Firewall sagem blokeert te pas en te onpas

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

Ik ben aangesloten op Scarlet One.
Aan de router hangen verschillende pc's en sat-ontvangers. Die hebben allemaal zelf een firewall dus eigenlijk moet de firewall van de router niet aan staan. Het probleem is nu dat ik deze niet volledig kan afzetten.
Om de een of de andere keer kan ik om de paar dagen niet meer downloaden via de nieuwsgroepen en gaat mail ontvangen en versturen ook niet meer.
Ik moet dan gewoon de instellingen van de firewall op de modem eens veranderen en terugplaatsen en dan ben ik weer voor een periode op mijn gemak.

Is er een mogelijkheid om die firewall volledig te af te zetten of gewoon een regel te maken dat alle verkeer toegelaten wordt? Dat laatste heb ik al eens geprobeerd maar dat wel precies niet lukken ofwel doe ik iets verkeerd.

THX
Yves
Laatst gewijzigd door dr.trimble 01 feb 2011, 09:56, in totaal 1 gewijzigd.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Advanced settings > netwerkinterfaces > WAN PPPoE > settings > internet connection firewall [] enabled
Zien dat die uitgevinkt staat. Kan je dan ook nog eens doen voor uw lan bridge.
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

Thx, daar stond inderdaad de firewall enabled.
Ik zie echter wel nog bij status > gateway dat de firewall enabled is. Is dit normaal?
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Ja heb ik ook. Is omdat die nog aanstaat voor de andere connecties...
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

het probleem is er nog steeds, daarnet ben ik thuisgekomen en werkte pop3 en smtp niet meer. Ook kon ik geen uitgaande verkeer meer hebben via ftp.

nochtans staat volgens mij overal de firewall uit in de router

strange
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

gisteren weer hetzelfde. Als ik thuis kom blokeerde de router weer alle verbindingen behalve poort 80. Na een reset was alles weer ok. Momenteel krijg ik ook weer geen enkele verbinding met mijn intern netwerk vanop het werk (portforwarding is ok).

Als ik telefoneer naar huis, dan krijg ik ook steeds dat dit nummer niet bestaat, dus ik vermoed dat zelfs telefonie geblokkeert wordt door de firewall.

Iemand een oplossing?
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

telnet bbox2, login: admin BGCVDSL2
shell
killall tr98

should do the trick.
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

ok, dat zal ik straks ff proberen.

ik hou jullie op de hoogte
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

silencer schreef:telnet bbox2, login: admin BGCVDSL2
shell
killall tr98

should do the trick.
Klopt, en je bbox2 zal een pak minder warm worden ;-) Neen, het enige probleem is dat je dat dus elke keer moet doen als de bbox2 herstart wordt. Ik snap trouwens niet dat BGC hier niets aan doet :/
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

ik heb de regel toegpast, we zullen morgenochtend zien. Tegen dan is meestal terug alle inkomend verkeer inclusief telefoon geblokkeerd.

Ik ben benieuwd.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Blijkbaar teveel (p2p) verbindingen voor de bbox2, blijft een consumer router.
Gebruikersavatar
Azgard
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 okt 2010, 11:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb hetzelfde probleem. Alleen mail via IMAP komt binnen, dat loopt dan ook via poort 80 dacht ik. Nieuwsgroepen werken ook niet (poort 119).
TV werkt gewoon prima, telefoon kan ik nog niet zeggen, aangezien de nummerportering nog niet voltooid is.

Net s naar de helpdesk gebeld: de beste man vroeg mij of er een dreambox aanhangt en er veel torrents gebruikt worden. Nu, torrents gebruik ik niet, maar een dreambox hangt er wel aan, net als bij Dr. Trimble. Blijkbaar moet dat toch geweten zijn, want ik heb m niet verteld dat ik er een dreambox aan hangen had.
Ik krijg nu de raad om de dreambox te ontkoppelen op momenten dat je niet kijkt, en enkel met internet te verbinden wanneer nodig. Blijkbaar gebeuren er omwille van die dreambox rare dingen, niet alleen poorten blokkeren, ook disconnects en de telefoon laten rinkelen terwijl er eigenlijk geen gesprek binnenkomt.

