BelgacomTV decoder

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

solid-killer schreef:dat kan ik begrijpen, maar dan vind ik het onverantwoord dat scarlet al reclame maakt over de V4 decoder op facebook en twitter :!:



Inderdaad dit is op facebook gepost:

Scarlet note - Facebook schreef:
Afbeelding

Het nieuws bekijken terwijl u uw favoriete programma opneemt? Het is voortaan ook mogelijk voor u!


Belgacom TV (in uw Scarlet One pakket) brengt u een nieuwe dienst. Deze laat u toe een programma te bekijken en tot twee andere programma's tegelijk op te nemen, op elk tv-toestel dat aangesloten is op een Belgacom TV decoder. Tijdens de eerste fase zullen deze opnames mogelijk zijn op de volgende populaire zenders: één, Ketnet/Canvas, VTM, 2BE, VT4, VijfTV, Cartoon Network, één+ en Ketnet/Canvas+ maar ook La Une, La Deux, RTL-TVI, TF1, France 2 en AB3. Om u nog beter te bedienen zal deze dienst begin 2011 uitgebreid worden naar nog meer zenders. Opnames van programma's van de bovenvermelde zenders blijven beschikbaar gedurende 30 dagen.

Indien u toch een bepaalde opname langer wenst te bewaren dan 30 dagen, zal u de bewaarperiode kunnen aanpassen. In dit geval kan u echter enkel het programma opnemen dat u aan het bekijken bent.

Om de bewaarperiode van de opname te wijzigen:

* druk op de PVR-knop van uw afstandsbediening;
* kies 'Planning';
* kies de geplande opname die u langer wenst te bewaren;
* druk op de groene knop van uw afstandsbediening en kies 'Bewaarperiode aanpassen'.

De wijziging van de bewaarperiode van een geplande opname moet gebeuren vóór het programma is gestart.


Ongetwijfeld zal deze nieuwe Belgacom TV-functionaliteit u het leven nog gemakkelijker zal maken!


EDIT: Je kan nu inderdaad nog in twijfel trekken dat het de V4 is...
En het hier over de V3b gaat.
Afbeelding
punk
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

Niet vergeten dat facebook en twitter enzoverder netwerkwebsites zijn en geen officiele websites (ondanks dat die zelf beheren). Dus in principe kan daar opgezet worden wat ze willen. Dit is NOOIT officiele reclame. Het is niet alsof ze er op zetten dat ze de v4 verdelen. En die fototjes zijn nooit bindend zolang er geen naam bijstaat. Ik werk niet bij Scarlet voor de duidelijkheid.
Gebruikersavatar
Azgard
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 okt 2010, 11:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Wat ik me eigenlijk afvraag: ik heb de v3b decoder, die heeft vooraan een USB-aansluiting.
Dient die ergens toe of is die alleen voor servicing? T zou handig zijn mocht je daar een opgenomen programma naar kunnen kopieren 8)
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Dat toestel van facebook is een v3b. Kan je zien aan de knopjes.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

die facebook reclame heeft dan ook niets te maken met een nieuwe decoder maar wél met de nieuwe nVPR-dienst (opnemen op de server)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

PumbaaH schreef:Ik moet ook toegeven dat belgacom comfort apart staat weergegeven en volgens de website van belgacom houdt tv comfort een hd van 320 GB in..... dus als ze donderdag komen met een V3 gaat den technieker toch wel serieuze ruzie krijgen met mij aangezien het bgc comfort is en geen gewijzigd iets.

Als ze belgacom tv adverteren en het hetzelfde product is zonder wijzigingen moeten ze het ook zo leveren met de nieuwe hardware en geen voorgaande versie. Wij kunnen er niks aan doen als klanten dat ze een teveel aan stock hebben. Natuurlijk is het normaal dat de oude stock het eerste buiten moet, maar dan nog... en aangezien scarlet als een OLO wordt gezien binnen belgacom zouden ze de v4 ook al mogen distributeren.


