Kan een 32-bit programma normaal werken onder een 64-bit systeem? Ik vraag me dat al lang af, maar vindt nergens specifiek uitsluitsel. Ik gebruik tot nu toe altijd de 32-bit versie van Suse, omdat er op de pc nog een oude Windows 2000 versie staat die ik kan manipuleren vanuit Suse, maar ik weet niet of dat met een 64-bit versie nog kan.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Dank bij voorbaat.
32-bit programma's in 64-bit OS
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
In vele gevallen wel, maar er zijn uitzonderingen:
- applicaties die dmv drivers bepaalde hardware (of geemuleerde hardware) moeten kunnen aanspreken. Bvb een virtual cd/dvd drive (niet van toepassing op Linux uiteraard, daar kan je zo ook al een iso mounten...).
- applicaties die bepaalde libraries gebruiken (in Windows dll's bvb) waar een onderscheid bestaat tussen die op een 32 of 64 bit systeem.
- applicaties die dmv drivers bepaalde hardware (of geemuleerde hardware) moeten kunnen aanspreken. Bvb een virtual cd/dvd drive (niet van toepassing op Linux uiteraard, daar kan je zo ook al een iso mounten...).
- applicaties die bepaalde libraries gebruiken (in Windows dll's bvb) waar een onderscheid bestaat tussen die op een 32 of 64 bit systeem.
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
In 99% van de gevallen heb je geen enkel probleem.
Gebruik je wine? Daar bestaat een 64-bit versie van, maar ik heb geen idee of die 32-bit windows binaries kan starten.
Gebruik je wine? Daar bestaat een 64-bit versie van, maar ik heb geen idee of die 32-bit windows binaries kan starten.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)