DLNA server op Sagem F3464WS

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Yves_103
Starter
Starter

Hey iedereen,

Heb onlangs een nieuwe tv gekocht van Philips met Net TV. Ik heb dus een Ethernetkabel (Cat5) getrokken tussen TV en router van Scarlet (Sagem F3464WS) en aangesloten op de data poort. Op de TV heb ik "dynamic IP" of "DHCP" gekozen en bekabeld netwerk, doch de TV krijgt geen IP-adres. Als ik op de kabel een laptop hang, krijgt die wel een IP-adres en kan ik sufen. Bij wijze van test heb ik de Ethernetkabels van de Net TV en van Belgacom TV onderling gewisseld met het resultaat dat Belgacom TV blijft werken en Net TV niet. Ook manueel instellen van IP, subnetmask en DNS op de TV brengt geen soelaas.
Volgens de helpdesk van philips zou er een probleem zijn met de DLNA server op de router!
Weet iemand hoe ik dit kan nakijken of dat bestaat op de modem, hoe ik dit kan oplossen, of enig ander idee (want de mijne zijn op :-) )

Yves
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

DLNA server... vermoedelijk bedoelde je DHCP server.

In ieder geval, als je PC wel een IP-adres krijgt op dezelfde kabel... dan vrees ik toch dat het probleem bij je TV zit.
Yves_103
Starter
Starter

Nee, toch niet. Mijn TV is DLNA-client en logt zich in op een DLNA-server. Deze laatste zou volgens Philips in de router zitten.
Nu het probleem kan zich wel degelijk ook in de TV zitten hé. Ik vermoed dat als ik geen IP adres verkrijg (wat misschien niets te maken heeft met DLNA), dat dan ook de DLNA niet werkt.
Dus DLNA en DHCP zijn 2 verschillende zaken. Voor meer info over DLNA: http://www.dlna.org/digital_living/how_it_works/

Yves
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 13 keer

Yves_103 schreef:Nee, toch niet. Mijn TV is DLNA-client en logt zich in op een DLNA-server. Deze laatste zou volgens Philips in de router zitten.
Ik zou een DLNA server eerder in een NAS of een PC verwachten.

Nu, zonder IP adres zal er sowieso niet veel gebeuren.

Ben je zeker van je router en TV instellingen ivm IP adressen (ik meen mij te herinneren dat de default instellingen bij Philips TVs normaal juist staan) ?
Yves_103
Starter
Starter

Op de router zie ik voor de IP geen problemen. HDCP-range staat van 192.168.1.2 tot 150. en zoveel zaken heb ik hier niet staan :-)

Op de TV kan je kiezen tussen "bekabeld" of "Wifi". Dit laatste is met een extra dongle. Bij mij staat ie dus op bekabeld.
Daarna kan je kiezen uit "DHCP" of "Static IP". Ik heb beide geprobeerd. bij DHCP => ip-adres in de stijl van 169.X.Y.Z (dus niet in mijn range) en subnetmask is ook verkeerd. Bij static heb ikzelf de settings gezet (192.168.1.200 - 255.255.255.0 - DNS1:192.168.1.1) ik krijg hierbij geen foutmelding, maar als ik net tv wil starten, verschijnt er: geen netwerk. Ook in de DHCP-lijst van de router zie ik de TV niet tussen staan (noch IP, noch Mac-adres).

Doe ik iets verkeerd?

Yves
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 13 keer

Bij Philips TVs zou de "Network Mode" normaal gezien op "DHCP & Auto IP" moeten staan.

Indien dat bij jou het geval is, kan je dan posten wat je onder "View Network Settings" ziet staan ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Yves_103 schreef:Nee, toch niet. Mijn TV is DLNA-client en logt zich in op een DLNA-server. Deze laatste zou volgens Philips in de router zitten.
DLNA is een applicatie... en om die te laten werken heb je eerst een IP-adres nodig (van een DHCP server) zoals je zelf al vermelde. Trouwens ik ken niet meteen routers met DLNA software erin... dus ik veronderstel dat het hier wel degelijk over DHCP gaat... zorg dus maar eerst dat dit probleem opgelost is.
Yves_103
Starter
Starter

Ik denk dat jullie allemaal gelijk hebben, sommige meer dan de andere. Ik heb gisteren alles ontkoppeld en een testopstelling gemaakt rond de TV. En mijn TV kreeg wel degelijk een goed IP-adres :). Ik kon wel geen Net TV gebruiken, maar das normaal daar ik geen vdsl had aan de router naast de TV, maar ben er wel in geslaagd om de TV met men Laptop te verbinden en foto's te tonen op TV die op de laptop stonden. Dus alles dan maar terug gezet zoals het moet en de problemen waren weer daar. Geen IP meer. Een beetje rammelen met de ethernet kabel van de tv en euvel was weer weg. Ik vermoed dus dat ik met een slecht contact zit in de RJ45 stekker of dat de ethernet kabel beschadigd is door hem te trekken door een buis. Enfin, ik weer wat doen deze week-end ;)

Allen bedankt voor de moeite,

Yves
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”