Daar kunnen ze zelf niks aan doen, vanavond s proberen...
deepke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 29 jun 2007, 19:18
Bedankt: 1 keer

Ik heb dit probleem opgelost door nog zelf een router achter de bbox2 te zetten.
Deze router laat ik dan zelf een pppoe verbinding maken.
Achter de router heb ik nu alle pc's hangen + mijn dreambox en op de bbox2 alleen nog voip.
Dit werkt goed bij mij ik heb sindsdien geen problemen meer gehad.

Martijn
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

wij zitten bij scarlet, kun je dan nog steeds de bbox2(sagem) het VOIP-gedeelte laten beheren?
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

ok, dit is een beetje nieuw voor mij.

Ik wil dus mijn huidige router behouden en geen gebruik maken van de sagem mogelijkheden op voip en natuurlijk vdsl na. De siemens sx762 stel ik in om een verbinding te maken.... maar hoe zit het dan met de rest? Moet ik dan ook de login en username van scarlet in de sagem zetten of wat moet er juist aangepast worden in de sagem?
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
deepke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 29 jun 2007, 19:18
Bedankt: 1 keer

Ja je kan gewoon de bbox2(sagem) nog altijd het voip gedeelte laten beheren.
Je hoeft eigenlijk niks te veranderen in de bbox2. Gewoon eigen router een pppoe connectie laten opbouwen.

Martijn
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

lijkt me een vreemd iets...... weet weeral iets om me mee bezig te houden de komende dagen. lol
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Echter 1 probleempje....

Ik heb de siemens sx762 zover om een ethernet verbinding te maken met de Sagem via de wanpoort van de siemens sx762 .... dus tot zoverre gaat alles goed.

Enige probleem dat er nu is is dat als ik poorten open op de siemens de sagem deze nog lijkt tegen te houden :s

Dus nu zou ik dat als ik de uitleg goed begrepen heb in de siemens moeten omzetten zodat deze een pppoe verbinding kan maken met de sagem?



Update:

Heb het geprobeerd en nog steeds blijven de poorten geblokkeerd. Iemand enig idee waar ik in de fout ga?


Update2:

Ik heb het gevonden. Ik vergat op toevoegen te klikken en drukte iedere keer direct op ok. Alles doet het zo te zien zoals het moet :D


Update3:

Wat ik nu wel merk is dat de snelheid via de siemens sx 762 rond 15 mb blijft hangen en die van de sagem haalt probleemloos 25 mb..... kan dat eraan liggen dat het een tweede pppoe sessie is of heeft dat met het toestel te maken?


Update4:

Efkes voor de duidelijkheid.... ik ben erachter gekomen dat het aan de siemens ligt. Oorzaak is nog onduidelijk, maar de siemens haalt blijkbaar op deze manier van aansluiten slechts maximaal 15 mbit download en 3.5 mbit upload
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

voorlopig lijkt de firewall de boel niet meer te blokkeren. Ik heb ff gesnoeid in het aantal peer to peer verbindingen en porttriggering aangezet voor de betreffende poorten.
Nu heb ik al een week de firewall niet meer moeten resetten en is ook de telefoon gewoon blijven werken.
TomVH
Pro Member
Pro Member
Berichten: 368
Lid geworden op: 13 nov 2010, 18:30
Locatie: Zaffelare
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

Kun je die Peer to Peer verbindingen beperken in de router of doe je dit softwarematig op de pc's?
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

dit gebeurt op de toestellen aangesloten op router, in mijn geval een linux sat-receiver.
drernie
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 nov 2007, 18:46

kunnen de lan poorten die voor de tv worden gebruikt ook worden gebruikt als lan poort voor de pc? Ik heb namelijk geen digitale tv en ik zou nog een lan poort erbij willen hebben.
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 4 keer

192.168.1.1 --> advanced settings --> Route --> routing --> port 3 en/of 4 uitvinken.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”