Ja, maak vooral ruzie met den onderaannemer die het komt plaatsen, dat gaat zeker helpen. :roll:
Als die zegt dat hij geen v4's heeft dan is de kous af. Dan kan je die mens wel lopen irriteren, maar daar geraak je geen centimeter verder mee.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

was inderdaad ongelukkig verwoord.... bedoelde eerder scarlet zelf.

Mijn excuses
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 4 keer

Iemand een idee of de installateurs op een reeds gelegde upt kabel voor de BelgacomTV decoder(, reeds geplaatst want loopt door muur), een rj45 contact op zullen zetten?
Ik heb vandaag die utp kabel getrokken, hier heb ik echter de kabel moeten voor doorknippen.

Aangezien ik (nog) geen utp-tang liggen heb, en ze morgen komen installeren, hoop ik dat zij dit ook doen.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Wij mogen geen RJ45 connector prikken op een utp kabel. Wij moeten een stopcontact plaatsen aan het begin en einde van elke kabel en van daar moet er een utp snoer naar de modem en pc/decoder.
Laatst gewijzigd door Trojan op 02 feb 2011, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 4 keer

Ok bedankt, ik zal het dan morgen zelf in orde brengen voor de technieken hier is.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 mar 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

Devilzown schreef:Ja, maak vooral ruzie met den onderaannemer die het komt plaatsen, dat gaat zeker helpen. :roll:
Als die zegt dat hij geen v4's heeft dan is de kous af. Dan kan je die mens wel lopen irriteren, maar daar geraak je geen centimeter verder mee.
Hier heb je wel een punt, die mens kan er niks aan doen, maar anderen wel....
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 mar 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

punk schreef:Als je een Dacia i.p.v. een Renault koopt weet je toch ook dat dit goedkoper is voor een reden.
Als ik 'Scarlet TV' op mijn bestelbon had staan, ipv. 'Belgacom TV Comfort' had je een punt, maar nu ....
punk schreef:Plus op http://www.scarlet.be/nl/voordelen-van-scarlet-one.php staat nergens dat je een hd van 320GB gaat krijgen en staat er ook nog is een mooi tekeningetje van een v3.
En wie is de producent van 'Belgacom TV Comfort' en welk is zijn website ??
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

DIBO schreef:
Devilzown schreef:Ja, maak vooral ruzie met den onderaannemer die het komt plaatsen, dat gaat zeker helpen. :roll:
Als die zegt dat hij geen v4's heeft dan is de kous af. Dan kan je die mens wel lopen irriteren, maar daar geraak je geen centimeter verder mee.
Hier heb je wel een punt, die mens kan er niks aan doen, maar anderen wel....
Dan stel ik u voor dat ge die anderen gaat lastig vallen. Huur een container en zet u op de Albert II-laan 27 in brussel.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

DIBO schreef:
punk schreef:Als je een Dacia i.p.v. een Renault koopt weet je toch ook dat dit goedkoper is voor een reden.
Als ik 'Scarlet TV' op mijn bestelbon had staan, ipv. 'Belgacom TV Comfort' had je een punt, maar nu ....
punk schreef:Plus op http://www.scarlet.be/nl/voordelen-van-scarlet-one.php staat nergens dat je een hd van 320GB gaat krijgen en staat er ook nog is een mooi tekeningetje van een v3.
En wie is de producent van 'Belgacom TV Comfort' en welk is zijn website ??


Je bent klant van Scarlet, en via Scarlet krijg je toegang tot het platform Belgacom TV.
Dit heeft niks te maken met hardware, want die hardware levert Scarlet.
punk
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

DIBO schreef:
punk schreef:Als je een Dacia i.p.v. een Renault koopt weet je toch ook dat dit goedkoper is voor een reden.
Als ik 'Scarlet TV' op mijn bestelbon had staan, ipv. 'Belgacom TV Comfort' had je een punt, maar nu ....
punk schreef:Plus op http://www.scarlet.be/nl/voordelen-van-scarlet-one.php staat nergens dat je een hd van 320GB gaat krijgen en staat er ook nog is een mooi tekeningetje van een v3.
En wie is de producent van 'Belgacom TV Comfort' en welk is zijn website ??



