BBOX2 na 6 a 7 uur in de fout

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
IKKEALLEEN
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 feb 2011, 00:54

Hallo userbaseleden,

Het gaat dus over de bbox2 die mij na een 6 tal uur niet toelaat om mails te ontvangen.
Mijn zoon kan dan ook geen spellen meer spelen op de pc.
Als ik inlog in de bbox2 en ik doe een disconnect en dan weer connect dan zijn de problemen weer voor een uur of 6 van de baan.
Daarna weer hetzelfde.
Ik dacht dat het het routergedeelte van de de bbox2 was die poorten dichtgooide en heb dan maar, volgens de handleidingen die hier te vinden zijn, het routergedeelte van de bbox2 buiten spel gezet en een eigen router in gebruik genomen.
Niet de oplossing dus.
Het probleem blijft bestaan.
Disconnect/connect of de bbox2 om de 6 a 7 uur van de stroom halen is de enige oplossing.
Ter info : ik heb de intense internetverbinding vdsl2 20 up /1.5 down zonder vaste lijn.
Hebben jullie een idee wat hier fout gaat ?
mvg
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

ik heb net hetzelfde met mijn sagem. Het router gedeelte het inkomende verkeer niet aan waardoor heel de boel geblokkeerd wordt. Zelfs inkomende gesprekken via het VOIP gedeelte zijn niet meer mogelijk.
Gisteren heb ik ook ge-experimeneerd met een siemens sx762 achter de sagem te plaatsen maar ik kreeg geen internetverbinding door op de siemens.
Nadien heb ik de sagem hersteld naar fabrieksinstellingen en porttriggering ingesteld. Deze morgen werkte alles nog naar behoren.

Silencer heeft me aangeraden om de sagem in bridge te plaatsen en hierachter een boardje te plaatsen met Pfsense erop. Dit is dan ook wat ik zal doen als de problemen terugkeren.
IKKEALLEEN
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 feb 2011, 00:54

Het kan in mijn geval hier niet meer de schuld zijn van het routergedeelte van de bbox2 gezien dat uitgeschakeld is.
Ik heb een topcom router achter de bbox2 modem geplaatst die de poorten beheerd.
De bbox2 zorgt dus voor de verbinding me skynet met user en pass.
De topcom verdeelt de adressen binnenin.
Ik herken ook het probleem met voip.
Op die momenten ben ik ook telefonisch niet meer te bereiken.
mvg
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

hmmm, dan is het inderdaad niet helemaal hetzelfde als ik heb.

Hoe heb je dan het routergedeelte uitgeschakeld?
Gewoon:

- Network Interfaces
- WAN PPPoE
- Settings
- Network = WAN
- Underlying Connection = LAN Bridge

???
IKKEALLEEN
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 feb 2011, 00:54

Het in principe voldoende om uw ADSL router in één van de ethernetpoorten te steken en uw toestellen te verbinden met de ADSL router, al dan niet draadloos.
Vergeet niet van op de Bbox2 uw ADSL router in te stellen als DMZ host, zodat ook effectief alle verkeer doorgegeven wordt. Ook de wireless van de Bbox2 uitschakelen.

Om de DMZ host in te stellen moet u inloggen op de bbox. In het menu Firewall kan u dan aanduiden welk ip-adres de DMZ host is. Vul daar het ip-adres van de router in.
Let op, dat is niet 192.168.2.1. - 192.168.2.1 is het 'intern' ip-adres van de router, gezien vanuit het standpunt van uw pc en andere toestellen. Uw bbox kent dit adres niet.
Het ip-adres dat u moet instellen als DMZ host is het ip-adres dat uw bbox geeft aan uw router: het 'extern' adres van uw router, gezien vanuit het standpunt van de bbox. Dit zal 192.168.1.xxx zijn.
mvg
deepke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 29 jun 2007, 19:18
Bedankt: 1 keer

Hallo,

Je kan beter zelf een router achter de bbox2 zetten en dan laat je je eigen router een pppoe connectie opbouwen.
Zo waren alle problemen bij mij opgelost.

Martijn
IKKEALLEEN
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 feb 2011, 00:54

Ik begrijp niet wat u bedoelt.
Wat is het verschil tussen wat ik doe en u gedaan hebt ?
mvg
deepke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 29 jun 2007, 19:18
Bedankt: 1 keer

Jij hebt de router gewoon achter de bbox2 gehangen. Nu heeft die router een lokaal ip adres gekregen van de bbox2.
Maar als je je eigen router een pppoe verbinding laat maken krijgt deze zelf een extern ip en heeft deze niks meer te maken met de bbox2.

