Welke ADSL te kiezen ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gast

Hallo iedereen,

Ik zit nu met Telenet, maar het maandvolume, de beperkte uploadsnelheid en verbruik, beperkte poorten maakt het mij dat ik voor een andere ISP ga kiezen. Dit zal ADSL zijn.

Ik ga dus voor snelle upload (hoger dan 30 Kbyte), een mooi maandvolume (mss onbeperkt) en zonder geblockte poorten en een mooie downloadspeed die hoger ligt dan 300 Kbyte/s.

Mvg,

Gastje
Akira
Elite Poster
Elite Poster

alle providers in belgie hebben een limiet, behalve de formules voor bedrijven

skynet: 3.3Mbit/128kBit up te graden naar 192kbit 10GB limiet je kan volume packs bijkopen zoveel je wilt (5GB voor 5€)
Scarlet: ?4Mbit?/512Kbit limiet van 10 GB geen smallband wel verder surfen tegen bijbetalen: LETOP kan duur oplopen

A2F 4-8Mbit (nog niet in de praktijk)/512Kbit vanaf 16 mei een limiet van 40GB voorlopig is het unlimited, deze isp zit wel nog met wat kinderziektes. Er is een mogelijkheid om Volume packs te kopen.
Adsl2fit lijkt de beste MAAR zoals ik al zei zijn er redelijk veel problemen bij, niet voor iedereen maar toch veel, je moet maar eens zoeken op deze site naar threads over A2F of Adsl2fit ;)
hij heeft wel geen newsgroup met binaries

ikzelf heb skynet en ben er wel tevreden over
de pispaal <<
Gast

Ik dacht eerst om ADSL2fit te kiezen, maar toen ik dit forum begon te lezen dacht ik er al snel anders over.

Na het lezen van een beetje dit forum en de websites van de ISP's:
Scarlet 3.3 en 384 ==> 15 GB
Xs4all 8 en 320 ==> 20 GB
ADSL2fit goed als het werkt anders brokken 8 en 512 ==> 40 GB

ADSL2fit is zeer aantrekkelijk
steffler
Starter
Starter

hep

ik zow zegen voor het moment zeker en vast niet versatel het is te duur voor het snelheid
19.99 :!: voor 250 mb en een sneilheid van 60 kb/seconde (tog beter dan a2f voor het moment )
29.99 :!: voor het non stop adsl maar altijd op 60 kb/s
ze hebben tog een goed upload 30 kb/s

steffler
http://www.steffler.be.tf
My_download
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 22 keer

Gast schreef:Ik dacht eerst om ADSL2fit te kiezen, maar toen ik dit forum begon te lezen dacht ik er al snel anders over.

Na het lezen van een beetje dit forum en de websites van de ISP's:
Scarlet 3.3 en 384 ==> 15 GB
Xs4all 8 en 320 ==> 20 GB
ADSL2fit goed als het werkt anders brokken 8 en 512 ==> 40 GB

ADSL2fit is zeer aantrekkelijk

Wel even rekening houden met het feit dat zowel Xs4all als ADSL2Fit het netwerk van SCARLET gebruiken. De gekende problemen lijken zich dan ook zo'n beetje bij alle drie voor te doen (weinig info over Xs4All te vinden, hebben die eigenlijk wel klanten ?)

SKYNET blocked een aantal poorten, waaronder 25 (SMTP) maar NIET 80 of 443
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

My_download schreef:SKYNET blocked een aantal poorten, waaronder 25 (SMTP)

Ben je daar zeker van... volgens mij laat SkyNet juist WEL poort 25 door (TN zeker niet).

Ik zie trouwens geen enkele reden waarom poort 25 wel moet open staan.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

r2504, inkomend is SMTP (25) geblokt bij Skynet.
Uitgaand niet, dus je mag eender welke relay gebruiken.
Bij Telenet is het inderdaad zo dat je enkel naar uit.telenet.be kan relayen.
PHO
Pro Member
Pro Member

r2504 schreef:Ik zie trouwens geen enkele reden waarom poort 25 wel moet open staan.
De reden is nochthans heel duidelijk (mailservers), maar dit past uiteraard niet in een home abonnementsformule.
IMHO mag skynet ook poort 25 uitgaand gaan blocken, want d'r komen genoeg virussen van hun klanten tot bij mij. (alwaar ze een wrede dood te wachten staat)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