Als je iets bij Euphony gaat nemen kijk je toch ook niet op de Mobistar website! Ik vind niet dat je kan zeggen dat ze duidelijk signaleren dat ze je belgacom tv comfort GAAN verkopen. Eén keer je een bestelbon hebt heb je toch al beslist dat je het wou, en was je toch ook al "akkoord" met de voorwaarden die op de website staan.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Als je een Sim kaart afneemt bij Mobile Vikings, kom je dan ook zagen bij Base?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 4 keer

Ik denk dat het nog een eind zal duren voor dat scarlet de V4 zullen verdelen. Ik had het er trouwens over met één van de techniekers, dat voor zover hij weet iedereen(/de meeste) nog de v3 uitdeelt bij scarlet klanten. Ze hadden onlangs wel een vergadering ofzo waarbij ze de V4 bekeken, waar ook te boven kwam dat er nog enkele (kleine) probleempjes zijn met de v4. ==> Dus overstappen zullen ze 'ooit(/binnenkort)' wel doen veronderstel ik.

Dit wordt eigenlijk 'bevestigt' bij op de Belgacom website, zij bieden vanaf nu geen non-HD decodeer meer aan.
Er is enkel nog keuze tussen:
V4: huren/kopen (€6/m / € 199)
V3a: kopen (€ 99)
De non-hd, kon je enkele dagen geleden nog kopen voor € 75, deze vindt je nu echter niet meer terug: link

Het zou denk ik raar zijn dat Belgacom nu sinds kort de V3 op hun website aanbied en deze terug snel zal verwijderen uit de lijst.
Hieruit concludeer ik dat het voor Belgacom nog een stuk goedkoper is om de v3 in te kopen dan de v4 of ze hebben nog een significante stock aan v3. Dat laatste lijkt mij eigenlijk onwaarschijnlijk, aangezien Belgacom toch al een eind de v3b verdeeld.

Waardoor ik er vanuit gaat dat dit bij Scarlet alleen maar meer belang heeft, aangezien daar Belgacom Tv slechts € 12,5 kost in vergelijking met € 18 bij belgacom. Dit beide incl HD decoder.
=>Andere mogelijkheid is ook nog, dat de non-Hd vs V3 niet veel verschillen in prijs en Belgacom wenst over te stappen op alleen HD materiaal en nog steeds een instapmodel (als 2de decoder) kunnen aanbieden.
Gebruikersavatar
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 jan 2011, 16:06
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer

Even een update !

Vandaag de Scarlet technieker over de vloer gekregen, voorlopig krijg je nog steeds de versie 3 decoder !
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

waarschijnlijk als de volgende generatie uitkomt zullen we de v4 krijgen..
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 4 keer

Wat me wel niet verwonderd, ze zullen er wel komen maar dat kan nog een eind duren.

Als je op de factuur kijkt dan zie je staan:
    Belgacom Tv : € 12.5/maand (wordt doorbetaald aan Belgacom)
    HD Decoder: € 6 euro/maand (staat dus nog apart)
    In totaal dus € 18,5/m komt dus ongeveer overeen met Belgacom € 18/maand voor tv+1 decoder)

Stel dus dat je geen gratis decoder hebt en geen pakket korting:
    internet en telefoon € 40/maand
    Belgacom TV € 12.5 /maand
    Huur decoder (HD) € 6/maand
Totale normale kost : € 58,5/maand (wij betalen zelf maar 50/maand)

(beetje aangepast om int forum te passen.)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hij wil ik mee zeggen dat ze uiteindelijk wel nog goeie korting geven:
    € 50- € 12,5 aan belgacom - € 6 decoder (ok dit kunnen ze (iets) goedkoper bij aankoop in bulk, maar laten we dit effen buiten beschouwing.)
Dus, uiteindelijk voor internet en telefoon: € 31,5
    Waarschijnlijk moeten ze bij dit geval wel geen raw copper meer betalen aan belgacom aangezien er belgacom TV op de lijn zit, dit bespaard hun als ik me niet vergis € 5-6/maand wat ze wel betalen bij scarlet one classic(zonder BGTV of vaste lijn. Maar ze moeten wel nog andere maandelijkse kosten dit door bipt opgesteld voor de vdsl lijn, data(€? /TB of /Mbits,...) + huur (13,85 euro/maand correct?).

