comfort installatie

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
DannyDeGraaf
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 feb 2010, 14:13

Ik ben al van in het begin dat Telenet bestaat trouwe klant.
Ik beschik over een Shake+ Fibernet 60.
Sinds een 3-tal weken deed ik eigenhandig de aansluiting van mijn nieuwe modem(toen kon dat nog, nu moet een technieker komen).
Ik kreeg zopas mijn factuur en ze rekenen me 2x 50€ aan voor comfort installatie en dit terwijl ik nooit een technieker heb gezien.
Worden ze daar nu echt zot bij Telenet?
Ik vermoed dat het daar aan die hulpdesk en bij de facturatie ook een boeltje is van een komen en gaan van personeel, iedere dag anderen denk ik.
Kunnen ze daar nu echt niks, een mens zou schrik beginnen krijgen als ze spreken dat ze iets gaan veranderen.
Hebben hier nog mensen deze foute ervaring?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

U bent heus niet de enige hier hoor !!
Telenet en juiste facturen bij een wijziging, dat gaat nu niet eenmaal samen.
Eigenaardig ze missen nooit in hun nadeel :-D
Ik moest ook 100 euro betalen, gewoon bellen naar de facturatie en zetten het recht.
Vraag een onmiddellijke creditnota en niet op volgende faktuur.
Zeg gewoon als ze geld nodig hebben dat ze naar fortis kbc ing of desnoods ocmw gaan maar dat jij geen kredietverstrekker bent.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
DannyDeGraaf
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 feb 2010, 14:13

Naar Telenet gebeld en ze hebben het in orde gebracht.
Op mijn volgende factuur zal ik dus -100€ worden aangerekend.
Een credietnota kon niet omdat het bedrag via domiciliering wordt geregeld.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik heb de indruk dat ze die systematisch aanrekenen en hopen dat sommigen het niet merken... Indien dit het geval zou zijn, dan is dat echt heel triestig.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
DannyDeGraaf
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 feb 2010, 14:13

Mensen die soms of meestal nooit hun factuur bekijken, die zijn hier zeker de dupe van.
We weten nu al jaren dat Telenet en service niet samengaan en de rekening ligt altijd in hun voordeel.
Mijn nicht uit Halle heeft ook zo'n probleem.
Uiteindelijk ook gebeld en het is ook opgelost.
Voor zo'n firma, dat zou toch niet mogen hé maar wat doe je er aan?
Rusalka
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 jan 2011, 17:01

Daarnet mail met m'n factuur gekregen en ja hoor, 50 Euro installatiekosten. Bij nader toezien hadden ze m'n abonnement ook uit de shake gehaald, da's dus nog 'ns 3 Euro verschil in mijn nadeel. Dus hop, de telefoon. Vriendelijk meisje dat me wist te vertellen dat er een nieuwe factuur opgesteld was die de oude vernietigde dus ik moest maar wachten tot ik die in de bus kreeg om te betalen... Zou ik dat nu mogen geloven ? Ik heb zo mijn twijfels...
Laatst gewijzigd door Rusalka 07 feb 2011, 16:43, in totaal 1 gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Twijfels ??
Als je dat mens niet gelooft, waarom belde je haar dan ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Rusalka
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 jan 2011, 17:01

Omdat tegen een klant zeggen dat je een factuur mag negeren niet meteen voor de hand liggend is, ten eerste.

Ten tweede omdat TN, toen ze me per mail de productwijziging bevestigden, ook al de verkeerde prijs opgaf - nl. enkel voor Fibernet 60 - en de shake buiten beschouwing lieten. Ik heb toen ook gebeld, geen probleem mevrouw, het is logisch dat u de shake aangerekend krijgt en niet de aparte abonnementen. Deden ze dus niet, gezien de gegevens op de factuur.

Het is niet de eerste keer - en niet bij mij alleen - dat TN administratieve kemels schiet, maar nooit ten nadele van zichzelf natuurlijk :wink:
Berserk
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 30 aug 2006, 15:48

Ik ben van Shake Expressnet XL + TV + telefoon naar Shake + Fibernet 40 gegaan. De mensen aan de telefoon hebben toen gezegd dat alles gratis ging zijn, dit heb ik ook aan de telefoon gevraagd.

Echter moet ik nu 50 euro comfortinstallatie betalen. Kan dit? Ik ga anders straks eens bellen. Er was ook ergens een tabel voor wie de upgrades gratis ging zijn en voor wie niet. Weet iemand die tabel online zijn?

Edit: ik heb het zelf gevonden: http://onlinesupport.telenet.be/solutio ... abonnement

Dus ik heb toch gelijk dat ik niets zou moeten betalen right?
Rusalka
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 jan 2011, 17:01

@Berserk : je moet het niet betalen. Telefoneren of mailen en je krijgt een gecorrigeerde factuur. Die in mijn geval nog steeds niet correct is :-( Ze hebben de 50 Euro afgetrokken maar nog steeds Fibernet en Digitv afzonderlijk aangerekend... Dat gaat op de volgende factuur gecorrigeerd worden.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”