Martijn
IKKEALLEEN
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 feb 2011, 00:54

Moet die router dan geen vdsl modem/router zijn om de bbox2 volledig te vervangen ?
mvg
deepke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 29 jun 2007, 19:18
Bedankt: 1 keer

Neen, de router gebruikt de bbox2 als modem als je een pppoe connectie opbouwt.

Martijn
IKKEALLEEN
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 feb 2011, 00:54

In de bbox2 advanced settings/home network DHCP server STOP aanklikken ?
Dan de router een PPPoE connectie laten opbouwen met username/pass van belgacom ?
Gaat mijn voip telefoon dan nog werken ?
mvg
deepke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 29 jun 2007, 19:18
Bedankt: 1 keer

1. Nee je hoeft niks te veranderen in de bbox2
2. Inderdaad
3. Ja voip op de bbox2 werkt nog.

mvg
Martijn
IKKEALLEEN
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 feb 2011, 00:54

Ik begrijp het nog niet helemaal:
U zegt: 1. Nee je hoeft niks te veranderen in de bbox2
Die bbox2 heeft dan een extern ip adres en ik kan er maar eentje krijgen van belgacom.
Hoe kan dit dan dat die router nog een extern ip adres krijgt ?
mvg
deepke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 29 jun 2007, 19:18
Bedankt: 1 keer

Ahja daar had ik even niet aan gedacht.
Ik heb belgacom generation internet. Ik kan meerdere pppoe connecties maken.

Martijn
IKKEALLEEN
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 feb 2011, 00:54

Kan gebeuren Martijn.
Dank voor het meedenken.
Iemand anders een oplossing die wel kan werken ?
mvg
Génicus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 05 okt 2009, 21:47
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

Kan je de inloggegevens van de bbox verwijderen? Dan kan je een PPPoE op je andere router starten want de bbox krijgt geen IP meer
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Probeer eens je modem te laten inloggen met als gebruikersnaam test@skynet en wachtwoord test?
Normaal krijg je dan een 172.x.y.z ip. Kan je niet mee surfen maar het zal je wel zeggen of het werkt of niet!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
IKKEALLEEN
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 feb 2011, 00:54

Génicus schreef:Kan je de inloggegevens van de bbox verwijderen? Dan kan je een PPPoE op je andere router starten want de bbox krijgt geen IP meer
Dan is mijn vraag ..... is de modem dan in werking ?
Ik ga dat morgen zeker proberen, ze zijn hier nu tv aan het kijken.
Als ik dat nu doe is het de dood met de kogel.
mvg
IKKEALLEEN
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 feb 2011, 00:54

krisken schreef:Probeer eens je modem te laten inloggen met als gebruikersnaam test@skynet en wachtwoord test?
Normaal krijg je dan een 172.x.y.z ip. Kan je niet mee surfen maar het zal je wel zeggen of het werkt of niet!
Dank u wel - ook dat ga ik morgen zeker proberen.
Ik houd jullie op de hoogte.
mvg
IKKEALLEEN
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 feb 2011, 00:54

[quote="krisken"]Probeer eens je modem te laten inloggen met als gebruikersnaam test@skynet en wachtwoord test?
Normaal krijg je dan een 172.x.y.z ip. Kan je niet mee surfen maar het zal je wel zeggen of het werkt of niet![/quot

Ik heb dit geprobeerd en ik krijg geen ip ook niet 172............
Verschillende pogingen : test@skynet test test - test@SKYNET test test - TEST@skynet. test test - TEST@SKYNET test test.
Geen resultaat.
mvg
IKKEALLEEN
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 feb 2011, 00:54

Ik heb de Bbox2 vervangen door de THOMSON TG789vn VDSL2 Modem/router.
Het was een serieus werkje om die te configureren.
Hij is nu in een goeie 17 uur in werking en tot hiertoe geen problemen.
Surfen, gamen, mail ontvangen/sturen lukt nog steeds zonder disconnect/connect.
Hopelijk blijft het zo.
mvg
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

IKKEALLEEN schreef:Ik heb de Bbox2 vervangen door de THOMSON TG789vn VDSL2 Modem/router.
En heb je ook Belgacom TV? Zoja? Care to send your config file??? :-)

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
IKKEALLEEN
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 feb 2011, 00:54

Alle problemen zijn van de baan.
De Thomson kan het verkeer aan en gaat dus niet in de fout.
Het enige wat ik niet vind is om deze router alle 24 uur automatisch te laten disconnecten.
Dat kon bij de Bbox2 wel.

@ Ken
Ik heb geen Belgacom tv.

mvg
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”