZW. En een NV moet geld opbrengen, net als om het even welk bedrijf!
Conclusie : als deze persoon een "beetje" beleefder was gebleven (want uiteindelijk stelt hij vragen waar hij meteen zelf een antwoord op geeft), dan hadden wij heb nu al een duwtje in de juiste richtig gegeven. Compleet met lijnmetingen, telefoonnummers, contactadressen etc. Of we hadden zelf al eens naar een interne dienst durven bellen om te vragen of het mogelijk was om de desbetreffende klant op vdsl te zetten ipv adsl. Maar als ik voor mezelf mag spreken...voor deze klant hoeft het voor mij niet meer. Gewoon laten ISP bashen en vroeg of laat komt hij wel te weten dat hij met dergelijke attitude niet ver zal geraken...
Noch ikzelf, noch mijn collega's alhier hebben bij om het even wie problemen gemaakt om eens iemand zijn profiel na te kijken, lijnmetingen te doen, de lijn te monitorren in de dsl poller, ... Maar als iemand op dergelijke manier zijn entree maakt op UB en meteen begint met ISP bashing denk dat u begrijpt dat noch ikzelf, noch mijn collega's die hier aanwezig zijn, de moeite zouden doen om deze persoon te helpen. Wij doen dit hier vrijwillig en buiten onze werkuren. De reden dat wij dit doen...ergens tussen "medemens helpen" en "goed gek zijn".
Een beetje respect voor ons en het bedrijf waarvoor wij werken is dan wel op zn plaats vind ik. Ik denk dat niemand van de techniekers die hier aanwezig zijn het 100% eens zijn met de beslissingen die in de toren te Brussel worden genomen, maar wij hebben ons ook maar te schikken en te plooien. Geloof mij : ik had ook liever meteen heel het POTS verhaal afgebroken en de fibers tot de huizen gelegd. En dan maar internet/tv/telefonie geven aan prijzen van €10/maand. Echter moeten we realistisch blijven : Belgacom is een NV, géén VZW. En een NV moet geld opbrengen, net als om het even welk bedrijf!
Conclusie : als deze persoon een "beetje" beleefder was gebleven (want uiteindelijk stelt hij vragen waar hij meteen zelf een antwoord op geeft), dan hadden wij heb nu al een duwtje in de juiste richtig gegeven. Compleet met lijnmetingen, telefoonnummers, contactadressen etc. Of we hadden zelf al eens naar een interne dienst durven bellen om te vragen of het mogelijk was om de desbetreffende klant op vdsl te zetten ipv adsl. Maar als ik voor mezelf mag spreken...voor deze klant hoeft het voor mij niet meer. Gewoon laten ISP bashen en vroeg of laat komt hij wel te weten dat hij met dergelijke attitude niet ver zal geraken...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti