Zeer lage snelheid van homeconnect

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Igorok
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 31 aug 2008, 00:34

Goeindag allemaal

Ik ben al 2 jaar een klant van dommel en ik heb homeconnect, maar zo veel tijd is al gepasseerd maar ik heb nog steeds zeer lage snelheid, hoe kan ik die verhogen?

Ik heb de website van dommel bezocht en ik zie allerlei packetten met tenmisten snelheid van 6Mbits, maar mijn snelheden zijn echt slecht, ik heb nu in mijn gigaset modem dat ik van dommel heb gekeken en daar staan dus snelheid van downloaden is 2600kbps en van upload is 512kbps, ik vind dat zijn zeer lage snelheden. En ja ok 2 jaar geleden zo was het, maar nu is al 2 jaar voorbij en ja zou fijn zijn als de snelheden zouden toenemen, maar ja, misschien moet ik mijn modem updaten of zoiets?

Weet er iemand iets van, hoe kan ik het doen dat de snelheid gaat toenemen, of het is onmogelijk voor homeconnect om hoger snelheid te bereiken?
Dus aub help daarmee wie enig idee heeft.

De andere vraag is waarom onder alle aanbiedingen op dommel website kan ik vb niet meer homeconnect packet kiezen? Is het niet meer mogelijk om homeconnect te bestellen?
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

dan zit je mogelijk heel ver van de centrale en daar kan niet veel aan gedaan worden peins ik. Ikzelf had hier een snelheid van 12mbit down en het maximum up.

Homeconnect bestaat inderdaad niet meer en is vervangen door netconnect en cityconnect, maar deze formules zullen je ook geen beterschap brengen. Als vdsl of kabel beschikbaar zijn kan je opteren om naar zulke formules over te stappen.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Igorok
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 31 aug 2008, 00:34

Ok, dus als in principe de snelheid voor mij kon beter, dan zou het automatische aangepast worden?

En als ik naar de netconnect of cityconnect ga, daar geven ze al 6Mbps de snelheid voor download, of dat zal voor mij geen rol spelen ik zal weer lage snelheid hebben?

Als er ook geen homeconnect bestaat, waarom betaal ik dan 50 euro, als vb je zei dat netconnect is inplaat van homeconnect, dan voor netconnect ga ik veel minder betalen. Of is het iets anders bij netconnect?

En wat betreft de vdsl wat moet ik daarvoor hebben om naar die packet over te stappen, zijn er speciale vereisten?
Zit daarbij ook telefonie inbegrepen of niet?

En stel voor dat ik nu van homeconnect wil dan overstappen naar speedconnect met dat vdsl, wat zal ik moeten doen? hoe lang zal het duren? En wat zal het kosten?
rmag
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 25 keer

>> Lijnwaardes posten aub

homeconnect bestaat niet meer. Al een jaar of zo
netconnect is inderdaad goedkoper

bij vsdl zit geen telefonie
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

om te beginnen zijn lijnwaardes wel leuk ja.... maar ik peins dat je vrij ver van een centrale zit als al 6 mbit wordt gegeven als theoretisch maximum.

Netconnect is eigenlijk niks meer dan homeconnect onder een nieuwe naam met een nieuwe modem/router en enkele nieuwe (niet noodzakelijk) betere voorwaarden. Dat komt er dus op neer dat je eigenlijk evengoed op homeconnect kunt blijven want technisch is er geen enkele verandering. Ik ben wel overgeschakeld naar netconnect omdat m'n problemen dan zouden verdwijnen volgens dommel want ik zocht altijd de rede van de om de 15 dagen geen internet meer bij de siemens. Blijkbaar blijft dit probleem bestaan bij de fritzbox.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Igorok
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 31 aug 2008, 00:34

Wat bedoel je met lijnwaardes?

En ja de netconnet zelfs als ik de duurste pak kom ik goedkoper over.

Maar voor mij is de snelheid belangrijk en de telefoon moet erbij zijn. Ik zou willen vsdl maar ja, zonder telefoon is niet goed
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

ben verkeerd..... netline en cityline is niks anders dan een kopie van homeconnect.

Mijn excuses hiervoor.

Kijk maar es rond in je siemens sx762 bij status en internet. Daar kun je grotendeels alles van je snelheid en andere dingen vinden.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”