Sinds vorige week Scarlet one klant.
Na installatie van pakket ben ik telefonisch wel bereikbaar maar kan het geprek niet voeren. Hoor de beller praten maar zij horen mij niet.
Als ik probeer te bellen hoor ik telkens na enkele seconden een bezettoon.
Volgens Scarlet zou telefoon toestel (Siemens Gigaset C470) mogelijk niet compatibel zijn met modem.
Heb meerdere andere toestel merken geprobeerd, telkens met het zelfde resultaat.
Scarlet heeft online mijn modem setting gecontroleerd, deze zou in orde zijn.
Iemand gelijkaardige problemen?
Mogelijke oplossing?
Scarlet one telefonie.
-
- Starter Plus
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 21:24
- Locatie: Oostkamp
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Ex Dommel User
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Zet de voip van scarlet eens op een andere poort dan 5060? Bvb 5050 oid?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Scarlet one is VOIP.
Je moet dus een doodgewoon simpel analoog toestel aansluiten op de TEL1 poort van de Sagem (RJ11 stekker).
Iedere normale analoge telefoon moet werken, dus ook de Siemens (=analoog DECT basis).
Als dat niet werkt, is de enige die jou kan helpen Scarlet !!!
Je moet dus een doodgewoon simpel analoog toestel aansluiten op de TEL1 poort van de Sagem (RJ11 stekker).
Iedere normale analoge telefoon moet werken, dus ook de Siemens (=analoog DECT basis).
Als dat niet werkt, is de enige die jou kan helpen Scarlet !!!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter Plus
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 21:24
- Locatie: Oostkamp
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Ik voip poort gewijzigd, echter zonder resultaat. Toen poort ingesteld was op 5050 hoor ik op telefoon niets meer. Deze dus terug op 5060 ingesteld.krisken schreef:Zet de voip van scarlet eens op een andere poort dan 5060? Bvb 5050 oid?
Ex Dommel User
-
- Starter Plus
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 21:24
- Locatie: Oostkamp
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Siemens Gigaset C470 is een analoge DECT telefoon.philippe_d schreef:Scarlet one is VOIP.
Je moet dus een doodgewoon simpel analoog toestel aansluiten op de TEL1 poort van de Sagem (RJ11 stekker).
Iedere normale analoge telefoon moet werken, dus ook de Siemens (=analoog DECT basis).
Als dat niet werkt, is de enige die jou kan helpen Scarlet !!!
Heb de pauze tussen het nummer vormen gewijzigd, bracht ook geen oplossing.
Ik bel morgen terug naar Scarlet.
Ex Dommel User
- Devilzown
- Elite Poster
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Gaat waarschijnlijk op een modem swap uitdraaien.
Je kan eens proberen een factory reset te doen en dan alles terug in te stellen, maar meestal helpt dit niet.
Je kan eens proberen een factory reset te doen en dan alles terug in te stellen, maar meestal helpt dit niet.
-
- Starter Plus
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 21:24
- Locatie: Oostkamp
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Modem werd gisteren vervangen. Telefonie probleem eindelijk opgelost.
Ex Dommel User