Ik wilde mijn stereo aansluiten op mijn pc of laptop. De reden hiervoor is tweeerlei.
Enerzijds wil ik mijn oude cassettes digitaliseren en vervolgens er een cd van branden. Anderzijds wil ik ook nog cassettes kunnen opnemen van muziekbestanden die op de pc staan.
Hoe moet ik dit doen? Heeft het iets te maken met de geluidskaart? Line-in? Line-out? En welke draden heb ik hiervoor nodig? Ik weet het niet. Is dit mogelijk zowel voor de pc als ook voor de laptop?
Stereo aansluiten op pc of laptop
- Massachusetts
- Plus Member
Make a wish, make a move, make up your mind, you can choose.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
- Bedankt: 780 keer
Een laptop heeft zelden een line-in (een dell bvb soms wel), meestal enkel mic in. En dat is niet stereo o.a.
Je hebt in elk geval een Line-in nodig en een apparaat dat cassettes kan afspelen. Stel nu dat je nog een echte cassettespeler hebt van een hifi-keten, dan kan je met een kabeltje met aan de éne kant 2 tulpstekkertjes en aan de andere kant een 3,5 mm minijack al een heel stuk vooruit. Je kan dan gewoon direct je cassettespeler op de line-in aansluiten van je pc.
Andersom moet je de kabels gaan omsteken. Als je dus wilt opnemen op je cassette ga je dus je line-out, of bij gebrek daaraan de speaker-uitgang moeten gebruiken met de line-in van je cassettedeck. Tenzij je cassettedeck nog is aangesloten op een versterker of zo ga je dus wel niets meer horen, dus daar moet je misschien een splittertje tussen steken.
Voor het opnemen op de pc kan je best een beetje goeie audio-software gebruiken die als het even kan ook nog de muziek wat kan oppoetsen. Goeie keuzes zijn Adobe Audition (het vroegere CoolEdit) of Sony SoundForge (vroeger van Sonic Foundry). Niet vergeten op je pc de juiste opnamebron aan te duiden in de mixer!
Je hebt in elk geval een Line-in nodig en een apparaat dat cassettes kan afspelen. Stel nu dat je nog een echte cassettespeler hebt van een hifi-keten, dan kan je met een kabeltje met aan de éne kant 2 tulpstekkertjes en aan de andere kant een 3,5 mm minijack al een heel stuk vooruit. Je kan dan gewoon direct je cassettespeler op de line-in aansluiten van je pc.
Andersom moet je de kabels gaan omsteken. Als je dus wilt opnemen op je cassette ga je dus je line-out, of bij gebrek daaraan de speaker-uitgang moeten gebruiken met de line-in van je cassettedeck. Tenzij je cassettedeck nog is aangesloten op een versterker of zo ga je dus wel niets meer horen, dus daar moet je misschien een splittertje tussen steken.
Voor het opnemen op de pc kan je best een beetje goeie audio-software gebruiken die als het even kan ook nog de muziek wat kan oppoetsen. Goeie keuzes zijn Adobe Audition (het vroegere CoolEdit) of Sony SoundForge (vroeger van Sonic Foundry). Niet vergeten op je pc de juiste opnamebron aan te duiden in de mixer!
in de muziek handel voor muziek. onderandere keyboards drums. kan je een kitje nemen voor digitale opnames en meer sporen opnames te doen voor uw laptop of pc
wat kan je er mee doen, zoals. onderandere opnames doen voor live toepasingen. als weergave van rand aparaten zo als cd recorders minidisks en zo,voort
maar ook je eigen audio studio uit bouwen..voor meerdere instrumenten op te nemen..
zo toesteletjes hebben ingangen die ook digitaal zijn voor digitale berwerkingen te doen..
waar onderandere in deinze piens en in gent midician
wat kan je er mee doen, zoals. onderandere opnames doen voor live toepasingen. als weergave van rand aparaten zo als cd recorders minidisks en zo,voort
maar ook je eigen audio studio uit bouwen..voor meerdere instrumenten op te nemen..
zo toesteletjes hebben ingangen die ook digitaal zijn voor digitale berwerkingen te doen..
waar onderandere in deinze piens en in gent midician
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
- Bedankt: 780 keer
Ik denk niet dat onze Amerikaanse staat het zó specifiek ziet
.
Zoals ik het lees wilt hij gewoon occasioneel eens iets met gewone audiocassettes doen.
Als je voor MD, DAT of andere dingen gaat kan je bijna niet onder optische S/P-dif uit ...

Zoals ik het lees wilt hij gewoon occasioneel eens iets met gewone audiocassettes doen.
Als je voor MD, DAT of andere dingen gaat kan je bijna niet onder optische S/P-dif uit ...
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 428 keer
- Bedankt: 113 keer
Wat bedoel je daarmee, dat is zo een rare zin ?meon schreef:Als je voor MD, DAT of andere dingen gaat kan je bijna niet onder optische S/P-dif uit ...
Je kan toch ook analoog opnemen vanaf een MD en als je soundcard het ondersteunt met S/P-diff.