Het uiteindelijke bedrag waarop ze moeten 'overleven' voor internet (min huur lijn, wel nog data aan belgacom) en telefoon:
    €31,5 - € 13,85 =>> € 17,65/maand - (alle data, gesprekskosten in daluren)

Kan dit eigenlijk wel (want hier gaat dan ook nog je sagem en installatie vanaf)
Eenmalige kosten:
Afbeelding
('winst=geld voor effectief voor scarlet' jaar 1: 17,65 * 12= 211,8 Dan nog min werkelijke eenmalige kosten (wat wel wat goedkoper is) = overschot +/- € 100
*Kunnen mogelijk (grote) fouten instaan! Ik ga van bepaalde dingen uit, ik kan er compleet naast zitten! Ze krijgen waarschijnlijk ook bulk kortingen enzo!
(1 ste jaar is ook de duurste, een investering)
keethar
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 aug 2007, 21:53

Zou Scarlet ondertussen al v4 decoders leveren?
techy
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 mei 2011, 22:29

jammer genoeg nog niet , die krijgen we op dot moment nog niet mee.
De reden blijkt te zijn dat de v4 enkel op belgacom werkt.

Ik vind dit persoonlijk ook heel raar en we vragen er zelf ook om.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Dit gezegd zijnde, de v3b werkt toch ook wel correct, zeker nu na de laatste update. Ik ga niet zeggen dat het supersnel is, maar wel voldoende. Natuurlijk hebben we allemaal liefst het allernieuwste, ik trouwens ook maar voorlopig voldoet dit voor mij wel :).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
techy
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 mei 2011, 22:29

Dit gezegd zijnde, de v3b werkt toch ook wel correct, zeker nu na de laatste update


Idd , de v3b is zeker ook een goed toestel , maar de v4 is natuurlijk wel moderner en groener , dus ik versta deze vraag zeker.
bf62
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:34
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 3 keer

techy schreef:jammer genoeg nog niet , die krijgen we op dot moment nog niet mee.
De reden blijkt te zijn dat de v4 enkel op belgacom werkt.

Ik vind dit persoonlijk ook heel raar en we vragen er zelf ook om.


Ik ken iemand die bij belgacom een tweede decoder ( V4 ) gekocht heeft. Deze persoon heeft scarlet. Dus een V4 moet werken.
Gebruikersavatar
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 jan 2011, 16:06
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer

Goed nieuws !

Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat de V4 decoders beschikbaar zijn half augustus !
Je moet wel zelf de vervanging aanvragen !

grts
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik heb de V4 hier staan :D
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
filipi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16 okt 2005, 08:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

pfff

We hebben hier sinds enkele maanden ook belgacom tv en hebben toen de v3 gekregen met een nieuwe afstandsbediening. Echter, sinds enige tijd krijgen wij 'm regelmatig niet opgezet.
Als we de op belgacom power knop op de afstandsbediening drukken gaat de blauwe led vh toestel 1 seconde aan en verder niets.
Enkel door het toestel even spanningsloos te zetten krijg ik 'm aan de praat. Hij geeft dan de melding dat ie software laadt en terug uitschakelt. Daarna krijgen we 'm wel opgezet.

Wat doe ik nu best..(om hopelijk ineens een v4 te krijgen):
- ff afwachten tot half augustus?
- omwisselen in een belgacom shop? (of ging dat niet?)
- technieker laten komen
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Ik heb ook een V4 maar af en toe blijft mijn beeld geblokkeerd en moet ik hem heropstarten !
Dus denk maar niet dat met de V4 alles opgelost is want met mijn tweede decoder V3 heb ik dit niet !!
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

op een bevriend forum lees ik ook net dat mensen met een V4 last hebben van freezes/blokkages , zal dus wel een BUG zijn
maar ook de V3 is niet BUGvrij, die blokkeert & reset zichtzelf soms als je kijkt en opneemt op hetzelfde moment
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Software en elektronica of te wel Digitaal TV zal volgens mij altijd bugs hebben, afhankelijk van factoren die hiervoor kunnen zorgen.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ook in heb verlopen dat V3 bijna uitgeput is :wink:
Wanneer exact konden ze me nog niet zeggen.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
Locatie: Blankenberge
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 34 keer

