Vrijdag is er een technieker langsgeweest van Belgacom (op zijn bestelwagen stond First Connect), omdat ik veel problemen had met mijn router. Hij heeft toen instellingen in het menu van mijn router veranderd, zo heeft hij mijn connection type van PPPoA naar PPPoE verandert. De sympathieke man vond het vreemd dat mijn router ingestelt stond op PPPoA, ik heb zelfs geluk gehad want het is geen router van Belgacom dus normaal moeten ze een bepaald bedrag aanrekenen of doen ze er zelfs helemaal niets aan omdat het hun toestel niet is. Deze man was echter zeer vriendelijk, want hij heeft het gratis gedaan.
Maar, sinds de verandering van PPPoA naar PPPoE kan ik de volgende websites niet meer bezoeken (er zullen allicht nog veel meer sites zijn die ik niet meer kan bezoeken): bnpparisbasfortis.be, speedtest.net, pingtest.net, bpo.be enz... Omdat ik deze websites dus niet meer kan bezoeken, heb ik het verbindingstype van mijn router terug veranderd naar PPPoA omdat men hier thuis PC Banking doet.
Nu zit ik met het volgende probleem; als ik PPPoA inschakel kan ik alle toegankelijke websites benaderen, maar verbinding met het internet valt vaak weg (router heeft verbinding maar geen internet), als ik PPPoE inschakel heb ik perfect internet (valt niet uit) maar kan ik websites zoals hierboven vermeld niet bezoeken.
Enig idee wat mijn oplossing kan zijn? Mijn router is een Belkin 54G Wireless ADSL2+ modem with high-speed wireless g-router.
PPPoE/PPPoA tegendraadse problemen
-
- Starter Plus
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 21:33
- Locatie: Neeroeteren
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Lol, dat was het eerste wat de technieker zei toen hij mijn router bekeek "ik ben al op veel plaatsen geweest waar ze problemen hebben met belkin routers".
De vorige keer (afgelopen donderdag) kwam er ook een technieker langs, maar ik had nog steeds problemen. Deze technieker had mijn oude splitters vervangen in de muur door de "nieuwe" (hoe ze noemen weet ik niet), blijkbaar moeten ze overal waar ze langs gaan nachecken of de splitters al dan niet vervangen zijn door de nieuwe. Maar de technieker zei dat bij deze nieuwe splitters het internet om de 36 uur even uitvalt, enig idee waarom dit noodzakelijk is?
De vorige keer (afgelopen donderdag) kwam er ook een technieker langs, maar ik had nog steeds problemen. Deze technieker had mijn oude splitters vervangen in de muur door de "nieuwe" (hoe ze noemen weet ik niet), blijkbaar moeten ze overal waar ze langs gaan nachecken of de splitters al dan niet vervangen zijn door de nieuwe. Maar de technieker zei dat bij deze nieuwe splitters het internet om de 36 uur even uitvalt, enig idee waarom dit noodzakelijk is?
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
36u disconnect is voor niks noodzakelijk...is nog "uit den goeien ouwen tijd". Een overblijfsel van Belgacom zodat je geen servers zou draaien (vermoed ik)
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 2510
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 222 keer
Kan je de TCP MSS aanpassen in die router ? Zet die eens op 1440.fANAT1C schreef:Maar, sinds de verandering van PPPoA naar PPPoE kan ik de volgende websites niet meer bezoeken (er zullen allicht nog veel meer sites zijn die ik niet meer kan bezoeken): bnpparisbasfortis.be, speedtest.net, pingtest.net, bpo.be enz... Omdat ik deze websites dus niet meer kan bezoeken, heb ik het verbindingstype van mijn router terug veranderd naar PPPoA omdat men hier thuis PC Banking doet.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus