WDTV Live stottert

Plaats reactie
Bouver
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 feb 2010, 19:52

Beste, ik heb hier een WDTV Live die aangesloten is op een D-link dir 655 (gigabit router). Ik stream de films die op m'n pc staan ( die ook met de router verbonden is). De films staan op een WD green EARS 2terra hardeschijf.
Nu heb in het probleem als ik een film stream het soms stottert, maar het stotteren gebeurd redelijk random.
Soms stottert hij bij een DVD van 5GB en soms streamt hij perfect een full BD van 30GB...
Ik heb ook al geprobeerd om de films op een SSD gezeten dan streamen maar het probleem blijft.
Het streamen gebeurt via mappen die gedeeld zijn.

Wat zou de oorzaak van dit probleem kunnen zijn?

Mvg
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Slechte drivers van uw netwerkkaart ? Uw pc die te traag is ? Een achtergrondprogramma dat uw pc vertraagd ?
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Volgens mij ligt het aan de codec waarmee uw bron gecodeerd is. Welke CPU zit er in zo'n WD Live? Als dat een te zware codec is, of eentje met VBR, die dan op sommige delen wat te hoog staat kan je WD Live daar wel problemen mee hebben...

Op mijn Boxee Box heb ik het probleem niet :)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Bouver
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 feb 2010, 19:52

Geen idee welke processor erin zit, ik zie hem ook niet direct staan bij de specs van het toestel.
Specs: http://www.wdtvlive.com/products/wdtv_live#/specs
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

zelfde hier wdtv neemt alles behalve sommige dvd's nu goed ik klaag niet want ik kijk bijna uitsluitend blu ray

hang die dvd er eens aan op een harde schijf dan lukt het meestal wel.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Bouver
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 feb 2010, 19:52

Heb vandaag nog eens geprobeerd, zodra ik via het netwerk stream stottert hij, als ik dan hetzelfde bestand op m'n USB stick zet en via usb stick stream loopt alles perfect. Aan de WD green HD ligt het niet want ik heb ook al geprobeerd om het bestand via SSD te streamen en daar stottert hij ook :? .
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Heb je ook de laatste soft- en firmware updates geinstalleerd ?
http://support.wdc.com/product/download ... ve&lang=en

EDIT: persoonlijk gebruik ik hem ook via externe USB-HD zonder probslemen.
Laatst gewijzigd door tonym op 07 mar 2011, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Bouver schreef:Heb vandaag nog eens geprobeerd, zodra ik via het netwerk stream stottert hij, als ik dan hetzelfde bestand op m'n USB stick zet en via usb stick stream loopt alles perfect. Aan de WD green HD ligt het niet want ik heb ook al geprobeerd om het bestand via SSD te streamen en daar stottert hij ook :? .

heb 't zelfde aan de hand met m'n Pocorn Hour. Die netwerkdrivers op dat ding zijn gewoon bagger, slagen d'er niet in om een continue stroom van data stabiel te houden... Ik zet al m'n high-bitrate-video's op de interne HDD om stotters te voorkomen...
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”