Ik heb thuis 2 v3 decoders en heb daar geen enkel probleem mee. De nieuwe software heeft ze ook lakker snel gemaakt! Ik heb ooit bij kennisen een V4 geinstalleerd, maar een verschil merkte ik niet echt.

Ter info
1 v3 huur decoder Scarlet
1 v3 koop decoder ooit nog bij Belgacom gekocht in 2008 voor 99 euro.
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Dat klopt inderdaad wat je zegt want ik heb beide V3 en V4 en ik heb meer problemen met de V4 !!
Gebruikersavatar
CindyV
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 09 jun 2011, 12:59
Locatie: Evere
Bedankt: 32 keer
Contacteer:

Zoals reeds gemeld in een ander topic :

De V4 decoder wordt momenteel enkel bij nieuwe installaties voorzien. Er is momenteel geen omruilactie voor de V3 decoders gepland.
Van uitputting van de stock van V3 decoders is momenteel geen sprake. Een V3 decoder wordt vervangen door een V3 decoder indien deze defect is.
http://www.scarlet.be - We offer high speed internet, fixed & mobile telephony and Digital TV!
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Mijn eerste indrukken van men v4 decoder:
Ik ben aangenaaam verrast van de kwaliteit dat ik op men beeld krijg. Ik heb nog geen digitale blokjes gehad zoals bij telenet. Hetgeen wat ik wel merk is, dat de eerste seconden een soort van trilling in men beeld zit. Dit alleen maar op de hd kanalen na het zappen. Na 5 seconden is het dan ook weg. Het menu is wat ambetanter om mee te werken, maar eens je dit doorhebt is het kinderspel. Ik vind de remote control die er bij zit echt goed. Men schoonmoeder wou dat het volume bij de remote van telenet ook automatisch de tv regelde zoals die van bgc, dit is voor mij 1 groot pluspunt voor oudere mensen. Dan zitten ze niet te foefelen met het knopje mode om te zien wat nu actief staat. Over gans de lijn ben ik tevrede met de v4 decoder!

[Afbeelding Post made via mobile device ]
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 jan 2011, 16:06
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer

nieuwe info:

scarlet:

Nieuwe installatie -> V4 decoder
V3 decoder omruilen voor V4 -> NO GO
V3 Defect -> andere V3 decoder vanaf half augustus V4 decoder !
Asskicker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 09 dec 2008, 12:37
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 2 keer

Hoe zorg ik er discreet voor dat mijn decoder niet meer werkt? :P

Ik heb hier een v3 en v3b staan, die v3b werkt goed maar die v3 haperst soms...
Eergisteren wou die niet meer opstarten, ik drukte op power en er kwam alleen een blauw lichtje. Spanning eraf, terug ingestopt en toen ging hij wel terug? :/
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

De decoder met draaiende harde schijf schudden en omdraaien, schokken zijn slecht voor hd's probleem is : je zou er best wel een poosje zoet mee kunnen zijn, zo'n schijven gaan daarom niet altijd in 1 ruk stuk. Defecte hd kan dan wel een reden tot omruilen zijn?

Ik moet er wel bij vermelden dat ik zo al eens een 'defecte' sata schijf 'hersteld' heb door deze steeds heen en weer te draaien terwijl ze in werking was.

een andere tip zou kunnen zijn maar hier ben ik helemaal niet goed van op de hoogte : een foutieve utp kabel maken, ik weet niet of dit werkt maar telefoontoestellen zou je kunnen beschadigen door verkeerde bekabeling (eens gelezen in een tutorial over hoe zelf je kabels te maken).
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Hier leert men nog meer trucks dan in de gevangenis :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”