PHO schreef:
r2504 schreef:Ik zie trouwens geen enkele reden waarom poort 25 wel moet open staan.
De reden is nochthans heel duidelijk (mailservers), maar dit past uiteraard niet in een home abonnementsformule.
IMHO mag skynet ook poort 25 uitgaand gaan blocken, want d'r komen genoeg virussen van hun klanten tot bij mij. (alwaar ze een wrede dood te wachten staat)

Ik had inkomend verkeer even buiten beschouwing gelaten daar je toch geen servers mag draaien en niet over een vast IP adres beschikt. Wat betreft hun uitgaand verkeer ben ik dezelfde mening toegedaan... het overgrote deel van virussen komt van SkyNet abonnees die geinfecteerd zijn (en waar de virus engine er lekker op kan los mailen)
chupacabras

http://www.online.be
http://www.surfadsl.be

enig commentaar over deze of nog andere providers???
Gast

Jij stuurt nooit email zeker?
Akkoord, het is lastig dat je van sommige skynet-abonnees zoveel virussen ontvangt, maar is het daarvoor werkelijk nodig die mensen hun mogelijkheid af te nemen eens een mailtje te versturen ?

Ikzelf had vroeger Scarlet adsl en bij mijn overstap naar Telenet heb ik mijn Scarlet-adres voor alle gemak behouden. Jammer genoeg blokkeert Telenet poort 25, waardoor ik alleen nog email kan versturen met die verschrikkelijke webmail van Scarlet...
PHO
Pro Member
Pro Member

Anonymous schreef:

Jij stuurt nooit email zeker?
Akkoord, het is lastig dat je van sommige skynet-abonnees zoveel virussen ontvangt, maar is het daarvoor werkelijk nodig die mensen hun mogelijkheid af te nemen eens een mailtje te versturen ?

Ikzelf had vroeger Scarlet adsl en bij mijn overstap naar Telenet heb ik mijn Scarlet-adres voor alle gemak behouden. Jammer genoeg blokkeert Telenet poort 25, waardoor ik alleen nog email kan versturen met die verschrikkelijke webmail van Scarlet...
Daarom hoeft poort 25 uitgaand nog niet volledig open te staan. Zorg ervoor dat je verplicht via relay.skynet.be moet passeren, waar er eerst een virusscan gebeurt.

En als je dan toch nog mail wenst te versturen met je scarlet gegevens, geen probleem. Je maakt een tweede account aan in je mailclient met alle scarlet gegevens, alleen geef je als smtp server die van je huidige provider in.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Anonymous schreef:Ikzelf had vroeger Scarlet adsl en bij mijn overstap naar Telenet heb ik mijn Scarlet-adres voor alle gemak behouden. Jammer genoeg blokkeert Telenet poort 25, waardoor ik alleen nog email kan versturen met die verschrikkelijke webmail van Scarlet...

Waarom dat... de TN mail relay heeft geen problemen met het verzenden van mail als de afzender niet @pandora.be (of @telenet.be) is, dus je kan perfect je Scarlet mails versturen.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

steffler01

voor my begint adsl2fit better te zijn met hun 40 gigas

steffler

http://www.greatlol.net
Gast

r2504 schreef:
Anonymous schreef:Ikzelf had vroeger Scarlet adsl en bij mijn overstap naar Telenet heb ik mijn Scarlet-adres voor alle gemak behouden. Jammer genoeg blokkeert Telenet poort 25, waardoor ik alleen nog email kan versturen met die verschrikkelijke webmail van Scarlet...

Waarom dat... de TN mail relay heeft geen problemen met het verzenden van mail als de afzender niet @pandora.be (of @telenet.be) is, dus je kan perfect je Scarlet mails versturen.

Kijk eens aan, dat wist ik nog niet eens...
Dankjewel, ik zal het proberen. :-D
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Anonymous schreef:Kijk eens aan, dat wist ik nog niet eens...
Dankjewel, ik zal het proberen. :-D

Zo zie je maar dat een gesloten poort 25 (outbound) niet echt een probleem is voor 99% van de gebruikers, maar het langs de andere kant wel verhinderd dat een virus zich in het wilde weg gaat door mailen.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”